Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Alexandros

13 yıl önce - Çrş 03 May 2006, 21:40
[İST-B1.30] - Özel Boğaziçi Turu - İzlenimler



Sayın İstanbul hanimefendileri ve beyefendileri, her sene dogdugum toprakları ziyaret ettigimde hava şartları izin verirse, mutlaka Özel Boğaziçi turunu İDO’nun vapurları ile yaparım.

Her seferinde Boğaziçi Özel Gezi seferinin acaba İstanbul'a deger bir ozelligi var mi diye, kafami yolculuk boyunca yorarim.

Sizleri yormadan hemen konuya girmek istiyorum.

Gecen Kasim ayinda Sirkeci'den 1981 yapimi Aydin Guler adli vapurla Bogaz gezisine basladik.

1-Vapurun tumu pis demeyecegim ama, oldukca bakimsizdi.

2-Pervane kisminda ki, herkez oradan Bogazin resimlerini cekiyor, arka halatlari bagladigimiz babalarin koruma zincirleri kopuk, dikkat etmesen denize dusecegin muhakkak.

3-Diyebilirim ki vapurun tumu boyasiz ve parmaklilar pas icinde.

4-Cay salonunda yolcular aliminyumdan yapilmis masalari ve iskemleleri kullaniyor, sanirim cok ayak ustu
ve ucuz kalite, sanirim Istanbulla yakisir kalitede degil.

5-Tum yolculuk boyunca, yolcular(yabancilar) pencerenin disina bosgozle bakiyorlar, nereden geliyorlar nereye gidiyorlar, haberleri yok.

6- O kadar zormu ki, vapurun icine bir – iki tane Ingilizce , Almanca veya Fransizca bilen genc tercumanlar konulsa, issizlik ordusundan bir iki genci kurtarmis oluruz. Sanirim IDO’nun butcesi sarsilmaz.
Veya gonullu ve Istanbul asigi yabanci lisan bilen emekliler bir el yardim verebilirler.

7- Vapurun duvarlarina buyuk Istanbul haritari ve Istanbula ait bigiler asilamazmi ?

8- Ugradiklari iskeleler hakkinda bir bilgi veya baska vapurlarla yapilacak Istanbul gezileri veya Vapur sefer saatleri turistler tarafindan kolayca okunacak sekilde sunulamazmi ?

9-Oburusu gun adalara giderken Bogaz iskelesinin onunden gectim ve buyuk husunle gordum ki Aydin Guler vapurunun yerini Sarayburnu adli vapur seferi yapmaya basladi, demek istedigim bu hattin herhangi bir ozelligi yok, IDO icin basit bir hat.

10-Gecenlerde sitede dolasirken yanilmiyorsam, Burcun acmis oldugu bir baslikta Baris Manco vapurunda yapilan tadilatlardan bazi resimler gordum, aklimin ucundan bu vapurlari, bu ozel hatta koymalari gerekirdi diye dusundum.

Konuyu kapatirken son bir sozum var IDO’yu yoneten beylere, bu hatti  ciddiye alin, daha ciddiye alin demiyorum cunku ciddiye aldiginizi zanetmiyorum. Unutmayin ki İSTANBULLU TANITIYORSUNUZ. İSTANBUL'A karsi bir mesuliyetiniz var.

Ne mutlu bana ki bu topraklarin insaniyim, ne mutlu bana ki dogdugum zaman, ilk nefesimle cigerlerim İstanbul ruzgari ile doldu.

Hoscakalin degerli arkadaslarim. İstanbul'un kucagi cok buyuk ve icine hepimizi sigar.

Alexandros


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Prş 04 May 2006, 01:30

"Boğaziçi Özel Gezi Seferleri", aslında İstanbul Deniz Ulaşımı tarihinde, geçmişi oldukça gerilere giden bir uygulamadır. Tâ yarım asır öncesinden beri, Boğaziçi'ni boydan boya kateden bu hat, 50'li yıllarda şimdiki gibi farklı tarifeyle değil de, normal biletle ücretlendiriliyor ve uzun soluklu bu geziye herkes kesesini zorlamadan katılabiliyor. 70'lerin sonlarında 80'lerin başlarında hat, "Köprü-Boğaziçi-Kavaklar" tarife kalıplarından ayrı olarak bağımsız hale getiriliyor ve fiyatı artırılıyor. Değişmeyen tek bir şey, ilk kalkış saati: 10:35... (Bu saat, sezon değişimlerinde 5-10 dakika değişim gösterebiliyor) O yıllardaki ismi, Boğaziçi'nin hemen her iskelesine yanaştığı için; "Dilenci Vapuru"...

1980'lerin ilk yarısında haftaiçi karşılıklı 3'er, haftasonları ise 5'er sefer düzenleniyor. Kış sezonunda 2'ye çekiliyor. İlk başladığı yıllarda 15'den fazla iskeleye uğrayan seferler, 80'lerden itibaren 10 kadar iskeleye indiriliyor. Günümüzde ise, Köprü'den kalktıktan sonra, sırasıyla; Beşiktaş-Kanlıca-Yeniköy-Sarıyer-Rumelikavağı ve Anadolukavağı iskelelerine uğruyor. Hat, uzun yıllardan beri 90 dakika (1.5 saat) sürmektedir.


Bugünlerde sadece karşılıklı 2'şer seferle uygulanan tarife, Haziran 2006'dan itibaren hergün karşılıklı 3'er sefere çıkartılacaktır. İstanbul'u tatmak isteyenlerin, mutlaka hayatında bir defa olsun katılmasında fayda olan bir gezi seferidir.  

Akın KURTOĞLU


Kutlu Singil

13 yıl önce - Prş 04 May 2006, 04:15

Alexandre! Bre adelfe mou!

kesinlikle cok haklisiniz...  hemde tum soylediklerinizle...

gel gelelim... o vapurda, mordehay abi, akin ustad, simon... ve tum wowapur tayfasi olsa, inanin cok daha fazla eglenirdiniz...

nerden mi biliyorum?

bakin bakin...

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=16742& ...highlight=



umit1
13 yıl önce - Prş 04 May 2006, 04:44

Alıntı:
Konuyu kapatirken son bir sozum var IDO’yu yoneten beylere, bu hatti  ciddiye alin, daha ciddiye alin demiyorum cunku ciddiye aldiginizi zanetmiyorum. Unutmayin ki İSTANBULLU TANITIYORSUNUZ. İSTANBUL'A karsi bir mesuliyetiniz var.

Ne mutlu bana ki bu topraklarin insaniyim, ne mutlu bana ki dogdugum zaman, ilk nefesimle cigerlerim İstanbul ruzgari ile doldu.


Keske Istanbulda yasayanlarin kucuk bir bolumu dahi sizin kadar Istanbullu olabilse,Istanbula karsi sorumluluk hissetseydi,o zaman iste Istanbul bugun daha farkli olurdu.

Yazdiginiz seyleri bizlerde bu forumda tartistik,gercektende elde tarihi ozellikleri olan,gayet estetik gorunumleri oldugu IDO tarafindan da teslim edilen,ustune ustluk turistik seferlere uygun gayet genis acik guverteleri olan Bahceler,Fairfieldsler, Sedefadasi sinifi ve hatta Maltepe dururken neden turistik sefer adi altinda yolculardan normalden fazla ucret talep edildigi halde yolcular siradan seferler icin yapilmis,tarihi bir ozelligi ve turistik seferlere uygun genis acik bolumleri olmayan vapurlara tikistirilmaktadir,iste bu sacmaligi anlamak pek mumkun degildir.

Yalniz IDO da %100 suclu degildir,bu sacmalik sehir hatlari tarafindan baslatilmis ama bu devralinan sacmalikta IDO tarafindan aynen devam ettirilmektedir.

Saygilar,


Mustafa Noyan

13 yıl önce - Prş 04 May 2006, 11:06

Şehir hatlarının Özel Boğaz Gezi seferlerini haftada en az bir kez gezdirdiğim gruplarla beraber kullanıyorum, bu hattı birçok acente rehberli turlar için de kullandığından ayrıca rehber görevlendirilmesi tepkiye neden olabilir; aslında TDİ'nin son zamanında vapurlara reklam amaçlı televizyon ve ses sistemleri eklenildiğinde, özel boğaz gezi başlangıcında yaklaşık 15 dakikalık bir tanıtım filmiyle yolcular bilgilendirilmeye çalışılmıştı; gezinin en ilginç zamanı olan tarihi yarımada ile Dolmabahçe arasındaki sürede vapurdan çevreyi izlemek yerine TVleri seyredecek yolcu sayısı az olduğundan, vapurun kalkmasından önceki beklemeyle geçen son 15 dakikada bilgi programının yayınlanması yerine, uygulamadan tamamen vazgeçilmişti.

Özel Boğaz Gezilerinde B tipi vapur yerine, yolcu ve açık balkon alanı kapasitesi daha yüksek olan A tipi gemilerin kullanılması çok önemli bir husus, kişi başı normal seferlerin 3 katı kadar ücret alınan bu seferlerde hiç olmazsa büyük gemiler kullanılarak yolcu rahat ettirilmelidir. Sabah pik saatlerden hemen sonra kalkış yapan ve akşam pik saat öncesi seferlerini tamamlayan bu hatta A tipi gemilerin kullanılması kesinlikle filonun verimli kullanılması adına da faydalar getirecektir.

Bu seferlerde özellikle Barış Manço gemisinin kullanılması gereğini daha önce de forumda dile getirmiştim, sadece biz vapurseverlerin değil, turizm profesyonellerinin de yıllardır isteği olmuştur. Barış Manço gemisinin sefer boyunca sığ yanaşma kesimi nedeniyle uğrayamayabileceği tek iskele Yeniköy iskelesidir. Yeniköy yerine yenilenen Emirgan İskelesine uğrayabilecek olan Özel Boğaz Gezi Seferi vapuru tarife değişikliği yapılmadan saatinde seferini tamamlayabilir.

Akın'ın hatırlattğı yıllar olan 80lerin sonundan bir fotoğrafda, o zamanlardan bugüne Özel Boğaz Gezi Seferinin popülerliğini kaybetmediği, bu seferin İDO tarafından da artık bir prestij hattı olarak değerlendirilmesi gereği ortaya çıkıyor.

 



Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Prş 04 May 2006, 23:03

Dün site üyelerinin verdiği bilgiye göre; "Şehit Sami Akbulut Vapuru"nun ismi değiştirilerek; "İstanbul" adı konuluyor. Çok uzun zamandan beri tersanede yenilenmekte olan ve üzerine 3. kat çıkılan Sami Akbulut, bu yeni hali ve yeni ismiyle, acaba; "Boğaziçi Özel Gezi Seferleri" için mi hazırlanıyor? Bu kendine özel sefer, yıllar sonra hakkettiği karşılığı alarak, pırıl pırıl ve 3 katlı B tipi "Sami Akbulut/İstanbul" vapuruyla mı yapılacak?

Akın KURTOĞLU


Mustafa Noyan

13 yıl önce - Pzr 28 May 2006, 21:24

Bugün 10:35 Özel Boğaz Gezi seferinden yolcu manzaraları iletmek istiyorum,
insanların üstüste, nefes alamayacak derecede kalabalık içinde kişi başı diğer seferlerden 4 kat pahalı ücret ödeyerek çektikleri sıkıntıya daha ne kadar katlanacaklarını; İDO idaresinin ise bu hatta sabah çalışan vapurun B tipi olması konusundaki ısrarını anlamaya çalışıyorum.

 


 


 


 


 


 


 


 



Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Pzr 28 May 2006, 22:00

Alıntı:
İDO idaresinin ise bu hatta sabah çalışan vapurun B tipi olması konusundaki ısrarını anlamaya çalışıyorum.

Aman aman Mustafa, yerin kulağı vardır... Sonra İDO bu senin yazdığını duyar muyar da, Özel Gezi Seferleri'ni de özel motor hattına falan çevirir... Biraz daha sabır, Yaz Tarifesi ile birlikte öğlen vaktine de 12:00 seferi eklenecek. Böylece günde 3 vapur olunca, belki yolcu yoğunluğu homojen olarak gün içine dağılır. Sabah 10:35'e binemeyenlerin diğer alternatifleri tam 3 saat sonra çünkü. 13:35'e kadar kimse beklemek istemediği için, bu ilk sefer yükleniyor olmalılar...

Akın KURTOĞLU


umit1
13 yıl önce - Pzr 28 May 2006, 22:14

Mustafa beyin son fotografinda goruldugu gibi IDO usttune ustluk ust on guvertesi bile kapali bir vapuru secmis .Kimbilir normalin 4 misli fiyat odeyenler ne kadar memnun kalmislardir bu secimden.

Koc muzesi restorasyonu muteakip Guzelhisari bu gezi seferlerinde kullanirsa herhalde para basar.Ne demisler "Is bilenin.........."


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Pts 29 May 2006, 22:57

1980'lerin ortalarında ve sonlarında, Boğaziçi Özel Gezi Seferi'nin Köprü'den kalkış saatleri (Tatil günleri için); 10:35, 11:35, 12:35, 13:35 ve 15:10 idi. Yani öğlene kadar her saatte bir olup, 5. sefer de geç kalanlar, tembeller ya da Boğaizçi'ni ikindi vakti görmek isteyenler için, üç civarındaydı. Buna paralel olarak da dönüşler akşam yedibuçuk-sekize kadar sarkmaktaydı. Yaz günleri için ideal saatler aslında. Havanın dokuzda karardığı gözönüne alınırsa...

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM