Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Ekin Gerger

13 yıl önce - Cmt 22 Nis 2006, 17:24
[İST-A1.86] - Mercedes'ten İBB'ye Yeni Bir Otobüs Örneği



Mercedes'te mühendislik yapan bir arkadaşımdan bazılarınızı heyecanlandırabilecek birşey öğrendim. mercedes yakın zamanda istanbul belediyesinin isteği üzerine içinde wireless internet bağlantısı ve metrolardaki gibi ekranlar olan, son derece konforlu, ayakta yolcu taşımaya müsait olmayan bir otobüs prototipi gönderdi...

ibb uzun yollarda hizmet vermek için tasarlanmış gibi görünen bu tip bir otobüsü neden incelemek istedi bilemiyorum, fakat metrobüsle ilgili olabileceğini düşündüm. öte yandan metrobüsler sanırım normal otobüslerden yapı olarak farklılar ve arkadaşım böyle bir farklılıktan söz etmedi. belki de ekspres hatlarda hizmet vermek üzere düşünülüyorlardır...

eğer bu konuda bir gelişme olursa yakında medyaya yansır zaten, ama ben ilk aldığım duyumları paylaşayım dedim...


halit beril
13 yıl önce - Cmt 22 Nis 2006, 17:49

Büyük ihtimal metrobüs için olmalı.

selim_
13 yıl önce - Cmt 22 Nis 2006, 18:06

Kadir Topbaş daha geçenlerde "Belediye taşımacılıktan çekilmeli, artık otobüs almayacağız" deyip duruyordu.



Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cmt 22 Nis 2006, 19:30

Alıntı:
Belediye taşımacılıktan çekilmeli, artık otobüs almayacağız

İddialı bir söz sarfetmişler. Belediye taşımacılıktan çekilmeli, belediye temizlik işlerinden çekilmeli, belediye doğalgaz dağıtımından çekilmeli, belediye ondan çekilmeli, bundan çekilmeli... E, nereye kadar?

BELEDİYE: Bir şehir veya kasabanın aydınlatma, temizlik, su, ulaşım gibi kamu hizmetlerine bakan ve meclis üyeleri ile başkanı halk tarafından seçilen, tüzel kişiliği olan teşkilât... (Meydan Larousse, C.3)

Bu konuda benden daha da yorum yok!...  

Akın KURTOĞLU


Aytac_yolas
13 yıl önce - Cmt 22 Nis 2006, 22:21

Bence taşımacılık özelleştirilmemeli.Aksi takdirde ucuz ulaşım imkanı olacağını sanmıyorum.Bu AKP'nin ekstra liberal kafası başımıza işler açacak.



A.ŞAFAK TOMRUK
13 yıl önce - Pzr 23 Nis 2006, 08:51

Bazı yabancı ülkelerde şehiriçi ulaşımlarının belediye değilde ulaştırma bakanlıklarına bağlı olarak yapıldığını ve sistemin çok daha iyi çalıştığını duymuştum. Doğruluk derecesini bilmiyorum ama böyle bir uygulama hiçte fena olmaz gibi görünüyor. Mesela ülkemizde böyle bir uygulama olsa İstanbul' da, Ankara' da, İzmir' de veya  başka şehirlerde eksik olan otobüsler fazla olan diğer şehirlerden kapatılabilir. Ayrıca tek tip araçlara yönelinerek bakım, yedekparça vs gibi giderler asgariye indirilebilir. Bünyesinde daha çok otobüs bulunduracağı herhangi bir malzemede için fabrikalardan daha çok opsiyon alabilir. Tabii ki
bu uygulamanın iyi yönleri dışında aksadığı taraflarıda olabilir. Aslında böyle bir konuyu WOW TURKEY sayfalarında tartışmaya açıp kendi aramızda fikirlerimizi ortaya koymalıyız arkadaşlar. Bu şekilde böyle bir uygulamanın ne getirip, ne götüreceğini objektif olarak görebiliriz. Bu tartışmayı bence AKIN üstadın başlatması çok yerinde olur.


ulaş

13 yıl önce - Pzr 23 Nis 2006, 10:15

Bence bu modeli geçenlerde VİP otobüs olarak lanse edilen proje için sunmuş olabilirler. Çünkü metrobüs projesi özü gereği ayakta giden yolcu sayısının fazla olması ile verimli olur.



Ekin Gerger

13 yıl önce - Pzr 23 Nis 2006, 23:45

buraya bir mesaj yazdım gibi hatırlıyorum fakat sanırım bir şekilde silindi veya göndermeyi unuttum. tekrar yazıyorum.

mercedes'teki arkadaşımla konuştum, ona alınan otobüslerin vip otobüsü olma ihtimalini sordum ve bizim binemeyeceğimizi düşündüğümü söyledim. bana verdiği cevap "ibb ne yapsın 500 tane 1000 tane vip otobüsünü? bize de düşer mutlaka bir iki tane..." oldu.

görünüşe göre otobüs alımı çok büyük sayılarda gerçekleştirilecek... citarolardan bile daha kalabalık bir filo kurulacağa benziyor. bence bunlar vip otobüsü değil resmen uzun mesafedeki hatlarda çalışacak otobüsler olarak düşünülüyorlar. metrobüs için kullanılabilecek olmaları bana uzak olmayan bir ihtimal gibi geldi.

belki ibb banliyö hatlarının yetersizliğinde idare etmesi için raylı sisteme göre hızlı bir çözüm olacağını düşündüğü metrobüsü geçici olarak uygulayacak, daha sonra buraya raylı sistem getirecektir. bu yüzden metrobüs değil de bu konforlu otobüslerden alıyorlardır. fakat bu kadar kısıtlı kapasiteli otobüslerle bu hat çalışmaz ki? ben de anlamadım...


En son Ekin Gerger tarafından Pts 24 Nis 2006, 00:14 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Aytac_yolas
13 yıl önce - Pts 24 Nis 2006, 00:06

Alıntı:
belki ibb banliyö hatlarının yetersizliğinde idare etmesi için raylı sisteme göre hızlı bir çözüm olacağını düşündüğü


Belki de ikarus ve manları kökten temizlemeyi düşünüyorlardır  


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Pts 24 Nis 2006, 00:13

Alıntı:
Belki de ikarus ve manları kökten temizlemeyi düşünüyorlardır

Zaten bir şekilde mecbur artık kaldırılmaları. Yaş haddini aştılar. MAN'lar; 20-22 yaşındalar, İkarus'lar ise; 12-16 yaşlarındalar. MAN'ların zaman geçmeden ıskat edilmeleri gerekirken, İkarus'ların da 3 vakte kadar servislerden çekilmeleri lâzım. Yaş ortalamasının bir şekilde 10'un altına inmesi, İdare'nin yararınadır.

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM