Ana Sayfa 915 bin Türkiye Fotoğrafı
Yalova Eskihisar-Topçular Arabalı Vapuru
« önceki   123 ... 373839   sonraki »
Ana Sayfa -> ULAŞIM - Marmara
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Akın Kurtoğlu

9 yıl önce - Pts 11 Tem 2005, 21:38

"ESKİHİSAR-TOPÇULAR" ARABA VAPURU HATTININ AÇILIŞI-GELİŞİMİ VE BUGÜNKÜ DURUMU:

Şehirhatları işletmesinin en çok kâr eden ve en faal olan araba vapuru hattı olan; "Topçular-Eskihisar", 19 Eylül 1988 tarihinde açıldı. Aynı yıl; "Darıca-Yalova" araba vapuru hattı kaldırıldı (Darıca, Eskihisar'ın hemen yanıdır). Adı geçen hattın açılmasındaki esas amaç, İzmit Körfezi'ni dolaşmayı önlemek ve İstanbul-Bursa ve İstanbul-İzmir karayolunu kısaltmaktı (Bu hat açılmadan önce Bursa yolu; 229 kilometre idi ve otobüsle ortalama 4.5 satte tamamlanırdı). Hat açılınca olağanüstü ilgi gördü ve 1989'da da; "Kartal-Yalova" araba vapuru hattı iptal edildi (Bu hat da 24 saat sürekli işlerdi ama kalkışlar saatte bir yapılırdı, "Darıca-Yalova" hattında ise kalkış aralıkları 3'er saatte birdi).

Hat ilk açıldığında, her yarım saatte bir (saat başı ve buçuklarda) 24 saat boyunca seferler konuldu. Birkaç yıl sonra kalkış frekansları; "20"şer dakikaya düşürüldü. Günümüzde 24 saat boyunca non-stop her 20 dakikada bir, günde karşılıklı 72'şer sefer yapılmaktadır ve "İstanbul-Bursa" yolu beklemeler hariç 2.5 saate düşürülmüştür (yaklaşık 2 saatlik bir vakit kârı sözkonusudur). Hatta 6 feribot işler, 2 feribot da yedek olarak bekletiilir (Yığılma durumlarında frekanslar bu 2 vapurun da devreye girmesiyle 15 dakikaya kadar indirilebilmektedir). Servise verilen araba vapurları işletmenin en büyük araçları olup, herbiri 112'şer otomobil alabilmektedir. Tek yönde 1 saatteki araç taşıma kapasitesi; 336 ile 448 arasında değişmektedir. Topçular'dan Yalova ortalama 15 dakika sürmektedir.

Akın KURTOĞLU


Emre_Uzan
9 yıl önce - Cum 05 Ağu 2005, 10:15

Akın Bey, iyi hoş demişsiniz ama Cuma geceleri Eskihisar tarafından, pazar geceleri ise Topçular tarafından karşıya geçmek bildiğin işkence. Bir tarafta sıra Gebze'ye öteki tarafta üstgeçitin daha da gerisine kadar uzuyor kuyruk. Ben burda 2 saat kadar beklediğimi biliyorum. 45 dakikalık karşıya geçiş de cabası. Toplam 3 saate varan bekleme süresi. Bir de İDO'ya devredildikten sonra gemicilikten anlamayan personel adamı katil etme yeteneğine de sahip. Bırak gemiciliği arabaları bekleme yerinde düzgün yönlendiremiyorlar bile. Hal böyleyken İzmit üzerinden otobana vurup İstanbul'a devam etmek çok daha kârlı. Süreyi fevkalade kısaltması gibi bilet parası olan 35 ytl de benzin parası ile pişti oluyor. İzmitten alacağınız pişmaniyede büyükleri sevinidirir.

Lafın kısası, Yalova'dan kalkan hızlı feribot 35 dakikada direkt pendik'e bırakıyor.


fatih kocaoglu
9 yıl önce - Cmt 24 Eyl 2005, 16:52

Geminin Emektarı Kadem Karaman (Kaptan)
 



 


Murat Tayyar

(G.Lostromosu)

Zekeriya Aladağlıoğlu

(Baş Makinist)







Topçular iskele.


 


 


Akın Kurtoğlu

9 yıl önce - Pts 26 Eyl 2005, 20:00

Alıntı:
Cuma geceleri Eskihisar tarafından, pazar geceleri ise Topçular tarafından karşıya geçmek bildiğin işkence. Bir tarafta sıra Gebze'ye öteki tarafta üstgeçitin daha da gerisine kadar uzuyor kuyruk. Ben burda 2 saat kadar beklediğimi biliyorum. 45 dakikalık karşıya geçiş de cabası. Toplam 3 saate varan bekleme süresi.


Yukarıda yazdığı gibi, Emre Bey'in naklettikleri son derece doğru!... Tamamıyla katılıyorum. Aslında bu birikmeler günün her saati görülmemekle beraber, bilhassa Cuma ve Pazar günleri ile uzun tatil günlerinin (meselâ dinî bayramların hafta sonları ile birleştiği o meşhur 9'ar günlük Türkiye klâsiği tatillerin) dönüş günü ve akşamı, buraları mahşer yerini andırmakta adeta... Herkes aynı anda iskelelere yığıldığı için, eldeki 8 araba vapuru da bu yoğunluğu kaldıramıyor. Suç, ilk bakışta Denizyollarında aranabilir ama, biraz da yolcularda aramak gerekli hatayı. Buraların her yıl aynı şekilde dolduğu bilindiği halde, hemen herkes bu saatlerde dönmeye ayarlıyor dönüşlerini... İnsanlar 9 gün yerine 8.5 gün ile sınırlasalar tatillerini.  Ve dönüşler yarım ilâ 1 gün arasında öne çekilse, yığılma mümkün mertebe azalır. Karşıya geçişler olabildiğince homojenleşir ve sıkıntılar azalır.

Sonuçta şehirhatları bu hatta 6 yerine 9 vapur çalıştırsa da, 4-5 saat yerine 3-4 saatlik bir bekleme süresine indirebilir en fazla... 12 vapur çalıştırsa, bu kez 1-2 saate iner... 18 vapur çalıştırsa, beklemeler en fazla yarım saatle sınırlı kalır. Ama bu hattın kullanılırlığı yılın her günü bu şekilde olmadığı için, idare de bunu gözönüne alarak buraya gereğinden fazla feribot bağlamak istemiyor haliyle. Zaten isteseler de servise veremezler, çünkü TDİ'nin elinde toplam; 15 araba vapuru (feribot) var topu topu ve bunların; 2'si; "Sirkeci-Harem", 1'i; "Kabataş-Harem", 2'si; "Çanakkale-Eceabat" ve 2'si de; "Gelibolu-Lapseki" arasında çalışmaktadır...

Artık, denizde hız devri başladığı için (örnek: İDO feribotları), TDİ de (yeni sahibi olarak İDO), klâsik araba vapur inşasına pek de cevaz vermeyecek görünüyor bundan sonra. "Ord.Prof. Ata Nutku" ve "Kaptan Şefik Gögen"den sonra, yeni araba vapuru inşası, 2006 programlarında zannedersem artık yok!...

Marmara Denizi'ni kuzey-güney eksenlerinde geçen; "Bandırma-Yenikapı", "Yalova-Yenikapı", "Yalova-Pendik" (ve 2006 ortalarında açılması düşünülen; "Mudanya-Yenikapı") hızlı İDO feribot hatlarının gemi adetlerinin artırılması, ihtiyaç duyulduğu taktirde; "Bandırma-Pendik" ve "Mudanya-Pendik" gibi çapraz bağlayıcı hatlar da devreye sokularak, Marmara Denizi'nin üzerinin adeta örümcek ağı gibi örülmesi, ileride belki de; "Topçular-Eskihisar" araba vapuru hattının iyiden iyiye gözden düşmesine, yolcularıın yukarıda adı geçen hatlar arasında paylaşılmasına neden olacaktır. Biraz daha sabırdan başka yapabilecek birşeyimiz -maalesef- yok!...

Akın KURTOĞLU


aykut_a

9 yıl önce - Çrş 05 Ekm 2005, 02:25



(+)



 

(+)



 

(+)


Büfesi
 

(+)


Kaptan Köşkü
 

(+)



Anıl

8 yıl önce - Cmt 07 Oca 2006, 20:52

Eskihisar iskelesi tarafından Kocaeli tarafına doğru körfez manzarası:
 

(+)


Deniz1993
8 yıl önce - Prş 19 Oca 2006, 21:40

Topçular Eskihisar arası arabalı vapuru ben de bi 10 gün önce kullandım.

Vallahi gerçeği söylemek gerekirse bayram dönüşü idi gerçi ama hızır gibi çalışıyordu feribotlar.Taşıtın çok olmasına rağmen saydığım kadarıyla 6 tane feribot Yalova'daki Topçular iskelesinde beklemekteydi.Akşam da binmiştim bu feribotlara bayramdı o zaman tabi bu yüzden de beklemeden hemen feribotlara geçmiştik.Ama neredeyse  hepsi otobüs idi.Birkaç araba, bir kaçak kamyon (bayram dolayısıyla) vardı.Ama yine de Bandırma-İstanbul arasındaki hızlı feribotlar bu iskelelerin itibarını bayağı düşürdü.İstanbul ile Bandırma arası 6 saat iken İDO ile bu 2 saat gibi kısa bir sürede tamamlanıyor.Ama yinede otobüsler İDO'dan geçecek maddi destek olmadığı için bu feribotlar yine de dolmakta.


fatih kocaoglu
8 yıl önce - Cmt 28 Oca 2006, 15:39



(+)


simon

8 yıl önce - Çrş 08 Şub 2006, 21:42

Topçular-I


(+)


fatih kocaoglu
8 yıl önce - Prş 16 Şub 2006, 20:11



(+)



 

(+)



 

(+)




 

(+)




 
 

(+)



cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM - Marmara