Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
aykut_a

14 yıl önce - Pzr 16 Nis 2006, 05:53
İstanbul İDO, Yüzer Bariyer Sistemi ile Denizleri Kirlilikten Koruyacak


Ulaşım konusunda gün geçtikçe önemi daha çok artan deniz taşımacılığına, son iki yıldır önemli yatırımlarda bulunan İDO, denizlerin korunması ve deniz kirliliği ile mücadele kapsamında Boğaz sularını “Yüzer Bariyer Sistemi” ile koruyacak.

Üç yanı denizlerle çevrili olan ve bir iç denize sahip olan ülkemizde yılda 50 binden fazla geminin geçtiği, her gün yüzlerce seferin yapıldığı Marmara denizi ve İstanbul boğazında doğal hayatı korumak ve artan deniz kirliliğe önlem alabilmek amacıyla İstanbul Deniz Otobüsleri, arıza ve kaza sonucu oluşabilecek yakıt ve ve yağ sızıntılarına karşı acil müdale sistemi kuruyor.

Deniz üzerinde petrol sızıntılarının dağılması ve suya karışarak çevre kirliliğine yol açmaması için kullanılacak bariyerler toplamda 985 m uzunluğuna sahip. TSE belgeli PVC / Polyester kumaştan üretilen, gerilme ve kopma direnci yüksek, kolayca temizlenebilen maddeden üretilen yüzer koruyucular, 100 metresi 3 dakika içerisinde denize serilebilebiliyor ve  içindeki atık temizleninceye kadar su altında 75, su üstünde 45 cm karışımı engelleyici perde görevi yapabiliyor.

Kaynak : İDO A.Ş.Basın-Halkla İlişkiler
Alıntı:




(+)



 

(+)



 

(+)



 

(+)



Emir Kula
14 yıl önce - Pzr 16 Nis 2006, 16:45

Bence güzel bir uygulama.Ancak biraz da olsa görüntü kirliliği yapacak.Çevre kirliliği olacağına görüntü kirliliği olsun daha iyi.Peki bu bariyerlerde biriken atıklar,pislikler ne sıklıkta temizlenecek?

mr kudret
2 hafta önce - Cmt 02 Oca 2021, 00:14

İdo'nun tek amacı ulaşım olmamalı tabi,destek hizmetleri birimide olmalı ve bu tarz toplumsal fayda gözeten işlerde yapmalı.Ancak artık özelleşti,yani toplumsal faydayla hiç alakası kalmadı,hatta ulaşımla bile alakası kalmadı.Tüm iç hat seferleri,karlılık gözetildiği için iptal edildi;eskiden kar etmese bile kamu hizmetiydi,artık kamu hizmeti olsa bile,patron şahıs,o yüzden kamu hizmeti olarak görmüyor.Dış hatlardaysa,sadece yolcu doluluğu olan hatlar ve saatlerde taşımacılık yapıyor.Misal yepyeni bostancı iç hat deniz otobüsü iskelesi atıl vaziyette tutuluyor.Gelecekte ne olacağı bile düşünülmüyor,özel şirketin patronu cebine girecek paraya bakıyor.Anca bi mucize olurda,ibb ido'yla anlaşıp,karlılık gözetip yapmadığı iç ve dış hat seferlerini,şehirhatları şirketi aracılığıyla,ido'dan deniz otobüsü kiralayıp,iskelesini kullanıp,kendi yaparsa,yine eski günlere döneriz.Ancak bu önerimi,bi toplantıda şehirhatları genel müdürü olan hanım'a yapmıştım;toy birisiydi,inatla oralı olmuyordu.İmamoğlu,iyi yönetim adı altında,toy birilerini genel müdür koltuğuna oturtuyor.Zaten inatla kafasına göre takıldığı için,bir tane seçtiği genel müdürü,basının baskısı sayesinde değiştirmek zorunda kaldı.Ekrem imamoğlu'nu sevmiyorum,mansur yavaş'ı seviyorum;Ankara'da çığır aşıyor.Bugüne kadar özelleştirilen ido ile alakalı hiç bir açıklaması olmadı.



ANA SAYFA -> ULAŞIM