Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Konya - Proje Önerileri
123 ... 282930   sonraki »

ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 1
Atila
12 yıl önce - Sal 11 Nis 2006, 05:25
Konya - Proje Önerileri


Baktim, baska sehirler icin böyle bir baslik varmis.

Artik Konya'mizin da bir tanesi olsun.

Ben baslayim bari:

Yeni, prestijli ve modern bir stadyum
Alaadin/mevlana caddesi kapatilsin ve tramvay eklesin
Zafer alani tamamen kapatilsen.
Meram'a ve Karatay'a modern tramvay hatti.
Mecvut tramvaylar modernlesin ve hizlanmali.
Safari park ve Akvarium.
Yeni büyük bir fuar ve eglence merkezi.


erdemivrizli
12 yıl önce - Sal 11 Nis 2006, 11:08

Önerilerinizden birisi şu an gerçekleşti.Zafer Alanı tamamen yayalaştırıldı.
Proje ne kadar güzel ya da güzelliği tartışılır ama Zafer esnafı ve bu alanı kullanan vatandaşlar bir kış boyu sıkıntı çektiler. İnşallah bu çekilen sıkıntılara değer ama döşenen andezit taşları söküldü,aydınlatma direkleri yan yattı ve daha bazı sıkıntılar oldu ve olacağada benziyor.Kısacası İstiklal Caddesi'nin hikayesinin bir benzeri Zafer Alanı'nda da yaşandı.


Vedat Erzurum

12 yıl önce - Sal 11 Nis 2006, 11:54

Son derece haklısın erdemivrizli, kurban bayramında Konyadaydım ve zafer alanında çamura basmadan yürümek neredeyse mümkün değildi yapılan çalışmalardan dolayı.
Bir de çalışmaların uzadığını ve esnafın isyan ettiğinide duymuştum babamdan  
Umarım kısa zamanda en güzel şeklini verirler, çünki Konyanın en göz önünde bulunan mekanıdır zafer alanı.



celile

12 yıl önce - Çrş 12 Nis 2006, 14:17

Benim son dönemde en çok görmek isteyip gitmek istediği yerdir Konya .Umarım en güzel şeklini verirler...

Yunus18
12 yıl önce - Çrş 12 Nis 2006, 17:11

bence Konyaya TEM Otoyolu sart ve Uluslararasi bicimde bir Havalimani ...cok Sahane ve güzel olur...Yeni bir Stad ve büyük Alisverismerkezleri.....Konyayi bi cazibe Merkezi yapar...büyük ve lüks Oteller de yapilsin ...    

Karani Eseroğlu

12 yıl önce - Çrş 12 Nis 2006, 18:53
Mavi Tünel Projesi


Alıntı:
KONYA VE TÜRKİYE İÇİN , VAZGEÇİLMEMESİ GEREKEN BİR PROJE : MAVİ TÜNEL  
 

    Konya ili İç Anadoluya her yönüyle karakterize eden, yüz ölçümü bakımından en büyük nüfüs bakımından 4. ilimizdir. Konya zengin bir tarihe, özellikle Selçuklu payitahtı olması nedeniyle köklü ve şerefli bir geçmişe sahiptir. İlimiz başta Mevlana Celaleddin-i Rumi olmak üzere döneminde ve daha sonrasındaki insanlara ışık tutmuş İslam büyüklerine ev sahipliği yapması özelliği ile de gözleri üstüne çekmektedir.  
   Konyamız, hızla gelişen sanayi işletmeleriyle- ki bunların büyük kısmı Konyalı vatandaşımızın azim ve öz sermayesiyle hayat bulmuştur- ve geniş bereketli topraklarıyla ülke ekonomisinde çok önemli bir yere sahiptir.  
   Konyamızda sanayi tarımsal faaliyetlerin ekonomik seyrinden, önemli derecede etkilenmektedir. Özellikle ülkemizdeki tarım makineleri imalatında en büyük payı ilimiz almaktadır. Tahıl ambarı olmamız münasebetiyle ve ülkemizdeki hububat üretiminin yaklaşık beşte birine sahip olmamız un sanayisinde Konya’yı zirveye taşımakta ve un fabrikalarında kullanılan makine ve teçhizatı, ilimizde üreten firmaların sektörel olarak oluşmasına yol açmaktadır. Ülkemizdeki traktör fabrikalarından birisinin ilimizde olması ve imalatının ciddi bir kısmını yine ilimizdeki işletmelere yaptırması, tarımla sanayiyi birbirine bağlayan başka bir unsurdur. Konya şeker fabrikası ve Çumra şeker fabrikası başta olmak üzere ilimizdeki toplam beş şeker fabrikası da yine sanayimizin tarıma dayalı işletmelerindendir. Hülasa tarımsal faaliyetin ülkemizdeki seyri Konya ve Konya sanayi açısından çok büyük bir öneme sahiptir.  
   Konyanın tarımsal faaliyet yaptığı bölgeler, irili ufaklı kapalı havza karakterindeki  ovaları içine almaktadır. Karamanı da içine alan, İçel, Antalya, Isparta, Afyon, Eskişehir, Ankara ve Niğde ile çevrili bu ovaların tümüne Konya ovaları denilmektedir.  
    D.S.İ etütlerine göre Konya ovaları yüz ölçümü 47 720,6 km2 dir. S.Ü. Ziraat Fakültesi verilerine göre; Ortalama Konya ovalarının ekilebilir toprak kaynağı 2.659.890 ha kadardır. Bu yüz ölçümü Türkiye’nin %3,5 ini kapsar. Söz konusu alanın her yıl ortalama 1.653.000 ha ekilmekte, 1.008.306 ha nadasa bırakılmaktadır. Sulanabilir arazi 1.900.000 ha olmasına rağmen sulamaya açılmış arazi varlığı 347.260 ha dır ve bu arazinin 176.950 hektarı devlet sulaması 197.310 hektarı halk sulamaları şeklindedir. Konya ovalarının mevcut toplam su kaynağı 5.84 milyar m3/yıl olup, bunun 3.82 milyar m3/yılı kullanılabilir niteliktedir, ancak Konya ovalarının sulanabilir arazilerinin tümünün sulanması için yaklaşık 12 milyar m3/yıl su ihtiyacı vardır. Bu verilere göre Konya ovalarının 8.2 milyar m3/yıl su açığı mevcuttur.  
   Türkiyenin yıllık ortalama yağış rakamlarının en düşük olduğu bölge de yine Konya ovaları bölgesidir. Yıllık ortalama 326 mm yağış alan bu bereketli ve geniş arazilerin sulu tarıma geçirile bilmesi için havza dışından su nakledilmesi kaçınılmaz bir sonuçtur.  
   Konya ovasının sulanması için havza dışından su getirilmesi düşüncesi 1900lü yıllarda Osmanlı Hükümetleri zamanında ele alınmış ve bu bereket ambarı torakların sulayarak veriminin artırılması fikri, ilk defa Kuru Kafa Mehmet Efendi tarafından ortaya atılmış, daha sonra 1904-1914 yıllarında, Sadrazam Ferit Paşa tarafından HAYDARPAŞA-BAĞDAT DEMİRYOLU ŞİRKETİNE Beyşehir Gölünün sularını Konya-Çumra Ovasına indirme projesi ve tatbikatı yaptırılmıştır. Proje 19.500 Franga yani 850 bin Osmanlı altınına ihale edilerek, 55000 hektar alanın 35000 hektarında sulama proje tamamlanmış, geriye kalan 20000 hektar alan ise 1. Dünya Savaşı’nın çıkması sebebiyle sadece drenaj kanalları tamamlanmıştır. Cumhuriyet Hükümetleri zamanında Dünya nüfusunun hızla artışı ve beslenme konusunun önem kazanması Konya Ovalarının sulanmasını zorunlu kılmıştır.  
   Türkiye’nin tahıl ambarı Konya Ovalarının sulanması için geliştirilen çeşitli projelerin bir bütün halinde ele alınması ve böylece tek bir isim altında toplanması, hem parasal, hem de tatbikat yönünden daha uygun olacağı düşünülmüş ve KONYA OVALARI PROJELERİ ne kısaca KOP denilmiştir. KOP, 9 adeti büyük su projesi, 1 adeti içme suyu projesi, 1 adeti Göksu havzası enerji projesi diğeri müstakil küçük yer altı ve yer üstü sulama suyu projeleri olmak üzere 12 adet projeler demetinin genel adıdır. KOP kapsamındaki projeler;  

1.   Yunak-Akgöl Projesi   ( 24520 ha )    
2.   Akşehir-Eber Projesi   ( 9500 ha )  
3. Ilgın Projesi   (17639 ha )  
4.   Konya-Çumra Projesi   ( 336766 ha )  
   Konya –Çumra 1. merhale   ( 57370 ha )  
   Konya –Çumra 2. merhale   ( 55986 ha )  
   Konya –Çumra 3. merhale   ( 223410 ha )  
5.   Karaman Projesi  ( 24700 ha )  
 Karaman 1. merhale  ( 16000 ha)  
   Karaman 2. merhale   ( 8700 ha )
6.   Ayrancı Projesi  ( 5438 ha )  
7.   Sarayönü - Beyşehir projesi   ( 5630 ha )  
8.   Beyşehir- Damlapınar projesi  ( 9500 ha )
9.   Ereğli Projesi   ( 42225 ha )  
10.   Konya İçme Suyu Projesi   ( 37,8 + 22,1 = 59,9 milyon m3/ yıl )  
11.  Göksu Nehri Havzası Enerji Projesi  ( 408,8 MW , 1477,3 GWh / yıl )  
12.  Konya Ovası Küçük Su Projesi  ( 150485 ha )  


KOP kapsamında D.S.İ verilerine göre yer altı ve yer üstü su potansiyeli 6.02 milyar m3/yıl dır. Bunun yerüstü su potansiyeli 4.89 milyar m3/yıl, sadece enerji amaçlı kullanılabilen 1.9 milyar m3/yıl, yer altı su potansiyeli 1.13 milyar m3/yıl olmaktadır. Konya ovalarının en büyük su kaynağı Göksu olup, yıllık ortalama verimi 2.35 milyar m3 tür. Beyşehir Gölünün verimi ise 0.65 milyar m3/yıl dır. Ancak Göksu akımlarının KOP kapsamında, ekonomik sınırlar içinde 0.45 milyar m3/yıl kadarı projelendirilmiştir.

Genel olarak KOP un su ve toprak kaynakları aşağı tablodaki gibi özetleye biliriz;  
 
v      Toplam su kaynağı…………………..     6.02      milyar m3/yıl
v      Yerüstü su kaynağı…………………..     4.89       milyar m3/yıl
v      Yer altı su kaynağı…………………...     1.13     milyar m3/yıl
v      Toprak kaynağı……………….……...    2.659.890         hektar
v      Sulanabilir toprak kaynağı…………...    1.900.000         hektar
v      Sulanabilecek toprak kaynağı..     .…..    650.635         hektar
v      Büyük su projeleri sulama sahası……   478.635         hektar
v      Küçük su projeleri sulama sahası……  172.000         hektar
v      Ekonomik hidroelektrik enerjisi……..     1.404      GWh/yıl
v     Sağlanacak içme suyu………….....0.378        milyar m3/yıl
 
   KOP un en önemli ayağından biri, Konya-Çumra projesi 3. merhale kapsamındaki Mavi Tünel Projesidir. Bu proje, 17 km uzunluğunda 4 m çapında tünel ile Göksu-Bozkır, Göksu-Bağbaşı ve Göksu-Avşar barajlarını kapsamaktadır. Mavi tünel ile denize dökülen 410 milyon m3/yıl su Konya ovasına kazandırılacaktır. Ayrıca Mavi tünel Urfa tünellerinden sonra ülkemizdeki ikinci büyük tüneldir.  

 
   Mavi Tünel Projesiyle neler kazanacağız?  

210.000 ha tarım arazisi sulanacak  
Yılda 100 GWh enerji üretilecek  
Tarım ürünlerinde, tahılın yanında alternatif ürünlerinde yetiştirilmesine fırsat verilecek.  
Ülkemizdeki ham yağ açığının önlenmesi için yağ bitkileri önemli derecede üretilebilecek  
Hayvancılık açısından, yemlik bitkiler daha geniş ve yeterli üretilebilecek  
Organik tarıma geçilmesinde önemli ölçüde katkı sağlayacak  
Türk ekonomisine yılda yaklaşık 1 milyar dolarlık katkı sağlanacak, devletin stopaj ve vergi geliri yılda en az 100 milyon dolar civarında olacaktır.  
Kuraklıkla düşen yüzey suyu seviyesinin, tuz gölündeki suyu ovaya çekmesiyle topraklarımızı tehdit eden çoraklaşma ve tuzluluk problemi için çözüm olacaktır.  
Koskinin dile getirdiği, kuraklık sebebiyle hemen kapımızdaki içme suyu probleminin çözülmesine katkı sağlayacaktır.  
Bütün bu ortaya konulan tablo bize göstermektedir ki ;
 
   Konyamızın su ihtiyacı ve kıt kaynakları ortadadır. Ovamızdaki tarımsal faaliyetlerin verim ve çeşidinin artırılması ve başta da izah ettiğimiz gibi dolaylı ve doğrudan Konya sanayine sıcak para girişi artması ve üretim hacminin genişlemesi için KOP projesi ve yakın planda Mavi Tünel projesinin tamamlanması gerekmektedir. Mavi Tünel başta olmak üzere, KOP projelerinin tümünün gerçekleşmesi ile yaklaşık 100.000 insanımız istihdam edileceği, tarım ve hayvancılık sektörünün en üst seviyeye tırmanacağı, sadece bölgesel anlamda değil Türkiye ekonomisi üzerinde de en yüksek bir katkıyı sağlayacağı  inkar edilemez bir gerçektir.



http://www.tekderkonya.org/index.php?islem=detay&id=50

Konya ve ülkemiz ekonomisine kazandıracağı katma değeri gözönüne alırsak, bu projenin ne kadar önemli ve gerekli olduğunu söyleyebiliriz. Yıllardır sürekli lâfı edilen fakat bir türlü başlanamayan bir proje. Bir an evvel başlanıp hayata geçirilmesini diliyorum.



42hakan42

12 yıl önce - Prş 13 Nis 2006, 13:34

Konya için en önemli proje,Eseroğlu Bey'in dediği gibi Mavi Tünel olsa gerek. Çünkü Konya ovasından en iyi şekilde verim alınabilmesi bu projeye bağlı. Tıpkı GAP Projesi gibi bölgeyi hareketlendirecek ve ülke ekonomisini canlandıracaktır.
 -Konya'ya ikinci bir üniversite
 -Takkeli Dağ için bir şeyler yapılabilir(teleferik vs)
 -Sille'nin tanıtımının iyi bir şekilde yapılarak dünya turizmine dahil edilmesi
 -Hızlı tren(inşallah kısa sürede biter)


Atila
12 yıl önce - Prş 13 Nis 2006, 16:14

Simdi, aslinda Konya'da fazlasiyla alisveris merkezleri var, bir de 5 yildizli hotel zaten var, Dedeman bir tane daha var. Alis veriz merkezleri arasinda, Afra, Real, Osmanli, Adesse, ve Masere var. Yani Konya'da yeterince var bence.

Zafer trafige kapatildi, ama Mevlana caddesi'de kapatilmali ve Istiklal caddesi gibi olmasi lazim. Ben projeleri tekrar siraliyorum:

Gerekli projeleri:

Yeni, prestijli ve modern bir stadyum
Alaadin/mevlana caddesi kapatilsin ve tramvay eklesin
Zafer DÜZGÜn bir sekilde trafige kapatilsin.
Meram'a ve Karatay'a modern tramvay hatti.
Mecvut tramvaylar modernlesin ve hizlanmali.
Safari park ve Akvarium.
Yeni büyük bir fuar ve eglence merkezi
Konya'ya ikinci bir üniversite
Takkeli Dağ için bir şeyler yapılabilir(teleferik vs)
Sille'nin tanıtımının iyi bir şekilde yapılarak dünya turizmine dahil edilmesi
Hızlı tren - ve Mersin limanina devam edilsin. Antalya'ya da uzatsin, ve Kayseri'ye.
MAVI TÜNEL!


muhammedburak
12 yıl önce - Cmt 24 Hzr 2006, 12:54

Konya sana yisi son yıllarda iyice gelişti.Daha önce konyada sadece tarıma dayalı sana yi mevcuttu fakat şu anda her dalda ürün üreten bir sanayimiz var.Günümüzde ise otomotiv yan sanayisi Konyanın ihracatının neredeyse yarısını oluşturuyor(2005 itibariyle 400 milyon dolar) ve şu an 350 den fazla otomotiv parçası üreten fabrika mevcut.Bence konya Türkiye çapında büyük bir projeye imza atabilir.Şehir merkezinde aynı selçuklu kulesi mantığında iki yada üç gökdelenden oluşan ve bünyesinde konyadaki tüm otomotiv ile ilgili parça üretenleri içine alacak şekilde bir 'KONYA OTOMOTİV CENTER' oluşturulsun.Böylece Türkiyeye bu iş için gelenlerin ilk uğrama noktalarıda burası  yani 'otomotiv center' olur kobilerde artık daha büyük düşünmeye başlarlar .Ve şundan çok eminimki konya deyince insanların aklına nasıl ilk mevlana geliyorsa bu projeden sonra mevlanayla birlikte hemen ikinci olarak 'otomotiv center' gelecektir

ozgurkose.mn
12 yıl önce - Pts 26 Hzr 2006, 15:37

Bunların hangisi yapılır bilemiyorum ama fikirler hoş. Bence de Konya'ya ikinci bir üniversite lazım. Ondan önce büyük kültür merkezleri kurulmalı. Tramvaylar güzel ama yenilemek şehre hoş bir hava katabilir.

Başka aklıma Konya'ya çooook büyük yapay bir göl(et) yapılması geliyor. Çok uzaga degil Otagarın arka tarafına dogru bi yerler de yapılsa harika olur. O şehrin en büyük talihsizliklerinden biri eksigi su (deniz, göl, ırmak vs.) olmaması.

Modern tarzda müzeler yapılmalı. Bilim Müzesi falan. (Gerçi o önce İstanbul'a lazım.)

Bence de yeterince alışveriş merkezi var şimdilik. Gerçekci olmak lazaım.

Bir de Zafer ve Alaaddin civarındaki binalar yenilenmeli. Arka sokaklar düzenlenmeli. gerek yıkıp yeniden yaparak, gerekse yenileyerek o bölgenin çehresi değiştirilmeli.  

Son olarak

Alıntı:
Ve şundan çok eminimki konya deyince insanların aklına nasıl ilk mevlana geliyorsa bu projeden sonra mevlanayla birlikte hemen ikinci olarak 'otomotiv center' gelecektir


Türk tarihinin ve Türkçenin şekillendigi, tarihimizin en önemli şehirlerinden biri olan Konya'nın isminin aklımıza getire getire bir 'CENTER'i getirmesine sonuna kadar karşıyım.



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
123 ... 282930   sonraki »
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET