Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Akın Alan
11 yıl önce - Sal 25 Nis 2006, 03:38

Proje çok güzel fakat kafama takılan bazı noktalar var,Ne kadar talep görecek bence bu çok önemli;

Bence o bölge çok fazla ilgi görmeyebilir,çünkü insanlar daha çok şehrin batısında yaşamayı tercih ediyor.eğer bölge halkı alacaksa bilemem ama 70.000 kişilik bir toplu konut alanını oradaki bölge halkının alması imkansız.Gecekondulaşmanın engellenmesi için çok güzel ama bilmem farkındamısınız Bursa Ovası tarihe karışıyor...........


Ebru K.Türk
11 yıl önce - Sal 25 Nis 2006, 03:44

Alıntı:
Bursa Ovası tarihe karışıyor


Başka türlü olmasının imkânı yok.!!!

Artan nüfusu engelleyemediğimize göre bunları yerleştirecek bir yerler gerekli. Batı yönüne doğru gitmek de ne kadar çözüm olacak ki? Neredeyse Ulubat gölü havzasına dayanmak üzere Bursa. Ben halen şehrin genişletilmesi değil yükseltilmesi fikrindeyim. Ne kadar kötü zemin olursa olsun yeterli teknoloji kullanıldığında fay hattının tam üzeri olmadığı sürece sağlam yapılar kurulabilir. Ayrıca Bursa'nın depremsellik zemin haritasına bakarsak hiç de sanıldığı gibi tüm ovanın göl yüzeyi gibi kötü olmadığını görüyoruz.

Ya göçleri ve nüfus artışınız durdurmalı, ya da şehrin dikey genişlemesi sağlanmalı. Yoksa ne kadar koruma alanı ilan edilirse edilsin ne Bursa Ovası kalacak ne de Ulubat Havzası  


Akın Alan
11 yıl önce - Sal 25 Nis 2006, 03:54

Alıntı:
Başka türlü olmasının imkânı yok.!!!


Aslında var,bir tanesini sen belirtmişsin dikey olarak büyümesi bir tanesi,ikincisi ise Kuzeye doğru yani S.Garaj altı olan bölgeden Demirtaş'a doğru Yeşilşehir bunlardan bir tanesi ve devamı gelmeli bence....

Birde S.Garaj altı Bursa'nın en büyük ve en kalabalık yerleşimi orada H.İşcan Gazcılar gibi etap etap kentsel dönüşüm yapılırsa Bursa çok rahatlar...



çulçapur

11 yıl önce - Sal 25 Nis 2006, 04:07
güzel Bursa


Bursa istanbuldan bakılınca güzel bir şehir yazın transit yolumuz üzerinden geçiyoruz tatile giderken.ve o tatil dönüşünde güneye kıyaslayınca limon gibi yemyeşil sevdik bursayı
döneri,çayı,hamamları ve uludagı, tarihi eserleri camiler ..
Velakin güzel ama tepeler ..Bu evler bir gün kayar dedim ..ve oldu çekirge kayıyor herhalde onun için bursaya yeni yerleşim lazım ama istanbul daki degilde Ankaradaki toplu konutlaşma örnek alınmalı alt yapıya öncelik verilmiş sizler ne dersiniz


SABRİ BİLGİN
11 yıl önce - Sal 25 Nis 2006, 16:47

Alıntı:
Ne kadar talep görecek bence bu çok önemli;



Henüz bu proje için reklam yapılmadığı ve evler satışa sunulmadığı halde şimdiden 10 bin kişinin talepte bulunduğu söyleniyor.Bu durumda bölgede kurulacak 17 bin 500 dairenin tamamının kısa sürede satılacağını öngörmek zor görünmüyor.Üstelik Gürsu'da yaşamayanlar da talepte bulunabilecekler.


Alıntı:
Aslında var,bir tanesini sen belirtmişsin dikey olarak büyümesi bir tanesi,ikincisi ise Kuzeye doğru yani S.Garaj altı olan bölgeden Demirtaş'a doğru Yeşilşehir bunlardan bir tanesi ve devamı gelmeli bence....



Ovanın korunmasından bahsederken o bölgelere doğru genişlemeyi düşünmek çelişki gibi görünüyor ilk bakışta ama diyeceksin ki zaten o bölgedeki ova yok oldu ve en azından planlı yerleşim alanları kurarak çevre yolu çevresine gecekondu yapımını engelleyebiliriz.Buna evet ama özellikle Dürdane'den sonra genişlemeyi hiç doğru bulmuyorum.Bilmem hiç Terminal-Gemlik arasından geçtiniz mi? Tek kelimeyle muhteşem.O kadar yeşil ve güzel ki bakarken keyif alıyorsunuz.Aynı zamanda Çevre Yolu'ndan geçerken farkettim de;ova da yok edilse, dağ etekleri de yok edilse Bursa hala aşırı derecede yeşil bir yer.Bakmaya doyamıyorsunuz.Yerleşim alanındaki yeşillik azalıyor belki ama Bursa'nın dört bir yanı yemyeşil.


Alıntı:
Birde S.Garaj altı Bursa'nın en büyük ve en kalabalık yerleşimi orada H.İşcan Gazcılar gibi etap etap kentsel dönüşüm yapılırsa Bursa çok rahatlar...



Kamulaştırmaya yönelik bir başlıkta daha önce belirtmiştim.Bursa'da belli yerlere çok yüksek katlı binalar dikerseniz,aynı yüzölçümü içine daha fazla nüfusu sığdırırsınız.Santral Garaj,Fomara hatta Santral Garaj'dan Küçükbalıklı'ya kadar olan yerler yüksek yapılar için uygun.Sırameşeler civarı da kamulaştırılıp yüksek yapılarla donatılabilir.Santral Garaj -Balıklı arasındaki araba tamircilerini görmekten nefret ediyorum.Görsellik katilleri adeta. Bir an önce şehir dışına taşınmalılar.Onlar taşınınca oralar planlı ve çok modern bir şekle sokulmalı.


Özcan

11 yıl önce - Sal 25 Nis 2006, 17:23

Gürsu'nun tamamı Bursa Ovası'nda yer alır ve ovanın en verimli bölgesidir.
Katır Dağı'nın üzerinde hiçbir yere inşaat yapılabileceğini sanmıyorum.

Sadece sırtını dağa verecek ve yine ovada olacaktır yapılar. Ayrıca otoban
zaten dağa yaslanmış durumda. Buna göre dışına yakın olsa da planlanan
bölge en verimli ova arazisinde yer alacak.

Ovanın üzerindeki her türlü yapılaşma canımı sıkıyor. Ama Bursa'da başka
boş yer kalmadı. Ya mevcut yapı iyileştirilmeli, ki bu en zor yöntem, ya da
boş yerler talan edilecek.

-------------------------------------------------------------------------------------
Düşünüyorum da, Katır'ın tepesinde tıpkı Uludağ'ın Sarıalan ve oteller bölgesi
gibi düz bölgeler var. Ağaç ve hatta makisi bile olmayan, sadece çim bölgeler.
Acaba buralar mı kast ediliyor?  



Tolga KANDEMIR

11 yıl önce - Sal 25 Nis 2006, 18:11

Alıntı:
Santral Garaj -Balıklı arasındaki araba tamircilerini görmekten nefret ediyorum.Görsellik katilleri adeta.  Bir an önce şehir dışına taşınmalılar.Onlar taşınınca oralar planlı ve çok modern bir şekle sokulmalı.


Sabri çok haklısın ancak bunun için senelerdir bu amaçla kurulmuş bir sanayi bölgesi olan Otosansit mevcut durumda, 2000 adet iş yeri var  ama gel gör ki doluluk oranı ne durumda... Büyük ölçüde yer seçiminin yanlış olmasından kaynaklanan esnafın taşınmama durumu söz konusu.. Bende dahil olmak üzere bugün şehrin merkezinde ve batı yakasında yaşayan insanlar otomobilini tamir ettirmek için Otosansit' i kullanmayı üşenip, Yalova Yolu'ndaki belirttiğin dükkanları tercih ediyor. Buda Yalova Yolu'nda ki esnafın oradan kopmamasına sebep oluyor. Neyse konuyu saptırdım ben...

Görülüyor ki , gecekondulaşmanın ve kaçak yapılaşmanın önüne geçebilecek en büyük projeler toplu konutların çoğalması ile gerçekleşecek... Aslında Osmangazi Belediyesi ile TOKİ ortaklığında çalışmaları devam eden Tayakadın, Kiremitçi, Doğanbey ve Kırcaali de başlayacak bu 4 mahalleyi içine alan bir bölgede yapılacak toplu konut örneklerine, Yıldırım Belediyesinin de Sinandede, Beyazıt gibi eski mahallelerden başlaması yerine öncelikle Ankara Yolu'nda ki görüntü kirliliğini ve kaçak yapılaşmayı ortadan kaldıracak toplu konut projeleri ile başlaması temennim.....

Gürsu' da yapılacak toki konutlarının yeri tam olarak belirlenmiş değil sanırım... Umarım iyi bir planlama yapılır...


Akın Alan
11 yıl önce - Sal 25 Nis 2006, 18:47

Alıntı:
Gürsu'nun tamamı Bursa Ovası'nda yer alır ve ovanın en verimli bölgesidir.
Katır Dağı'nın üzerinde hiçbir yere inşaat yapılabileceğini sanmıyorum.

Sadece sırtını dağa verecek ve yine ovada olacaktır yapılar. Ayrıca otoban
zaten dağa yaslanmış durumda. Buna göre dışına yakın olsa da planlanan
bölge en verimli ova arazisinde yer alacak.

Ovanın üzerindeki her türlü yapılaşma canımı sıkıyor. Ama Bursa'da başka
boş yer kalmadı. Ya mevcut yapı iyileştirilmeli, ki bu en zor yöntem, ya da
boş yerler talan edilecek.


Aynen katılıyorum ve ekliyorum,

Ankara üzerinden Bursa'ya girerken Gölbaşı ve Gürsu'ya bağlı ovalar Bursa'nın yeşilliğinin göstergesi niteliğinde adeta ben yeşilim diye bağırıyor yeşil tonları.......

Benim bu projeye biraz soğuk bakmamın sebebi o bölgenin orayla sınırlı kalmayıp aynen Nilüfer'de ki gibi Doğuya yani Gölbaşına doğru kaymasından korkuyorum.

Böyle birşey olursa Bursa Şeftalisi herhelde sadece kitaplarda olur.........

Bu sebepten soruyorum ki çok mu gerekliydi ovaya Toplu konut yapmak.....


Ebru K.Türk
11 yıl önce - Sal 25 Nis 2006, 18:55

Off aslında mesela şu anda Otosansit'e kadar yapımı devam eden yakın doğu çevre yolunun Bursa Ovası'na bakan yönü boyunca şöyle 50-100m eninde boydan boya bir park yapılsa ve hiç bir şekilde ardına yol bağlanmasa bence doğal bir sur gibi ovayı koruyabilir. Onun dışında Gürsu ilçesinde ne kadar dağ yamacı olsa da kesinlikle genişlemeye müsait bir alanı yok ve ben de çok tedirginim bu toplu konut projesinden.    Akın'ın dediği gibi kısa zamanda Kestel sınırları içine girip Gölbaşı mevkiine kadar genişlemesi hiç de uzak bir ihtimal gözükmüyor. Çünkü yol ve altyapı bir kez giderse bir daha yapılaşmanın önü alınamaz. Hatta bu sebepten Bursa Otobanının Kazıklı bağlantısının iptal edilmesini bile ciddi olarak düşünüldüğünü hepimiz biliyoruz.

Akın Alan
11 yıl önce - Sal 25 Nis 2006, 18:59

Alıntı:
Hatta bu sebepten Bursa Otobanının Kazıklı bağlantısının iptal edilmesini bile ciddi olarak düşünüldüğünü hepimiz biliyoruz


Bu bağlantı Bursa Ovasının sonu demek  ben yapılmasını anlamsız ve gereksiz buluyorum.Bu konuda bir sürü dava açıldı bakalım sonu ne olacak inşallah davalar sonuç verir ve Bursa ovası baltalanmaz.



sayfa 2
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> BURSA - Haberler ve Sohbet