Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1

İstanbul'un Yeni Vapurları Nasıl Olmalı? (WOWTurkey Üyelerinin Tercihleri)
1. Numaralı Vapur: 5.9%  5.9%  [18]
2. Numaralı Vapur: 11.1%  11.1%  [34]
3. Numaralı Vapur: 4.2%  4.2%  [13]
4. Numaralı Vapur: 30.9%  30.9%  [95]
5. Numaralı Vapur: 3.3%  3.3%  [10]
6. Numaralı Vapur: 4.6%  4.6%  [14]
7. Numaralı Vapur: 3.9%  3.9%  [12]
8. Numaralı Vapur: 34.2%  34.2%  [105]
9. Hiçbiri: 2.0%  2.0%  [6]
Toplam Oy : 307

Emir Kula
13 yıl önce - Pts 24 Nis 2006, 11:40
[İST-B1.25] - İstanbul'un Yeni Vapurları Nasıl Olmalı? (WOWTurkey Üyelerinin Tercihleri)


     OYLAMAYA SUNULAN VAPUR MODELLERİ

1. Numaralı Tercih:


(+)


2. Numaralı Tercih:


(+)


3. Numaralı Tercih:


(+)


4. Numaralı Tercih:


(+)


5. Numaralı Tercih:


(+)


6. Numaralı Tercih:


(+)


7. Numaralı Tercih:


(+)


8. Numaralı Tercih:


(+)


Kaynak:www.sirketihayriye.com


Selcuk Aral

13 yıl önce - Pts 24 Nis 2006, 13:40

Sevgili WOW’cular !

Oylamanizi yaparken dikkatinizi bir noktaya cekmek istiyorum. Sanirim oylamada optimal bir secim yapabilmek oldukca zor. Neden diye sorarsaniz. Cünkü vapur secimi yaparken 4 mevsimide göz önüne almak gerekir. Aslinda her vapurun yolcu kapasitesi yaz veya kis’a göre degisiklikler gösterir. Yolcular kötü ve soguk hava sartlarinda, denizin kuru (aslinda yas) ayazinda baslarini sokabilecek bir yer ararlar. Iste bu sebepten kis günleri vapurlarin cogunda kaynar salep satan seyyar saticilar göze carpar.

Yazin bu durum tamamen aksinedir. Hastalar, yaslilar ve bazi rüzgardan saclarinin bozulmasini istemeyen hanimlar haricinde kimseyi iceriye yani kapali salona mecbur kalmadikca sokamazsin. Iskelenin kapilarinin acilmasiyla birlikte kosusmalar hep güvertede, rüzgar vurmayan + günes tutmayan bir yer kapmak icindir. Yani benim gibi vapuru yazlari kullanan bir insan icin *mümkün oldugu kadar* güvertesi bol, kapali salonu az bir model cok daha kullanislidir. Zaten kis yolcusunun yaza nazaran nispeten az olusu *mesela Ada-Vapurunda bu durum nerdeyse minimuma yaklasir* mevcut kapali salonlari yeterli kilar.



Istanbulda yukarda görmüs oldugunuz tipte bir sürü vapur vardir. Kendi kendime her zaman üst güvertenin *neden kica, yani bayrak diregine kadar uzun olmadigini ?* sormusumdur. Yani bence bu tip vapurlarda bosu bosuna *en revacta olan* yerden zayiat vardir. Bence burada izahat ettigim sebeplerden secimin *asagida görüldügü gibi* model #4 veya #8 olmasi daha uygundur.





Hoscakalin !

P.S. Sanirim benim bu tavsiyem bilhassa *sigara tiryakileri* tarafindan bilhassa desteklenecektir. Hahaha...

===========

Ilave: (Yazin günesinde sadece turistlerle merkepler yollardadir !)

Sevgili WOW'cular !

IDO'dan link aldigim resimler, Sirketi Hayriye'nin asiri site yüklenmesi neticesinde acilmayinca, bize de etkisi oldu. Bu sebepten *Akin'in sözünü dinleyip* resimleri bu defa bize yükledim.

Bunu yaparken size burada *Selcugun* hangi vapura (neden) oy verdigini de aciklamak istiyorum. Ben secimimi yaparken obje'ye hepimizin yaptigi gibi (yakisip-yakismama durumu) optik acidan bakmakla beraber pratik *yani kullanisli olup olmamasi* acisindan da bakiyorum.

Bastan itibaren seciminizi model #4 ile #8 arasinda yapmanizi sizlere tavsiye ederken: Kendim oyumu model #4'e verdim. Buna sebep bu modelin üst güvertesinde tentesinin bulunusu. Yazin günesinde tentesiz bir vapur güvertesinde Sirkeciden-Büyükada'ya kadar gitmek gercekten hic tavsiye edilecek bir durum degildir.

Bence Model #8, daha cok günese hasret yabancilar icin *Bodrum'da Gulet ile seyahat edermiscesine* icin daha uygun olabilir. Ne demisler? Yazin günesinde sadece turistlerle merkepler yollardadir. Hahaha...

Tekrar Hoscakalin.


En son Selcuk Aral tarafından Sal 25 Nis 2006, 13:35 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


messiah_haktan

13 yıl önce - Pts 24 Nis 2006, 20:00
Birazdan ATV Haber'de İstanbul'un Yeni Vapurları Tanıtılacak!


Dikkat cekmesi icin gecici baslik aciyorum buraya, sonra silebiliriz!

Birazdan ATV haber'de Istanbul'un yeni vapurlari tanitalacak!! Topbas canli yayinda!



umit1
13 yıl önce - Pts 24 Nis 2006, 20:11

Alıntı:
Birazdan ATV haber'de Istanbul'un vapurlari tanitalacak!! Topbas canli yayinda!


Neyi kime tanitacak? Istanbulda vapurlarin tarihi dunyadaki bircok sehrin tarihinden bile eskidir,hala Istanbul vapurlarinin nasil birsey oldugunu bilmeyen birisi varsa herhalde dis uzayda filan yasiyordur.
Yoksa sayin belediye baskaninin amaci "konserve kutularini" Istanbul vapuru diye ilan edip halka konserve kutularini sevdirmeye calismak olmasin?


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Pts 24 Nis 2006, 20:51

Emirhan'ın bu sabah gönderdiği, İDO tarafından yayınlanan 8 adet prototip vapur modelini içeren mesajı; "Haydi İstanbul! Vapurunu Seç Anketi" adlı Ulaşım başlığı içinden çıkartılarak, buraya alınmış ve başına 8 farklı vapur modeli ile ilgili birer seçenek eklenmiştir. WOWTurkey üyelerinin bu vapurlardan hangisini beğendiğini gösterecek olan anket, İDO'nun sürdürdüğü kampanya boyunca aktif olarak kalacak, İdare'nin oylamayı sona erdirdiği gün, WOWTurkey içindeki bu anket de kilitlenecektir.

Site Denetçisi
Akın KURTOĞLU



tolginho

13 yıl önce - Pts 24 Nis 2006, 21:01

ben de 2 numaraya vereceğim oyumu. 8 de Deniz otobüsü ile Şehir Hatları arasında kalmış. İlginçlik olsun diye 1-2 tane yaptırılabilir belki. Esasında hemen hemen hepsinin ayrı bir güzel yanı var.

TOLGA KAPROL


messiah_haktan

13 yıl önce - Pts 24 Nis 2006, 21:25

Istanbul'un yeni vapurlari tanitildi, bunu anlamakta niye zorluk cektin anliyamadim.
8 tane vapür gösterildi bunlardan birini halk sececek ve bundan sonra bu vapurlar gelecek sene isletilecek.



Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Pts 24 Nis 2006, 21:26

Ne yalan söyleyeyim, bu kadarını açıkçası beklemiyordum. 8 adet farklı model ve ebatta ütü (!) şekilli abuk vapurlar beklerken, hepsi de birbirinden ilginç 8 farklı dizaynla karşılaştım sabah ekranda... Veriliş sırası da Şirket-i Hayriye döneminden günümüze kadar belli bir çizgi izlenerek sıraya konulmuş gibi. İlk model olarak ahşap destekli (ya da ahşap görünümü) düşük baltabaştan başlayarak, olabilen en modern çizgilere kadar uzanan geniş bir yelpaze çizilmiş. Tebrikler!...

Detaylar maddeler halinde yeterince verilmemesine rağmen, genel görünüm olarak bir-ikisi hariç hangisinde karar kılacağımı tam kestiremedim hâlâ Klâsiğin İstanbul silûetine katacağı faydalar bir tarafta, daha modern çizgili ve günümüz vapurlarına benzer seçenektekilerin halihazırdaki modellerden pek kopmayarak, eskilerle uyum sağlayacağı diğer tarafta, ilginç geometrik desenler sunan 8 numara ise başka bir tarafta...

Akın KURTOĞLU


fatih kocaoglu
13 yıl önce - Pts 24 Nis 2006, 21:31

Akın bey 2,4 numaralı projelerin olması daha mantıklı boğazın ve istanbulun tarihi ile uyum sağlamaktadır   ancak bir harmanlama yapılır ise 1 numaralı projeyide ihmal etmemeleri gereklidir.

Acaba Makineleri şu filoda kullanılarda mevcut olan Pendik-sülzermi olacak.(Yardımcı Makineler scania dizel marina)


messiah_haktan

13 yıl önce - Pts 24 Nis 2006, 21:32

Kadir Topbas bulari bugün ATV haber'de canli yaninda tanitti!
Su anki vapurlar 10 mil hizla ilerlerken yeni vapurlar 16 mil hizle ilerliyeceklermis. Ayrica yeni bir sistemle vapurlar iskelelere daha hizli yanasacakmis. Sonucta yeni vapurlaran seyahat zamani yari yariya düsecekmis. Benim en cok hosuma giden 3 ve 4 numara. Bunlar bugünkü vapurlara cok benziyorlar.

Ayrica IBB turistik acidan 2 tane yandan carkli vapuru sefere koyacakmis!  



sayfa 1
123 ... 252627   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM