Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cum 07 Nis 2006, 02:20

11 LATILLE-FLOIRAT
LATILLE-FLOIRAT(1955 Model)
Marka LATILLE-FLOIRAT Toplam Kapasite 57
Model . Oturma Yeri .
Alındığı Yıl 1955 Ayakta Durma .
Hizmet Sonu 1960-68 Uzunluk 10.90 m.
Hizmet Süresi 5-13 yıl Motor Gücü . BHP.
Alındığı Ülke . Tipi Solo
Adet 4 Fiyatı . TL.
Filo No Aralığı 2-5 (101) Kapı Adedi 2
İETT Giriş Sırası 243-246 Ekstra Özellik Özel Amaçlı
Parti Adedi 1 Belediye Başkanı Fahrettin K.GÖKAY
4 adet Latille-Floirat marka otobüs 1955 yılında devir yoluyla satın alındı. Filo numarası olarak da, yeniden başa dönülen filo numaralandırma sisteminin devamı olarak, bunlara; 2-5 arası rakamlar verildi. Yeni gelen bu 4 otobüs bir süre deneme amaçlı çalıştırıldıktan sonra, şehiriçi yolcu taşımaya elverişli görülmediklerinden işletme tarafından başka amaçlarla kullanıldılar. Önde ve arkada kapıları bulunan uzun araçlardılar.

Personel taşıma, gezi vb. hizmetlerde kullanılan otobüslerden bir tanesinin (tahminimce 5 numaralı olanın) karoseri, 1968 yılında İETT atölyelerinde, tamamıyla Türk işçileri tarafından baştan aşağı değiştirilerek ilk yerli troleybüs olarak hazırlandı. Çalışanlar tarafından; "Tosun" adı verildi ve 101 filo numarası alarak sefere çıktı. Genellikle, Boğaziçi'nin Avrupa yakası Sahilyolunda ve 83, 87 gibi Taksim çıkışlı hatlarda hizmet verdi. Bu yerli oto/troleybüs, İdare’nin elindeki troleybüslerin kaldırıldığı yıl olan 16 Temmuz 1984 tarihine kadar aksatmadan hizmetine devam etti. Ardından Yedikule-Gazhane Hurda Garajı’na çekildi.

Diğer kalan 3 Latille-Floirat otobüs ise, 5 yıl servis verdikten sonra, 1960 yılında hizmetten çekildiler.


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cum 07 Nis 2006, 02:53

12 MERCEDES-BENZ 0321-H
MERCEDES-BENZ 0321-H (1955 Model)
Marka MERCEDES-BENZ Toplam Kapasite 43
Model 0321-H Oturma Yeri .
Alındığı Yıl 1956 Ayakta Durma .
Hizmet Sonu 1965-79 Uzunluk 9.27 m.
Hizmet Süresi 9-23 yıl Motor Gücü . BHP.
Alındığı Ülke Federal Almanya Tipi Solo
Adet 11 Fiyatı . TL.
Filo No Aralığı 6-16 Kapı Adedi 2
İETT Giriş Sırası 247-257 Ekstra Özellik -
Parti Adedi 1 Belediye Başkanı Fahrettin K.GÖKAY
1956 yılında Karayolları Kongresi için yurda getirilen 11 Mercedes-Benz 0321-H kısa model otobüs, kongreden sonra İETT tarafından satın alınarak idareye katıldılar. Böylece İstanbul halkı ilk kez işletmeye katılan Mercedes otobüslerle konforlu yolculuklar yapma olanağına kavuştular. Ön ve arkalarında bulunan kapıları arasındaki cam adedi, “Long” modellerine göre bir eksiğiyle 4 adetti. Pencerelerinde güneşten korunmak üzere perdeler mevcuttu. Toplam 43 yolcu kapasiteleri bulunmaktaydı. Çiftli koltukları, tümüyle düz monte edilmişti.

11 adet alınan Mercedes-Benz 0321-H’ler, 6-16 arasında numaralandırıldılar (Yeni baştan filo numaralandırılmasının ilk örneklerinden olan Latille-Floirat’ların bitim rakamından itibaren). Bu otobüslerden bir adedi, 1965 yılında filodan ayrıldı ve Mercedes-0321-H’lerin adedi 10’a düştü. Çoğunlukla, Beyoğlu-Şişli yakasında hizmet verdiler. 1979-80 dönemindeki toplu İkarus alımına kadar birkaç fire vererek seferlere çıkmaya devam eden Mercedes-Benz 0321-H’ler, bu yıllar içinde topluca filodan çıkartıldılar. Bu otobüslerden biri, sonradan İstanbul’daki Armada Otel tarafından satın alınarak, uzun yıllar şehiriçi turist turlarında kullanıldı. Birkaç tanesi de, resmî dairelere devredilerek, 80’lerden sonra da personel taşıma ve hizmet otobüsü olarak kullanılmaya devam ettiler.

(NOT: Mercedes-Benz 0321-H fotoğrafı, sitemiz üyelerinden; Rifat BEHAR'ın "Özel Koleksiyonu"ndan alınmıştır. Teşekkür ederiz...)




Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cmt 08 Nis 2006, 19:24

13 SKODA RO-706 - I
SKODA RO-706 (1956 Model)
Marka SKODA Toplam Kapasite 61
Model RO-706 Oturma Yeri 25
Alındığı Yıl 1956 Ayakta Durma 36
Hizmet Sonu 1970 Uzunluk 10.49 m.
Hizmet Süresi 14 yıl Motor Gücü 135 BHP.
Alındığı Ülke Çekoslovakya Tipi Solo
Adet 100 Fiyatı 52.000 TL.
Filo No Aralığı 251-350 Kapı Adedi 2
İETT Giriş Sırası 258-357 Ekstra Özellik -
Parti Adedi 2 Belediye Başkanı Fahrettin K. GÖKAY
Skoda RO-706 model İETT otobüsleri 1956 yılında Çekoslovakya'dan ithal edildiler. Toplam 300 adet alınması plânlanan Skoda'ların 100 otobüslük ilk partisi, diğer 200 otobüsten farklı olarak, son camları çeyrek daire formunda dizayn edilmişlerdi. Aslında İETT, Skoda'lardan 100 adet alıp, aynı yıl içinde 200 Mercedes otobüslük bir alım düşündüyse de, sonradan karar değiştirildi ve ikinci partinin de Skoda'lardan olmasına karar verildi. Alımı yapılan 100 adet Skoda'nın dış cepheleri, boydan boya parlak beyaz bir şeritle çevrelenecek şekilde boyandı.

Skodalar'ın filoya katılması sonrasında rahatlayan İdare, Scania-Vabis otobüslerini peyderpey hatlardan çekmeye başladı. İstanbul genelinde yeni hatlar açma hamlesi başlatıldı. Arkada ve ortada kapısı olan Skoda-RO'ların ön tarafında, şoför mahallinin yanında bir de motor çıkıntısı mevcuttu. Alımın devamı olan 200 otobüsün de getirilmesiyle, ilk parti Skodalar ağırlıklı olarak Anadolu yakasına kaydırıldılar ve Leyland otobüsler alınana kadar da burada hizmet vermeye devam ettiler. 1970 yılında tamamen hizmetten çekildiler.


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cmt 08 Nis 2006, 19:49

14 SKODA RO-706 - II
SKODA RO-706 (1957 Model)
Marka SKODA Toplam Kapasite 61
Model RO-706 Oturma Yeri 25
Alındığı Yıl 1957 Ayakta Durma 36
Hizmet Sonu 1973 Uzunluk 10.49 m.
Hizmet Süresi 16 Motor Gücü 135 BHP.
Alındığı Ülke Çekoslovakya Tipi Solo
Adet 200 Fiyatı 56.000 TL.
Filo No Aralığı 351-550 Kapı Adedi 2
İETT Giriş Sırası 358-557 Ekstra Özellik -
Parti Adedi 2 Belediye Başkanı Fahrettin K.GÖKAY
Skoda-RO 706'ların ikinci partisi olan 200 otobüs, daha önceden alınması plânlanan Mercedes'lerin yerine 1957’de İETT filosuna katıldı. 351-550 arasında numaralandırıldılar. Yeni Skoda’ların 1956’da alınan ilk partisinden birtakım farklılıkları göze çarpmaktaydı. Son camları çeyrek daire formunda olmayıp, dikdörtgen şekilde dizayn edilmişlerdi ve ayrıca ilk alınanlardan 4.000 TL. de daha pahalıydılar. Beheri 56.000 TL’ye maloldu. Arkada ve ortada kapıları bulunmaktaydı. Yine şoförün yanındaki davlumbaz çıkıntısı göze çarpmaktaydı. Ayrıca ilk grup Skodalar gibi, çepeçevre bir beyaz kuşak boyama şekli yerine, dış cepheleri daha düz bir tarzda boyalıydılar. Araçların ortasına kadar pencere altları sınır olacak şekildeki kırmızı renkleri, buradan itibaren çeyrek daire şeklinde aşağıya inerek, en arkada tamamen sonlanmaktaydı. Arka cepheleri krem rengindeydi.

200 otobüslük yeni araçlara iyice ferahlayan İETT, Scania-Vabis ve diğer eski araçlarını tamamen hurdaya ayırdı. Filo 466 otobüslük bir büyüklüğe ulaştı. Tahmin edilebileceği gibi, 1957 yılının sonunda, araç parkının üçte ikisi Skoda’lardan meydana gelmekteydi. İstanbul’un her iki yakasında da bütün hatlarda servislere verildiler. 1972 yılına kadar 154 fireyle gelen Skoda’ların ikinci partisinin o yıl hizmet verenlerinin adedi 46 idi. 1973-74'de seferlerden peyderpey çekildiler. 1978’de yayınlanan filo dağılımına göre, İETT’nin elinde Skoda-RTO Max modelleri haricinde Skoda bulunmamaktaydı.


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cmt 08 Nis 2006, 20:33

15 IKARUS
 IKARUS (1957 Model)
Marka IKARUS Toplam Kapasite .
Model . Oturma Yeri .
Alındığı Yıl 1957 Ayakta Durma .
Hizmet Sonu 1968 Uzunluk . m.
Hizmet Süresi 11 yıl Motor Gücü . BHP.
Alındığı Ülke Macaristan Tipi Solo
Adet 1 Fiyatı . TL.
Filo No Aralığı - Kapı Adedi 2
İETT Giriş Sırası 558 Ekstra Özellik Özel Amaçlı
Parti Adedi 1 Belediye Başkanı Fahrettin K.GÖKAY
1957 yılı yazında, İzmir Enternasyonel Fuarı’nda sergilenmek üzere yurda getirilen Macar malı 1 adet İkarus marka otobüs, İETT İdaresi tarafından satın alındı, yolcu taşımaya elverişli olmadığı görülerek, İdare bünyesinde başka amaçlarla kullanılmaya başlandı. Bu otobüs, aynı zamanda İETT'nin tarihi boyunca satın aldığı ilk Ikarus'tur.

11 yıl boyunca özel amaçlı olarak İETT'de kullanılan Ikarus, 1968 yılında 11 yaşındayken filodan çıkartıldı ve Kırıkkale Belediyesi'ne devredilerek, Kırıkkale şehiriçi ulaşımında kullanılmaya başlandı.




Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cmt 08 Nis 2006, 22:47

16 MERCEDES-BENZ 0321-HL
MERCEDES-BENZ 0321-HL (1958 Model)
Marka MERCEDES Toplam Kapasite 66
Model 0321-HL Oturma Yeri .
Alındığı Yıl 1958-59 Ayakta Durma .
Hizmet Sonu 1980 Uzunluk 10.50 m.
Hizmet Süresi 22 Motor Gücü . BHP.
Alındığı Ülke B. Almanya Tipi Solo
Adet 76 Fiyatı 80.000 TL.
Filo No Aralığı 551-600/781-806 Kapı Adedi 2
İETT Giriş Sırası 559-634 Ekstra Özellik Süspansiyon
Parti Adedi 3 Belediye Başkanı Kemal AYGÜN
Mercedes-Benz 0321-HL tipi otobüslerin ilk partisi olan 15 otobüs, 1958 yılında İdare'ye katıldı. Bunlara, Skoda'ların devamı olarak 551-565 arası kapı numaraları verildi. Daha sonra 1959 yılında gelen 35 adetlik ikinci parti Mercedes’lere de 566-600 şeklinde numara verildi. Bu arada 1959 yılında filoya katılan 22 adet Büssing 6500 TU-10 otobüslerden ötürü filo numarası takibinde bir kopukluk yaşandı ve bir sonraki partide getirilen 26 adet Mercedes-Benz 0321-HL otobüse; 781’den başlayacak şekilde numara verildi (781-806 arası). Aradaki yaklaşık 150 otobüslük numara rezervi, daha sonradan Büssing’lerin devamının satın alınma pozisyonu iptal edilince boş kaldı ve İETT bu aralığı hiçbir zaman doldurmadı.

Mercedes-Benz 0321-HL otobüsler, İdareye alınan en gösterişli araçlardandı. Önde ve arkada kapısı bulunan ve 2 yıl önce alınan Mercedes-Benz 0321-H modellerine göre yolcu taşıma kapasitesi daha fazla olan bu otobüsler, şehrin sadece Avrupa yakasında ve daha çok prestij hatlarında servislere verildiler. İstanbul’un Batı yakasında Surdışına çıkmayan, merkez İstanbul içindeki hatlarda ve Boğaziçi Sahili’nde hizmet veren, İETT’nin amiral  otobüsleri sayılan Mercedes-Benz 0321-HL'ler, 1979-80 döneminde Macaristan’dan alınan İkaruslar gelene kadar hizmete devam ettiler. Bu yıllar içinde topluca servislerden çekildiler.
MERCEDES-BENZ 0321-HL MODEL İETT OTOBÜSLERİNİN ÇEŞİTLİ FOTOĞRAFLARI
Mercedes-Benz 0321-HL Mercedes-Benz 0321-HL Mercedes-Benz 0321-HL Mercedes-Benz 0321-HL Mercedes-Benz 0321-HL
551 kapı numaralı Mercedes-0321 HL, Galata Köprüsü'nden geçerken... 553 kapı numaralı Mercedes-0321 HL, Şişli Garajı depolarından birinden servise çıkarken... 553 numaralı Mercedes-0321 HL, Şişli Camii'nin önünden Osmanbey'e doğru yol alırken... 556 kapı numaralı Mercedes-0321 HL, Şişli Garajı depolarından birinden servise çıkarken... 578 kapı numaralı Mercedes-0321 HL, Şişli Garajı depolarından birinden servise çıkarken...
Mercedes-Benz 0321-HL Mercedes-Benz 0321-HL Mercedes-Benz 0321-HL Mercedes-Benz 0321-HL Mercedes-Benz 0321-HL
583 kapı numaralı Mercedes-0321 HL, Şişli Garajı depolarından birinden servise çıkarken... 587 kapı numaralı Mercedes-0321 HL, Şişli Garajı depolarından birinden servise çıkarken... 783 kapı numaralı Mercedes-0321 HL, Şişli Garajı depolarından birinden servise çıkarken... 798 kapı numaralı Mercedes-0321 HL, Levend Garajı'nda [51]-"Yenilevend-Yenikapı" servisine hazırlanırken... 803 kapı numaralı Mercedes-0321 HL, [40]-"Taksim-Sarıyer" hattında, sahilde yolcu indirip-bindirirken...
Mercedes-Benz 0321-HL Mercedes-Benz 0321-HL Mercedes-Benz 0321-HL Mercedes-Benz 0321-HL Mercedes-Benz 0321-HL
Bir Mercedes 0321-HL, Gayrettepe istikametinden gelmiş, Ali Sami Yen Stadı'nın önünde durak yaparken. Troleybüs telleri Levend'e kadar uzanıyor, yerler paket taşlarla kaplı... Viyadük inşa edilmemiş. Tercihli yola ise daha 15 yıl var. 1960'ların başında, arkada Mercedes-0321 HL, Tarlabaşı'ndan gelip Ömer Hayyam'ı dönmüş, Tepebaşı-Şişhane istikametine doğru ilerlerken... Cadde tek yön. Gidişler İstiklâl Caddesi'nden... Bulvar'ın açılmasına çeyrek asır var daha... 3 Mercedes-0312 HL, Beşiktaş Meydanı'nda kadraja girmişler. Sağ alttaki Sahilyolu'ndan geliyor. Muhtemelen [40]'lardan birinin türevi. Diğer ikisi ise; [28] ve [34] numaralı hatların başduraklarında ilk seferlerine çıkmaya hazırlanıyorlar... Üç Mercedes-0321 HL, Dolmabahçe-Kabataş yönünde karşılaşmışlar, aksi istikametlere doğru yol alıyorlar... Yer Kabataş Setüstü, henüz Boğaziçi Köprüsü görünürlerde yok... Bomboş trafikte, tam da Mercedes'lerin keyfinin sürüldüğü yıllar.. Yine bir Mercedes-0321 HL, Aksaray Meydanı'ndaki göbeği geçerek Yenikapı başduraklarına inerken. Muhtemelen [51] hattında... Aksaray araç üstgeçitlerinin inşasına daha onbir yıl var... Meydan şimdikinden çok daha yeşil...


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cmt 08 Nis 2006, 23:23

17 LANCIA-BIANCHI
 LANCIA-BIANCHI (1959 Model)
Marka LANCIA-BIANCHI Toplam Kapasite .
Model . Oturma Yeri .
Alındığı Yıl 1959 Ayakta Durma .
Hizmet Sonu 1965 Uzunluk . m.
Hizmet Süresi 6 yıl Motor Gücü . BHP.
Alındığı Ülke . Tipi Solo
Adet 1 Fiyatı . TL.
Filo No Aralığı - Kapı Adedi 2
İETT Giriş Sırası 635 Ekstra Özellik Özel Amaçlı
Parti Adedi 1 Belediye Başkanı Kemal AYGÜN
1959 yılında İETT İadresi'ne 1 adet Lancia-Bianchi marka otobüs satın alındı. Ancak bu otobüs yolcu taşıma servislerine verilmeyip, özel amaçlı olarak İdare emrinde kullanıldı. Kısa bir süre sonra, 1960'ların ortalarında hizmetten çekildi.




Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Pzr 09 Nis 2006, 03:31

18 BÜSSİNG-6500 TU-10
BÜSSİNG 6500 TU-10 (1959 Model)
Marka BÜSSİNG Toplam Kapasite 69
Model 6500 TU-10 Oturma Yeri 34
Alındığı Yıl 1959 Ayakta Durma 35
Hizmet Sonu 1980 Uzunluk 11.60 m.
Hizmet Süresi 21 Motor Gücü 150 BHP.
Alındığı Ülke B. Almanya Tipi Solo
Adet 22 Fiyatı 62.500 TL.
Filo No Aralığı 601-622 Kapı Adedi 2
İETT Giriş Sırası 636-657 Ekstra Özellik -
Parti Adedi 1 Belediye Başkanı Kemal AYGÜN
Büssing 6500 TU-10 model belediye otobüsleri, 1959 yılında Batı Almanya’dan tek parti olarak getirildi. Toplam 22 adet alınan araçlara; 601-622 arası filo numarası verildi. Ancak gelmelerinden kısa bir süre sonra 613-622 numaralar arasındakiler THY’na devredildi. İdare’nin elinden alınan bu 10 otobüs; 1973-1974 yıllarında THY tarafından yeniden İETT’ye iade edildi (Kaynak: Onur ORHON).

Büssing 6500 TU-10’lar, o güne kadar İETT’ye katılan en yüksek yolcu kapasiteli ve en uzun otobüs unvanını aldılar. Uzun yıllar, İstanbul’un Batı yakasına hizmet veren Pazartekke Garajı’na bağlı olarak servis verdiler. 1970’lerden itibaren, ağırlıklı olarak; Londra Asfaltı-Bakırköy ve Taşlıtarla-Yıldıztabya istikametlerindeki hatlarda çalışmaya başladılar. Önde ve arkada kapıları olan upuzun ve basık araçlardı. 1979-80 yılları arasında Macaristan’dan alınan İkaruslar’ın İdare’ye peyderpey katılımlarını takiben, hurdaya ayrılarak, bir süre Cevizlibağ’daki İETT Hurda Garajı’nda bekletilip, ardından da hurda olarak satıldılar.
BÜSSİNG-6500 TU-10 MODEL İETT OTOBÜSLERİNİN ÇEŞİTLİ FOTOĞRAFLARI
Büssing-6500 TU-10 Büssing-6500 TU-10
Büssing-6500 TU-10 model bir otobüs, Çapa-Şehremini arasında. Topkapı istikametine doğru yol alıyor. Aracın dış cephe boyama stili, o yıllardaki klâsik İETT tarzında... İstikamet Londra Asfaltı... Bir diğer Büssing-6500 TU-10, Unkapanı'nda köprü yoluyla Taksim'e çıkarken... Muhtemelen; [A], [Ç], [F] veya [Y] hatlarından birinde serviste... Köprüde genişletme çalışmaları var. Camialtı motoru, Yemiş İskelesi'ne doğru yol alıyor...


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Pzr 09 Nis 2006, 03:54

19 MAGIRUS-DEUTZ SATURN-II
MAGIRUS-DEUTZ SATURN-II (1960 Model)
Marka MAGIRUS-DEUTZ Toplam Kapasite 58
Model SATURN-II Oturma Yeri .
Alındığı Yıl 1959-60 Ayakta Durma .
Hizmet Sonu 1979-80 Uzunluk 10.90 m.
Hizmet Süresi 20 yıl Motor Gücü . BHP.
Alındığı Ülke Federal Almanya Tipi Solo
Adet 31 Fiyatı 80.000 TL.
Filo No Aralığı 17-47 Kapı Adedi 2
İETT Giriş Sırası 658-688 Ekstra Özellik Süspansiyon
Parti Adedi 2 Belediye Başkanı Kemal AYGÜN
Magirus-Deutz Saturn-II model İETT otobüslerinin 5 adetten oluşan ilk partisi 1959'da, kalan 26 adetlik ikinci partisi ise bir yıl sonra, 1960'da İETT filosuna katıldılar. Toplamları 31'e ulaşan Magirus-Deutz'lara, yeniden filo numaralandırılması sistemine göre, tekrardan başa dönülerek çift hanelerde; 17-47 arasında kapı numaraları verildi.

Mükemmel süspansiyonları ve estetik hatlarıyla, filoya katıldıkları andan itibaren İdare'nin gözdesi olan Magirus-Deutz'lar, daha çok Taksim çıkışlı ya da geçişli merkezî hatlarda servise verildiler. 70'lerin sonlarında da Suriçi ile Beyoğlu-Beşiktaş mıntıklarını birbirine bağlayan iç hatlarda çalıştılar. 1979-80 dönemindeki toplu İkarus alımına kadar İstanbul'a hizmetlerini aksatmadan sürdüren Magirus-Deutz Saturn-II'ler, bu dönemde hurdaya ayrıldılar. Bir kısmı resmi hizmete mahsus olarak, filo numaraları silinerek birkaç yıl daha çalışmaya devam ettiler.

(NOT: Magirus-Deutz Saturn-II fotoğrafı, sitemiz üyelerinden; Rifat BEHAR'ın "Özel Koleksiyonu"ndan alınmıştır. Teşekkür ederiz...)


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Pzr 09 Nis 2006, 20:06

20 MERCEDES-BENZ 0317 (İlk 3 Kapılı Otobüsler)
MERCEDES-BENZ 0317 (1960 Model)
Marka MERCEDES-BENZ Toplam Kapasite 128
Model 0317 Oturma Yeri .
Alındığı Yıl 1960 Ayakta Durma .
Hizmet Sonu 1979 Uzunluk 12.00 m.
Hizmet Süresi 19 yıl Motor Gücü . BHP.
Alındığı Ülke Federal Almanya Tipi Solo
Adet 2 Fiyatı . TL.
Filo No Aralığı 4-5 Kapı Adedi 3
İETT Giriş Sırası 689-690 Ekstra Özellik 3 kapılı otobüsler
Parti Adedi 2 Belediye Başkanı Refik TULGA
1960 yılında bir ilk gerçekleşerek, İETT tarihinde filoya ilk defa 3 kapılı otobüsler katıldı. Bunlar, Federal Almanya imalâtı; Mercedes-Benz 0317 model uzun araçlardı. 12.00 metre uzunlukları ve 128 yolcu kapasiteleri vardı. Önde, ortada ve arkada bulunan kapılarıyla oldukça kullanışlı modellerdi. Çoğunlukla, Eminönü veya Taksim kalkışlı, Boğaziçi’nin Avrupa yakasındaki yolcu yoğunluğunun fazla olduğu hatlarda servislere verildiler. Bunlara, yeniden filo numaralandırılması programı çerçevesinde, 1955 Latille-Floirat’lardan boşalan; 4 ve 5 filo numaraları konuldu. Boyları uzun olduğu için, sol cephelerinde 11 adet yan pencere mevcuttu. Bir süre, turistik amaçlı olarak da servislere çıktılar.

20 yıla yakın bir süre İdare’ye hizmet veren 3 kapılı Mercedes-Benz 0317 model bu 2 otobüs, 1979’da yine İdare’ye tarihinde ikinci defa alınan 3 kapılı Solo ve Körüklü otobüslerin katılmasıyla hurdaya ayrıldılar.

(NOT: Mercedes-Benz 0317 üç kapılı otobüs resmi, sitemiz üyelerinden; Kemal ÇEVİK tarafından taratılarak gönderilmiştir. Teşekkür ederiz...)




sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM