Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cmt 22 Nis 2006, 21:14


(KAYNAK: İDO WEB)

Keşke bu tarza benzer farklı birkaç adet de inşa edilse. Hem Boğaziçi Özel Gezi seferleri için kullanılırlar ve eskiyi yâdettirirler bizlere, hem de filodan bu hatta ayrıca vapur kaydırılmasına gerek kalmaz.  

Akın KURTOĞLU


halit beril
14 yıl önce - Cmt 22 Nis 2006, 21:41

Resimdeki tasarım fena değil ama işçilik güzel olması gerek, metal görünümü olmamalı şimdiki vapurlardaki gibi ahşap görünümü verirlerse beyaz kısımlara çok hoş olur, İstanbula her vapur yakışmaz özel olmaı gerek burası Dünya'nın başkenti çünkü.



Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cmt 22 Nis 2006, 23:39

Alıntı:
metal görünümü olmamalı şimdiki vapurlardaki gibi ahşap görünümü verirlerse beyaz kısımlara çok hoş olur, İstanbula her vapur yakışmaz özel olmaı gerek burası Dünya'nın başkenti çünkü.

Halit üstad, hepimizin düşüncelerini bir cümleyle özetleyerek yansıtmış sanki!...         Hakikaten de Halit Bey'in dediği gibi, İstanbul vapurları nev-i şahsına münhasır olmalılar. Tâ eskilerden bugüne ulaşan bir geleneğin temsilcileri olan İstanbul Vapurları'na, piyasa işi görüntüler yakışmaz... Bunlar, metalin ahşapla halvet olduğu, beyaz ve kahverenginin içiçe geçtiği, zerâfet bakımından yıllar önceki ağabeylerinden geri kalmayan, bacasında ay-yıldızlı çifte çapayı yaşıyan, üst arka bölümleri çepeçevre can simitleriyle sarılan, inceliğine dikey perspektifte bir anlam katan sarı renkli seren direkleriyle geçmişi de yansıtabilmeliler. İşte, bu ve bunun gibi birtakım standartlar yerine getirildiği ve görenlerin; "Aaaa... Bu bizim İstanbul Vapurları!..." dediği vakit, gerçekten de arzu edilen vapur tipi yakalanmış olacaktır.

Ama, her ne şekil olursa olsun, yeni vapurların dizaynında bir miktar ahşap malzeme kullanılsın. Çünkü İstanbul vapurlarını vapur yapan, biraz da kuğu gibi bembeyaz renkli gövdelerine makyaj misali serpiştirilen kavuniçi can simitleri, kahverenkli dış ahşap kaplamalar ve yine ahşap tahlisiye sandalları, siyah/sarı/kırmızı/beyaz renkteki ince uzun ve zarif bacalar, sarı renkli seren direkleri, yeşil çuha renkli üst kaplamaları ve gövdelerini boydan boya çeviren sarı renkteki kat ayırıcı çizgileridir...  

Hiç unutulmasın ki, saymış olduğum renkler ve özellikler bu vapurlara birkaç senede iliştirilmiş şeyler değildir. Yüzyılların imbiğinden süzülürken şekillenen ve bu vapurlara bir kimlik, kişilik kazandıran dış görüntüler ve çok özel renklerdir.

Akın KURTOĞLU


tolginho

14 yıl önce - Pzr 23 Nis 2006, 00:01

keşke böyle olsa demekle beraber, grafikteki gemi bana şu anki vapurları temsil ediyor gibime geliyor. Umarım haksız çıkarım.

TOLGA KAPROL


Seyfo
14 yıl önce - Pzr 23 Nis 2006, 01:45



Vapurlar Istanbulun simgesidir..



burakbecan
14 yıl önce - Pzr 23 Nis 2006, 02:00

bence dediğim gibi en iyi model emin kul ve fahri korutürk vapurları modeli.hem görünüş olarak yeni ve çok güzeller hemde aynı zamanda bildiğimiz şehir hatları vapur tipini taşıyorlar.ve bunlara benzer vapurlar ithal edilirse ozaman hem modern ve hızlı olur hemde halkımızın gözündeki vapur görüntüsü bozulmaz.çünki eğer değişik bir şekile sahip vapur üretirlerse bence bu gözümüze pek hoş gelmeyebilir hatta istanbul halkı bunlara baya bir süre alışamayabilir

EK: bu yazdığım mesaja bı uyemız eksı puan vermıs ve bahanede bılgıler yanlısmıs..sebebını bıturlu anlayamadım.nesı yanlıs????


Kutlu Singil

14 yıl önce - Pzr 23 Nis 2006, 14:27

Sevgili Burak Becan,

vapurlar uzun bir zamandir ithal edilmiyor... Turk iscisinin emegiyle yapiliyor... hatta begensekte begenemesekte, coktan secmeli yeni vapurlarimizin dizaynini bile ITU gemi insaa muhendisligi yapiyor...

dolayisiyla ithal edilmemeli... gemi insaasi bir memleketin teknikte ne kadar ileri gittigini gostermesi acisindan en az uzay arastirmalari kadar onemlidir...

o konuya dkkat cekmek istedim... lutfen kizma...

emin kul ve fahri koruturk, ne kadar basarili birer vapur olsalarda, basarili dizayna sahip degiller... tabi bu tamamen kisisel goz zevki ve estetik anlayisa giriyor... dolayisiyla herkesinki birbirinden farkli olabilir...

bana sadece bu iki gemi her ne kadar gorevlerini layigiyla yerlerine getiriyor olsalarda, bogazin yumusak kenarli islemeli oymali profilinde, keskin hatlariyla siritiyorlarmis gibi geliyor...

yeni gemilerin insaa teknikleri, ve donanimlari ile ilgili olasi fikirleri seyahatimin sonunda sizlerle burada paylasacagim...


yılmazz

14 yıl önce - Pzr 23 Nis 2006, 14:58

ben bir ara ido'nun emin kul benzeri bir projeyle 6 yeni şehir hatları gemisi için ihale açacağını duymuştum her halde bu proje ortaya çıkınca bundan vazgeçildi.bir kaç yerde konusu oldu ve konuşuldu insanlar şimdiki gemilerden oldukça menun zaten istanbulda yaşayan nufusun bence %85ide hız istemiyor yada konfor onlar şimdiki vapurlarını istiyor eğer ibb gerçekten biz halkın dediğini yapacağız diyorsa daha öncede dediğim gibi eski vapurların yenilenmesi veya güçlendirilmesi şeklinde bir secenek koymalı
ama nedersek diyelim bu iş göz boyamak için yapılıyorsa istenilen her şık ankete konur ama sonuçta istedikleri vapuru yaptırırlar biz bu olayı daha önce öğrenemezsek yapılacak olan vapur tipinden direk anlarız ama benim temennim eskilerin güçlendirilerek yollarına devam etmeleri yada eskilerinin bire bir benzerlerinin yapılması


ulaş

14 yıl önce - Pzr 23 Nis 2006, 20:48

Madem herkes bir görüş belirtmiş ben de birşeyler yazayım.  Yılmaz İstanbul'da ki yolcuların %85'i hız istemiyor diye belirtmiş. Bence bu oran çok fazla , eğer insanların vapura olan ilgisini arttırmak istiyorsak onların daha hızlı olmasını sağlamalıyız. Sabahları seferlerde sürekli sarkmalar oluyor ve bu yüzden insanlar işlerine okullarına geç kalıyorlar.

     Bu ahşap kaplama fikrine şöyle bir açılım getireyim : Bunu eğer P.V.C olarak yaparlarsa o zaman çok iyi olur. Çünkü  ahşap nemli ortamlarda çok çabuk bozuluyor ve bakım sıklıkları artıyor.

     Yorumlardan  anladığıma göre herkes daha çok oval hatların tercih edilmesini istiyor. Ama köşeli hatları olan Emin Kul gibi vapurların   daha modern bir görünüm sergilediğini düşünüyorum.  Ama sonuçta yarını beklemek lazım bu tasarımlardan belki de ovali daha hoş olabilir.


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Pzr 23 Nis 2006, 20:55

Alıntı:
Bu ahşap kaplama fikrine şöyle bir açılım getireyim : Bunu eğer P.V.C olarak yaparlarsa o zaman çok iyi olur. Çünkü  ahşap nemli ortamlarda çok çabuk bozuluyor ve bakım sıklıkları artıyor.

Evet, artık bu saatten sonra gerçek ahşabın ağırlıklı olarak kullanılması çok da mantıklı olmayacaktır. Ahşap görünümlü bir malzeme kullanılarak, bu sorun bir şekilde çözülebilir. Amaç, İstanbul'a malolmuş vapurların görünümünden çok da fazla uzaklaşmamak. Bu şekilde bir kullanım taklitçilik olarak görülebliir mi? Bence görülmez. Görülmemesi lâzım. Çünkü biz başka bir ülkenin sularında çalışan bir modeli alıp da taklit etmiş olmayacağız. Sadece son örneklerine 20 yıl öncesine kadar rastladığımız (hatta günümüzde 2 adet Bahçe tipinde de rastlayacağımız) hoş bir görüntünün devam etmesi isteğiyle bu şekilde bir kullanım olabileceğini düşünüyoruz.

Aslında, Ulaş çok da doğru söyledi. Yarını bekleyelim bakalım. Belki de arzu ettiğimiz şekilde birkaç örnek yayınlanacaktır...

Akın KURTOĞLU



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM