Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
kutlay34
16 yıl önce - Pts 24 Nis 2006, 00:18

Acaba özelleştirmeyi yaparak otobüs filosunu gençleştirmek mi istiyorlar??? Yoksa başka amaçları mı var?? Bunu hep düşünüyorum ama bir türlü çözemedim gitti   (özelleştimeye karşı olsam da)

cenkince

16 yıl önce - Pts 24 Nis 2006, 11:03

Her iki yakanın Banliyö hatlarının Yüzeysel Metroya dönüştürülecek olması nedeni ile 2 yıl kadar kapalı kalacaklarını tartışmıştık geçenlerde... Sırf bu kapanma nedeni ile gereksinim duyulacak otobüs sayısının 360 olacağını hesaplamıştık. Bir de bu yerel yönetimin minibüs terörüne dur dediğini de zaten icraatları ile görmekteyiz. (Sultançiftliği, Bağcılar gibi rantın en yüksek olduğu hatlara tramvay götürmeleri)

ALıntı

Alıntı:

Zafer Bey Banliyö hattı kapanacak demiş.  

Her ne kadar Rumeli yakasında şu an için sadece Yedikule istasyonunda hummalı bir çalışma olsa da bu tarafın Banliyö hattının devre dışı bırakılmasını pek mümkün olamayacağını düşünüyorum. Olsa bile çok sayıda mağdur yaratacaktır.

Kabaca bir hesap yapalım. Sabah pik saatlerde (07:00-10:00) her 15 dakikada bir iki set 3'erli vagon tren geliyor. Ayakta 220 oturark 48 kişi aldığını yazıyor. Kapılar açık millet sarkarak gittiğini gözönüne alırsak beher vagon için 300 kişinin taşındığından rahatlıkla  bahsedebiliriz. Buda 300x3x2=1800 kişi eder. Arada inen binenleri de hesaba katarsak eder 2000 kişi... Her 15 dakikada tek yön 8000 çift yön iyimser hesapla (dönüş bu kadar kalabalık değil çünkü) 12.000 yolcu yapar.

Şimdi bu hattın çoğunlukla Küçükçekmece-Kumkapı arasında yolcu taşıdığını dikkate alırsak ve bir otobüsü de bir seferde 100 kişi taşıyor kabul edersek Bir saatte bu hatta ilave konulacak otobüs sayısı 80 yapacaktır. Aynı otobüslerin bir saat içinde geri dönmesi mümkün olmadığı için ikinci bir saat için de ilave 40 otobüs gerekecektir.

Dabi bunlar doğrusal similasyon. Yani tek bir noktadan başka bir noktaya destinasyon. Halbuki her hattın türev hatları olacaktır. Dolayısıyla araç başına optimum bir sayıyı yakalama şansınız çok düşük Yukarıda bulduğumuz 120 sayısını %50 arttırırsak 180 otobüs edecektir. Aynı sayıyı Anadolu yakası için de alacak olursak 360 ilave otobüs gereksinimi doğacak demektir.

Trafiği ve otobüslerden kaçıcak arabalı insanların yaratacağı extra trafiği düşünmek bile istemiyorum.


abhazyalı ugur
15 yıl önce - Prş 07 Hzr 2007, 00:37

ben iki katlı olanlardan yanayım hem fazla yer kaplamıyor hemde körüklüye nazaran fazla yolcu alıyor ve hızlı giderden  rahatsız olmuyorum saga sola savrulmuyorum

Uğur Aydın
15 yıl önce - Prş 07 Hzr 2007, 00:50

Bu bahsedilen model CapaCity falan değil dimi??

salihkumbar

15 yıl önce - Prş 07 Hzr 2007, 01:20

Birkaç gün önce Toplu taşımacılığa yönelik yeni ürünleri incelemek için Finlandiya’nın başkenti Helsinki’de 20-23 mayıs tarihleri arasında yapılan 57. UITP Kongresi ve Ulaşım  Sergisi’ne katılmak üzere  Helsinki’deydik...

Fuarın en büyük standlarından biri de Mercedez Benz'e aitti. Burada İstanbulda kullanılan Citaro'larımızın Geliştirilen 2 kapılı tipi tanıtıldı. Bu konuda bahsi geçen otobüs bu mu bilemiyorum ama Başta eski Genel müdürümüz Muammer Kantarcı Bey olmak üzere ekibimizdeki diğer yöneticilerimiz.otobüsün İstanbul standartlarına uyum sağlayamayacağı görüşünde birleştiler.






(+)


 

(+)



 

(+)






İETT Ekibinin hazırladığı Gezi notları

http://www.iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=305



Uğur Aydın
15 yıl önce - Prş 07 Hzr 2007, 01:27

Bu otobüsü çok beğenmiştim de şimdi içindeki o üst raflar falan aklıma gelince.Evet gerçekten Türkiye'ye uygunsuz.Halkımızın orayı sömüreceği düşünülürse özellikle.Yolculuk sırasında kafanıza portakal,elma vs. düşmesini istemezsiniz sanırım oradan. Şaka bir yana İETT'nin bu konudaki düşüncesini çok merak ettim..

Meriç Erdem
15 yıl önce - Cum 22 Hzr 2007, 12:40

iETT artık karar versin CapaCity mi Citaro mu diye...

Alıntı:
Bu otobüsü çok beğenmiştim de şimdi içindeki o üst raflar falan aklıma gelince.Evet gerçekten Türkiye'ye uygunsuz.Halkımızın orayı sömüreceği düşünülürse özellikle.Yolculuk sırasında kafanıza portakal,elma vs. düşmesini istemezsiniz sanırım oradan. Şaka bir yana İETT'nin bu konudaki düşüncesini çok merak ettim...


Bence İETT nasıl ilk Citaro'larda teknolojiyi kendine uydurduysa burayı ya bir panelle kapatır ya da ilk yardım çantaları koyar(zannetmem konsa da birtakım halk düşmanları onu alabilir.)

Ayrıca daha hiçbirşey belli değilken biz en iyisi yorum yapmayalım


abhazyalı ugur
15 yıl önce - Cum 22 Hzr 2007, 12:56

icinde telefonla konuşma yasagı olmayan araçlardan olması makbuldur  

Ahmet Bengüer
15 yıl önce - Pzr 24 Hzr 2007, 16:50

Arkadaşlar bence MAN markalı araçlardan alması daha mantıklıdır.Çünkü İETT İkitelli garajı içerisinde MAN otobüsleri için motor yenileme bakım gibi üniteler mevcuttur.Bu araçlar hem daha hesaplı hem de daha dayanıklı İstanbul için tam biçilmiş kaftan.

Keremss
15 yıl önce - Pzr 24 Hzr 2007, 17:01

Bence öncelikle Mercedes Marka şöför almak lazım bugun Güzelim CİTARO ile geliyoruz ama Türk marka şöför amcamız klimayı kapatmış ön kapıyı açmış bireysel yahudi kliması ile kendi hava silkülasyonunu sağlıyor tabi otobusun geri kalanı hamam Yazıkya trilyonluk yatırımlar 3 kuruşluk adamların elinde çürüyor desen Şöför bey klimayı açarmısınız al başına bela  



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM