Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
zafer yenidünya

16 yıl önce - Pts 03 Nis 2006, 17:59
[İST-C8.20] - Türkiye'de Demiryollarının "Sıfır" Noktası



Giriş noktası Gar olmayan Marmaray tüpgeçit projesi nedeniyle 2007'den itibaren Gebze ile Gar arasındaki TREN TRAFİĞİ SIFIRLANACAK.Batı -doğu arasında demiryolu taşımacılığına/nihai/ darbe vurulacak.

Türkiye'de simgesel değerlere sahip mekanlardan biri de Haydarpaşa Garı,ve liman alanıdır. 1873 te Asya Osmanlı Demiryolları  Genel Müdürü Alman mühendis Wilhelm vonPressel'in hazırladığı projeye göre HAYDARPAŞA GARI Anadolu demiryollarının '0' noktasıdır.

Biz,burada çalışanlar içinde bir çok başlangıcı ifade ettiğini düşünüyorum. Anadolu'nun çeşitli yerlerinden kalkıp gelmiş bir insan,Haydarpaşa'da indiği zaman yeni bir hayat,onun için yeni bir başlangıçtı.

İstanbul'un çeperinde yaşayacak olanlar için uzaktan görünecek olan Haydarpaşa Garı artık yüksek gelir gruplarının ve tüketim kültürü endeksli yaşam stillerinin simgesi haline gelecektir.


Mehmet Kasım
16 yıl önce - Pts 03 Nis 2006, 19:47
E EE


N'olsun yani  Haydarpaşa romantizminden dolayı  Marmaray iptal mi edilsin ???

Haydarpaşa nedir?Bir aktarma yeri.Kaç kişi oturur orada?Müdavimleri en fazla kaç dakika kalır.Vapura binmek için inilen entegrasyon noktası.

Marmaray'la birlikte iptal olacak. İnsanlar "VAPUR BEKLEME SÜRESİNDE" karşıya Sirkeci'ye geçecekler.Yani 5-8 dakikada bilemedin 10 dakikada.

Romantizmi bırakalım rasyonalist olalım.

Ulaşım sorunu nostaljizme kurban edilemez.


zafer yenidünya

16 yıl önce - Pts 03 Nis 2006, 22:27

Mehmet bey Marmarayın biran önce yapılıp faliyete geçmesini TCDD çalışanı olarak temennimdir. Vurgulamak istediğim konu sadece Haydarpaşa'nın  bu önemli noktanın mazi olmasıdır.

Ünal111
16 yıl önce - Sal 04 Nis 2006, 00:27

Hızlı tren hattı ile birlikte canlanabilir eğer yapılırsa o sırada:)

kutlay34
16 yıl önce - Sal 04 Nis 2006, 00:48

Alıntı:
Hızlı tren hattı ile birlikte canlanabilir eğer yapılırsa o sırada:)


Canlanır hem de fazlasıyla...  Sonra tekrar bir 2. Pamukova'yı yaşarız...   bu kez in cin top oynar trenlerde...



Ali Melih Atafırat

16 yıl önce - Sal 04 Nis 2006, 00:51

Haydarpaşa'nın merkez tren istasyonu olarak kalmasını istemenin nostaljik bir tarafı yok. Marmaray güzel ve gerekli bir proje. Fakat Ankara'ya gitmek için trene neden Gebze'den binelim ki. Oraya kadar gideceğimize otobüsle gitmek daha kolay olurdu. Dünyada hangi şehir, merkezinde bulunan böyle bir istasyondan vaz geçebilir? Bu da bizim demiryollarına ne kadar önem verdiğimizi gösteriyor bence.

Selamlar

Ali Melih Atafırat


ulaş

16 yıl önce - Sal 04 Nis 2006, 01:02

Kutlayy bu sefer Pamukova faciasından ders çıkarıldı ki hızlı tren için eski hatta paralel yeni
hat döşenmekte şu an ve Ankara-Eskişehir arası tamamlanmak üzere. Takip ediyorsan  trenlerin siparişi verildi ve planlana göre 2007 sonunda Ankara-Eskişehir arası seferler başlayacak.

 Ali Melih Bey  Gebze'den Ankara Treni'ne mi binecem demiş. Bildiğim kadarıyla bu sadece geçici bir durum Marmaray çalışmaları içinde Haydarpaşa-Gebze arası hat hızlı taşımacılığa uygun getirilmek için 2 seneliğine bakıma alınıyor. Bu süre içinde de bildiğim kadarıyla sadece Banliyö hatları çalışmayacak yani ekspreslerin Haydarpaşa'dan kalkma olasılığı da var.Çünkü bölüm bölüm çalışmalar yapılırsa tek hattan da trenler çalışabilir.


kutlay34
16 yıl önce - Sal 04 Nis 2006, 01:09

Alıntı:
Kutlayy bu sefer Pamukova faciasından ders çıkarıldı ki hızlı tren için eski hatta paralel yeni
hat döşenmekte şu an ve Ankara-Eskişehir arası tamamlanmak üzere. Takip ediyorsan  trenlerin siparişi verildi ve planlana göre 2007 sonunda Ankara-Eskişehir arası seferler başlayacak.


Aslında ben orda Ulaş Abi sadece işin şakası yönünde yazdım... Şimdi ise doğru bilgiyi öğrenmiş oldum... Artık haberleri eskisi kadar takip edemiyorum ki.. Malum dersler  
Neyse bu yeni gelecek olan trenler vatana millete hayırlı olsun...


Mehmet Kasım
16 yıl önce - Sal 04 Nis 2006, 10:04
GEBZE GEÇİCİ


Trenlerin bu zamana kadar yapılmayan modernizasyonunu yapıyorlar.Bunun içinde doğal olarak 2-3 sene hat kapatılacak.Ne var bunda?

Bu zamana kadar tren yollarının rutin bakımını yapamayan beceriksizler olmasaydı böyle bir ilkel durum ortaya çıkmayacaktı.Sizden olmayan birileri yapmaya çalışıyor diye yapılan iyi niyetli çaışmaları kösteklemeyin ne olur!!!!

HALK OLARAK BU MODERNİZASYONU DESTEKLEMEMİZ GEREKİYOR ARKADAŞLAR.

Yoksa ulaşımımız karayoluna mahkum olacak.

Haydarpaşa'yada bir şey olduğu yok.Kültürel bir alan olacak Limanla birlikte.Hem Haydarpaşa'yı 2.Abdülhamit Han yaptırdı.Osmanlı Sultanının yaptırdığı eseri yıkacak bir yöntimde yok şu anda.

YENİ BÜYÜK GARDA YENİKAPI OLACAK.

İstanbul'daki bütün raylı sistemlerde YENİKAPI'da entegre olacak.


Rifat Behar
16 yıl önce - Sal 04 Nis 2006, 12:02

Tamam Marmaray iyi güzel de, Dünyanın her yerinde tren istasyonları şehrin içinde olur. Ankara'ya veya tren çalışan Anadolu'nun nadir yerlerinden herhangi bir yerine gidecek bir İstanbullunun trene binmek için Gebze'ye gitmesini anlamak çok zor.

Gebze bildiğimiz gibi Kocaeli İli sınırları içinde.
Bu durumda Marmaray yapıldıktan sonra Istanbul'un Anadolu yakasında TREN ISTASYONU OLMAYACAK. Doğru mu anlıyoruz??


Ayrıca, www.marmaray.com sitesinde şu bilgi var:

Alıntı:


Asya yakasinda 43.4 km, Avrupa Yakasinda ise 19.6 km mevcut banliyö hatlarinin iyilestirilmesi ve yüzeysel metroya dönüstürülmesi isini kapsayan 2. kisimda toplam 36 istasyon yenilenerek modern istasyonlar haline getirilecektir. Istasyonlar arasi ortalama mesafe 1 – 1,5 km olarak planlanmaktadir. Mevcutta iki olan hat sayisi üçe çikarilacaktir ve sistem T1, T2 ve T3 olmak üzere 3 hattan olusacaktir. T1 ve T2 hatlarinda Banliyö (CR) Trenleri çalisacak, T3 hatti ise TCDD Sehirlerarasi yük ve yolcu trenleri tarafindan kullanilacaktir.


Eğer Haydarpaşa kapanacaksa trenler nereden kalkacak? Burada bir bilgi karmaşası var. Haydarpaşa'nın kalkacağı hangi resmi bilgi kanalından edinildi?



sayfa 1
123 ... 101112   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM