Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 15
BJK 5106
5 ay önce - Prş 09 Arl 2021, 15:58

Özbekistan ve Türkiye 5 milyar dolarlık dış ticaret hedefine yaklaşıyor

Özbek-Türk İhracatı Geliştirme Merkezi Başkanı Serdar Keskin, "Özbekistan ile Türkiye, yakın yıllarda karşılıklı ticaret hacminin 5 milyar dolara çıkarılması konusunda iki ülke cumhurbaşkanları tarafından belirlenen hedefe bu yıl bir adım daha yaklaştı." dedi.
Alıntı:
Özbek-Türk İhracatı Geliştirme Merkezi Başkanı Serdar Keskin, Özbekistan ile Türkiye arasındaki ticari ilişkiler ve dış ticaret hacmine ilişkin AA muhabirine değerlendirmelerde bulundu.

Son dönemde iki ülke arasındaki ticaret ve yatırım alanlarındaki iş birliğinin giderek arttığına dikkati çeken Keskin, bunun nedenlerinden birinin de ülkedeki iş ve yatırım ortamının iyileştirilmesine yönelik önemli adımlar atan Özbekistan'a yatırım ve iş yapmak için gelen Türk iş adamları sayısının da belirgin ölçüde artması olduğunu söyledi.

Keskin, Ocak-Ekim 2020'de 1 milyar 654,2 milyon dolar olan Özbekistan-Türkiye dış ticaret hacminin bu yılın aynı döneminde 1 milyar dolardan fazla artış göstererek 2 milyar 710,9 milyon dolara ulaştığını belirtti. Keskin, "Türkiye, bu yıl ocak-ekim aylarında Rusya'nın ardından Özbekistan ile dış ticaret hacmini en çok artıran ikinci ülke oldu." diye konuştu.

Bu yıl Özbekistan ile Türkiye arasındaki dış ticaret hacminin ilk defa 3 milyar doları aşacağını dile getiren Keskin, "Özbekistan ile Türkiye, yakın yıllarda karşılıklı ticaret hacminin 5 milyar dolara çıkarılması konusunda iki ülke cumhurbaşkanları tarafından belirlenen hedefe bu yıl bir adım daha yaklaştı." ifadesini kullandı.

Türkiye, Özbekistan'ın en büyük 4. ticari ortağı

Özbekistan'ın geleneksel ticari ortaklarının Çin, Rusya ve komşusu Kazakistan olduğunu aktaran Keskin, Özbekistan’ın yılın ocak-ekim döneminde Çin ile 6 milyar 76 milyon dolar, Rusya ile 5 milyar 866 milyon dolar, Kazakistan ile de 3 milyar 163 milyon dolarlık dış ticaret gerçekleştirdiğini, Türkiye’nin ise bu dönemde söz konusu ülkelerin ardından yüzde 8,3'lük payla Özbekistan'ın dördüncü ticari ortağı olduğunu vurguladı.

Özbekistan ile Türkiye arasında çok dengeli bir ticaretin olduğuna dikkati çeken Keskin, yılın ilk 10 ayında Özbekistan'ın Türkiye'ye ihracatının 2020'nin aynı dönemine göre yüzde 73,3 artarak 1 milyar 362 milyon dolar, Türkiye'den ithalatının da yüzde 55,3 artışla 1 milyar 348,9 milyon dolar olduğunu belirtti. Keskin, bu dönemde Özbekistan’ın Türkiye ile dış ticaret fazlalığının 13,1 milyon doları oluşturduğunu ifade etti.

Keskin, ocak-ekim 2019’da 2 milyar 52 milyon dolar olan ikili dış ticaret hacminin yeni tip koronavirüsten (Kovid-19) dolayı 2020’nin aynı döneminde 1 milyar 654,2 milyon dolara gerilediğini anımsatarak, bu yıl Özbekistan ile Türkiye arasındaki dış ticaret hacminin yeniden artışa geçtiğini ve yılın 10 ayında 2 milyar 710,9 milyon dolarla Kovid-19 öncesi dönemdeki dış ticaret hacmini bile geride bıraktığını dile getirdi.

Türkiye’nin Özbekistan’ın ihracatında Çin ve Rusya’nın ardından üçüncü, ithalatında ise Rusya, Çin, Kazakistan ve Güney Kore’nin ardından yüzde 6,7’lik payla beşinci olduğunu kaydeden Keskin, Türkiye'ye en çok bakır, çinko, polietilen ve pamuk ipliği satan Özbekistan’ın, Türkiye’den de ağırlıklı olarak ilaç, makine ve teknoloji, inşaat, sanayi ve kimyasal ürünler ithal ettiğini sözlerine ekledi.AA





BJK 5106
5 ay önce - Prş 09 Arl 2021, 16:46



Hırdavat sektöründen 11 ayda 9,9 milyar dolarlık ihracat

HISİAD Başkanı Çetin Tecdelioğlu, sektörün 11 ayda 9,9 milyar dolar ihracat yapmasına ilişkin, “Sektör olarak ihracatta yukarı doğru yükseliş ivmemizi sürdürüyoruz. Hedefimiz yılı en yüksek ihracat rakamlarıyla kapatmak.” ifadelerini kullandı.
Alıntı:
Dernekten yapılan açıklamaya göre, Hırdavat Sanayicileri ve İş Adamları Derneği (HISİAD), sektörün ocak-kasım dönemi ihracat rakamlarını paylaştı.

2021 ocak-kasım kümülatif verilerine bakıldığında, Türkiye ihracatı 203,1 milyar dolar olarak hesaplanırken, sektör ihracatı aynı dönemde 9,9 milyar dolar olarak gerçekleşti. Sektör kasım ayında 1 milyar dolarlık ihracat ile geçen seneye göre yüzde 30 artış sağladı.

Açıklamada görüşlerine yer verilen HISİAD Başkanı Çetin Tecdelioğlu, yılın 11 ayında sektör ihracatının değer olarak yüzde 34 artışla 9,9 milyar dolara ulaştığını belirterek, "Kasım ayında sektörümüzün en fazla ihracat gerçekleştirdiği ülkeler arasında 100 milyon dolar ile Almanya ilk sırada yer alırken, 70 milyon dolar ile Irak ikinci sırada, 55 milyon dolar ile ABD üçüncü sırada yer aldı. Dördüncü sırada yer alan Belçika’ya hırdavat sektöründe ihracatımız, 2021 kasım ayında bir önceki seneye göre yüzde 247 artarak 40 milyon dolar olarak gerçekleşti.” ifadelerini kullandı.

2021 ocak-kasım dönemindeki ihracat pazarlarını da değerlendiren Tecdelioğlu, “Bu dönemde 1 milyar dolar ile Almanya ilk sırada yer alırken, 613 milyon dolar ile Irak ikinci, 394 milyon dolar ile ABD ise üçüncü sırada yer aldı. STA sonrası Birleşik Krallık’a değerde yüzde 33, miktarda ise yüzde 43 oranında bir ihracat artışı gerçekleşti. Sektör olarak ihracatta yukarı doğru yükseliş ivmemizi sürdürüyoruz. Hedefimiz yılı en yüksek ihracat rakamlarıyla kapatmak.” değerlendirmesinde bulundu.

Alt sektörlerin ihracat rakamlarına değinen Tecdelioğlu, bu yılın ocak-kasım döneminde hırdavat alt sektör ihracatında bağlantı elemanları ürün grubunun 2,1 milyar dolar ile değer bazında ilk sırada yer aldığını belirtti.

Tecdelioğlu, bağlantı elemanları sektörünü, kimyasal ürünler (boya, boya pigmentleri, vernik ve benzeri) 1,9 milyar dolar, el aletleri ürün grubu 1,6 milyar dolar, kilit ve aksesuarları 1,1 milyar dolar, mobilya aksesuarları 954 milyon dolar ile takip ettiğini aktararak, 2021 kasım ayında sektörde en fazla ihracatın 529 milyon dolar ile yine alüminyum sektöründe gerçekleştiğini bildirdi.AA




Akdeniz'den 804,7 milyon dolarlık mobilya ve orman ürünleri ihracatı yapıldı

Akdeniz Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği (AKAMİB) aracılığıyla ocak-kasım döneminde yaklaşık 804,7 milyon dolarlık dış satım gerçekleştirildi.
Alıntı:
Birlikten yapılan açıklamada, AKAMİB üyelerinin kasımda önceki yılın aynı ayına göre yüzde 18,6 artışla 86 milyon 270 bin dolarlık ihracata imza attığı ifade edildi.

Ocak-kasım dönemindeki dış satımda da artış olduğu belirtilen açıklamada, şunlar kaydedildi:

"Birlik, ocak-kasım döneminde geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre ihracatını yüzde 26,5 artırarak 804 milyon 677 bin dolarlık ihracat yapmış oldu. Kasımda en fazla ihracat yüzde 7 artış ve 20,2 milyon dolarla Irak'a yapılırken, onu yüzde 2 artış ve 5,2 milyon dolarla Almanya, yüzde 22 artış ve 4,5 milyon dolarla İsrail takip etti. Son dönemde ikili ilişkilerin hızla güçlendiği Katar'a ihracat ise yüzde 758 artışla 2 milyon dolar seviyesine geldi." AA




Trabzon'dan 41,4 milyon dolarlık otomotiv sanayi ihracatı yapıldı

Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği (DKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Saffet Kalyoncu, "2021 yılı ocak-kasım döneminde önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 60 gibi yüksek oranlı bir ihracat artışı yakalandı." dedi.
Alıntı:
Kalyoncu, Trabzon'da kurulu tesislerde üretilerek Avrupa'nın önde gelen otomotiv firmalarına gönderilen ürünlerden bu yılın ocak-kasım döneminde 41,4 milyon dolar gelir elde edildiğini bildirdi.

Kalyoncu, yaptığı yazılı açıklamada, katma değeri en yüksek sektörlerden birisi olan otomotiv endüstrisinde ihracatın her geçen gün arttığını belirtti.

Bu yılın ocak-kasım döneminde kent otomotiv sanayisinin 41,4 milyon dolarlık ihracat yaptığını bildiren Kalyoncu, "2021 yılı ocak-kasım döneminde önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 60 gibi yüksek oranlı bir ihracat artışı yakalandı. Bu başarıyla önemli bir ihracat hacmine ulaşan Trabzon otomotiv endüstrisi, 15,5 milyon dolarlık artışla en fazla ihracat artışı sağlanan üçüncü sektör oldu." ifadelerini kullandı.

Kalyoncu, bu sektörden 36 ülkeye ihracat yapıldığına dikkati çekerek, dış satımda ilk üç ülkenin yüzde 56 artış ve 14,6 milyon dolarla Almanya, yüzde 66 artış ve 11,6 milyon dolarla Polonya, yüzde 318 artış ve 4,5 milyon dolarla Hollanda olduğunu belirtti.

Bu sene 2020'den farklı olarak sektörün ihraç pazarlarına Sırbistan, Kamerun, Kazakistan, Fransa ve Mali'nin eklendiği bilgisini veren Kalyoncu, böylelikle ihracat tutarı artışının yanı sıra pazar çeşitliliğinin de arttığını ifade etti.

Kalyoncu, otomotiv sanayisi üzerinde durulmasının kente büyük değer sağlayacağını belirterek şunları kaydetti:

"Kilogram başına ihracat birim fiyatı arttı. Bununla birlikte geçtiğimiz yıl 1,65 dolar olarak gerçekleşen kilogram başına ihracat birim fiyatının 2021 Ocak-Kasım dönemi ortalamasında 1,88 dolara ulaşması sektörün bir başka başarısı olarak kayıtlara geçti. Trabzon'un büyük değeri olan otomotiv endüstrisi, ihracatın yanında istihdam yönüyle de Trabzon iline büyük katkı sağlıyor. Trabzon'da üretilen katma değerli yedek parça ürünlerinin neredeyse dünyanın tüm kara yollarında yol kat eden araçlarda kullanılması büyük bir başarı ve gururdur." AA





Malatya'dan kasımda 41,9 milyon dolarlık kuru kayısı ihracatı yapıldı

Avrupa Birliği nezdinde coğrafi işaret tescilli Malatya kayısısında kasım ayında 41 milyon 893 bin dolar karşılığı 8 bin 795 ton ihracat yapıldı.
Alıntı:
Malatya Ticaret Borsası Başkanı Ramazan Özcan, AA muhabirine, kuru kayısı ihracatındaki artışın istikrarlı şekilde sürdüğünü söyledi.

Kaysıda ihracat sezonunun 1 Ağustos'ta başladığını dile getiren Özcan, ihracattan elde edilen gelirin kentte yüz güldürdüğünü belirterek şöyle konuştu:

"Kasım ayı ihracat rakamlarımız çok iyi. Bu yılın kasım ayında 8 bin 795 ton kuru kayısı ihracatı gerçekleştirerek karşılığında 41 milyon 893 bin dolar gelir elde ettik. Geçen yılın ortalamalarıyla değerlendirdiğimizde ihracat rakamları geçen yılın aynı dönemiyle benzerlik gösterirken, gelir ise yaklaşık 10 milyon doların üzerinde arttı."

Özcan, aralık ayında da geçen yılın ortalamalarına paralel şekilde ihracat gelirlerinde artış beklediklerini ifade etti.AA


BJK 5106
5 ay önce - Cmt 11 Arl 2021, 16:50

Türk firması CERN'e parça ihraç ederek tanındı, Avrupa'da 19 firmaya tedarikçi oldu

CERN'e Türkiye'den mekanik parça satışı gerçekleştiren ilk firma niteliğindeki Dora Makina, Avrupa'da yüksek katma değerli üretim yapan 19 firmaya da ihracat başarısı yakaladı.

İsviçre'deki Avrupa Nükleer Araştırma Örgütü (CERN) Projesi'nden sipariş alan ilk Türk firması olan Dora Makina, 2016 yılından beri buraya makine parçası tedarik etmeyi sürdürürken aynı zamanda Avrupa'daki otomotiv, enerji ve sağlık alanlarında üretim yapan firmalara parça ihraç ediyor.
Alıntı:
2004 yılında kurulan Dora Makina, 2016 yılında kısmi üye olduktan sonra CERN'e parça veren ilk Türk firması olarak yurt dışındaki bilinirliğini de artırdı. Firma, OSTİM'de yer alan ve 150 kişinin istihdam edildiği üretim tesisinde, otomotiv, enerji, sağlık, savunma sanayisi ve nükleer gibi alanlarda makine ekipmanları ve yedek parçası imalatı gerçekleştiriyor. Firma, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını sürecinde yerli üretilen solunum cihazlarının oransal valflerinin üretimini de gerçekleştirdi.

Dora Makina Genel Müdürü Bekir Sağlamyürek, AA muhabirine, iş kapasitelerinin her geçen gün arttığını ve üretim kapasitesini artırma planı yaptıklarını belirterek, teknik eleman bulma sıkıntısı yaşadıklarını ve şu anda 15 teknisyen ihtiyaçları olduğunu söyledi.

CERN ile ilk sipariş aldıkları 2016 yılından beri iş yaptıklarını ifade eden Sağlamyürek, "Pandemi döneminde işler bir miktar azalsa da son olarak CERN'den 2 paketlik daha iş aldık. Bu paketlerden birini geçen hafta yolladık. Bizim yolladığımız ürünler katma değeri yüksek parçalar. CERN'in hızlandırıcı sistemlerindeki makine parçalarının imalatını yapıyoruz. Bunlar her türlü mekanik parça olabilir. Bu ihracatın kilogram fiyatı ortalama 150 dolar civarında. Bu yaptığımız ihracatta rakamlara değil, stratejik olarak oraya iş yapmaya önem veriyoruz." dedi.

Sağlamyürek, CERN ile yaptıkları çalışma sonunda Türkiye'de de fizik ve nükleerle ilgili kurumlara paket işler gerçekleştirmeye başladıklarını bildirdi.

Son dönemde Çin yerine makine parçası taleplerinin kendilerine kaydığına işaret eden Sağlamyürek, "Bu talepler daha çok Avrupa ülkelerinden geliyor. Şu anda yeni olarak 5-6 firma için üretim yapıyoruz. Firma olarak İsviçre, İngiltere, Almanya, Fransa gibi ülkelerden 19 firmaya ihracat gerçekleştiriyoruz. Uluslararası ilişkilerin artmasıyla ister istemez iş ilişkileri de büyüyor. Türkiye'nin kurduğu ilişkiler çerçevesinde ihracatın da bu yönde şekillenmesini bekliyoruz." değerlendirmesinde bulundu. Sağlamyürek, gelecek dönemde her yıl 3 yeni firmayı ihracat portföylerine eklemek istediklerini dile getirdi.

"Beyin göçünün faydasını gördük"

Sağlamyürek, Türkiye'den gerçekleşen beyin göçünün firma olarak faydasını gördüklerine dikkati çekerek, şunları kaydetti:

"Beyin göçüyle Türkiye'den gidenler, buradaki firmaların niteliğini ve potansiyelini daha iyi bildiği için gittikleri yerlerde bizim gibi firmalarla iş yapılmasını sağlıyor. Bizim bazı taleplerimiz bu şekilde geliyor. Örnek verecek olursak firmamızda staj yapmış bir arkadaş yurt dışında uluslararası bir firmada işe girmiş. Orada bizim tanıtımımızı yapmış. Bize onlardan parça talebi geldi. Bu şekilde Türkiye'de bazı firmalarda çalışıp yurt dışına gidenlerin çalıştığı 5 yeni yabancı firmayla çalışmaya başladık."

Bir yıl içinde 3 bin metrekarelik kapalı alanı bulunan üretim merkezlerini 10 bin metrekareye çıkaracaklarını belirten Sağlamyürek, "İhracat adına daha büyük ekip kuracağız. Ar-Ge ve tasarım birimimizi güçlendirip kendi ürünlerimizi yapacağız." dedi. Sağlamyürek, kurlardaki yükselişin ham madde tedarikinde girdi maliyetlerini olumsuz etkilendiğine işaret ederek, "Malzemelerimizin yüzde 80'ı yerli ancak yüksek katma değerli ürün ürettiğimiz için bir miktar dışa bağımlılık söz konusu." diye konuştu. AA



BJK 5106
5 ay önce - Pzr 12 Arl 2021, 15:11

İklimlendirme sanayisinden 11 ayda 5,6 milyar dolarlık ihracat

Türkiye iklimlendirme sanayisi, bu yılın 11 ayında 2020'nin aynı dönemine göre yüzde 34 artışla 5 milyar 626 milyon dolarlık ihracata imza attı.
Alıntı:
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerinden derlediği bilgilere göre, Türkiye'nin ihracatı, geçen ay 2020'nin aynı dönemine kıyasla yüzde 33,4 artarak 21 milyar 468,5 milyon dolara yükseldi.

İklimlendirme sanayisi geniş ürün gamı ile toplam ihracata katkısını sürdürürken, geçen yılın ocak-kasım dönemindeki 4,1 milyar dolarlık ihracatını, 2021'de 5 milyar 626 milyon dolar seviyesine çıkardı.

En çok ihracat AB ülkelerine

Türkiye'nin dış ticaretteki en büyük partneri AB ülkeleri, iklimlendirme sanayisi ihracatında da başı çekti. Sektörün bu yılın 11 ayında gerçekleştirdiği ihracatın 2 milyar 591 milyon dolarlık kısmı AB ülkelerine yapıldı.

Bu ülke grubunu sırasıyla 811 milyon dolarla Bağımsız Devletler Topluluğu, 617 milyon dolarla diğer Avrupa ülkeleri, 555 milyon dolarla Orta Doğu ülkeleri ve 410 milyon dolarla Afrika ülkeleri takip etti.

200'e yakın ülkeye ihracat

Sektör, bu yılın 11 ayında dünya genelinde 200'e yakın ülkeye dış satım gerçekleştirdi.

Bu dönemde en çok ihracat 624 milyon dolarla Almanya'ya yapıldı. Almanya'yı, 419 milyon dolarla Birleşik Krallık, 291 milyon dolarla İtalya, 233 milyon dolarla Fransa ve 225 milyon dolarla Romanya izledi. En çok ihracat yapılan diğer ülkeler ise sırasıyla Polonya, Irak, Rusya, İspanya ve Özbekistan oldu.

İklimlendirme sanayisinin kasasına kasım ayı ihracatından 237 milyon dolar girdi. Bu rakam, geçen yılın aynı döneminde 173 milyon dolar seviyesindeydi.

Ocak-Kasım 2021'de iklimlendirme ürünlerinde en çok dış satım ise sırasıyla İstanbul, Manisa, Kocaeli, İzmir ve Bursa'dan gerçekleştirildi. AA





BJK 5106
5 ay önce - Pzr 12 Arl 2021, 21:12

Türk mobilya sektörünün ABD'ye ihracatı artıyor

Türk mobilya sektörünün ABD'ye ihracatı geçen yılın ocak-kasım dönemine kıyasla yüzde 26 artarak 261 milyon 485 bin dolara yükseldi.
Alıntı:
Akdeniz Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği (AKAMİB) Başkanı Onur Kılıçer, sektör olarak ABD'ye ihracatı artırdıklarını söyledi.

Kılıçer, AA muhabirine, geçen yılın kasım ayında ABD'ye 21 milyon 681 bin dolar ihracat gerçekleştiren sektörün, bu yılın aynı döneminde yüzde 19,6 artışla ABD'ye 25 milyon 938 bin dolar dış satım yaptığını bildirdi.

Ürün gruplarına göre, ABD'ye en çok oturma grubu ihracat edildiğini belirten Kılıçer, geçen yılın ocak-kasım döneminde ABD'ye 207 milyon 249 bin dolar olan ihracat rakamını aynı döneme kıyasla bu yıl yüzde 26 artırarak 261 milyon 485 bin dolara yükselttiklerini ifade etti.

Kılıçer, 2023 yılında sektör olarak 17 milyar dolar ihracat hedeflediklerini dile getirerek, şöyle devam etti:

"URGE (Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi) projeleriyle desteklediğimiz mobilya, kağıt ve orman ürünleri firmaları ihracat mantığını ve hamlelerini artırıyor. İhracata dayalı yeni ekonomi politikasıyla Türkiye'nin ve Kayseri'nin ihracatı çok artacak. Hedef pazarımız özellikle Amerika. Amerika'nın 2020 yılı itibarıyla mobilya ithalatı 75 milyar dolar seviyesinde, bunun 55 milyar dolarını da Çin'den yapmaktaydı. Şu anda Çin'deki navlun sebebiyle bu bir miktar Türkiye'ye döndü. Oradaki pazar payımızı her geçen gün artıracağız. Amerika, Türk mobilyacısının öncelikli pazarı durumundadır."

Mobilya sektörünün gerek oluşturduğu istihdam, gerekse katma değerle Türkiye'nin en önemli sektörlerinden birisi konumunda olduğunu vurgulayan Kılıçer, üretim üssü haline gelen Türkiye'de ihracatın daha da artırılması için altyapı ve kapasite artırımlarının olması gerektiğini, bunun için de hükümetten destek beklediklerini sözlerine ekledi.


Kestane ihracatı yüzde 79 arttı

Yılın 11 ayında 23,6 milyon dolarlık ihracatın yapıldığı kestanede en büyük pazar İtalya oldu.
Alıntı:
Ege'de üreticinin kış sezonunda önde gelen geçim kaynakları arasında yer alan kestanede ihracatın artmasıyla bereketli bir sezon yaşanıyor.

Türkiye ve AB'de coğrafi işaret tesciliyle korunan Aydın kestanesinde hasat sezonu sona erdi. İl Tarım ve Orman Müdürlüğü verilerine göre 73 bin 433 dekar alanda yılda 27 bin ton kestanenin üretildiği Aydın, Türkiye'de üretilen 63 bin 580 ton kestanenin yüzde 42'sini karşılıyor.

Sofralarda yerini almaya başlayan kestanede, verim ve kalitenin yanı sıra ihracat da bu yıl üreticinin yüzünü güldürüyor.

Ege İhracatçı Birlikleri verilerine göre, geçen yılın 11 ayında ülke genelinden 5 bin 165 ton kestane ihraç edilerek 13 milyon 240 bin dolar gelir elde edildi. Bu yılın aynı döneminde ise dış satım, değer bazında yüzde 78,8 artarak 6 bin 782 ton karşılığında 23 milyon 676 bin dolara ulaştı.

İhracatın büyük bölümü İtalya'ya yapılırken Almanya ve Hollanda da önde gelen pazarlar arasında yer aldı.
(Kaynak: AA)




BJK 5106
5 ay önce - Pts 13 Arl 2021, 17:33

Türkiye'nin 11 aylık çekici ihracatı yaklaşık yüzde 60 arttı

Türkiye'den yılın 11 ayında yapılan çekici ihracatından 884 milyon 821 bin dolar döviz girdisi sağlandı.
Alıntı:
Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği verilerinden yapılan derlemeye göre, otomotiv sektörünün alt gruplarından çekici üreticileri, dış satımda yılbaşından bu yana yakaladığı yükseliş trendini sürdürüyor.

Ocak-Kasım 2020 döneminde 555 milyon 292 bin dolarlık ihracata imza atan sektör temsilcileri, bu yılın aynı aylarında dış satımı yüzde 59,34 artırarak 884 milyon 821 bin dolara yükseltti.

Sektör temsilcileri 2021'in 11 ayında ihracat yaptıkları 61 ülke içinde en fazla dış satımı Almanya'ya gerçekleştirdi.

Bu ülkeye ihracat, 2020'nin aynı aylarına kıyasla yüzde 41 artarak 140 milyon 310 bin dolardan, 197 milyon 936 bin dolara çıktı. Almanya'ya dış satım, toplam çekici ihracatının yüzde 22,37'sini oluşturdu.

Çekici üreticileri, ikinci sıradaki Polonya'ya ihracatını 11 ayda yüzde 154 artırarak 60 milyon 990 bin dolardan, 154 milyon 931 bin dolara taşıdı.

Aynı dönemde üçüncü sıradaki İtalya'ya ihracat ise yüzde 38,64 artışla 70 milyon 288 bin dolardan, 97 milyon 447 bin dolara ulaştı.

Sektör temsilcilerinin Almanya, Polonya ve İtalya'ya yaptığı ihracat, ocak-kasım ayları toplam çekici dış satımının yüzde 50,89'una karşılık geldi.

AB ülkeleri ön sıralarda

Yılın 11 ayında en fazla çekici ihraç edilen ilk 10 ülkeye bakıldığında, Rusya hariç tamamının Avrupa Birliği (AB) üyelerinden oluştuğu görüldü.

Sektör Almanya, Polonya ve İtalya'nın yanı sıra İspanya'ya 93 milyon 240 bin, Fransa'ya 79 milyon 63 bin, Hollanda'ya 38 milyon 867 bin, Rusya'ya 31 milyon 311 bin, Macaristan'a 29 milyon 772 bin, Portekiz'e 27 milyon 854 bin ve Çekya'ya 22 milyon 13 bin dolarlık ihracat yaptı.

Geçen yılın aynı dönemlerinde çekici ihraç edilmeyen Letonya, Kosova, Kırgızistan, Kazakistan, Danimarka, İsviçre, Moritanya, Özbekistan ve Kamerun'a da bu yılın 11 ayında çekici satıldı.AA





BJK 5106
5 ay önce - Pts 13 Arl 2021, 21:25

Türkiye’nin savunma sanayi ürünü ihracatı yaptığı ülke sayısı 175’e yükseldi.

SAHA İstanbul Genel Sekreteri İlhami Keleş, Türkiye’nin dünyada en fazla sayıda ülkeye savunma ihracatı yapan ülke konumuna geldiğini söyledi.
Alıntı:
Keleş, “Pandemi koşullarına rağmen 3 milyar dolar hedefinin yakalanmış olması ve tabii daha son ayların verileri henüz gelmemiş olmasına rağmen 2.9 milyar dolar civarlarına erişmiş olması çok önemli bir veri. Bu aynı zamanda grafiğin sürekli yukarı doğru olduğunun da bir göstergesi. Burada önemli olay savunma sanayiinin ihracatında herhangi bir ihracat gibi rakamsal boyutlardan ziyade veya ticari bir aktiviteden ziyade burada farklı faktörler de var. Yani; savunma sanayii ve bu savunma sanayiine ilişkin hususları değerlendirdiğimiz zaman ülkelerin hem siyasi anlamda hem uluslararası düzeyde kurgulanan oyunların anlaşılması anlamında hem bir takım uzun soluklu ilişkiler geliştirerek kendi iklim coğrafyamızı yaratma anlamında çok fazla etkileri olan bir ihracat kalemi” dedi.



“175 Ülkeye İhracat Gerçekleştiriliyor, Bu Çok Büyük Bir Rakam”

İhracat rakamlarından ve savunma sanayii ihracatının öneminden bahseden Keleş, sözlerine şu şekilde devam etti:

“175 ülkeye ihracat yaptığımız söylendi. Bu çok büyük bir rakam. Değişik kalemlerde olabilir, değişik boyutlarda olabilir ama bu savunma sanayii sektörü olarak küresel düzeyde bir oyuncu olma yoluna girdiğimizin de bir göstergesi. Şimdi burada herhangi bir ülke ile savunma sanayiinde bir ihracat ilişkisi geliştirdiğimiz zaman bu arkasından askeri güçlerin yani bizim silahlı kuvvetlerimizle o ülkenin silahlı kuvvetlerinin entegrasyonunu, eğitimi getiriyor ve arkasından MRO gayretleri için bu ticaretin devamını gerektiriyor. Dolayısıyla bu uzun bir süreç.”

“Uluslararası İlişkilerin Kalıcı Kılınması Açısından Savunma Sanayii İhracatı Çok Kıymetli”

Keleş, savunma sanayii ihracatının diğer alanlarda yapılan ihracattan farklı nitelikte olduğunu belirterek, savunma ihracatının uluslararası ilişkileri kalıcı kıldığının, ülkenin paydaşlarını arttırdığının ve bu ilişkilerin uzun soluklu olması açısından kıymetli olduğunun altını çizdi.

Keleş, “Beraberinde uluslararası ilişkilerin geliştirilmesi veya değişik alanlarda o ülkelerle değişik ilişkilerin geliştirilmesi. Bu sadece güvenlik boyutunda da değil diğer alanlarda da değişik ilişkilerin geliştirilmesi için de bir kalıcı zemin oluşturuyor. Yani herhangi bir ticari ürünü bir ülkeye satarsınız, yarın bir başkası 10 kuruş daha ucuza satar, sizin pazarınızı elinizden alabilir. Burada ilişkiler öyle değil, bir sistem sattığınız zaman onun ömür devri aşağı yukarı 40 yıl sürüyor. O ömür devir süresince siz, onunla sürekli irtibat halinde oluyorsunuz. Bu, hem uluslararası ilişkilerin daha kalıcı kılınması açısından hem ülkenin paydaşlarının sayısının arttırılması açısından ve bunların da uzun soluklu olmasını sağlaması açısından çok kıymetli” ifadelerini kullandı.



“15 Ülkeye S/İHA İhracatı Yapıldı”

“Kendi geliştirdiğimiz sistemleri kendi coğrafyamızda denemeniz ve burada ülkeniz yararına somut sonuçlar elde etmeniz, bu anlamda ihracatta da önünüzü açan kalemler oluyor.” diyen Keleş, sözlerine şu şekilde devam etti:

“Mesela; İHA’lar, SİHA’lar buna çok açık bir örnek. Şu anda 15 tane ülkeye ihracat yapıldı daha ihracat yapılacak başka ülkeler de var. Hatta bu yönüyle en fazla ihracat yapılan ülke sayısına erişmiş durumdayız. Bizim bu anlamda rakip gördüğümüz Amerika, Çin, İsrail gibi ülkelere rağmen böyle bir rakam yakalamış durumdayız. Bunu devam ettirmeliyiz. Bu aynı zamanda savunma sanayii denildiği zaman ülkenin aslında savunma sanayii değil ülkenin endüstriyel ve teknolojik alt yapısının savunma ürünlerine dönüşmüş halidir. Dolayısıyla bizim burada aslında önemsediğimiz, odaklandığımız bu alan aslında ülkenin teknolojik ve endüstriyel üretim kapasitesi. Gelişmişlik düzeyini de biz tanımlamış oluyoruz. Dolayısıyla bu alandaki yetkinlikleri farklı alanlara evrilerek burada yeni ihracat kalemleri üretilmesi ve bu yönüyle bir çıkış yakalanması çok önemli.”

“Savunma Sanayii İhracatı Gerçekleştiren Şirketlerin Çoğu SAHA İstanbul Üyesi”


“Dünyada hiçbir ülke sadece kendi silahlı kuvvetlerine bir şey üreterek savunma sanayiisini yaşatma imkânına sahip değil. Buna dünyanın en büyük orduları da dahil. Onun için mutlaka biz geliştirmiş olduğumuz bu sistemleri en hızlı şekilde ve en yüksek kotada ihraç etmek zorundayız” ifadelerini kullanarak ihracatın öneminin altını çizen Keleş, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Bunun alt yapılarının oluşturmak zorundayız ki sürdürülebilir olsun artı yeni sistemler için de kaynak yaratılabilir olsun, motivasyon yaratılabilir olsun. Onun için bu yönüyle o çalışmalar çok kıymetli çalışmalar Buralardan çok daha güzel neticeler çıkarmayı hedefliyoruz. Savunma Sanayii Başkanlığımız bu anlamda bir strateji oluşturuyor. O oluşturulan stratejiyi de biz de SAHA İstanbul bünyesinde hayata geçirmek üzere bunları çalışıyor olacağız. Şu anda aşağı yukarı savunma sanayiinde ihracat cirolarını topladığınız zaman Türkiye’nin savunma sanayii ihracatının büyük rakamını oluşturan şirketlerin aşağı yukarı %90’ı SAHA İstanbul üyesi. Dolayısıyla biz burada Savunma Sanayii Başkanlığımızın bu hedeflerini SAHA’da ete kemiğe büründüren bir mekanizma olarak bize de çok ciddi görevler düşüyor. Biz de kendi ödevimizi o anlamda çalışıyoruz.”
c4defence




BJK 5106
5 ay önce - Sal 14 Arl 2021, 20:17



Makine ihracatı 11 ayda 21 milyar dolar oldu

Makine İhracatçıları Birliği Başkanı Kutlu Karavelioğlu, "Avrupa’ya makine ihracatımızda, yılı yüzde 28'e yakın bir artışla tamamlayacağız." dedi.
Alıntı:
Makine sektörünün ihracatı, yılın 11 aylık döneminde serbest bölgeler dâhil 21 milyar dolara ulaştı.

Makine İhracatçıları Birliği'nden (MAİB) yapılan açıklamaya göre, sektörün ihracatı, yılın ilk 11 ayı itibarıyla bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 25, 2019’un aynı dönemine göre ise yüzde 17 arttı.

Bu dönemde 2,6 milyar doların üzerinde makine ihracatı yapılan Almanya'nın, serbest bölgeler hariç toplam makine ihracatı içindeki payı yüzde 14 olarak gerçekleşti. Türkiye'nin makine ihracatının 11 ayda 1 milyar dolar eşiğini geçtiği ülkeler arasında ABD ve Birleşik Krallık da yer aldı.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Makine İhracatçıları Birliği Başkanı Kutlu Karavelioğlu, aralık ayı sonunda, İtalya ve Fransa'ya gerçekleştirilen makine ihracatının da 1 milyar dolar eşiğini geçeceğini ve sene sonunda 23 milyar dolar ihracat hedefinin yakalanacağını belirtti. Karavelioğlu, "Avrupa’ya makine ihracatımızda, yılı yüzde 28'e yakın bir artışla tamamlayacağız. Böylelikle, ihracatımızın yüzde 60’ını yapar hale geldiğimiz Avrupa’da Uzak Doğulu rakiplerimizden pazar payı kapmayı sürdürmüş olacağız." ifadelerini kullandı.

Makine ihracatının yüzde 55’ini üyeler arasındaki iç ticaretten elde eden AB’de büyük makine imalatçısı kabul edilen ülkelerin ihracatının 2019 seviyelerine dönmekte zorlandığına dikkat çeken Karavelioğlu, "Almanya ve İtalya’nın ihracatı iki yılda yüzde 2 bandında arttı, Fransa’nın ise yüzde 6 geriledi. Oysa biz pandemi etkisinden bağımsız olarak, 2019 yılına göre 2,8 milyar dolar fazla ihracat yapıyoruz ve ülkemize önemli katkı sağlıyoruz. Yerli makine imalatının her coğrafyada desteklendiği, tarife dışı engellerin çeşitlendiği ve yaygınlaştığı bu dönemde ihracatı sürekli kılmanın yolu fiyat rekabetinden değil, teknoloji ve güven rekabetinden geçiyor. Birim ihracat fiyatlarımızdaki artışın büyük kısmı lojistik ve emtia maliyetlerinden değil, makine imalatçılarımızın hızla artan itibarından kaynaklanıyor." açıklamasında bulundu.

"Rusya, Özbekistan ve Kazakistan’a özel stratejiler geliştirmeliyiz"

Kutlu Karavelioğlu, ihracatlarını üretimle değil re-exportla artıran Hollanda, Avusturya gibi ülkelerin pazarlarındaki aktivitelerini güçlendirmeyi planladıklarını, bu yıl yüzde 35'in üzerinde ihracat artışı sağlanan Rusya'ya yönelik faaliyetlerine de tekrar hız verdiklerini belirterek, "Rusya'nın gerek inşaat, tarım ve gıda gibi sektörlere yönelik genel makinelere gerekse karbon-nötr içerikli makinelere olan talebi artarak devam edecek. Burada önemli fırsatlar olduğuna inanıyoruz ve ihracatçı firmalarımıza, bu coğrafyaya özel stratejiler geliştirmelerini tavsiye ediyoruz. Rusya ve Türkiye arasında kurulacak bir makine köprüsü güçlü ve istikrarlı ilişkiler geliştirmenin önemli bir aracı olur. Rusya gibi, hemen her makine dalı için büyük potansiyel sunan Özbekistan ve Kazakistan’da da sektörümüzün gücünü sergileyen çalışmalarımız artarak sürecek." değerlendirmesinde bulundu.

"Üretim gücümüz hem ihracatı hem yatırımları sürdürülebilir kıldı"

Makine ve teçhizat yatırımlarında üst üste 7 çeyrektir devam eden büyümeyi değerlendiren Karavelioğlu, Türkiye’ye yönelik ilgi ve ilave tedarik talebinin, birçok sektörde yeni kapasite yatırımlarını beraberinde getirdiğini kaydetti. Karavelioğlu, sürdürülebilirlikle uyum ve dijital dönüşüm konusundaki adımların da yatırımlara olumlu yansıdığını belirterek, "Son 7 çeyrekte 230 milyar doların üzerinde makine teçhizat yatırımı gerçekleşti. İhracattaki artışa ve yurt içindeki yatırımların hızına bağlı olarak, makine ve teçhizat üretimimiz artıyor. Geçen yılki yüzde 9’luk artışın üzerine, bu yılı da yüzde 30 dolayında bir üretim artışı ile kapatacağımız görünüyor." ifadelerini kullandı.

Yüksek döviz kurunun sebep olacağı maliyet artışından bağımsız olarak, iki yılda üst üste yüzde 21 ve yüzde 30 büyümeye bağlı kapasite bolluğu nedeniyle yatırımlarda bir yavaşlama olması beklendiğine dikkati çeken Karavelioğlu, şunları aktardı:

"Pandemi döneminde geliştirdiğimiz verimlilik ve teknoloji yatırımlarımız, iç pazardaki muhtemel daralmayı ihracatla aşmamızı sağlayacak güvenilir bağlantılar kurmamızı sağladı. İhracat fiyatlarımız hızlı artarken, yurt içinde ise yıllık fiyat artışı endeksi gözetildi. Döviz kurundaki artış yatırımlardan daha fazla, makine ithalatını etkileyecektir. Yeşil ve dijital odaklı İkiz Dönüşüm’de geri kalmamak ve ihracatta yakaladığımız ivmeyi sürdürebilmek hedefiyle, makine teçhizat yatırımlarının yeni yılda da devam edeceğini, yerli imalatçılarımızın burada bir boşluk oluşmasına müsaade etmeyeceklerini düşünüyoruz. Sanayicimize 2022 yılı ihtiyaçları için, yerli makine imalatçılarıyla işbirliği fırsatını zaman kaybetmeden değerlendirmelerini öneriyoruz. Bir başka deyişle makine ithalatının hız keseceği fakat ihracatının güçlü artmaya devam edeceği bir 2022 bekliyoruz."

"Batı'ya mühendis kaybını durdurmalıyız"


MAİB Başkanı Karavelioğlu, üretimde meydana gelmekte olan bölgesel ayrışmaların yılın son iki çeyreğinde belirginleştiğine ve bunun da gelecek yılın dış ticaret verilerinde görülür yansımaları olacağına dikkati çekerek, şöyle devam etti:

"Çin’in makine üretim artışındaki aşağı yönlü trend, fosil yakıtlara yönelik sınırlamalar, teknoloji şirketlerine yönelik tedbirler veya orta sınıfa yönelik destekler gibi çeşitli iç sorunlara bağlanıyor. Makine üretimini yüzde 11 artıran ABD ile yüzde 14 artıran AB ise 2019 üretim rakamlarına henüz yeni yeni ulaşıyor. Buna rağmen kapasite doluluklarının yüzde 85’i aşmış olması da işletmelerin pandemide önemli hasar aldıklarını gösteriyor. Gelecek yıl için Avrupa mühendislik endüstrilerinin ciro artış tahmini yüzde 3,9 olarak belirlenirken, makina imalatında yüzde 4,9 hesaplandı. Yüksek enflasyon dikkate alındığında bu veriler bir yavaşlamayı işaret ediyor, nitelikli insan kaynağı sorunları ve yeni varyantların tehdidine bağlanıyor. Yeni yatırımlardan sonra yüzde 25’e yakın kullanılabilir müsait kapasiteye sahip hale gelmiş Türkiye için bu süreç önemli bir fırsattır. Başta mühendislerimiz olmak üzere, yetişmiş insan gücümüzü transfer etmeyi yöntem ve alışkanlık haline getirmiş AB’ye daha fazla yetkinlik aktarmamak konusunda çok dikkatli olmalıyız. Yeşil ve dijital dönüşümün makine ihtiyacı, lüzum duyulacak fonları temin edecek idari ve ticari mekanizmalar netleştikçe büyüyecek, başta Ar-Ge ve yazılım olmak üzere nitelikli istihdama gereksinim de hızla artacaktır.”AA


BJK 5106
5 ay önce - Sal 14 Arl 2021, 23:06



Ayakkabı ihracatında 1 milyar dolarlık eşik ilk kez aşılacak

Türkiye'nin ayakkabı ihracatı yılın 11 ayında 2020'nin aynı dönemine göre yüzde 23,1 artarak 926 milyon dolara ulaştı ve tüm zamanların en yüksek yıllık rakamını yakaladı.
Alıntı:
Yılın 11 ayında 2020'nin aynı dönemine göre yüzde 23,1 artarak 926 milyon dolara ulaşan ayakkabı ihracatının, yıl sonunda ilk kez 1 milyar doları aşması bekleniyor.

Sektörel ihracat verilerine göre, Türkiye'nin deri ve deri ürünleri ihracatı Ocak-Kasım 2021'de yüzde 28,8 artarak 1,6 milyar dolara ulaştı. Deri ve deri ürünleri sektörünün toplam ihracattan aldığı pay ise yüzde 0,8 oldu.

Yılın 11 ayında sektörün ihracatının en fazla yükseldiği ülke yüzde 33'lük artış ile Rusya olarak kayıtlara geçti. Rusya'ya ihracat 122,6 milyon dolar oldu. Rusya'nın Türkiye deri ve deri ürünleri ihracatından aldığı pay ise yüzde 7,8 olarak gerçekleşti.

Türkiye deri ve deri ürünleri ihracatından yüzde 7,6 pay alan Almanya'ya ihracat, 11 ayda 120,3 milyon dolar olurken, Almanya'yı, 88,3 milyon dolarla İtalya, 78,2 milyon dolarla Irak, 77,1 milyon dolarla İspanya ve 64,6 milyon dolarla İngiltere takip etti.

Ayakkabıda kritik eşik bu yıl aşılacak

Deri ve deri ürünleri sektörü ihracatından en yüksek payı yüzde 58,8 ile ayakkabı aldı. Türkiye'nin ayakkabı ihracatı yılın 11 ayında 2020'nin aynı dönemine göre yüzde 23,1 artarak 926 milyon dolara ulaştı. Ayakkabı ihracatının yıl sonunda ilk kez 1 milyar doları aşması bekleniyor.

Ocak-kasım döneminde en fazla ayakkabı ihracatı yüzde 27,5 artış ve 76,35 milyon dolarla Rusya'ya yapıldı. Rusya'yı, 71 milyon dolarla Irak (yüzde 21,9 artış), 63,6 milyon dolarla Almanya (yüzde 15,9 artış) izledi.

İspanya'ya 56,5 milyon dolar, Romanya'ya 38,5 milyon dolar ve İsrail'e 33,4 milyon dolarlık ayakkabı ihracatı gerçekleştirildi.

Söz konusu dönemde en çok ihracat yapılan ilk 10 ülke arasında en yüksek artış yüzde 55,9 ile Libya'da kaydedildi.

"Gelecek yıl ayakkabı ihracatının 1,5 milyar dolara ulaşmasını bekliyoruz"

Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) Başkanı Berke İçten, AA muhabirine yaptığı açıklamada, ayakkabı ihracatında bu yıl çok iyi gittiklerini, yıllardır hedefledikleri rakam olan 1 milyar doların bu yıl ilk kez aşılacağını söyledi.

İçten, lojistik avantaj, tedarik zincirlerindeki bozulma, Avrupa'ya yakınlık, uygun üretim maliyeti ve kaliteli üretim gibi nedenlerle Türk ayakkabı sektörüne yurt dışından yoğun ilgi olduğunu ifade ederek, "Bu sayede 11 ayı yüzde 23'ü aşan bir ihracat artışıyla geçirdik. Bu başarıyı, yılın belirli bölümünde Kovid-19 tedbirleri birçok ülkede sıkı şekilde uygulanırken yakaladık." dedi.

Ayakkabı sektörünün tam vardiya çalıştığını ve siparişlere yetişme gayreti içinde olduğunu belirten İçten, ham madde tedarikinde yaşanan sıkıntılar ve zamlar nedeniyle zaman zaman sorun yaşadıklarını, bir an önce bu sorunların giderilmesi gerektiğini söyledi.

İçten, "Bu yıl içerisinde Türkiye'ye yönelen ilginin somut meyvelerini görmeye başladık ancak gelecek yıl rakamlara daha iyi yansıyacak. Gelecek yıl ayakkabı ihracatının yüzde 50 artışla 1,5 milyar dolara ulaşmasını bekliyoruz." dedi.(AA)



İki tekerlekli taşıt sektörü ihracatta yılı karlı kapatmaya hazırlanıyor

Türkiye'deki bisiklet, mopet (motorlu bisiklet) ve motosiklet üreticileri yılın 11 ayında 121 ülkeye ihracat yaparak sene sonu gelmeden 2020'ye göre dış satımını ciddi oranda artırdı.
Alıntı:
Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği verilerinden yapılan derlemeye göre, sektör temsilcilerinin geçen yılın ocak-kasım dönemine kıyasla bu senenin aynı aylarındaki ihracatı yüzde 51,92 artışla 86 milyon 147 bin dolardan 130 milyon 878 bin dolara yükseldi.

İki tekerlekli taşıt sektörünün bu senenin 11 aylık dış satımı, geçen yılın tamamında yapılan 97,6 milyon dolarlık ihracata göre yüzde 34,09 arttı.

Sektör, 2021'in 11 ayında en fazla ihracatı Avrupa'ya gerçekleştirirken, bu ülkelerin başında Hollanda geldi. Bu ülkeye dış satım geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 53,11 artışla 14 milyon 42 bin dolardan, 21 milyon 501 bin dolara çıktı.

Hollanda'nın ardından en fazla ihracatın gerçekleştirildiği Almanya'ya dış satım da yüzde 71'lik artışla 9 milyon 695 bin dolardan, 16 milyon 584 bin dolara yükseldi.

Geçen yılın aynı döneminde 12 milyon 159 bin dolarlık ürün gönderilen üçüncü sıradaki Finlandiya'ya ihracat ise yüzde 30,9'luk artışla 15 milyon 915 bin dolar oldu.

Birleşik Krallık, Bulgaristan ve İsveç'e ciddi ihracat artışları

Sektör temsilcileri Fransa'ya 15 milyon 467 bin, İtalya'ya 13 milyon 11 bin dolarlık dış satım gerçekleştirdi.

Yine bu süreçte Birleşik Krallık'a yapılan dış satımda ciddi artış görüldü. Sektörün bu ülkeye yaptığı ihracat yüzde 149,65'lik artışla 4 milyon 628 bin dolardan, 11 milyon 554 bin dolara çıktı.

Bulgaristan'a dış satım ise yüzde 212,19'luk artışla 1 milyon 541 bin dolardan, 4 milyon 811 bin dolara ulaştı.

Geçen yılın 11 ayında 751 bin dolarlık iki tekerlekli taşıt gönderilen İsveç'e ihracat yüzde 376'lık artışla 3 milyon 576 bin seviyesine geldi.

Bu arada, 2020'nin aynı döneminde hiç bisiklet, mopet, motosiklet gönderilmeyen Letonya, Maldiv Adaları, Madagaskar, Çin, Mozambik, Kongo, Eritre, Mauritius, Uruguay, Ekvator Ginesi, Togo ve Çad'a bu yıl ihracat yapıldı. (AA)


güney 01

5 ay önce - Sal 14 Arl 2021, 23:25

Alıntı:
Başta mühendislerimiz olmak üzere, yetişmiş insan gücümüzü transfer etmeyi yöntem ve alışkanlık haline getirmiş AB’ye daha fazla yetkinlik aktarmamak konusunda çok dikkatli olmalıyız

Bunu anlayana ama anlamıyorlar giden gitsin havasındalar acısı 3 5 sene sonra belirginleşir.



sayfa 15
« önceki   123 ... 141516 ... 202122   sonraki »
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET