Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Mehmet Kasım
13 yıl önce - Çrş 19 Nis 2006, 14:58
İstanbul Haliç, kuzeyden Karadeniz ile birleştirilebilir mi?



Üzerinde uzun yıllar düşündüğüm bir proje bu. Acaba Haliç'in kuzeyinden Sadabad'tan başlayarak Karadeniz'e kadar olan bölge arasında KANAL AÇILMASI mümkün müdür?

* Böylelikle İstanbul Boğazı'nın yükünü biraz hafifleterek Boğaz'dan şehir içi deniz ulaşımı için daha fazla yararlanabiliriz.

* Boğaz geçiş kapasitemiz artacağından Stratejik önemimiz biraz daha artacak ve Boğazlardan şimdikinin 2 misli kâr elde edeceğiz.

* Haliç bir iç denize dönüşeceğinden şehir içi deniz ulaşımı için de Haliç'ten yararlanabliriz.Mesela ; Eyüp,Kağıthane,Beyoğlu,Fener gibi bölgelerde Deniz Ulaşımını daha da yaygınlaştırarak şehiriçi trafiğine olumlu katkıda bulunmuş oluruz.

* Birde doğal olarak akıntı oluşacağından dolayı Haliç ve Kıyısı daha temiz ve kullanışlı olur.Çevreye önemli bir katkısı olacağından İstanbul'lu nefes alır.

EKONOMİK OLARAK BEN BU PROJENİN YILDA TÜRKİYE'YE GETİRSİNİN 5-10 MİLYAR DOLAR CİVARINDA OLACAĞINI TAHMİN EDİYORUM.


kemalsoylemez

13 yıl önce - Çrş 19 Nis 2006, 15:20

Alıntı:
EKONOMİK OLARAK BEN BU PROJENİN YILDA TÜRKİYE'YE GETİRSİNİN 5-10 MİLYAR DOLAR CİVARINDA OLACAĞINI TAHMİN EDİYORUM.


Nasıl hesapladınız?


Tolga Şengün
13 yıl önce - Çrş 19 Nis 2006, 15:22
HALİÇ KUZEYDEN KARADENİZ'LE BİRLEŞTİRİLEBİLİR Mİ ?


Mehmet Bey,

Projenizin Osmanlı Döneminden beri zaman zaman gündeme gelen bir kardeşi var. İzmit Körfezinin ucundan Sapanca Gölüne, Sapanca Gölü üzerinden de Sakarya vadisine ve ordan da Karadeniz'e. Ancak gerekli sermayeyi bulsanız ve söz konusu alternatiflerden birini gerçekleştirseniz dahi, Montrö (Montreux) Anlaşması her zamanki gibi elinizi kolunuz bağlar zira, bu anlaşmanın ticaret gemilerinin geçişini düzenleyen maddesine göre her tür ticaret gemisi Boğazlardan geçmekte özgürdür.

Alıntı:
kesim i. ticaret gemileri

madde 2.

baris zamaninda, ticaret gemileri, gündüz ve gece, bayrak ve yük ne olursa olsun, asagidaki 3. madde hükümleri sakli kalmak üzere, hiçbir islem (formalite) olmaksizin, bogazlar'dan geçis ve gidis-gelis (ulasim) tam özgürlügünden yararlanacaklardir. bu gemiler, bogazlar'in bir limanina ugramaksizin transit geçerlerken, türk makamlarinca, alinmasi isbu sözlesmesinin i sayili ek'inde öngörülen vergilerden ve harçlardan baska, bu gemilerden hiçbir vergi ya da harç alinmayacaktir.

bu vergilerin ya da harçlarin alinmasini kolaylastirmak üzere, bogazlar'dan geçecek ticaret gemileri, 3. maddede belirtilen istasyonun görevlilerine adlarini, uyrukluklarini, tonajlarini, gidecekleri yer ve nereden geldiklerini bildireceklerdir.

kilavuzluk ve yedekçilik (römorkörcülük) istege bagli kalmaktadir.


Bu madde yüzünden Boğazdan geçen gemilere kılavuz aldırmak bile sözkonusu olamamaktadır. Bu maddeye dayanarak 300 metreyi aşan süpertankerleri bile boğazlardan geçirebilirsiniz. Bu yüzden projeniz gerçekleşse bile ticaret gemilerini bu şartlarda oraya yönlendiremezsiniz.



Turhan
13 yıl önce - Çrş 19 Nis 2006, 15:30

Alıntı:
Boğaz geçiş kapasitemiz artacağından Stratejik önemimiz biraz daha artacak ve Boğazlardan şimdikinin 2 misli kar elde edeceğiz.


Bogaz gecislerinden maddi bir kar elde ettigimizi bilmiyordum.Bu konuda detayli bilgi verebilecek birileri bizleri aydinlatirsa cok sevinirim.


Tolga Şengün
13 yıl önce - Çrş 19 Nis 2006, 15:38
HALİÇ KUZEYDEN KARADENİZ'LE BİRLEŞTİRİLEBİLİR Mİ ?


Yukardaki madde de atıfta bulunan ek-i yer göre alınabilecek vergi ve harçlar aşağıdaki gibidir. (değerler altın-frank şeklinde!)

Alıntı:
ek i.

1. isbu sözlesmenin 2. maddesi uyarinca alinabilecek olan vergiler ve harçlar asagidaki çizelgede gösterilenler olacaktir. türk hükümetinin bu vergilerde ve harçlarda kabul edebilecegi indirimler, bayrak ayirimi gözetilmeksizin uygulanacaktir.

kütüge yazili darasiz tonajin

yapilan hizmetin niteligi (jauge nette, net register

tonnage) herbir tonu üzerinden

alinacak vergi ya da harçlar tutari

altin-frank(1)

b)fenerler, isikli samadiralar ve geçit samandiralari, ya da baska samandiralar:

800 tona kadar ................... 0.42
800 tonun üstünde ............. 0.21
c)kurtarma hizmeti: kurtarma sandallarini, palamar tasiyan füze istasyonlarini, sis düdüklerini, radyofarlari ve b) paragrafina girmeyen isikli samandiralarla, ayni türden baska dösemeleri (tesisleri) kapsamak üzere ... 0.10

2. isbu ek'in, 1. paragrafina ekli çizelgede belirtilen vergiler ve harçlar, bogazlar'dan bir gidis-dönüs geçisine uygulanacaktir (baska bir deyimle, ege denizi'nden karadeniz'e bir geçis ve ege denizi'ne dogru dönüs yolculugu ya da karadeniz'den ege denizi'ne bogazlar'dan bir geçis, bunun ardindan da karadeniz'e dönüs); bununla birlikte, bir ticaret gemisi, gidis yolculugu için bogazlar'a girdigi tarihten baslayarak alti aydan çok bir süre sonra, duruma göre, ege denizi'ne ya da karadeniz'e dönmek üzere bogazlar'dan yeniden geçerse, bu gemi, bayrak ayirimi yapilmaksizin, bu vergileri ve harçlari ikinci kez ödemekle yükümlü tutulabilecektir.

3. bir ticaret gemisi, gidis geçisinde, dönmeyecegini bildirirse, isbu ek'in birinci paragrafinin b) ve c) fikralarinda öngörülen vergiler ve harçlar bakimindan yalniz tarifenin yarisini ödemesi gerekecektir.

4. isbu ek'in birinci paragrafina ekli çizelgede tanimlanan ve söz konusu hizmetlerin gerektirdigi giderlerin karsilanmasina ve yedek akçe ya da asiri olmayan bir döner sermaye fonu elde etmek için gerekli miktardan yüksek olmayacak olan vergiler ve harçlar, ancak isbu sözlesmenin 29. maddesi hükümleri uygulanarak arttirilabilecek ya da tamamlanabilecektir. bunlar altin-frank ya da ödeme tarihindeki kambio degerine göre türk parasi olarak ödenecektir.

5. ticaret gemileri, kilavuzluk ve yedekçilik (römorkörcülük) gibi istege bagli hizmetler karsiligi vergileri ve harçlari, böyle bir hizmet, söz konusu geminin acentasinin ya da kaptaninin istemesi üzerine, türk makamlarinca geregi gibi yerine getirilmisse, ödemek zorunda tutulabileceklerdir. türk hükümeti, istege bagli bu hizmetler için alinacak vergilerin ve harçlarin tarifesini vakit vakit yayinlayacaktir.

6. bu tarifeler, söz konusu hizmetler 5. maddenin uygulanmasiyla zorunlu kilindigi durumlarda arttirilmayacaktir.




gökhan(D)
13 yıl önce - Çrş 19 Nis 2006, 16:03

ilginc bir fikir olmakla beraber, Istanbulumuzu deniz trafiginden arindirma istegiyle celismekte. Proje sonucu olarak iki tarafli deniz trafigine maruz kalacak Istanbul, ve acikcasi güzel bir görüntü de olmaz bu..
Ayrica...Bu Montreux Antlasmasini hic bir sekilde geri cekmemiz mümkün deyilmi?
Bütün devletler Türkiye kadar sadikmi antlasmalarina? Herhangi bir insaat calismasi olsa bogazda, mesela derinlestirme calismasi gibi, ozaman ücret alma hakki dogmazmi?


alim80
13 yıl önce - Çrş 19 Nis 2006, 16:09

Arkadaşlar biraz makul düşünelim bence. Adını andığınız Haliçle Karadenizi birleştirme prıjesinden kat be kat küçük bir proje olan Sultançiftlğiğ-Edirnekapı tramvay hattı projesini bile 3 yıldır bitiremeyip yüzüne gözüne bulaştıranlardan böyle bir projeyi uygulamaya geçirmesi bence tam bi hayal olur. Kimse bu belediyenin işi  diğeri devletin işi demesin. Devletin sicilide bu konuda çok parlak değil. ( GAP ) mesela.



Tolga Şengün
13 yıl önce - Çrş 19 Nis 2006, 16:15
HALİÇ KUZEYDEN KARADENİZ'LE BİRLEŞTİRİLEBİLİR Mİ ?


Gökhan Bey,

Emin olun biz dahil herkes bu anlaşmayı değiştirmek istiyor. Ancak elbetteki herkes kendi çıkarına göre. Bu yüzden herkes mevcudu korumada hemfikir oluyor sonunda. Özellikle Boğazlardan savaş gemilerinin geçişi ile ilgili düzenlemeler nedeni ile kimse bu anlaşmaya dokunamıyor. Örneğin, bu anlaşma  Karadeniz'e kıyısı olmayan devletlerin savaş gemilerinin geçişini sınırladığından Amerika Birleşik Devletleri Karadeniz'e uçak gemisi sokamaz, aynı şekilde kıyısı olan ülkelerin geçirebilecekleri gemiler de sınırlandırılmıştır, bu yüzden Rusya da uçak gemisi geçiremez. Bu yüzdendir ki Ruslar Ukrayna'da ürettikleri uçak  gemilerini "genel havacılık kruvazörü" gibi garip adlarla Akdeniz üzerinden  Baltık denizine geçirebildiler, birkaç sene öncesinin meşhur Çin'e satılan Varyag gemisi ise uçak gemisi değil "yüzen nesne" olarak sınıflandırılarak geçebildi boğazlardan. Türkiye ise boğazları silahlandırmasına izin veren hükümleri tartışmaya açmak istemiyor, Yunanistan da ise bu anlaşmanın Lozan'ı geçersiz kıldığı dolayısı adalarını silahlandırabileceğini savunuyor.

Elbetteki Türkiye ve İstanbullular hariç kimse de ticari gemilere kılavuz ve geçiş kısıtlaması gibi zorunlukları da istemiyor.

Kısacası çıkar çatışmaları yüzünden kimse dokunmuyor ve görülen o ki kimse dokunmayacak bu anlaşmaya...


Mehmet Kasım
13 yıl önce - Çrş 19 Nis 2006, 16:21
Ekonomik Getirisi


Boğaz'dan geçen her gemiden tabiki para alıyoruz.Almakta hakkımız.

Ama Boğaz'ın belli bir kapasitesi var.Günde yapılacak geçiş sayısı belli bir seviyededir.Kapasitenin üstünde bir geçişe izin vermeyebiliyoruz.Yani Boğazın dışında bekletebiliyoruz.Yada gemiler daha limandan kalkmadan geçiş saati tarifesi verebiliyoruz.

İşte bu kapasiteyi arttırdığımızda orantısal olarak gemi başına ve tonaj başına aldığımız parada artacak.

İmkalarımızın bu kadar geniş olduğunu  yani artık gücümüzün farkında olmamız gerektiğini düşünüyorum.

BOĞAZ'DAN GEÇİRİRİZ AMA PARASIYLA

Gelelim Önerime ;

Haliç-Karadeniz Kanalı teknik açıdan  mümkündür.Örnekleri var Panama,Süveyş gibi.

Hem Haliç'in kuzeyi derelerle beslenmekte olduğundan uzun bir vadiyi andırıyor.Yani coğrafi olarak fazla bir engel yok.Bu bölgede fazla yerleşim de yok.

Ekonomik getirisinin dışında doğal güzelliğe de katkısı olacak.Suyun olduğu havada yumuşama olur.Oksijen seviyesi artar.İklim güzelleşir.

Balıkçılık ile yapılabilir.

SU MEDENİYETTİR diye boşuna dememişler.Hatta tersane bile kurabiliriz.Kuzey bölgelere.

Montrö Anlaşmasında sözkonusu Boğazlar İstanbul ve Çanakkale idi.Ben Haliç Geçişini yaparsam STRATEJİK BİR GOL atmış olurum. Ve bu montröyü bağlamaz.Montrönün Haliç'e etkisi olamaz çünkü o zaman Haliç Geçişi yoktu.


Tolga Şengün
13 yıl önce - Çrş 19 Nis 2006, 16:42
HALİÇ KUZEYDEN KARADENİZ'LE BİRLEŞTİRİLEBİLİR Mİ ?


Doğrudur Montrö, ne Haliç geçişini ne de daha olası bir Sapanca geçişini kapsamaz ancak, Boğazlardan geçişi yasaklayamayacağınız ve boğaz geçişi de gene anlaşma sebebi ile daha ucuz olduğundan (anlaşmayı bozmadan ek para isteyemeyeceğinizden) kimseyi  boğazdışı geçişe zorlayamazsınız. Rusya kapasite yüzünden geçişlere sınırlama koymanıza bile sıcak bakmıyor zira.

Hattın olabilirliğine hiç değinmeyecektim ama birgün Silahtarağa'dan itibaren, Kağıthane, Cendere Vadisi, Ayazağa köyü yolu ile Maslak'a ulaşmayı deneyin. Evyap'ın önündeki (evet yerleşim yoktur ama Cendere Vadisi her yağmurda su basan fabrikalarla doludur) 90 derece dönüşü ve Ayazağa Köyü ve Maslak Otosanayi önünde önünüze duvar gibi çıkacak yükseltilerle boğazın kendisini hiç aratmayacaktır. Bunları aşmak için kullanacağınız havuzların nasıl olması gerektiği ve buna gerekecek su miktarını bulmak için Panama Kanalı'nın yapılış hikayesini araştırmanız yerinde olacaktır. (Discovery Channel ara sıra Mega Yapılar isimli belgeselinde bu hikayeyi anlatıyor)



sayfa 1
123 ... 232425   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM