Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Mustafa Noyan

13 yıl önce - Prş 20 Nis 2006, 22:59

Alıntı:
Akın Bey'in daha önce verdiği Vanköy resmiyle de (siyah-beyaz olan) birebir örtüşüyor. Yani bence %100 Vaniköy...

Hasköy Vapuru konusunda olduğu gibi bu konuda da yanılıyorsunuz, benim bir önceki mesajımı dikkatle okumanızı veya fotoğrafları incelemenizi öneririm.
Alıntı:
Ayrica benim cok begendigim İstanbul'daki Sedefadasi ve onun tipindeki 3 geminin seferden alindigini akibetlerinin ne olacaginin bilinmedigi gibi bir seyler okumuştum buralarda bir forum sayfasinda. Keske bunlari Izmir belediyesi alsa. ...

Yanlış okumuşsunuz, öyle bir olay yok; Sedefadası, Bostancı ve İnciburnu isimleri değiştirilmeleri dışında İstanbul'da hizmetteler; İzmir'e gönderilmeleri ise hayalden öteye geçemez, İzmir tarihinde 2000 kişilik vapur olmadı ki bu 3 vapur gitsin, hasretinizi gidermeye İstanbul'a bekleriz.


umitoner
13 yıl önce - Cum 21 Nis 2006, 01:11

Istnbul'a gelmekten Allah korusun. Istanbul'a gelmenin en guzel yonu Izmir'e donus sadece. Vapurlar Izmir'e gelsin daha iyi olur.
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=17536& ...mp;start=0
Ben burada görmüş olmali ve hizmet disi kaldiklari kanaatine varip keske Izmir'e gelseler diye dusunmus olmaliyim.Hem Izmir'de 2000 kisilik vapur olmadiysa olmayacak anlamina mi gelmeli?


1973-4 senelerinde elektrik kesintileri zamanlarinda annem isten vapurla gelirdi ve onu almaya iskeleye giderdik ve ben Hasköy'le gelir insallah diye dua ederdim cunku en hizli vapur oydu. Demek ki o zamanlar burdaydi tabii daha oncesi de vardir ama ben tarih olarak bunu verebliyorum.



En son umitoner tarafından Cum 21 Nis 2006, 02:29 tarihinde değiştirildi, toplamda 3 kere değiştirildi


umitoner
13 yıl önce - Cum 21 Nis 2006, 01:25

Elimdeki Vanikoy resimlerinden birkacini kes yapistir yaptim, siz karar verin. Tabii eger yuklemeyi basarabilirsem.




(+)


umitoner
13 yıl önce - Cum 21 Nis 2006, 01:52

Vaniköy, Hasköy, Beykoz birbirlerinden belirli nüanslarla farkli. Benim en gözüme batani burun yapilari.


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cum 21 Nis 2006, 01:54

WowTurkey Forumları'nda, daha önceden başka başlıklar altında yayınlanan Köy Tipi Vapurları'mızdan bir demet:



(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




(+)




Akın KURTOĞLU



Mustafa Noyan

13 yıl önce - Cum 21 Nis 2006, 10:33

Alıntı:
...1973-4 senelerinde elektrik kesintileri zamanlarinda.... Hasköy'le gelir insallah diye dua ederdim cunku en hizli vapur oydu. Demek ki o zamanlar burdaydi tabii daha oncesi de vardir ama ben tarih olarak bunu verebliyorum....

Hasköy Vapuru'nun 1962 İstanbul Hasköy Tersanesi yapımı olduğunu hatırlatmama izin verir misiniz? İstanbul'da inşası ile İzmir'de kesin görüldüğü tarih arasında 10 sene var.

Vaniköy Vapuru kadrajında vapurun son zamanlardaki görüntüsünü de eklemişsiniz, bu yeni fotoğrafdan bir ipucu mu yakaladınız, bir de aynı kadrajda kullanılan en alt sağ taraftaki fotoğraf Özkan Durakoğlu tarafından siteye yüklenmişti,
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=117380#117380; sitemizin İzmir Vapurları konusundaki duayeni Ömer Yardaş Bostanlı İskelesi'nde görüntülenen bu vapurun Beykoz olduğunu yazmışdı.
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=129233#129233

Vapurların burun yapılarına gelince, arşivi izlerseniz farklar görebilirsiniz, aynı vapurun burun yapısında değişiklikler olabiliyor, bu kısmı değişmeyen ender vapurlardan biri de Beykoz'dur; neden ısrarla burunun üç metre gerisine bakıp ön açık güvertenin pencerelerine bakmıyorsunuz anlayamıyorum?


umitoner
13 yıl önce - Cum 21 Nis 2006, 11:11

Cunku Vanikoy'un on acik yolcu kabini epey bir degistirilmis zaman icinde, ama pruvasina hic dokunulmamis yeni resimden bunu anliyoruz.
Neyse tartismayalim siz bildiginiz gibi kabul edin ve mutlu olun. Ben nefes tuketmeyeyim.


Mustafa Noyan

13 yıl önce - Cmt 22 Nis 2006, 11:52




 


 


 


 

Fotoğraflarını küçülterek yüklediğim ilk iki resim Vaniköy, son iki resim Beykoz Vapurlarına ait olup, tarışma konumuz ortadaki fotoğrafdır; yeterince mutlu olabilmem için (ki bu konu benim mutlu olmama kafi gelmez, daha çok hedefim var!) bu 5 fotoğrafdan hangilerinin pruvalarının farklı olduğunu tesbit etmemiz gerekiyor; bunun dışında hazır elimiz değmişken kaptan köşklerinin üstündeki seren direklerinin de kalınlıklarını karşılaştırmayı öneriyorum.


simon

13 yıl önce - Pzr 23 Nis 2006, 00:09

Alıntı:
bu 5 fotoğrafdan hangilerinin pruvalarının farklı olduğunu tesbit etmemiz gerekiyor; bunun dışında hazır elimiz değmişken kaptan köşklerinin üstündeki seren direklerinin de kalınlıklarını karşılaştırmayı öneriyorum.

Aslında Vaniköy ve Beykoz kardeş vapurlarının orjinal halleriyle birbirleriyle olan farkları ayırmak kolay olmasa gerek. Bu vapurların üçüncü kardeşleri olan Hasköy'ü ise önceki mesajımda işlemiştim. Vaniköy ve Beykoz vapurlarının pruvaları aynı karakterde oldukları için çok ufak bir ayrıntı haricinde buradan ayırt etmek biraz zor gibi bence. Mustafa Noyan Üstad'ın belirttiği gibi bu iki vapuru birbirinden ayıran özelliğin, kaptan köşkünün üzerindeki seren direklerinin kalınlıklarından anlaşılabileceği görüşüne daha sıcak bakıyorum.


simon

13 yıl önce - Sal 02 May 2006, 02:45

Beykoz'un Sessiz Vedası  

Akın Kurtoğlu demiş ki
Alıntı:
Beykoz" ise inşasından son seferine kadar, sadece İstanbul'da hizmet verdi.

Akın üstadımın belirttiği gibi Beykoz vapuru yaşamının hemen hemen tümünü İstanbul'da hizmet vererek geçirmiştir. Yalnız bundan sonrası için ufak bir ekleme yapmak isterim. Aslında Beykoz vapuru'da diğer kardeşleri olan Vaniköy ve Hasköy gibi İzmir'e gönderilmişti. İzmir'e gönderildiği tarih olarak şöyle bir tahminde bulunmak isterim. İstanbul'da 2000 yılında topu topu iki adet köy tipi vapur kalmıştı. Madem ki İstinye vapuru 2000 yılında İzmir'e gönderildiyse, İstinye ile birlikte Beykoz vapurununda İzmir'e gönderilmesi ihtimali kuvvetli. Etraflıca düşünecek olursak ertesi sene İstanbul'da köy tipi vapur hiç kalmamıştı. Beykoz İzmir'e gönderilmeden bir süre önce'de Sirkeci İskelesinde bir takım yenilenme geçirmişti. Şöyle ki, kaptan köşkü'nün ve orta kat salonun büyük bir kımının camları yenilenmişti. Kıç üst salonda bulunan ve açık salona çıkılan tahta perdeler kaldırılarak, kıç açık salonla birleşmiştir. Yani anlayacağınız Beykoz'un kıç açık salonu bir hayli alan kazanmıştı. Yenilenmeden sonra Beykoz bir süre bu şekliylede İstanbul'da son olarak çalıştığı Üsküdar Kabataş hattında hizmet vermiş, sonra İzmir'e gönderilmiştir.

Beykoz İzmir'e gönderildikten sonra bir süre orada hizmet vermiştir. Ancak Beykoz çok yorulmuş olmalı ki, kısa bir süre sonra kadro dışı bırakılmış. En azından 2002 yılının haziran ayında Üç kuyular İskelesinde ayıl vaziyette durduğunu daha dün gibi hatırlıyordum. Kadro dışı bırakılmasının sebebi ise İzdeniz'in yaptığı açıklamaya göre, ciddi bir yenilenme gerektiğini ancak astarı yüzünden pahalı olacağını ve de bu vapurdan verimli bir netice alamadıkları için ,kadro dışı bırakıldığını belirtmişlerdi. Yine tahminime göre 2005 yılında ise çoğu bahtsız arkadaşları gibi Aliağa'da sökülmüştür. Sessiz sedasız vapur olan Beykoz, memlektinden ırak sessiz sedasız "Elveda" dedi. Son olarak İzmir'de Beykoz vapurunun burnu üzerinde oynama yapılmıştı. İlk tipine göre daha küt biraz daha yüksek görünümlü olmuştu. Böylelikle burnunda ki estetikten eser kalmamıştı ne yazık ki.



sayfa 3
« önceki   1234 ... 111213   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM