Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 18
BJK 5106
5 ay önce - Çrş 19 Oca 2022, 18:52

Türkiye'nin ilk grafen seri üretim tesisinin ürünleri 80 ülkeye ulaşıyor

​​​​​​​Çelikten 200 kat daha mukavemetli, bakırdan yüzlerce kat daha iletken, bir o kadar esnek ve hafif olan grafen, hava araçları, su geçirmez kaplamalar, otomotiv, elektronik cihazlar, dokunmatik ekranlar gibi birçok üründe kullanılıyor.
Alıntı:
Dayanıklılık, esneklik, termal ve elektriksel iletkenlik özellikleriyle çok farklı sanayi alanlarında kullanılabilen grafeni Türkiye'de ilk kez seri olarak üreten şirket, ürünlerini 80 ülkeye ihraç etmenin yanı sıra ileri teknoloji malzeme alanında ithalatın azalmasına da katkıda bulunuyor.

​​​​​​​Çelikten 200 kat daha mukavemetli, bakırdan yüzlerce kat daha iletken, bir o kadar esnek ve hafif olan grafen, hava araçları, su geçirmez kaplamalar, otomotiv, elektronik cihazlar, dokunmatik ekranlar gibi birçok üründe kullanılıyor.

Nanografi Nanoteknoloji AŞ'nin geçen yıl açılışı gerçekleştirilen Ankara'daki grafen seri üretim tesisi de Türkiye'nin ileri teknoloji malzeme alanında önemli bir ihtiyacını karşılıyor.

Şirketin çevre dostu endüstrileşmeye uygun ve düşük maliyetli özgün bir yöntemle üretim yaptığı tesiste, grafen başta olmak üzere ileri malzeme teknolojileri alanında Ar-Ge çalışmaları da yürütülüyor.

"Ticaret hacmimizin büyük bölümünü ihracat oluşturuyor"

Nanografi Yönetim Kurulu Üyesi Yunus Emre Deli, AA muhabirine, seri üretim tesislerinin KOSGEB’in Teknoyatırım Programı kapsamında desteklendiğini söyledi. Grafeni yüksek kapasite, performans ve verimlilikte ürettiklerini belirten Deli, sürdürdükleri son ürün çalışmalarıyla katma değer oranını artırmayı hedeflediklerini bildirdi. Deli, "Toplam ticaret hacmimizin büyük bölümünü ihracat oluşturuyor. Nanografi olarak kurduğumuz seri üretim tesisinden elde ettiğimiz grafeni farklı boyut, nitelik ve miktarlarda 57 ülkeye ihraç etmeyi başardık. İhraç ettiğimiz diğer ürünlerle de toplam 80 ülkeye ulaştık. Ürünlerimizi ihraç ettiğimiz ülkelerin gelişmiş endüstriler ve nanoteknolojide rekabetçi pazarlara sahip olması bizim açımızdan oldukça önemli." dedi.

Deli, Türkiye’de üretilen grafeni Airbus, LG gibi dev teknoloji şirketleriyle Harvard, Stanford gibi dünyanın önde gelen üniversitelerine ihraç ettiklerini dile getirdi.

"Gram başına ihracat değeri 150 doları buluyor"


Ürettikleri grafenin gram başına ihracat değerinin 100-150 dolar civarında olduğu bilgisini veren Deli, şöyle konuştu:

"Türkiye'de yüksek teknolojili ürünlerin imalat sanayisi ihracatı içindeki payı yüzde 3 düzeylerinde. Grafen ihracatımızın imalat sanayisi ürünlerimiz içinde bulunan yüksek ve orta yüksek teknolojiye sahip ürünlerimizin oranının yükselmesine de katkı sağlayacağını düşünüyoruz. Bu yatırımımızın gerek kilogram başına elde ettiğimiz ihracat gelirini gerekse katma değerli ürün üretimine bağlı olarak personel istihdamını ve ülkeye döviz girdisini artıracağına inanıyoruz."

Deli, grafeni yerli olarak üretmekle hem ihracat kalemi oluşturduklarına hem de ileri teknoloji malzeme alanında önemli bir ithalatın önüne geçtiklerine, böylelikle de cari dengeye katkıda bulunduklarına dikkati çekti.

Yıllık 100 tonluk kapasiteyle üretim yaptıkları grafenle yurt içinde de ihtiyaç duyulan nanomalzeme ihtiyacını karşıladıklarına işaret eden Deli, "Üretimimiz sayesinde tüm dünyada satışı belli başlı kaidelere bağlı olan grafeni, savunma sanayisi şirketlerimiz, araştırma enstitülerimiz ve Ar-Ge merkezlerimiz, daha kolay ve düşük maliyetle ulaşabiliyor. Grafen ve nanomalzemelerin tedariki ülkemizin bilim insanları için bir zorluk olmaktan çıkıyor." ifadelerini kullandı.

Deli, grafen ürünlerinin elektronikten havacılığa, biosensörlerden kompozitlere, batarya teknolojilerinden yeni nesil barkod teknolojilerine kadar büyük bir uzmanlık alanında kullanıldığını bildirdi.

"Nano ve biyoteknoloji alanında 'unicorn' olmak istiyoruz"


Yüksek kapasiteli laboratuvarlarda Ar-Ge çalışmalarına devam ettiklerini vurgulayan Deli, şu değerlendirmede bulundu:

"Grafen katkılı son ürünler için yeni yöntemler üzerinde çalışıyoruz. Grafenin sahip olduğu katma değeri, onu ara mamul olarak değerlendirerek nanokompozit, yüksek kapasiteli bataryalar, uzun ömürlü ve yüksek performanslı kaplama ürünleri ve yeni nesil barkodlama teknolojilerinde ürünler ortaya koyarak daha da artırabileceğimizi düşünüyoruz. Bu sebeple bir yandan grafen üretimini gerçekleştirirken diğer yandan da teknolojik ürünler ortaya koyarak yüksek teknolojiye sahip ürün yelpazemizi genişletiyoruz."

Uluslararası alanda yüksek prestije sahip enstitü ve kurumlarla da yakın iş birliği halinde olduklarına dikkati çeken Deli, şunları kaydetti:

"Henüz yüzde 100 kapasitemizi hayata geçirmemiş olmamıza rağmen katettiğimiz mesafe bizim için umut verici. Avrupa Birliği tarafından grafen üretimimiz mükemmeliyet derecesiyle taltif edilmişken günlük hayatımızda isimlerini sıkça duyduğumuz yüksek teknoloji şirketleriyle müşterek Ar-Ge projeleri yürütüyor ve yakın zamanda hayatımıza girecek teknolojik ürünleri birlikte geliştiriyoruz. Sahip olduğumuz teknolojik bilgi birikimimiz ve uzmanlıklarımızı göz önünde bulundurduğumuzda gelecekte ismimizden çok daha fazla söz ettirecek, özellikle nano ve biyoteknoloji alanlarında yeni trendleri belirleyecek bir yetkinliğe kavuşabileceğimizi düşünüyoruz. Bu alanda bir ‘unicorn’ olmak da hedeflerimiz arasında."(AA)



BJK 5106
5 ay önce - Prş 20 Oca 2022, 13:14

Ayakkabı ihracatı ilk kez 1 milyar doları aştı

Türkiye'nin ayakkabı ihracatı 2021'de önceki yıla göre yüzde 22,9 artarak ilk kez 1 milyar doları aştı.
Alıntı:
Sektörel ihracat verilerine göre, Türkiye'nin deri ve deri ürünleri ihracatı 2021'de yüzde 29,6 artarak 1,73 milyar dolar olarak gerçekleşti. Deri ve deri ürünleri sektörünün toplam ihracattan aldığı pay yüzde 0,8 olarak kaydedildi.

Deri ve deri ürünlerinden en yüksek payı alan ayakkabıdaki ihracat artışı ise yıllık bazda yüzde 22,9 oldu. 2020'de 818,4 milyon dolar olan ihracatını 2021'de 1 milyar 6 milyon dolara yükselten ayakkabı sektörü, uzun zamandır hedeflediği 1 milyar dolarlık eşiği de böylece aşmış oldu.

Ayakkabı grubunun deri ve deri mamulleri sektör ihracatındaki payı yüzde 58,3 oldu. Ayakkabıda ihracat artışı ortalamanın altında kalsa da sektörün toplam ihracatındaki ağırlığı değişmedi.

Bu alanda ayakkabıyı yüzde 15,4 ile yarı işlenmiş/bitmiş deri ve işlenmiş kürk ürünleri, yüzde 14 ile saraciye, yüzde 12 ile deri ve kürk giyim grubu izledi.

Sektörün en yüksek ihracat yaptığı ilk 10 ülkenin 6'sı Avrupa'dan


Türkiye'nin en çok ayakkabı ihraç ettiği ilk 10 ülke arasında Avrupa ülkeleri öne çıktı. 10 ülkeden 6'sı Avrupa'dan listeye girdi.

Türkiye'nin en çok ayakkabı ihraç ettiği ülkeler arasında başı 82,5 milyon dolarla Rusya çekti. Önceki yıla göre yüzde 24,5 artışın yaşandığı bu ülkenin toplam ihracattan aldığı pay yüzde 8,2 olarak gerçekleşti.

Rusya'yı 75,5 milyon dolarla Irak, 70,1 milyon dolarla Almanya, 64,3 milyon dolarla İspanya, 40,8 milyon dolarla Romanya takip etti.

En çok ayakkabı ihracatı yapılan ilk 10 ülke arasında yer alan diğer ülkeler İsrail, Birleşik Krallık, İtalya, Libya ve Hollanda şeklinde sıralandı. İlk 10'daki en dikkat çekici artış yüzde 58,8 ile Libya'da yaşandı.

"Batı Avrupa ülkelerinden ciddi talep artışı var"

Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) Başkanı Berke İçten, AA muhabirine yaptığı açıklamada, ayakkabı ihracatında rekor kırdıkları için çok mutlu olduklarını belirterek, "Tedarikte ve ham madde teminindeki sıkıntılar ve salgının devam etmesine rağmen tarihin en yüksek ihracatına ulaşmak rekabet gücümüzün ne kadar yüksek olduğunu gösteriyor." dedi.

Geçen yıl özellikle Batı Avrupa ülkelerinden ayakkabı talebinde net bir artış gördüklerini dile getiren İçten, pazar çeşitliliğinin arttığını, 2021'de özellikle spor ayakkabılarda ve deri olmayan kadın ayakkabılarda ciddi talep artışı yaşandığını söyledi.

"Bu yıl ihracatta 1,4 milyar dolara ulaşabiliriz"


Berke İçten, Türkiye'nin özellikle küresel perakende markaları tarafından son dönemde radara alındığını, ayakkabı üretimi için önemli bir talebin bulunduğunu söyledi.

Bilinen önemli markaların Türkiye'den ürün almak istediğini dile getiren İçten, şu değerlendirmelerde bulundu:

"Bu yıl 66'ncısı düzenlenecek Uluslararası Ayakkabı Moda Fuarı'na (AYMOD) şimdiden ilgi var. Özellikle Avrupalı alıcılar mart sonunda gerçekleştirilecek bu fuar için şimdiden yer ayırtmaya başladı. Bu yıl pazar çeşitliliğimizin daha da artacağını, Avrupa ülkelerine daha fazla ihracat yapacağımızı düşünüyorum. Herhangi bir ciddi olumsuzluk yaşanmazsa bu yıl ayakkabı ihracatında beklentimiz 1,3-1,4 milyar dolar aralığı. Sektörümüzün bu rakama ulaşacak potansiyeli var. Kaliteli ve hızlı üretim gücümüz, Avrupa'ya yakınlığımız, yeni trendleri yakalamamız bizi öne çıkarıyor."(AA)





BJK 5106
5 ay önce - Prş 20 Oca 2022, 16:44

Türkiye'nin Latin Amerika ve Karayipler ile ticaret hacmi 2021'de rekor kırdı

Türkiye'nin siyasi ve ekonomik bakımdan ilişkilerini güçlendirdiği Latin Amerika ve Karayip ülkelerine yönelik dış ticaret hacmi geçen yılın ocak-kasım döneminde 12,8 milyar dolara yaklaşarak tüm zamanların yıllık rekorunu kırdı.
Alıntı:
El Salvador Devlet Başkanı Nayib Bukele'nin bugünkü Türkiye ziyaretiyle Latin Amerika ve Karayipler ilişkileri tekrar gündeme geldi.

Türkiye, Latin Amerika ve Karayipler ile ilişkilerini geliştirmek amacıyla son yıllarda bölge ülkelerine yönelik daha aktif bir politika izliyor.

"Latin Amerika ve Karayipler Eylem Planı" 2006'da güncellendi ve aynı yıl Türkiye'de "Latin Amerika ve Karayipler Yılı" ilan edildi. Söz konusu plan bölgeye açılımın da yol haritasını oluşturdu.

Latin Amerika ve Karayipler bölgesi, 629 milyon nüfusu, 5,3 trilyon dolar seviyesindeki gayrisafi yurt içi hasılası, Brezilya ve Meksika gibi yükselen ekonomileri, sahip olduğu zengin doğal kaynakları ve büyüyen orta sınıfıyla önemli fırsatlar sunuyor.

Bölge ülkeleriyle STA müzakereleri sürüyor

Türkiye'nin aralarında Brezilya, Meksika, Arjantin ve Kolombiya'nın da bulunduğu bölgedeki 18 ülkeyle imzaladığı ticari ve ekonomik iş birliği anlaşmaları çerçevesinde Karma Ekonomik Komisyon için gerekli hukuki altyapı oluşturuldu.

Şili ile Serbest Ticaret Anlaşması (STA) 2011'de, Venezuela ile ise 2020'de yürürlüğe girdi. Halen Ekvador, Kolombiya, Meksika ve Peru ile STA müzakereleri devam ediyor.

Bu bağlamda bölge ülkelerinin yanı sıra Karayip Topluluğu, Güney Ortak Pazarı (MERCOSUR) ve Pasifik İttifakı gibi ekonomik bütünleşmeyi ve ortak pazar kurmayı hedefleyen bölgesel teşkilatlarla da STA imzalanması amaçlanıyor.

İhracatta yeni yıllık rekor yolda

Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre, Türkiye ile Latin Amerika ve Karayipler'in dış ticaret hacmi 2021'in ocak-kasım döneminde 12 milyar 757 milyon 904 bin dolara ulaşarak, şimdiden geçmiş dönemlerde kaydedilen en yüksek yıllık seviyeyi geride bıraktı.

Türkiye'nin bölge ülkelerine ihracatı geçen yılın aynı döneminde 5 milyar 134 milyon 587 bin doları buldu. Böylece, 11 ayda kaydedilen ihracat rakamı da yıllık bazda geçmişte ulaşılan seviyeleri şimdiden aştı.

2020 yılında Türkiye'nin bölgeye ihracatı 3,2 milyar dolar, ithalatı ise 6,4 milyar dolar düzeyindeydi.

İkili ticaret hacmi, bölgeye açılımın yol haritasının oluşturulduğu 2006 yılında yaklaşık 3,4 milyar dolar seviyesinde bulunuyordu.

İhracat ve ithalatta Brezilya öne çıktı

Geçen yılın ocak-kasım döneminde en fazla ihracat yapılan bölge ülkesi 940,1 milyon dolarla Brezilya olurken bu ülkeyi 673,2 milyon dolarla Meksika, 554,7 milyon dolarla Şili, 535,5 milyon dolarla Peru ve 384,4 milyon dolarla Kolombiya takip etti.

En fazla ihracat yapılan fasıl ise 1,9 milyar dolarla demir ve çelik oldu.

Söz konusu dönemde, Türkiye'nin Latin Amerika ve Karayipler bölgesinden en fazla ithalat gerçekleştirdiği ülkeler ise 3,5 milyar dolarla Brezilya, 1,4 milyar dolarla Kolombiya, 793,5 milyon dolarla Meksika, 427,9 milyon dolarla Venezuela ve 320,2 milyon dolarla Şili şeklinde sıralandı.

Mineral yakıtlar 1,4 milyar dolar ile en fazla ithalat gerçekleştirilen fasıl olarak kayıtlara geçti.

Türkiye ile El Salvador'un ticaret hacmi 31 milyon doları aştı

Başkan Bukele'nin ziyaretiyle gündeme gelen El Salvador ile Türkiye'nin ticaret hacmi 2021'in ocak-kasım döneminde 31,7 milyon dolar seviyesinde gerçekleşti. Bunun 25,7 milyon dolarını ihracat, 5,9 milyon dolarını ise ithalat oluşturdu.

Türkiye'nin ülkeye en fazla ihracat gerçekleştirdiği fasıl 10,2 milyon dolarla demir ve çelik olurken, ithalatta 2,1 milyon dolarla ayakkabılar, tozluklar ve benzeri eşya, bunların aksamı öne çıktı.

2020 yılında Türkiye, El Salvador'a 24,9 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirirken, ülkeden 1,8 milyon dolarlık ürün satın almıştı.

Bukele'nin ziyaretiyle iki ülke ekonomik ilişkilerinin daha da gelişmesi bekleniyor.

Diplomatik ilişkiler
Latin Amerika ve Karayipler ile ticari gelişmeler ivme kazanırken siyasi ilişkiler de güçlenmeye devam etti.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın 2015'te Meksika, Kolombiya ve Küba'yı kapsayan bölge turu, 20 yıl aradan sonra Cumhurbaşkanı düzeyinde yapılan ikinci ziyaret oldu. Erdoğan 2016'da Şili, Peru ve Ekvador'u, 2018'de Arjantin, Paraguay ve Venezuela'yı içeren bölge turları yaptı. (AA)




BJK 5106
5 ay önce - Prş 27 Oca 2022, 16:46

Balıkesir'de tasarlanan makineler 44 ülkeye ihraç ediliyor

Balıkesir'in Bandırma ilçesinde faaliyet gösteren fabrikada üretilen makineler, Filipinler'den Afrika'ya 44 ülkeye ihraç ediliyor.

Alıntı:
Eskişehir'de bir yem fabrikasında ustabaşıyken 1965 yılında Bandırma'ya gelen Rıdvan Kavruk tarafından kurulan fabrika, mühendislerin yönetimindeki 350 kişilik kadrosuyla, proje danışmanlığı ve mühendisliğinden özel amaçlı projelere, otomasyondan modernizasyona, çelik konstrüksiyondan konteyner tipte fabrika kurulumuna ve satış sonrası hizmetlere kadar geniş yelpazede hizmet veriyor.

Fabrikada, siparişe özel yem, biomass, premiks ve konsantre, organik gübre işleme, rendering, soya fasulyesi işleme, yan ürün paletleme, kimya ile depolama ve taşıma sektörlerine yönelik makineler üretiliyor.

25 dönümlük kapalı alanda faaliyet gösteren fabrikada üretilen makineler, Filipinler'den Afrika'ya 44 ülkeye ihraç ediliyor.

"Ar-Ge ekibimiz sürekli yeni makineler tasarlıyor"

Firmanın Yönetim Kurulu Üyesi ve Teknik Müdürü Nihat Yazıcı, AA muhabirine, ilk yurt dışı işine 1990 yılında Yunanistan'da bir fabrika için makineler üreterek başladıklarını söyledi.

Yazıcı, komşu ülkelerle devam eden ihracatın, Uzak Doğu, Vietnam, Filipinler, Türk Cumhuriyetleri, Rusya, Ukrayna ve Afrika'nın birçok bölgesi olmak üzere 44 ülkeye ulaştığını bildirdi.

Vietnam'a odun telemesi makinesi yapıp gönderdiklerini anlatan Yazıcı, şunları kaydetti:

"Orta Doğu ülkelerine hep karma yem tesisleri kurduk ve kurmaktayız. Et kemik unu, balık unu tesisleri, balık yemi tesisleri... Yıllık ihracatımızın 8 milyon dolar olduğunu söyleyebiliriz. Bunu artırmayı düşünüyoruz, artacağına da inanıyorum. Ar-Ge ekibimiz sürekli yeni makineler tasarlıyor. Bu durumun da pazarda bize avantaj sağlayacağına inanıyorum."

Yazıcı, kültür balığı üretimi için yeni fabrikalar kurduklarını da belirtti.

Balık yemi ve kedi köpek maması üretiminde ekstruder ve kurutma makinelerinin önemli olduğunun altını çizen Yazıcı, "Bu makineler, sektörde yüksek fiyatta olan makineler. Avrupa ve ABD'den ithal edilirdi. Biz de o konuda iddialı olmak istiyoruz." dedi.

Yazıcı, bugüne kadar ürettikleri hiçbir makineden şikayet almadıklarının altını çizerek, tasarladıkları her makinenin piyasada faal durumda çalıştığını sözlerine ekledi.AA





BJK 5106
5 ay önce - Prş 27 Oca 2022, 18:02



Sakarya'da 2021'de üretilen 204 bin 832 araç dünya yollarında

Türkiye'nin otomotiv ihracatında geçen yıl yüzde 21,4'lük paya sahip Sakarya, ürettiği 281 bin 218 aracın yüzde 72,8'ini yurt dışına sattı.
Alıntı:
İhracatta İstanbul, Kocaeli, Bursa, İzmir, Gaziantep, Ankara ve Manisa'nın ardından 8'inci sırada bulunan Sakarya, geçen yıl 152 ülke ve 9 serbest bölgeye 5 milyar 99 milyon 790 bin dolarlık ihracat gerçekleştirdi.

Otomotiv, demir ve demir dışı metaller, iklimlendirme sanayisi, kimyevi maddeler ve mamulleri ile makine ve aksamları sektörleriyle öne çıkan kentte, en fazla ihracat, 4 milyar 472 milyon 709 bin dolarla otomotiv alanında yapıldı. Sakarya, geçen yıl söz konusu sektördeki dış satışını 2020'ye göre yüzde 11,7 artırmayı başardı.

Banttan indirilen her 100 araçtan 73'ü yurt dışına satıldı


Otomotiv Sanayii Derneği verilerine göre, Türkiye'de 2021 yılında traktör de dahil üretilen 1 milyon 331 bin 643 araçtan 954 bin 43'ü ihraç edildi.

Bu satışta yüzde 21,4'lük paya sahip Sakarya, ürettiği 281 bin 218 aracın yüzde 72,8'ine denk gelen 204 bin 832'sini ihraç etti. Böylece banttan indirilen her 100 araçtan 73'ü yurt dışına satıldı.

Ayrıca, kentte günde 770 araç banttan indirildi, 561'i ihraç edildi.

Sakarya'da faaliyet gösteren Toyota, Otokar ve TürkTraktör firmaları, söz konusu dönemde 230 bin 421 otomobil, 159 kamyonet, 722 otobüs, 767 midibüs, 589 küçük kamyon ve 48 bin 560 traktör üretti.

Toyota üretim ve ihracatta lider

Kentteki firmalar arasında üretim ve ihracatta Toyota zirvedeki yerini korurken, TürkTraktör ikinci, Otokar ise üçüncü sırada yer aldı.

Arifiye ilçesinde kurulu Toyota fabrikası, geçen yıl toplamda 230 bin 421 binek tipinde Corolla, Toyota C-HR ve Corolla Hybrid modelleri üretti, bunun yüzde 81,5'ine denk gelen 187 bin 907 aracı ihraç etti.

Geçen yıl 48 bin 560 traktör üreten TürkTraktör ise üretiminin yüzde 33,3'üne denk gelen 16 bin 176 traktörü yurt dışına sattı.

Türkiye'nin öncü savunma sanayi şirketlerinden Otokar da 2021'de ürettiği 2 bin 237 aracın 749'unu ihraç etti.(AA)




BJK 5106
5 ay önce - Cum 28 Oca 2022, 17:59

Avrupa'nın en büyük gipe iplik fabrikasında hedef 6 bin ton ihracat

Tokat'ın Erbaa ilçesinde faaliyet gösteren Avrupa'nın en büyük gipe iplik fabrikasından yılda 6 bin ton iplik ihraç edilmesi hedefleniyor.
Alıntı:
OmaFil İplik Fabrikası, geçen yıl ekim ayında Erbaa Organize Sanayi Bölgesi'nde 50 milyon lira yatırımla kuruldu.

Fabrikanın Genel Müdürü Kadir Aydın, AA muhabirine, yatırım için Erbaa'yı seçtikleri için mutlu olduklarını, bölge insanının kendilerine kucak açtığını söyledi.

Fabrikayı devlet desteklerinden yararlanarak kurduklarını belirten Aydın, "Fabrikamızın temelini atarken eski Başbakanımız Binali Yıldırım teşrif etmişti. Fabrikamızın açılışına da Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank bey teşrif etti. Ürünlerimizin yüzde 100'ü ihraç oluyor, Danimarka, İtalya, Slovakya ve Orta Avrupa ülkelerine. İhracat yapan firmalarımıza da iplik üretiyoruz. İplik tekstilin başlangıcıdır. Tekstilin ham maddesini burada yaptığımız için çok mutluyuz." dedi.

"Erbaa ekonomisine 50 milyon dolarlık katkı sağlamış olacağız"

Ürünlerinin direkt veya sattıkları firmalar aracılığıyla dünyanın her yerine gittiğini dile getiren Aydın, şöyle devam etti:

"İhracatta ülkenin cari açığını kapatma tarafında elimizden geleni sonuna kadar yapacağız. Yıllık 6 bin ton ihracat yapmak istiyoruz ama bu yeterli değil tabii ki. Çin Halk Cumhuriyeti'ni kendimize rakip olarak aldık. Neden? Çünkü Çin'deki elektrik zamlarından, yol maliyetlerinden dolayı Türkiye bir tık avantajlı tarafa geçti. Bu avantajımızı yatırımcılar olarak çok iyi kullanmamız lazım. Çin tarafındaki zamlar ve yol maliyetlerinin artması, bizim için bir fırsat aslında. Bu fırsatları iyi değerlendirmemiz lazım. Devletimizin destekleri malum. Her zaman şu şiardayız; Türkiye Cumhuriyeti, Anadolu'dan kalkınmaya başlayacak. Güzide Tokat'ın güzide ilçesi olan Erbaa'dayız. Anadolu'yu kalkındırırsak, Anadolu'yu üretimde bir nebze Bursa ve İstanbul'a yakın yaparsak, Türkiye kalkınmış olacaktır."

Aydın, tersine göçü başlatmayı da amaçladıklarını vurgulayarak, "Büyükşehirlere göç etmiş Anadolu insanının memleketlerine dönmeleri için bu şekilde yatırımlar yapıyoruz. Büyükşehirlere göç azalsın, tersine göç başlamış olsun." dedi.

Erbaa'da eleman bulmakta zorlanmadıklarını dile getiren Aydın, "1000'in üzerinde iş başvurusu aldık. Çok güzel bir şey. İnşallah fabrikamızı büyütüp tüm iş için başvuranlara burada şans vermiş olacağız. İnşallah 6 bin ton ihracat yaptığımızda Erbaa ekonomisine 50 milyon dolarlık katkı sağlamış olacağız." diye konuştu.(AA)





BJK 5106
5 ay önce - Pzr 30 Oca 2022, 13:41



Türkiye'nin beyaz eşya sektörü 2021'de ihracatta 'Avrupa şampiyonu' oldu

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, beyaz eşya sektörünün geçen yıl ihraç ettiği 26 milyon ürünle Avrupa'da birinci olduğunu bildirdi.

Varank, 2021 yılı beyaz eşya sektörünün performansına ilişkin değerlendirmede bulundu.

Bakan Varank, şunları kaydetti:

"Geçen yıl Türkiye'de, 1 milyon 640 bin bulaşık makinesi, 2 milyon 250 bin buzdolabı, 2 milyon 150 bin çamaşır makinesi, 1 milyon 120 bin derin dondurucu, 1 milyon 70 bin fırın, 250 bin kurutucu satıldı. 2021 yılında 26 milyon ürün ihraç eden beyaz eşya sektörümüz Avrupa'nın birincisi."


Beyaz eşya sektörü 2021’de ihracatını yüzde 18 artırdı

Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD) Başkanı Can Dinçer, "TÜRKBESD’e üye firmalar olarak geçen yıla göre yatırımlarımızı yüzde 30’un üzerinde bir oranda artırmayı planlıyoruz. İhracatın öneminin giderek arttığı bir dönemde sektörümüzün maliyet yükünü azaltacak adımlar ise rekabet gücümüzü korumak adına kritik önem taşıyor." dedi.

TÜRKBESD, düzenlediği online basın toplantısında sektörün 2021 yılında aldığı sonuçları değerlendirdi.

Türkiye’nin önde gelen beyaz eşya ve küçük ev aletleri şirketlerini (Arçelik, Arzum, BSH, Dyson, Electrolux, Haier Europe, Miele, SEB, Silverline ve Vestel) temsil eden TÜRKBESD’in verilerine göre, 2021’de 6 ana üründe beyaz eşya ihracatı adet bazında 2020’ye kıyasla yüzde 18 artış gösterdi. TÜRKBESD’e üye firmaların Türkiye satışlarının artışı bir önceki yıla göre yüzde 9 olurken, toplam satışlardaki artış yüzde 16 olarak gerçekleşti. Üretimdeki artış oranı ise yüzde 17’ye ulaştı.

Toplantıda konuşan TÜRKBESD Başkanı Can Dinçer, "2021 yılında beyaz eşya satışlarımız bir önceki yıla göre yüzde 16 oranında artarak 34 milyon 407 bin 771 adete ulaştı. İhracat adedimiz 25 milyon 927 bin 342 olarak gerçekleşti. 2021 yılında elde ettiğimiz bu sonuçlar, ham madde fiyatlarındaki artış ve tedarik sıkıntıları gibi olumsuzluklara rağmen, süreci iyi yönettiğimizi gösteriyor." diye konuştu...(AA)



BJK 5106
4 ay önce - Sal 08 Şub 2022, 15:53

Türk tarım ürünleri 4 kıtada yayında

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), Türk ihraç ürün ve sektörlerinin dünya çapındaki bilinirliğini daha da artırmak amacıyla BBC World News ile iş birliğine gitti.
Alıntı:
Türkiye İhracatçılar Meclisi'nden (TİM), yapılan açıklamaya göre, Avrupa, Kuzey Amerika, Latin Amerika, Afrika, Asya Pasifik, Orta Doğu, Güney Asya'da 1 milyara yakın izleyiciye ulaşan BBC World News'in ekipleri, gıda ve tarım, tekstil ve mücevher, inovasyon ve teknoloji konularında belgesel niteliğinde 3 yapım hazırladı.

Serinin ilki olan tekstil ve mücevher sektörünün tanıtım yayını, 1 milyar izleyiciye ulaştı. Gıda ve tarım sektörünün anlatıldığı ikinci yayın da şubat ayı başında BBC World News izleyicileriyle buluştu. Şemsa Denizsel ve Duygu Elakdar'ın da yer aldığı tanıtım filminde, kuru-yaş meyve, zeytin-zeytinyağı, hububat-bakliyat, fındık sektörleri mercek altına alınırken, yaş-kuru üzüm, kiraz, incir domates, salatalık ve kayısı gibi ürünlere de yer verildi.

"Ülkemizin dünyaya açılan değerlerini dünyaya tanıtıyoruz"
Açıklamada görüşlerine yer verilen TİM Başkanı İsmail Gülle, hedef pazarlarda ihraç sektör ve ürünlerin tanıtımı anlamında tüm global iletişim projelerini hayata geçirmeye devam ettiklerini belirterek, şunları kaydetti:

"İhracatımız arttıkça hedeflerimizi daha da ileriye taşıyoruz. 2021'de 224 milyar doları aşarak dünyada bir üst lige yükseldik. Bu yıl 250 milyar doları aşarak önümüzdeki yıllara yönelik hedefimizi emin adımlarla yükseltiyoruz. Bu hedeflerimize ulaşmak adına, gerek sektörel gerekse ‘Made in Türkiye’ markası özelinde yapılan her tanıtım çalışması oldukça önem arz ediyor. Özellikle pandemi sonrasında küresel tedarik zincirlerinde yaşanan dönüşüm, ülkemize önemli bir fırsat zemini sağladı. Bu durumu iyi değerlendirmek için hem ihracatımızın halihazırda pazar payında yüksek oranlara sahip olduğu ülkelerde hem yükselen pazarlarda tanıtım faaliyetlerimizi hızlandırdık. Ülkemizin dünyaya açılan değerlerini dünyaya tanıtıyoruz. BBC World News ile gerçekleştirdiğimiz proje de bu çalışmalarımızın bir ürünü."

Verilen bilgiye göre, Türk gıda ve tarım sektörü, 2021 yılında 22,5 milyar doları aşan ihracatı ile dünyada önemli bir tedarikçi olduğunu gösterdi. Dünyanın en büyük fındık, yaş ve kuru incir, kayısı, üzüm ve bulgur üreticisi olan Türkiye, dünya çapında 150 ülkeye fındık ihraç ediyor. (AA)


BJK 5106
4 ay önce - Çrş 09 Şub 2022, 08:37

Tarım, bünyesindeki 10 sektörün 8'iyle ihracatta atağa kalktı

Tarım, bünyesindeki 10 sektörün 8'iyle geçen ay atağa geçerek 2 milyar 574,9 milyon dolarlık dış satıma imza attı.
Alıntı:
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerinden derlenen bilgilere göre, Türkiye'nin ihracatı ocakta yüzde 17,3 artarak 17 milyar 593,8 milyon dolara yükseldi.

Türkiye'nin tarım ürünleri ihracatı da ocakta geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 25,1 artışla 2 milyar 574,9 milyon dolara çıktı.

Tarım sektörünün Türkiye'nin toplam ihracatı içerisindeki payı yüzde 14,6 oldu.

Sanayi sektörünün ihracatı ocakta yüzde 18,4 artarak 13 milyar 122,6 milyon dolara, madencilik sektörünün ihracatı da yüzde 41,3 yükselerek 498,2 milyon dolara ulaştı.

Tarım ürünleri ihracatında hububat, bakliyat ve yağlı tohumlar sektörü liderliğini korudu
Alt sektörlere göre bakıldığında, tarım ürünleri ihracatında hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri, liderliğini geçen ay da sürdürdü.

Hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri sektörü, ocakta 848 milyon dolar tutarında dış satım yaptı.

Hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamullerini, 559,2 milyon dolarla mobilya kağıt ve orman ürünleri, 301 milyon dolarla su ürünleri ve hayvansal mamuller, 286,8 milyon dolarla yaş meyve ve sebze, 182,7 milyon dolarla fındık ve mamulleri, 173,3 milyon dolarla, meyve sebze mamulleri, 119,7 milyon dolarla kuru meyve ve mamulleri, 54,2 milyon dolarla tütün, 37,5 milyon dolarla zeytin ve zeytinyağı ve 12,4 milyon dolarla süs bitkileri ve mamulleri takip etti.

En fazla ihracat artışı ı zeytin ve zeytinyağı sektöründe gerçekleşti
Tarım grubu bünyesindeki 10 sektörden 8'i geçen ay ihracatını artırdı.

Tarım grubunda ihracatını en fazla yüzde 135,5 ile zeytin ve zeytinyağı sektörü artırdı.

Bu sektörü, yüzde 41,5 ile hububat bakliyat yağlı tohumlar ve mamulleri, yüzde 38,8 ile su ürünleri ve hayvansal mamuller, yüzde 33,6 ile meyve sebze mamulleri, yüzde 23,4 ile mobilya kağıt ve orman ürünleri, yüzde 15,4 ile kuru meyve ve mamulleri, yüzde 3,5 ile süs bitkileri ve mamulleri, yüzde 3,1 ile yaş meyve ve sebze sektörleri izledi.

Bu dönemde fındık ve mamullerinin ihracatı yüzde 4,2, tütün sektörünün dış satımı yüzde 8,2 azalış kaydetti.

Sektörlere en fazla talep Iraktan geldi
Tarım sektörü bünyesindeki gruplara en fazla talep Irak'tan geldi.

Hububat bakliyat yağlı tohumlar ve mamulleri, mobilya kağıt ve orman ürünleri, su ürünleri ve hayvansal mamuller, tütün sektörleri en fazla Irak'a, meyve sebze mamulleri, zeytin ve zeytinyağı sektörleri en fazla ABD'ye, yaş meyve ve sebze sektörü en fazla Rusya Federasyonu'na, fındık ve mamulleri en fazla İtalya'ya, kuru meyve ve mamulleri en fazla Almanya'ya, süs bitkileri ve mamulleri de en fazla Hollanda'ya dış satım gerçekleştirdi.

Irak'a, hububat bakliyat yağlı tohumlar ve mamulleri 150,2 milyon dolar, mobilya kağıt ve orman ürünleri 65,1 milyon dolar, su ürünleri ve hayvansal mamuller 48,3 milyon dolar, tütün sektörü 9,2 milyon dolar tutarında ihracat gerçekleştirdi.

ABD'ye, meyve sebze mamulleri 30,6 milyon dolar, zeytin ve zeytinyağı sektörü 12,8 milyon dolarlık ihracat yaptı.

Rusya Federasyonu'na yaş meyve ve sebze sektörü 66,1 milyon dolar, İtalya'ya fındık ve mamulleri 54,3 milyon dolar, Almanya'ya kuru meyve ve mamulleri sektörü 15,3 milyon dolar, Hollanda'ya süs bitkileri ve mamulleri 4,5 milyon dolar tutarında dış satım gerçekleştirdi. (AA)




BJK 5106
4 ay önce - Çrş 09 Şub 2022, 12:25



Doğu Karadeniz'den 2021'de 43 milyon dolarlık yapı-inşaat malzemesi ihraç edildi

Doğu Karadeniz'den 2021 yılında Gürcistan, Azerbaycan ve Rusya başta olmak üzere 51 ülkeye yapı ve inşaat malzemesi ihraç edildi.
Alıntı:
AA muhabirinin Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği (DKİB) verilerinden derlediği bilgilere göre, Doğu Karadeniz'den geçen yıl 180 bin 994 tonluk yapı ve inşaat malzemesi ihraç edilerek 43 milyon 14 bin 793 dolar gelir sağlandı.

Bölgeden yapı ve inşaat malzemesi ihracatı, 179 bin 54 ton karşılığı 38 milyon 667 bin 823 dolar kazanç elde edilen 2020'ye göre değerde yüzde 11 arttı.

Gürcistan, Azerbaycan ve Rusya, bölgeden geçen yıl en fazla yapı ve inşaat malzemesi satılan ülkeler oldu.

Doğu Karadeniz'den 2021 yılında Gürcistan'a yapılan 174 bin 719 tonluk yapı ve inşaat malzemesi ihracatından 37 milyon 94 bin 65 dolar gelir elde edildi. Gürcistan'ı 1 milyon 765 bin 115 dolar ile Azerbaycan, 715 bin 989 dolar ile Rusya izledi.

Bölgeden önceki yıldan farklı olarak Belçika, Portekiz, İspanya, Ukrayna, Peru, Kenya, Gana, Kuzey Makedonya, Etiyopya, Norveç ve Çekya'ya da ihracat gerçekleştirildi.

En büyük payı Gürcistan aldı


DKİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ahmet Hamdi Gürdoğan, AA muhabirine, Trabzon, Rize, Artvin ve Gümüşhane'den 51 ülkeye yapılan yapı ve inşaat malzemesi ihracatının yüzde 88'inin Gürcistan'a gerçekleştirildiğine dikkati çekerek, "Bölge illerinden başta Almanya olmak üzere Litvanya, Polonya, Fransa ve Belçika ülkelerine dahi inşaat ve yapı malzemeleri ihraç edildi." dedi.

Gürdoğan, ihracattan beklentilerinin yüksek olduğunu dile getirerek, şunları kaydetti:

"Bölge illerinde önemli konumda bulunan inşaat ve yapı malzemeleri sektörü ihracatının önümüzdeki dönemde daha üst noktalara ulaşacağından ümitliyiz. Özellikle yakın komşu ülkeler ve Türk Cumhuriyetlerinin bölgenin hedef pazarı konumunda olmasına rağmen ihraç fiyatlarının rekabetçi düzeyde olması, Avrupa ülkelerinden de talebi artırdı. Sektörün önümüzdeki yıllarda çok önemli potansiyeli bulunan ve Türk mallarına önemli ilginin olduğu Afrika pazarına odaklanması ihracatı çok daha üst noktalara ulaştıracaktır. Bunun yanında başta Azerbaycan olmak üzere Kafkasya ve Türk Cumhuriyetlerine coğrafi yakınlığımızın lojistik açıdan önemli rekabet imkanı sağlaması nedeniyle ihracatçılarımız bu pazarlara da daha fazla önem vermelidir."
AA




sayfa 18
« önceki   123 ... 171819 ... 212223   sonraki »
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET