Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
messiah_haktan

11 yıl önce - Prş 06 Nis 2006, 19:42
[İST-A7.10] - Metrobüs (Mecidiyeköy-Beylikdüzü) Projesinden İlk Resim


Alıntı:
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Rafet Bozdoğan da Topkapı canlı yayında CRR’ye bağlanarak E-5 Koridoru Rehabilitasyon Projesi’ni anlattı. Genişletme çalışmalarının tamamlanmasıyla E-5’in genişletilerek 2x6 şerite çıkartılacağını ve ortadaki iki şeridin Metro Bus sistemine ayrılacağını açıklayan Genel Sekreter Yardımcısı Rafet Bozdoğan, bu sistemin Mecidiyeköy’de metroya entegre edileceğini söyledi.

Mecidiyeköy-Beylikdüzü arasında E-5 üzerinde yapılacak Metrobas sisteminin 5 etap halinde gerçekleştirileceğini belirten Rafet Bozdoğan; Çobançeşme-Küçükçekmece, Topkapı-Çobançeşme, Mecidiyeköy-Cevizlibağ ve Küçükçekmece-Beylikdüzü etaplarından oluştuğunu, 1. ve 2. etap projelerde yer yer 2x2, 2x3 ve 2x4 şerit olan yolların tümünün 6x2’ye çıkarılacağını ve yer yer de kavşak düzenleme çalışmalarının yapılacağını kaydetti. Bu proje ile E-5’in ulaşım kapasitesi yüzde 100 artan Avrupai bir ulaşım aksına dönüşeceğinin altını çizen Bozdoğan, 20 kilometre yolun altyapı ve yağmur suyu kanallarının da yenileneceğini kaydetti. Projenin 75 milyon YTL’yi bulacağını dile getiren Bozdoğan, çalışmanın Eylül 2006 sonunda okulların açılış tarihinden önce tamamlanacağını da sözlerine ekledi.





http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/HaberDetay.h ...erId=22113


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Prş 06 Nis 2006, 20:10

8 Şubat 2006'da Ulaşım Bölümü demiş ki:
Beyler, bakın aşağıya bir prototip çizmeye uğraştım... (Not: Bu gerçek bir proje değildir. Sadece çözüme yönelik uygulamalar için mantıklı bir düşüncenin kâğıda geçirilmiş halidir )


http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=18639& ...p;start=60

Alıntı:
Sarı renkli bantlar ve işaretler; Metrobüs'ün gidiş-geliş yönlerini göstermekte... Diğer beyaz renkli bantlar ve oklar ise, normal trafik akışını gösteriyor... Yeşil renkli refüjlerle anayoldan izole edilen bir metrobüs yolunda, belirli noktalardaki zabıta cepleri veya zabıta Mo-Bo'larının hemen ön ve arkasında hemzemin kesici kollar yardımıyla buraya giriş-çıkışlar sağlanabilir. Öyle her önüne gelen de giriş-çıkışlar kesik olduğ için dalamaz yola... Dalmaya kalkan da zabıtadan yer cezayı... Bence en mantıklı çözüm budur...     Ancak, İtfaiye, Ambulans ve Çekici-Tamir Otobüsleri bu giriş-çıkışlardan faydalanabilir... Metrobüs de, plâna uygun olarak seyr-ü seferini aksatmadan devam ettirir...  




Yolun iki tarafından istasyonlara geçiş merdivenleri ve platformların kapladıkları alanlar da üstten görünümde üsttekine benzer bir şekilde olur...

BİZİM DÜŞÜNCEMİZ:

Yapılabilecek çok amaçlı bir yaya üstgeçidinin 3 boyutlu görünümü de aşağı-yukarı üstteki gibi olur...

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=18639& ...p;start=60

PROTOTİP OLARAK HAZIRLANAN PROJE ÇİZİMİ:


Alıntı:
Yol boyunca kurulabilecek 10-12 istasyon, hızlı ve seri bir ulaşım için yeterli olacaktır. Bunlar da zaten genellikle kavşak noktalarına denk gelebilecek istasyonlar olacağından, yolun her iki yakasını birbirine birleştiren bir yaya üstgeçidinin, Metrobüs yoluna tekabül eden kesimlerinde ikişer merdivenle platformlara iniş-çıkışlar sağlanabilir. Bir taşla iki kuş vurma olayı... Hem anayol baştanbaşa üstgeçitle aşılır, hem de aralarda istasyonlara geçişler gerçekleştirilebilir. Bu üstgeçitler, özel sektöre üzerlerine reklâm monte edilmesi şartıyla da bedavaya yaptırılabilir. Ve inanın büyük firmalar buna balıklama atlarlar.


Aylar önceki olası yolun detaylarıyla ilgili karşılıklı fikirlerimizi, herkesin düşüncelerini harmanlayarak bir sonuca bağlamış ve konuyu o dönem itibarıyla rafa kaldırmıştık...

Şimdi, 2 ay sonra, bu fikirlerimizin ne kadar isabetli olduğunu görüyor ve seviniyoruz!...

Akın KURTOĞLU


kunter

11 yıl önce - Prş 06 Nis 2006, 20:20



Mustafa Noyan

11 yıl önce - Prş 06 Nis 2006, 20:27



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Prş 06 Nis 2006, 20:33

Alıntı:
Yolun ortasındaki tercihli kısımda prototipe göre otobüsler (metrobüsler) yolun sol şeridini kullanacaklar gibi gördüm, halbuki burada önerilen şekilde tercihli yolun her iki tarafında duraklar olacaktı; çizimde gördüğüm ve durağa iki değil tek merdivenle üstgeçitten ulaşılabildiğine göre metrobüsler ters şeritleri kullanacaklar.

Ehheheheeee.. Eski köye yeni adet gibi yani!...     Londra benzeri ters trafik akışından İstanbul'a ne gibi bir fayda sağlayacaklar pekiyi üstad? Çizimde sol tarafa iniş merdivenleri, mevcut simetriyi sağlamak açısından olmalı, görülen çizimdeki; L şeklinin, eksenin öbür tarafına birebir uygulanmasından kaynaklandığı için, karşı şeridin merdivenleri buraya çizilmemiş herhalde...  

Akın KURTOĞLU


Mustafa Noyan

11 yıl önce - Prş 06 Nis 2006, 20:38

Alıntı:
Bu konuda birkaç resim linki aşağıdadır:

http://embarq.wri.org/imageupload/metrobus.jpg

http://embarq.wri.org/en/ProjectCitiesDetail.aspx?id=1

http://www.itdp.org/STe/ste18/index.html#mexico

http://www.metrobus.df.gob.mx/

http://www.treehugger.com/files/2005/04/_mexican_ ...trob_1.php

http://www.lepetitjournal.com/content/view/585/310/

Brezilya Curitiba'da sistemin ismi Superbus

http://www.design.chalmers.se/projects/curitiba/
http://www.design.chalmers.se/projects/curitiba/s ...ation.html
http://www.design.chalmers.se/projects/curitiba/s ...rindex.htm




Aytac_yolas
11 yıl önce - Prş 06 Nis 2006, 20:38



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Prş 06 Nis 2006, 20:40

Alıntı:
Üstad dünyadan birkaç uygulamayı hatırlatayım, bu şehirlerde otobüsleri doğrultuları yakın oldukları şeritlere uygun ancak kapılar ters tarafta; halbuki bizim çizimde kapılar otobüsün sağ tarafında kalmış.

Cevabı çok çok basit Üstad:  



Resmi ters basmışlar sadece, o kadar!...  

Metrobüslerin her iki tarafında da kapı olan şekillerini ben de biliyorum.   Ama trafik akış şekli üstte görüldüğü gibi olacaktır herhalde...

Alıntı:
metrobüsler ters şeritleri kullanacaklar.

Yani, metrobüsler tersten gitmeyecekler, karşılıklı kapıları kullanacaklar sadece herhalde...  

Akın KURTOĞLU


Mustafa Noyan

11 yıl önce - Prş 06 Nis 2006, 20:42



Burç

11 yıl önce - Prş 06 Nis 2006, 20:43



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM