Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Konya - Metro Müjdesi
« önceki   123 ... 818283   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 2
andy
12 yıl önce - Pzr 03 Eyl 2006, 09:05

Zafer-kampus arasi istenirse su anda da tramvayla 50 dakikadan 25 dakikaya inebilir. Durak sayisi 20'den 10'a duserse bu pekala mumkun. Bu yolun uzun surmesi tramvayin yavas gitmesinden degil durak sayisinin cok olmasindan kaynaklaniyor. Ayrica metro yapilmasi icin kaynak nerede? Daha ankara belediyesi bitiremedi metroyu ve parasizliktan ozellestirmeyi dusunuyor metro insaatini. Hayallerle gercekleri birbirine karistirmayalim bence...

Burakhan
12 yıl önce - Çrş 13 Eyl 2006, 18:52

Alıntı:
Zafer-kampus arasi istenirse su anda da tramvayla 50 dakikadan 25 dakikaya inebilir. Durak sayisi 20'den 10'a duserse bu pekala mumkun. Bu yolun uzun surmesi tramvayin yavas gitmesinden degil durak sayisinin cok olmasindan kaynaklaniyor. Ayrica metro yapilmasi icin kaynak nerede? Daha ankara belediyesi bitiremedi metroyu ve parasizliktan ozellestirmeyi dusunuyor metro insaatini. Hayallerle gercekleri birbirine karistirmayalim bence...


Zaten Metro hattının yolculuk süresini 15-20 dakikaya indirme olayı 32 durak(20 değil) yerine 8-12 durak kullanmasıyla çözülecek.

Ancak; tramvay sistemine neşter vurarak bu sorunun çözümlenmesi malesef mümkün değil. Çünkü olay bu kadar basit değil.

İlk olarak şu; Konya tramvay hattı sanıyorum Türkiye'nin en uzun tramvay hattı. (23km). Ve 32 adet durak var. Tramvayın ise 2 ön vagon, 1 orta vagon ve 2 son vagonda olmak üzere toplam 5 tane kapısı var. Ve bir kaç istisna durağın haricinde diğer kentlerdeki tramvayların aksine 5 kapıdan birden değil, sadece 1'inden biniş yapılabiliyor. Bu da durakta bekleme süresini gereksiz şekilde artırıyor.

İkinci olarak şu; Kapılar kapanıyor, ancak tramvay hareket edemiyor. Çünkü en az 20 durak, kavşaklar üzerine yapılmış, tramvay yeşil ışığı bekliyor-ki bu süre 25 saniyeden 70 saniyeye kadar çıkabilmektedir-. Yine zaman kaybı.

Üçüncü olarak şu ki; Tramvayın yapabildiği maksimum hız 80se de raylara verilen küçük çaplı onlarca küçük dönüş yüzünden en fazla 70 km hız yapabilmektedir Konya Tramvayı.

Sonuç olarak 55 dakikada katedilen 23 km var ortada.

Eh... 1 milyonluk şehirde aktif olarak 400bin kişinin ayağına tramvay götürmek çok da kolay olmuyor tabi. Tramvay'ın prensibi çok uzun olmayan güzergahlarda, otobüslerden daha pratik, büyük ve hızlı olduğu için kullanılmasıdır. Yani durak sayısının azaltılması mantıklı bir iş değil.

Metro hattı ile bahsettiğim sorunların tümü aşılmış olacak.

Son olarak şunu söylemek istiyorum; Evet. Konya'ya Metro Hattı inşa edilecek.
"Nerede kaynak" diye sormuşun. Önümüzdeki 5 yıl boyunca kullanılması öngörülerek, T.C. Hükumeti, Konya Büyükşehir Belediyesine tam 1 Milyar Dolar (~1,4 Katrilyon TL) ödenek ayırmıştır. Bu muazzam bütçeden Konya Metrosu için illa ki ayrı bir bütçe ayrılacaktır. Yani para sorun değil.

Ankara'nın olayı ise başka. Bitmemesinin sebebi devam eden davalardır. Eryaman metrosu bu yüzden senelerdir beklemektedir. Yani bahsettiğin gibi bir sorun yok. Sorun Parasızlık değil.

Ulaşımın özelleşmesi başka bir konudur. Bu da parasızlıktan değil, daha fazla para kazanma ve daha iyi hizmet verme isteğinden kaynaklanmaktadır.


Küçük bir not; Eski tramvay hattı bozularak yeni açılan caddelere yeniden inşa edilecek. Bunlardan 2'si Aslım Caddesi(Adana-Antalya çevre yolu'nu Aksaray-Ankara yolları ile bağlayacak olan cadde) ve Fırat Caddesi(İstanbul Yolu ile TOKİ arasında yeni açılan cadde).


feriky
12 yıl önce - Çrş 27 Eyl 2006, 01:32

bence de metro konya gibi çapı 40 km'yi aşmış bir şehir için çok gerekli, mevcut tramvay hattı 20 sene önceki konya ya cevap verebiliyordu.Bu gün ise şehir nüfusu 1 milyonu aşmış bir yer de en mantıklı çözüm elbette ki metrodur.Konya ya metroyu çok görenler konyayı tanımayanlar veya konyanın potansiyelinin farkında olmayanlardır.Umarım en kısa zamanda proje hayata geçirilir.



fyilmaz
11 yıl önce - Prş 14 Arl 2006, 22:32

Arkadaşlar bence belediyenin tramvay hattını komple kaldırıp yerine güzel bir metro hattı inşa etmesi lazım. İnşaatı Konya halkı ve trafiği için belki 2-3 yıl sıkıntı verebilir ama sonrası çok mükemmel ve büyük şehire yakışır bir yapı olur. Ankaralılar ve Ankaraya gidenler Kızılay metro durağının ne kadar büyük ve güzel bir yapısının olduğunu bilir. Ben düşünüyorumda mesela Alaaddin tepesinin altı aynen Ankaradaki Kızılay metro durağı gibi muhteşem bir yapıya dönüştürülebilir. Hayal etmesi bile çok hoş oluyor. Konya metrosunun Alaaddin durağı. Yuvarlak planlı metro durağının üç adet çıkışı olsun. Bir çıkışı Mevlana caddesine, diğeri Zafer çarşısına, öbürüde Fuara. Ayrıca Alaaddin durağı, Üniversite hattı ile Meramdan gelen ikinci bir hattın kesişim noktası olsun.  


(+)

Yeşil çizgi:Kampüs hattı
Mavi çizgi:Meram hattı
Arkadaşlar böyle bir fikir için ne dersiniz?


M.Furkan
11 yıl önce - Cmt 16 Arl 2006, 14:14

Dostum çok güzel konuştun ama...





erhan akkaya
11 yıl önce - Cmt 16 Arl 2006, 15:17

Doğru ,para lazım ama bence belediye garip garip üst ve altgeçitlerle uğraşacağı yerde böyle daha işlevsel projelerle uğraşsa daha iyi olur. Zaten anlamıyorum ne yapmaya çalıştıklarını 2004'ten beri Konya'dayım kaç tane alt ve üst geçit yapıldığını sayamam . Karıştı iyice yani  Çokta gerekli olmayan yerlere bile yapıldı. Mesela Yaka'dan şeker fabrikasının önünden geçen yola yaptıkları alt geçit çook gereksiz. Tren yolu var diye yapıldı ama tren günde 5-6defa geçiyor yanılmıyorsam o da genelde geceleri geçiyor...Neyse enteresan işler bunlar



Burakhan
11 yıl önce - Cmt 16 Arl 2006, 16:13

Alıntı:
Doğru ,para lazım ama bence belediye garip garip üst ve altgeçitlerle uğraşacağı yerde böyle daha işlevsel projelerle uğraşsa daha iyi olur. Zaten anlamıyorum ne yapmaya çalıştıklarını 2004'ten beri Konya'dayım kaç tane alt ve üst geçit yapıldığını sayamam . Karıştı iyice yani   Çokta gerekli olmayan yerlere bile yapıldı. Mesela Yaka'dan şeker fabrikasının önünden geçen yola yaptıkları alt geçit çook gereksiz. Tren yolu var diye yapıldı ama tren günde 5-6defa geçiyor yanılmıyorsam o da genelde geceleri geçiyor...Neyse enteresan işler bunlar

Bahsettiğin altgeçit sadece tren yolu için yapılmadı. Nalçacı-Vatan Caddesi güzergahına alternatif yol olarak yapılan Demiryolu Caddesinin işlevsellik kazanabilmesi için bu gerekiyordu. Nitekim bunu başardılar da.


ultrhasan42

11 yıl önce - Cum 05 Oca 2007, 03:42

konya büyükşehir belediyesine attıgım bir emaile cevap olarak hızlı tren projesi cercevesinde metro yapımı da düşünülüyor denmişti son durum ne arkadaslar

Burakhan
11 yıl önce - Cmt 06 Oca 2007, 17:55

Belediyenin geçmişte verdiği bilgilerden hareketle şunları söyleyebilirim.;
Hızlı Tren hattının 2 adet durağı olacak. Bir tanesi eski tren garı. Buradan yolcular diğer kentlere giden trenlere aktarılabilecek. Diğer durak ise muhtemelen gelecekte şehrin en yoğun yeri olacak olan Eski Sanayi (Motorlu Taşıtlar Sanayi) bölgesine inşa edilecek olan Modern Hızlı Tren İstasyonu olacak. Bu istasyonun hemen altında Metro durağı olacak. Böylece şehre gelen yolcular Metro ve diğer toplu ulaşım araçlarıyla vakit kaybetmeden şehir içi ulaşımları sağlanabilecek.

Burada bahsi geçen Eski Sanayi alanının tamamen kentsel dönüşüme tabi tutulması öngörülüyor. Bu araziye Hızlı Tren ve Metro istasyonları haricinde otel, alışveriş merkezi ve konutlar yapılması düşünülüyor. Bu araziyle ilgilenen bir Dubaili şirketin varlığından bahsetmişti Tahir Akyürek. Muhtemelen 2010'a kadar tamamen dönüşümü tamamlanacaktır.


Burakhan
11 yıl önce - Cmt 06 Oca 2007, 17:59

Alıntı:
Ankaralılar ve Ankaraya gidenler Kızılay metro durağının ne kadar büyük ve güzel bir yapısının olduğunu bilir. Ben düşünüyorumda mesela Alaaddin tepesinin altı aynen Ankaradaki Kızılay metro durağı gibi muhteşem bir yapıya dönüştürülebilir. Hayal etmesi bile çok hoş oluyor. Konya metrosunun Alaaddin durağı. Yuvarlak planlı metro durağının üç adet çıkışı olsun. Bir çıkışı Mevlana caddesine, diğeri Zafer çarşısına, öbürüde Fuara. Ayrıca Alaaddin durağı, Üniversite hattı ile Meramdan gelen ikinci bir hattın kesişim noktası olsun.


İlk olarak Kızılay metro durağı mimari açıdan güzel bir proje değil, bilakis yolcuya sıkıntı veren dar ve boğucu bir yapısı olan çirkin bir proje. Kızılay durağından çok daha iyleri yapılabilir.

İkinci olarak metro durağı yapmak için alanın tamamen kazılması şarttır. Durak tünel gibi inşa edilemez. Bu şartlarda Alaaddin Tepesinin altına nasıl bir durak yapılmasını bekliyorsun?



sayfa 2
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 818283   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM