Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
burakbecan
13 yıl önce - Cmt 22 Nis 2006, 16:22
[İST-B1.10] - Haydi İstanbul! Vapurunu Seç Anketi



Eveeeeet. İşte beklenen anlardan biri geldi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi 'Haydi İstanbullu Vapurunu Seç' anketi düzenliyor. 24 Nisan'da başlayacak oylamaya www.ibb.gov.tr ya da www.ido.com.tr adreslerinden katılabilirsiniz. Şimdi söz sırası bizde ve tüm İstanbullu vapurseverlerde. Yeni yapılacak modelleri bu anketin sonucuna göre tasarlayacaklarmış.


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cmt 22 Nis 2006, 16:27

                                            İstanbullular Vapurlarını Seçiyor

İstanbullular, deniz yolculuğunu hangi vapurla yapmak istediklerini, dolduracakları formlar ve internet üzerinden yapacakları oylama ile kendileri belirleyecek...
 
                                                                                                           22 Nisan 2006    
Alıntı:
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İstanbullular’ın hangi model vapurla yolculuk yapmak istediklerini belirlemek amacıyla "Haydi İstanbul Vapurunu Seç" kampanyası düzenliyor. "Haydi İstanbul Vapurunu Seç" kampanyasında ilk oyu, kampanyanın tanıtımı için düzenlenecek basın toplantısında İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş kullanacak.

Bir yandan modern teknolojinin tüm imkanlarına sahip, diğer yandan da İstanbul’un tarihi dokusuna uygun yepyeni vapur tasarımları, hazırlanan kitapçıklar ve internet üzerinden vatandaşların beğenisine sunulacak. 8 farklı vapur tasarımının sunulacağı oylamaya, vatandaşlar www.ibb.gov.tr ve www.ido.com.tr adresine girerek katılabileceği gibi, vapur modellerinin yer alacağı kitapçıkların arkasındaki formları doldurarak da katılabilecekler.

Kitapçıklar; iskeleler, metro istasyonları ve çeşitli alışveriş merkezlerinde dağıtılacak ve vatandaşlar doldurdukları formları, buralarda oluşturulan oy kutularına atacaklar. Kampanya süresince İstanbullulardan ençok oyu alan ve tercih edilen model üretilecek. Oylama; 24 Nisan 2006 – 02 Mayıs 2006 tarihleri arasında yapılacak.

“HAYDİ İSTANBUL VAPURUNU SEÇ” - Basın Toplantısı

Tarih: 24 Nisan 2006 – Pazartesi
Yer :  İstanbul Modern (İstanbul Modern Cafe) / FINDIKLI
 

(Kaynak: İBB WEB)

Akın KURTOĞLU


yılmazz

13 yıl önce - Cmt 22 Nis 2006, 16:45

valla ben şimdiki vapurlardan gayet memnunum yeni gelecek vapur (belki de değil) eskisinin yerini tutamaz ama kesin kararı modelleri gördükten sonra verecem ama modellerin altına ya hiç biri yada şimdiki vapurlardan birinin resminin olduğu bi şık koysunlar



Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cmt 22 Nis 2006, 16:50

Bence 8 prototipten en az birkaçı, şimdiki kullandıklarımızdan esintiler taşıyacaktır. Tamamıyla uçuk çizimler olacağına pek ihtimal vermiyorum. Birinci derecede amaç; hızın biraz daha artırılması olduğu için, dış görünümlerinde olağanüstü farklılıklara gitmelerine de gerek yok. Yeter ki, geçen sene o ütüye benzer aptal çizim benzeri birşey çıkmasın da karşımıza     Neydi o öyle?!? İki taraftan simetrik, yüzen bir buharlı ütü... Tek cümleyle; sadece gerizekâlı baltık ülkelerinde kullanılabilecek tarzda, heryeri kapalı, estetikten yoksun (tıpkı, bahsettiğim ülkelerde hizmet veren deniz taşıtları gibi), garip ve itici bir modeldi o...

Akın KURTOĞLU


Kutlu Singil

13 yıl önce - Cmt 22 Nis 2006, 17:08

Temcit pilavi gibi olacak ama

Eldeki mevcut vapurlari iyilestirmek daha iyi olacak gibime geliyor

Yapisal ve donanimsal olarak ciddi bi rehabilitasyona ihtiyaclari var...
eger ki, bu astari yuzunden pahaliya gelecekse, ve yeni bir vapur yapmak zorunlu olacaksa;

Bahçe'ler numunelik tutulmak uzere, C tiplerinin yerine yeni dizaynli modeller...

Şüheda sinifinin ise genel karakteristigi bozulmadan, daha denizci, daha manevrali ve daha yollu gemiler yapilabilir..

Şüheda sinifinin makina ve seyir donanimlari, daha seri manevralara gore duzenlenmeli... Basalti manevra pervanesi denilen, ve iki uskurlu gemilerde siya denilen manevrayi son derece kolaylastiran, paralel yanasma icin kullanilan pervaneler gemilere yerlestirilebilir...

Bu donanim elektrik motoru ile calistigindan ekstra bir mazot sarfiyati yaratmaz...
ana makinalarda gaz turbinli modeller tercih edileblir... Boylece hem yakittan hemde suratten fayda saglanir...

Yenilenen uskurlar, pitch kontroluyle daha verimli itis saglarken, kavitasyonuda engelleyeceginden daha az rezonansli ve gurultulu yolculuklar yapilabilir...

Gecenlerde bir gazetemizde cikan vapur dizaynini ise tamamen kabul edilemez buldugumu belirtmek isterim...

Denizde acik hava olmadan seyahat etmek zulum gelir insana...

Bu cercevede, elimizdeki suheda serisi dizaynini koruyarak yeni yada yenilenmis gemiler kullanmak bana cok daha cekici gelmekte...

Ama ve ama
Bahce'ler numunelik tutulmali
Yalova ve Adalar'in sevgililerine ilisilmesin...



burakbecan
13 yıl önce - Cmt 22 Nis 2006, 17:38

aslında bence yeni vapur stili arayacaklarına  en son tershaneden çıkan vapurlarımızın yani emin kul ve fahri korutürk tarzı yeni vapurlar üretseler çok daha iyi olur

halit beril
13 yıl önce - Cmt 22 Nis 2006, 17:48

Bence istanbulda 1900lerd çalışan vasıtalar kullanımalı, şimdi demir yığınlarımın yerine en güzeli ahşap olanlar olacaktır, nerede o eski vapurlar resmilerinde ne güzeller, şimikilerine bakıyoruz ne teknolojik ne nostaljik iki arada derede birşey. İnşallah dediğimi gibi bir tasarım olur, yandan çarklı gibi mesela.



Mustafa Noyan

13 yıl önce - Cmt 22 Nis 2006, 19:17

Alıntı:
...ama modellerin altına ya hiç biri yada şimdiki vapurlardan birinin resminin olduğu bi şık koysunlar...

Alıntı:
...Eldeki mevcut vapurlari iyilestirmek daha iyi olacak gibime geliyor...

Evet arkadaşların bu düşünceleri de mutlaka ankette yer almalıdır;
tabii gerçekten halk katılımı isteniyor ise; bu oylama bir tiyatro değil de ciddi bir katılım denemesi ise; İDO yetkilileri illa "ihale açacağız, bizim niyetimiz bozup kaçmak sonra satmak" demezler ise bu şıklardan birini de ankete eklesinler bakalım...


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cmt 22 Nis 2006, 19:24

Düşünülen vapurların da tek bir kapasite tipinde olmaması ve kendi aralarında, yine eskisi gibi; A, B ve C şeklinde sınıflandırılması mantıklı. İnşa edilecek şekil kabul edildikten sonra, kapasitelerine göre; 2000, 1500, 1000 hatta 500 sınıflarının da inşa edilmesi gerekir. Yoksa İDO'nun düşündüğü, tek kapasiteli, tek bir vapur tipi mi acaba?

Akın KURTOĞLU


Arda Alkaya
13 yıl önce - Cmt 22 Nis 2006, 21:02

http://www.ido.com.tr/?page=SubPage&textid=33 ...&ln=TR

Adresindeki şimdiden bir vapur konmuş. Hoş bir tasarım. Eski vapurlarımız andırıyor.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM