Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
Süha
9 yıl önce - Cmt 10 Nis 2010, 01:12



Mustafa Noyan

9 yıl önce - Sal 11 May 2010, 10:22

Bu sayfalarda defalarca yazarak İDO yu özel motorlarla rekabete davet ettik, sonunda İDO gerekeni yaptı ve yeni Boğaz İskelesinin yenileme inşaatı nedeniyle Kadıköy seferlerine tahsisinden sonra düzenlenen geçici iskeleyi türkçe ve ingilizce yönlendirmelerle tamamlayıp, tanıtım afiş ve broşürlerle donatarak farklı Boğaz Gezi seferlerini eskisine oranla çok daha başarılı olarak işletmeye başladı, başarılı tanıtımla yükselen bilet fiyatı ve rehberli gruplara indirim yapılmaması sonucu kaybettiği turizm acentelerinin çoğunun yolcularının açığının bir kısmını münferit yolcularla kapatabiliyor;
ancak özel gezi seferleri böylesine iyi tanıtılırken İDO bugünlerde asıl yolcusu olan hemşehrilerini unuttu ve aynı Boğaz iskelesinden kalkış yapan Boğaziçi seferlerine üvey evlat muamelesi yapmaya başladı, koca iskelede öğleden sonra saatlerinde yapılan Boğaz seferleri hakkında bir tarife bile yok, yolcular sadece dijital panodan ilk kalkacak seferin bilgisini görebiliyor, hemen 10 dakika sonra gidecek sefer hakkında iskele görevlilerine sormadan bilgi sahibi olamıyorlar;
her ne kadar iskele görevlileri soru cevaplamaktan yüksünmeseler de merkezden gönderilmeyen standart dışı bir tarife hazırlayıp iskeleye asamıyorlar,
İDO acaba bugüne kadar her iskelede ve vapurda bulunan sefer tarifelerinden birini bu iskeleye neden astırmıyor,
asılırsa hemen kapı dışında turist avlayan motorcular mı çalar,
yoksa aklıevvel idarecilerimiz ucuz seferleri turistler bilmesin, 150 senelik yolcularımız da varsın zorlansınlar,
ceplerinde kış sezonu başında bastırılıp iki ayda tükenen, reklam karşılığı olmasına rağmen ikinci bir baskısı yaptırılmayan tarifelerden birini taşımıyorlarsa, trafikte sürünsünler diye mi düşünüyorlar, anlayamıyorum.


Süha
7 yıl önce - Cmt 17 Arl 2011, 00:58

VAPUR HABERLERİ

WOWTURKEY FORUMLARI'NA GÖNDERİLEN BASIN BÜLTENİDİR

ŞEHİR HATLARI, 10 DİLDE E-REHBER HİZMETİ BAŞLATTI
Alıntı:


(+)


Şehir Hatları AŞ, Boğaz turlarında 10 dilde e-rehber hizmeti başlattı.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Hatları Boğaz turlarına katılan yerli ve yabancı turistlerin, İstanbul'un tarihi mekanlarını daha iyi tanıyabilmeleri için kişiye özel e-rehber hizmetini uygulamaya koydu.

Topkapı Sarayı'ndan Ayasofya Müzesi'ne, Dolmabahçe Sarayı'ndan Kız Kulesi'ne kadar 70 farklı tarihi eser, Türkçe, İngilizce, Almanca, Fransızca, Farsça, Japonca, İspanyolca, İtalyanca, Rusça ve Arapça olmak üzere 10 dilde dinleniyor. Toplam 100 dakikalık prodüksiyondan oluşan sesli rehber uygulamasında her tarihi eser yaklaşık 4 dakika süreyle anlatılıyor.


(+)


İstanbul'u ziyaret eden yerli ve yabancı turistlerin kısıtlı süreleri göz önünde bulundurularak hazırlanan sistemle Boğaz yolcuları kıyı boyunca İstanbul'un eşsiz güzelliklerini yaşıyor, tarihi bilgilere tanıklık ediyorlar. Yolcular, kiraladıkları dijital rehberleri herhangi bir süre kısıtlaması olmaksızın Boğaz turu süresince kullanabiliyor. Gezi vapurlarına binen turistler, gezi süresince İstanbul'u seyrederken, bulundukları bölgedeki tarihi mekanlar hakkında bilgiyi eş zamanlı olarak kendi dillerinde dinleyebiliyor. Detaylı anlatımın yer aldığı genel prodüksiyon seçilmesi halinde gezi güzergahındaki diğer tarihi mekanlar ve eserler hakkında da bilgi almak mümkün. E-rehberde gezilen mekanların fotoğrafları da yer alıyor.


(+)


-Turistler yoğun ilgi gösteriyor

E-rehber uygulamasını içeren cihazda, işitme engeli bulanan yolcular için de anlatımların metinleri yer alıyor. Kişiye özel rehber, GPS üzerinden alınan konum bilgisi ile gezi vapurunun bulunduğu yer hakkında otomatik bilgi verilebiliyor.

İstanbul'u tanımak ve tarihi mekanları denizden görme fırsatı yakalamak isteyen yabancı turistlerin yoğun ilgi gösterdiği e-rehberden Boğaz turuna katılanlar, 5 lira karşılığında yararlanabiliyor.

Rehber, İstanbul Boğazı'nı modern, teknolojik, doğru ve sistematik bir şekilde öğrenme fırsatı sunuyor. E-rehber herhangi bir süre kısıtlaması olmadan Boğaz turu süresince kullanılabiliyor ve vapurdan ayrılma esnasında gişeye iade ediliyor.


(+)


-Vapur iskelelerinde online kitap imkanı

Öte yandan, Şehir Hatları AŞ, Türkiye'nin en büyük online kitap dağıtıcısı kitapyurdu.com iş birliğiyle 7 vapur iskelesine "kitapmatik" adı verilen kiosklar yerleştirerek, internet üzerinden kitap satın alma imkanı sundu.

Beşiktaş-Kadıköy, Kadıköy-Eminönü, Kabataş-Adalar, Kadıköy-Beşiktaş, Eminönü-Üsküdar, Eminönü-Kadıköy ve Üsküdar-Eminönü iskelelerine yerleştirilecek kiosklar aracılığıyla internet üzerinden kitap satın almak mümkün olacak. Kitapmatikler, binlerce kitabın tanıtımını görsel bir içerikte sunacak. Ayrıca vapur seferlerine ait günlük tarife bilgileri ile vapur ve iskelelerde gerçekleştirilen kültürel faaliyetler, kampanya duyuruları, kitap kiosklarının bilgi ekranından yolcularla paylaşılacak.


(+)


Yeni çıkan ve en çok satan kitapların yanı sıra, müzik ve film CD ve DVD'lerinin de online olarak satışı gerçekleştirilecek. İskelelerin yolcu salonlarına konumlandırılan teknolojik özelliklerle donatılmış cihazlarla beğenilen kitap veya CD'lerin siparişlerinin online olarak girilmesiyle gerçekleştirilecek. Cihaz üzerinden alınan siparişler, onayın ardından adreslere gönderilecek.

Yaklaşık 5 bin yayınevi, 250 binden fazla kitaba internet üzerinden ulaşma imkanı sağlayan kitapyurdu.com'da 150 bine yakın yazarın biyografisine ve yayınlanmış kitaplarına ulaşılabiliyor. 80 bin kitapla Türkiye'nin en büyük e-kitap kütüphanesine sahip kitapyurdu, internet kitaplığındaki 11 yıllık deneyimini iskelelere taşıyacak.


(+)


Kitap okumanın yaygınlaşması için proje ile vapur yolcusunun iskeledeki bekledikleri zamanı değerlendirmeleri hem de kitapla buluşması amaçlanıyor.


(+)



(+)

Kaynak: Şehir Hatları Basın Halkla İlişkiler Şefliği



sayfa 4
ANA SAYFA -> ULAŞIM