Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Çrş 19 Nis 2006, 23:00
YLV » Şehirhatları Vapurlarının 'Yalova' ve 'Çınarcık' Hatları



              Şehirhatları Vapurlarının "Yalova" ve "Çınarcık" Hatları

Atatürk'ün 1929'da Yalova'yı görüp çok beğenmesinden sonra, İstanbul ile bağlantısının daha kolay yapılabilmesi ve Yalova'nın şehir olarak daha hızlı gelişmesini sağlamak üzere, daha önceleri haftada 4 defa yapılan ve bu tarihten itibaren hergün karşılıklı birer sefere yükseltilen; "Köprü-Yalova" hattıyla, 1970'lerin sonlarında gelişmeye trendi gösterdiği için devreye sokulan; "Köprü-Çınarcık" hatları, uzun yıllardan beri Adalar bağlantılı olarak sürdürülmekte.

Ancak son yıllarda İDO tarafından konulan; "Kabataş-Yalova", "Kabataş-Çınarcık", ardından bunlara eklenen; "Bostancı-Kartal-Yalova" deniz otobüsü hatlarıyla, "Yenikapı-Yalova," ve "Pendik-Yalova" denizjeti seferleri, birbirine benzer güzergâhlarda gerçekleştirilen deniz ulaşımı seçeneklerinin birbirleriyle kesişmesine sebep oldu ve ilk önce; "Yalova-Adalar-Kartal" vapur hattı iptal edildi, ardından "Kabataş-Yalova" ve "Kabataş-Çınarcık" seferleri azaltıldı. Kış döneminde "Çınarcık"a hafta içi seferler tamamen kaldırıldı. Çünkü halkın tercihi nedense denizotobüslerine yöneldi ve klâsik vapurlar gözden düşmeye başladı. Öyle ki, yaz döneminde Yalova'dan kalkan öğle seferi %5-10 kapasiteyle gerçekleştirilmeye başladı.

1970'lerde; (5+5) seferle gerçekleştirilen "Köprü-Yalova" seferleri, artık günümüzde yaz döneminde; (2+2) sefere kadar düştü. Şehirhatları'nın (şimdiki deyimle İDO'nun) Dış Sefer olarak kabul ettiği 2 hattın Yaz Tarifeleri'ndeki tam sefer adedi; karşılıklı 3 sefere kadar indi.

Halkın daha hızlı ve konforlu olduğu kanaatine vararak tercihlerini Denibüslerden yana kullanmaları sonucunda, verimleri oldukça düşen vapur hatlarının Doğu Marmara iskelelerine seferleri tamamen kesilecek mi? Yerlerini sadece Denibüs ve Denizjeti seferleri mi dolduracak? Birbirlerine konfor ve fiyat olarak alternatif teşkil eden bu hatların beraberce kullanılmaları ne derece doğru? Vapur hatları bu noktalara misyonlarını tamamladılar mı? Yoksa, klâsiğin de bir şekilde korunabilmesi amacıyla, ısrarla bu 2 hattın da seferlerine devam etmesi mi daha mantıklı?

Akın KURTOĞLU


Mustafa Noyan

13 yıl önce - Çrş 19 Nis 2006, 23:45

Alıntı:
Birbirlerine konfor ve fiyat olarak alternatif teşkil eden bu hatların beraberce kullanılmaları ne derece doğru? Vapur hatları bu noktalara misyonlarını tamamladılar mı? Yoksa, klâsiğin de bir şekilde korunabilmesi amacıyla, ısrarla bu 2 hattın da seferlerine devam etmesi mi daha mantıklı?

Bu iki hattın da müdavimleri var, ne hikmetse şehir hatları işletmesi Yalova'dan Adalara sandıklar dolusu meyveyi bedavaya, tüm seferlerde en fazla 100 yolcuyu da Adalar'a taşıyabilmek amacıyla yıllardır bu iki seferi tekmil Adalar'a uğratarak sefer süresini neredeyse 3 saate ulaştırıp yolcu sayısını azaltmasına rağmen, yolcu kapasitesi sınırlı olduğundan günlerce önce tüm biletleri satılan deniz otobüsleri dışında her yaz hafta sonlarında Çınarcık vapur seferlerinin tıklım tıklım dolmasını engelleyemiyor.
Çözüm daha önce de bu forumlarda yazdığım şekilde akşam saatlerinde
KABATAŞ - (KADIKÖY) - ÇINARCIK - YALOVA
ve sabah saatlerinde karşılığı
YALOVA- ÇINARCIK - (KADIKÖY) - KABATAŞ
seferlerinin denenmesinde yatıyor.


En son Mustafa Noyan tarafından Çrş 19 Nis 2006, 23:46 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Arda Alkaya
13 yıl önce - Çrş 19 Nis 2006, 23:46

Bir Yalovalı olarak şöyle bir iddiam var: Her sabah özellikle pazartesi sabahları Yalova'dan Kabataş'a saat 7:00'de ve her akşam özellikle cuma akşamları da Kabataş'tan tan Yalova'ya 18:30 'da APlus gemilerle -adalara uğramadan- sefer konursa bu gemiler dolacaktır. İddiamın ispatları:

1-) APlus gemiler bu mesafeyi 1 saat 45 dakika gibi bir zamanda alabilirler. Adalar bağlantısı bu gemilere çok zaman kaybettiriyor.
2-) Şu an seferlerin 2 buçuk saat sürmesine ve sabah 5:50de kalkmasına rağmen yolcu bulabiliyor. Eğer 7:00'de sefer konursa Bursa yolcusu da gelir. Zaten Yalova-Yenikapı arası zaten 1 saat 15 dakika sürüyor. 7:30 gemisiyle aynı anda varırlar ki, Yenikapı neresi Kabataş neresi? Yenikapı her yere çok uzak. İstediğiniz yere gitmeniz için feribota verdiğiniz para kadar taksiye veriyorsunuz.
3-) Cuma akşamları Yenikapı-Yalova arası feribot dolu oluyor ve ek sefer konuyor. Ek seferler dolu gidip boş dönüyor. Ek sefer yerine yolcular vapur kullanır. Böylece kaynak israfının da önüne geçilir.
4-) Feribotların özellikle arka salonları çok gürültülü ve sıkıcı oluyor. Vapurlar bu yüzden daha insancıl.
5-) Vapurların daha ucuz olacak olması özellikle sürekli bu hatta yolculuk edenlerin ve öğrencilerin ilgisini çekecektir.



Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Prş 20 Nis 2006, 00:04

Alıntı:
APlus gemiler bu mesafeyi 1 saat 45 dakika gibi bir zamanda alabilirler. Adalar bağlantısı bu gemilere çok zaman kaybettiriyor.

70'lerde, Köprü'den kalkarak non-stop Yalova'ya varan "Ekspres" seferlerini, Bahçe sınıfı vapurlar 90-95 dakika arasında almaktaydı. Çünkü, bunlar gidiş ve dönüşlerinde; meselâ Yalova'dan kalktıktan sonra, Büyükada'nın sağından kavis çizerek şamandırayı dolaşmak gibi bir zaman kaybından kurtuluyordu ve Büyükada'ya yanaşması gereken anda, aslında vapur, o sırada Adalar'ın arka tarafında Kınalı-Burgaz hizalarında oluyordu 70. dakikada bu hizadan geçen vapur, yarım saati bulmadan Köprü'ye bağlamış oluyordu... Adı üzerinde, hakikaten de; "Ekspres"ti.

Akın KURTOĞLU


Mustafa Noyan

13 yıl önce - Prş 20 Nis 2006, 00:13

Alıntı:
70'lerde, Köprü'den kalkarak non-stop Yalova'ya varan "Ekspres" seferlerini, Bahçe sınıfı vapurlar 90-95 dakika arasında almaktaydı.

Eski tarifelerde rastlayabildiğimiz ilk Çınarcık seferleri de hakikaten ekspres mantığıyla Adalar bağlantısı olmadan direk İstanbul'a çalışmışlar, benim hatırladığım kadarıyla sefer süresi de sadece 70-75 dakikaymış.



Arda Alkaya
13 yıl önce - Prş 20 Nis 2006, 00:23

Kabataş-Yalova arası tahminimce 28 mildir. (Yenikapı-Yalova 26 mil ise bence uygun bir rakam 28 mil.) Gemiyi çok zorlamasak 16 knot yaptırsak; 28/16X60 gibi bir hesapla zamanı 1 saat 45 dakika maksimum buluruz.

Gelgelelim İDO bu seferi koyar mı? Bence koymaz. Çünkü feribotlardaki her boş koltuk İDO'nun zararınadır. Ayrıca vapurun tarifesi, feribotun yaklaşık yarı fiyatı olacaktır. Zaten Güzelyalı-Yanikapı hattı Yalova-Yenikapı hattında ciddi azalmalara yol açacaktır. Bence ekspres sefer ihtimali bana çok uzakmış gibi duruyor.


burakbecan
13 yıl önce - Prş 20 Nis 2006, 00:32

şuanda kabataş-çınarcık 18.30 seferi bostancıyada ugruyor ve bu en az yarım saatlık bır zaman kaybı vapur nerdeyse 21.00 sularında cınarcıga yanasıyor..onceden çınarcıga 17-30 bostancı-buyukada-çınarcık ve 18.00 heybelıada-çınarcık olarak 2 sefer vardı.tabı dogal olarak bılenler 18.00 vapuruna bınıyorlardı cunkı otekı erken kalkan vapur bostancıya ugradıgı için 18.00 vapuru buyukada açıklarında ötekini geçerek 20.00 sularında çınarcıga varıyordu.ama şimdi hemen hemen 50 dakikalık bir uzatma.ido nun aslında bu konuya bi çözüm bulması lazım.her nekadar çoğu kişi yolcu yok desede özellikle cuma 18.30 çınarcık vapuru(yazları)tıklım tıklım oluyor..ve gelelim yalova seferine her nedense çınarcık yolcusu yalova yolcusundan kat ve kat daha fazla olmasına ragmen çınarcıga A4 tipi vapurlarımızı koyuyorlar(ahmet h.yıldırım vs..) ama yalova yolcusu zaten adalarda boşalıyor buyukadadan sonra koca vapurda yalovaya devam eden yolcu sayısı toplasanız 300 500 kişi.buna ragmen yalovaya aplus vapurlar çalısıyor.bunu bıturlu anlayabılmıs degılım..bu konuda bazı büyüklerimizden aldığım bir duyuma görede bostancı iskelesine aplus gemi yanasamazmıs bunun sebebi buymus..



Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Prş 20 Nis 2006, 00:42

Alıntı:
..bu konuda bazı büyüklerimizden aldığım bir duyuma görede bostancı iskelesine aplus gemi yanasamazmıs bunun sebebi buymus..

Alıntı:
İskelenin önündeki derinlik; 4.0 metre olup, köprüye; 6.5 deniz mili mesafededir.

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=19868& ...=7&s=1

4 metre derinlik çok fazla sığ sayılmamakla birlikte, benzer derinlikler Kadıköy rıhtımda ve iskelerinde de mevcut... Detaylı inceleme yapmakta fayda var bu konuda.. Doğruluk payı olabilir...

Akın KURTOĞLU


burakbecan
13 yıl önce - Prş 20 Nis 2006, 00:53

ama bi mantıklı konu daha var aplus tipi vapurlarımızın boyu uzunlukları baya büyük.hem bostancı limanı o anda allak bullak olabilir(malum deniz otobüsleride var) ve de vapur iskeleye sığmayabilir:)

Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Prş 20 Nis 2006, 01:54

Evet, sadece vapurun su kesimi değil, aynı zamanda gerekli manevra dairesini tamamlayabilmesi için olması gereken kabul edilebilir gerekli bir de yarıçap ve alan parametresi var. Bu konuda; Yılmazz bizi herhalde detaylı aydınlatabilir

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
123 ... 262728   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara