Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Rifat Behar
16 yıl önce - Pts 10 Nis 2006, 17:23
[İST-C9.16] - Olası Metro Hatları Ütopya mı, Gerçek mi?



İstanbul'un tarafik sorununun çözebilecek şimdilik ÜTOPİK metro hattı önerileri:

Tahminen Avcılar'da başlayan hat kabaca E-5 güzerganini devam ederek Levent'e gelir. Burada mevcut metro ile aktarma yaptıkan sonra Barbaros Bulvarı'nın geçerek Beşiktaş'a gelir. Buradan yeni bir Tüp Geçit ile Üsküdar'a gelir. Buradaki diğer hatlara transfer yaptıktan sonra Söğtlüçeşme'de Marmaray'a aktarma yapar. Buradan kabaca Minibüs Yolu'nu takibederek Bostancı'da son bulur.

Bu hat üzerindeki olası istasyonlar (istasyonlar, araları ortalama 1 km olacak şekilde düşünülmüştür):

Avcılar
Cennet Mah
Belediye
Çobançeşme
Şirinevler

Bu hattın Şirinevler - Zeytinburnu arasında mevcut metro hattını kullanma opsiyonu vardır. Yani mevcut hafif metro hattı Merter'de son bulur, mevcut hattın Zeytinburnu-Şirinevler kısmı bu yeni ÜTOPİK hatta katılır. Yenibosna-Havalaalanı arası ise bir şube hattı oalrak düşünülebilir. Yani Bostancı'dan kalkan metrolar iki ayrı son durakta nihayetlenir:

1- Havalanı
2- Avcılar

Cevizlibağ
Edirnekapı
Ayvansaray
[Haliç]
Halıcıoğlu
Okmeydanı
Çağlayan
Mecidiyeköy (transfer)
Levent (transfer)
Kışlaönü
Yıldız
Beşiktaş
[Tüp]
Üsküdar
Çiçekçi
Söğütlüçeşme (transfer)
Marmara ü
Göztepe
Kazasker
Bostancı (Transfer)

Bu hattın anormal yolcu talebini dengelemek için yukarıda belirtilen 2 şubeye bir de Taksim şubesi eklenebilir. Böylece Avrupa yakasında 3 farklı noktadan kalkan metrolar aynı tüpü kullanarak Bostancı'da son bulur. Taksim'den kalkan metro ise direk Beşiktaş'a gider, buradan devamla Bostancı'ya ulaşır. Bu sadece kaba bir taslak. Maliyet en az 2 milyar $. Ancak diğer metrolar ile beraber ulaşımı sorun olmaktan çıkarır.


Çağrı Tekin

16 yıl önce - Pts 10 Nis 2006, 21:21

Ulaşımı nasıl sorundan çıkaracak.İstanbul Anadolu yakasında sadece Bostancı'ya kadar değil ki.Daha bunun Maltepe'si,Kartal'ı,Pendik ve Tuzla'sı var.Diyebilirsiniz ki;"Bu yerlerden zaten banliyo treni geçiyor."Ama bu ilçeler sadece demiryolu güzergahında kurulu değiller.D100'e kadar hatta TEM'e kadar uzanan ilçeler de var.Siz bütün geçmiş belediyelerde olduğu gibi sadece Avrupa yakasına önem veriyorsunuz.Önemli olan İstanbul'un her yerini metro ağıyla kaplamak,karayolu ulaşımını düzeltmektir

Ekin Gerger

16 yıl önce - Pts 10 Nis 2006, 21:40

üsküdar-beşiktaş tüp geçidinin çok gerekli olduğuna katılıyorum.
iki temel hattın, marmaray ve yenikapı-ayazağa metro hatlarının yenikapı'da buluşmaları çok geç. anadolu yakasından gelen yolcular bu haliç'in kuzeyindeki merkezlere ulaşmak için tarihi yarımadaya geçmemeliler bence. yenikapı'da yapılacak aktarmanın insan zamanı kaybının ülkeye getireceği ekonomik yük üsküdar-beşiktaş tüp geçidini gerekli kılar diye düşünüyorum. istanbul ikiye değil üçe bölünmüş durumdadır ve bu üç bölümün herbiri bir diğerine ağır metroyla bağlanmalıdır.

öte yandan bildiğiniz gibi planlanan beylikdüzü-yenikapı hattı otogara, otogardan da planlanan otogar-beşiktaş metrosuyla beşiktaş'a ulaşılabilecektir. bu yol ve e5'te yapılması planlanan metrobüs hattı sizin teklif ettiğiniz hattın beşiktaş'a kadar olan kısmını gereksiz kılmaktadır. yapılması çok gerekli olan ve sizin de teklif ettiğiniz beşiktaş-üsküdar geçişinden sonra marmaray hattı zaten bostancı'ya ulaşabilmekte, önerdiğiniz söğütlüçeşme-bostancı hattı ise birbirine paralel ve çok uzak sayılamayacak iki ağır metro hattı arasına bir ağır metro daha girmesi anlamına geldiği için yine gereksiz bir yatırım gibi görünmektedir.

metro hatları şehir ulaşımında ağır taşımacılık görevi görürler ve birbirlerine yakın olmaları gereksiz yatırım anlamına gelir. marmaray minibüs caddesine yakın oturan insanları taşımak için yeterlidir. minibüs caddesinin çok yukarısında oturan insanlar da kadıköy-kartal metrosunu kullanabilirler. fakat minibüs caddesi çevresindeki insanları taşımak için tramvay veya hafif metro gibi bir çözüm önerisi mantıksız olmaz. yanlış anlaşılmasın, gereksiz olduğuna inandığım söğütlüçeşme-bostancı hattı değil bu hatta yapılmasını teklif ettiğiniz ağır taşımacılıktır.


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pts 10 Nis 2006, 22:13

Alıntı:
istanbul ikiye değil üçe bölünmüş durumdadır ve bu üç bölümün herbiri bir diğerine ağır metroyla bağlanmalıdır.

Yani basite indirgenirse, aşağı-yukarı şu şekilde;  



Akın KURTOĞLU


selim_
16 yıl önce - Pts 10 Nis 2006, 22:23

Eğer Beşiktaş'tan geçen metro hattı planlandığı gibi yapılırsa, çoğu insanın Üsküdar'dan Beşiktaş'a motor / vapur la (maksimum 10 dakika sürüyor.) geçmek isteyeceğini düşünüyorum. Milyarlarca dolar gerekecek ayrı bir tüp geçit projesine bu yüzden gerek duyulmayabilir bu kaynak yokluğunda.



Ekin Gerger

16 yıl önce - Sal 11 Nis 2006, 01:13

motorla geçmek ne kadar "eğlenceli" olsada örneğin Kozyatağı'ndan gelip Levent'e gidecek olan birisinin sadece raylı sistemleri kullanarak geçmesi ve aktarma için Yenikapı'ya gitmek zorunda olmaması çok daha kolay ve ekonomik olacaktır. önceki mesajımda belirttiğim gibi insanların yolda kaybettiği zaman hem onların sağlığına, hem de ekonomimize zarar verir. ekonominin kaybolan insan zamanından birkaç yılda uğrayacağı zararla bir tüp geçit yapılabilir. yani tüp geçit aslında kendini birkaç senede amorti edecektir. insanların yoldan kazandıkları zaman da cabası olur.

Rifat Behar
16 yıl önce - Sal 11 Nis 2006, 18:56

Arkadaşlar başka metro hattı önerisi olan yok mu?? Daha yapılacak ÇOOOK km metro var.. Bunları nereye yapacağız... Hadi bir zahmet....

Esat San
16 yıl önce - Sal 11 Nis 2006, 19:07
Yeni Proje


Rıfat Bey tabii ki projeler var ama vakit bulup ta bu sayfalara yazmayalı bayağı zaman oldu diğer sayfalarda çokça tartıştığımız konular var Marmaray için Yenikapı entegrasyonu yeterli mi, Havalimanı son durakmı ve Sefaköy - İkitelli bölgesi müsadeniz ile ben bu konu ile ilgili yazmak istiyorum.

Öncelikle Havalimanı istasyonu kesinlikle Yeşilyurt civarında Marmaray' a entegre edilmeli yani Marmaray ile gelen yolcuyu havalimanına aktarmak için kulağı ense kökümüzden yani Bayrampaşa - Otogar üzerinden dolaştırmaya gerek yok, yani ilk projeye Otoban bağlantı yolu güzergahlı Havalimanı - İkitelli projesine dönülmelidir.

Güzergah 1 : Yeşilköy - Havalimanı - Kuyumkent - İkitelli (Hürriyet) - İSTOÇ

Güzergah 2 : Yeşilyurt - Havalimanı - Sefaköy - Halkalı Toplu Konutlar - İSTOÇ

Her iki güzergahta Havalimanına bağlantıyı çoğaltmak ve ve İş Merkezi Eksenli bir taşımacılık oluşturmak için uygun olacaktır ayrıca her iki güzergah ta Bağcılar - Başakşehir Metro - Bakırköy - Beylikdüzü Metro, Beylikdüzü Metrobus, Havalimanı - Aksaray Metro ve Marmaray entegrasyonları ile besleyici hat özelliği taşıyacaktır, ayrıca her ne kadar monoray taraftarı olsam da Sefaköy - İSTOÇ (K.Çekmece Belediyesi Projelendirdi) Havaray projesinin fizibl ve estetik olmadığını düşünüyorum (ne kadar istimlak yapılabilir?) Güzergah 2 bu havaray projesinin alternatifidir. Yine her iki hat mümkün olduğu kadar minibüs güzergahlarına yakın sokularak minibüs trafiğinin engellenmesin de de bir adım atılmış olacaktır.

Saygılarımla

(Çok fazla detaylandıramadan yazdım kusura bakmayın)


Ahmet Tan
16 yıl önce - Sal 11 Nis 2006, 19:45

Esat bey haklı.. Bu konuda yakın zaman önce  'İstanbul Raylı Taşıma Sistemini İyileştirme Önerileri' başlığında epey bir fikir üretmiştik...

Rifat Behar
16 yıl önce - Prş 13 Nis 2006, 17:13

Mevcut Kabataş-Zeytinburnu tramvayı kapasitesinin ÇOK üzerinde bir yükle çalışıyor.  Marmaray açıldığında bunun yükünü ne nispette çekebilir? Yoksa bu hatta alternatif düşünmek gerekecek. Çünkü bu tramvayla yolculuk yapmak (özellikle Eminönü'nden sonra) tam bir ızdırap. Bir süre sonra hat iki yanından uzatılınca yolcu talebi tabiyatıyla daha da artacak. Acaba işin bu yönü hakkında yetkililer ne düşünüyor?



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM