Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 14
BJK 5106
7 ay önce - Prş 02 Arl 2021, 11:34

'Made in Sakarya' imzalı kaynak ve döküm malzemeler 110 ülkeye gönderiliyor

Sakarya'da 250 bin metrekare açık alanda kurulu iki fabrikada otomotiv, savunma, enerji, inşaat ve tersane gibi birçok sektöre kaynak, döküm ve vana çeşitleri üreten şirket, Ar-Ge faaliyetleriyle yerlilik oranını artırmayı hedefliyor.
Alıntı:
Sakarya'da, Türkiye'nin ağır sanayi kollarından döküm ve kaynak alanında faaliyet gösteren ve başta otomotiv olmak üzere savunma sanayi, enerji ve tersane gibi birçok sektöre parça üreten firma, 110 ülkeye "Made in Sakarya" damgasıyla ihracat yapıyor.

Hendek ilçesindeki 2. Organize Sanayi Bölgesi'nde (OSB) 250 bin metrekare açık alanda kurulu iki tesiste faaliyetini sürdüren Gedik Holding'in kaynak fabrikasında, kaynak ve kesme makineleri, kaynak elektrotları, telleri ve tozları, kaynak ekipmanları ile aksesuarlarının üretimi gerçekleştiriliyor.

Aynı OSB içinde 25 bin metrekare kapalı alanda kurulu hassas ve kum döküm tesislerinde ise otomotiv, makine, proses endüstrisi, tarım makineleri, savunma sanayi, enerji, madencilik ve inşaat gibi birçok sektöre ürün imal ediliyor.

Şirketin vana üretim tesislerinde de pik, sfero, çelik, paslanmaz, bronz vanalar ile endüstriyel tesisler, enerji santralleri, su ve arıtma tesisleri, kimya, petrol ve gemi inşa gibi pek çok sektör için üretim yapılıyor. Isıtma-soğutma, buhar, kızgın yağ, sıcak su, LPG, doğal gaz, petrol ve her türlü kimyasal akışkan uygulamalarına hitap eden firma, birçok ürünün yerli ve milli olarak üretilmesine öncülük ediyor.

Kaynak ve döküm fabrikalarında 2 bin 500 kişiye istihdam sağlayan şirket, üretiminin yüzde 40'ından fazlasını ihracata ayırarak 80 milyon doların üzerinde döviz geliri sağlıyor.

"Büyük projelerde tedarikçi durumundayız"

Gedik Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hülya Gedik, AA muhabirine, metal ve kaynak sektöründe faaliyet gösteren holdingin 1963'te babası Halil Kaya Gedik tarafından kurulduğunu söyledi.

Sadece elektrot ürününde 150'yi aşkın çeşit ürettiklerini belirten Gedik, kaynak, döküm ve vana alanlarında çok geniş ürün gamına sahip olduklarını ifade etti.

Katma değeri yüksek ve aynı zamanda stratejik ürün üretmeye, Türkiye'de üretilmeyen kaynak ürünlerini imal etmeye istekli olduklarını dile getiren Gedik, şöyle devam etti:

"Bu doğrultuda da baktığımız zaman Gedik, kaynak sektöründe öncü olmuş bir firmadır. Sektördeki diğer firmaların yapmadıklarını, üretmediklerini hem ambalaj şekliyle hem de ürün gamıyla yapmış, başarmış bir şirkettir. Gedik Holding dediğimiz zaman sadece kaynak yok, dökümhanemiz var. Döküm şirketiyiz. Aynı zamanda vana şirketiyiz. Vanada da çok güzel işler yapıyoruz. Uçak gemilerinin bronz vanalarının tedarikçisi olduk akredite olarak. Aynı zamanda büyük projelere vanalarımızı veriyoruz, doğal gaz vanaları, su vanaları, buhar vanaları üretimimiz var. Yangın hidrantlarımız (yangın musluğu) var. Vana konusunda dökümhanemizle entegre çalışıyoruz. Döküm şirketimiz vanaların dökümünü yapıyor. Vana şirketimiz de bunların işlemesiyle uğraşıyor. Güzel entegre bir şirket, o nedenle de büyük projelerde tedarikçi durumundayız."

"Bu sene de ihracatımız coştu"

Şirketin yurt içi talepleri yoğun şekilde karşıladığını belirten, üretimlerinin yüzde 40'ını ise ihracata ayırdıklarını söyledi.

Gedik, yeni tip koronavirüs salgınına rağmen ihracatlarının arttığına dikkati çekerek, "110 ülkeye ihracatımız var. Bu sene de ihracatımız coştu. Zaten Türkiye, ihracatta çok güzel bir ivme yakaladı ve başarısı var. Türkiye'deki ihracat konjonktürü Avrupa'dır. Avrupa, Türkiye'nin olduğu gibi bizim de en önemli pazarımız. Fransa, Almanya, İngiltere en çok ihracat yaptığımız pazarlar. Cezayir, Mısır, Tunus önemli ülkelerimiz. Kuzey Afrika ülkelerinin geneline ihracat yapıyoruz. Orta Doğu'ya da ihracatımız bulunuyor. Amerika'ya büyük ihracat yapıyoruz." dedi.

Sanayi kuruluşlarının yanı sıra hizmet kuruluşlarının olduğunu belirten Gedik, İstanbul'daki üniversitelerde 6 bin öğrenciye ev sahipliği yaptıklarını ifade etti.

Genlerinde hem üretim hem de eğitim olduğunu söyleyen Gedik, "Sanayi kuruluşlarımızdaki Ar-Ge çalışmalarıyla üniversitedeki akademik dünya ve oradaki laboratuvarları kullanarak katma değeri daha yüksek, Türkiye'de üretilmeyen ürünleri üretmek için çaba harcıyoruz." diye konuştu.

Gedik, cirolarının yüzde 2'sini Ar-Ge'ye ayırdıklarını, bu alanı geliştirdikçe kendi teknolojik bağımsızlıklarını her üç sanayi kolu için daha fazla genişletip derinleştirebileceklerini de sözlerine ekledi.AA







Burç

7 ay önce - Cum 03 Arl 2021, 10:54
Savunma ve havacılık ihracatımız 3 milyar dolar


Savunma ve havacılık sanayisi ihracat rekorunu tazeledi

- Yılın 11 ayında yapılan 2 milyar 793 milyon 974 bin dolarlık ihracat, savunma ve havacılık sanayisinin yeni ihracat rekoru oldu

- Sektör 2021 yılını 3 milyar doların üzerinde ihracatla kapatarak yeni bir eşik atlamaya hazırlanıyor


BJK 5106
7 ay önce - Cmt 04 Arl 2021, 16:43



AA





AA





AA





AA


En son BJK 5106 tarafından Cmt 04 Arl 2021, 22:38 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


Can02
7 ay önce - Cmt 04 Arl 2021, 20:38
Türkiye 'nin şahlanması


Turkiye 'nın şahlanması

Sayın Cumhurbaşkanımızın belirttiği yeni modele göre yuksek ihracat, istihdam, yatırım, daha az cari açık ve daha az ithalat

Polemıge girmek istemem sahsı dusuncelerımı naçizane dile getireceğim, asgari ücret düşük oldugu için ülkemize dogrudan dış yatırım gelmesi kuvvetle muhtemel, bu sure zarfında ilgili bakanlıklar (Sanayi, Ekonomi, Dıs Ticaret Ofısı, vs) ile sayın Cumhurbaşkanımızın yapacagı yurtdısı seyahatlerde ornegın Hollanda'ya ziyaret gerceklestırecek Cumhurbaşkanımız, ziyaretten once cok kapsamlı bir arastırma yapacak ilgili bakanlık ve kurumlar, ayrıca Hollanda'daki buyukelcılık yetkilileri/ateşeler, Turkiye /Hollanda dostuk grubu, işadamları, TİM ('Türkiye İhracatçılar Meclisi) TÜSIAD, MUSIAD, DEIK vs eşdeger kurum ve kuruluşlarla irtibata gececek,, ziyarette 100-150 işadamı, ihracatcı, KOBI temsilcileri vs olacak,, ziyaret geleceklesırken Turkiye /Hollanda iş konseyi, işadamlarının forumda bir araya gelmesi saglanacak,,

Hollanda ornegını ele alırsak ; Modern tarım uygulamaları, tarım makınaları, hayvancılık, süs ve çiçek bitkileri,

Almanya ; saglık teknolojilerı, Cerrahı/medikal cihaz uretımı, kimya sanayi, otomotiv ve yan sanayi,

Bırcok ulke ile ikili anlaşmalar yapılıp, şirket /firma /tesis SATIN ALMADAN ZIYADE, DOGRUDAN YABANCI YATIRIM, fabrıka ve uretım tesisi kurmak olmalı, veya yerlı bir firmamız ıle ortak uretım yapmak uzere yatırım yapılmalı

Yapılacak yatırım ŞAHSI KANAATİM ; otobus mınubus, tramvay, traktor vs vs uretımı olmamalı, nedeni otobus /Mınubuste yerlı uretıcıler olan TEMSA, KARSA, OTOKAR GULERYUZ gıbı fırmalarımız var,, ayrıca MAN ve MERCEDES otobus kamyon uretımı de bulunmaktadır,,, yenı gelecek firma /firmalar ihracat, istihdama illaki katkıları olacaktır,,, amaaa yerlı uretıcının pazarına gumruksuz ve buyuk firmalar oldukları ıcın orta uzun vadede yerlı uretıcıler ıcın olumsuz etkisi olacaktır,,

Bir ornek daha yerlı traktor üreten TÜMOSAN, BAŞAK, ERKUNT, HATTAT bulunmaktadır,, yenı, gelecek olan yatırım traktor üretimi degılde, tarım makınaları (domates toplama makınası, havuc, marul, üzüm /asma toplama makınaları vs vs, devasa traktorler, paletli tarım makınaları, uretımı yapan firmalar fabrıka kurmalı,, yani ulkemızde yerel ve bolgesel capta uretım yapan üreticilerın URETMEDIGI /URETMEDIGI /ÜRÜN GAMINDA BULUNMAYAN ürünleri ureten firmalar yatırım yapmalı (YANI ULKEMIZDE URETİLMEYENI URETECEK firmalar gelmeli


İş makınaları uretımı yapan PI MAKINA, ÇUKUROVA, MASTAŞ, HIDROMEK, SANKO gıbı uretıcılerımız var,, sımdı Volvo veya CAT gelse ulkemızde uretım yapsa,, tamam ıhracat, istihdam saglanacak amaaa kısa /orta vadede yerlı uretıcıler ıcın sıkıntı olacak (ulke ıcındekı pazar payı, gumruk vergisiz /ithal olmadıgı ıcın yerlı üreticilerin pazarını ele gecırecegı gıbı bolge /cevre ulkelere de ıhracat yapacagı ıcın yerlı uretıcıler acısından olumsuz bir durum,,

Yoksa ne olur bırkac ornek TEMSA 'yı bir ara İsviçre' lı bir firma satın almıstı sonra neredeyse TEMSA batacak duruma, binlerce adet uretım yaparken yuzlerce adede kadar dusmustu,, sonra TEMSA geri alındı ve toparlandı,, keza aynı, sekilde HISARLAR (Eskısehır firması) bıldıgım kadarı ile Hintlı MAHINDRA & MAHINDRA Grubuna satıldı, MAHINDRA Grubu cok buyuk bir firma ama HISARLAR otomobıl mı urettı,, kamyonet mı, mınubus mu,, yada satın alındıktan sonra ihracatını kat be kat artırdı mı,,, aynı, sekilde ERKUNT TRAKTOR'ude MAHINDRA & MAHINDRA satın aldı,, ERKUNT ihracatını, urun gamını mı artırdı,, Sayın alındıktan sonra ulkemızde uretımı olmayan paletli devasa traktor mu uretmeye basladı,

Ama bazı ulkelere bakıyorsunuz Renault Romamyalı DACIA'yı satın alıyor, DACIA daha dune kadar, satın almadan once yerel ucretıcı iken sadece Romanya pazarına hitap ederken, bızım TOROS serisi urunler uretırken sımdı dunya capında ıhracat yapan, otomotiv vs yan sanayi gelısımı oldu ve ayrıca istihdam saglayan firma haline geldi,, aynı sekilde ÇEK SKODA Alman VW grubu satın almadan once nasıldı, VW grubu satın aldıktan sonra ne hale geldi,,

Sozun ozu; Ornegın Çin, Hindistan, Japonya, G. Kore, Tayvan, Malezya, Endonezya, Avrupa ulkeleri, Brezilya, Arjantin, Meksika, Guney Afrika Cumhuriyeti, vs gıbı ulkeler ıle sanayıcımız, işadamlarımız, ihracatcımız bir araya gelecek ikili ısbırlıgı /yatırım uretım anlasmaları yapılmalı (bunun ıcın (TİM, TUSIAD, MUSIAD, DEIK, Ekonomi, Sanayı Bakanlıgı vs bırcok bakanlık /kurum kurulus genis caplı hazırlık yapacak,, ULKEMIZDE URETILMEYEN /ITHAL EDILEN, YUKSEK GİRDİ MALIYETI OLUSTURAN urunlerı kalem kalem hazırlayacaklar

Mesela ; medıkal/saglık alanında şu şu ürünü üretmıyoruz, girdi maliyeti /ithalatı pahalı urunlerı sıralayacak

Tarım Makınaları, gıda, Kompozit, otomotiv sanayi, elektrik /elektronık sanayı, Bılısım, vs vs bakanlıklar rapor hazırlanmalı hangı urunlerı üretmıyoruz,, Bu ürünlerın ithalatı ONEMLI carı acıga sebep oluyor, bu urunu ulkemızde uretsek hem istihdam, hem, yerlı /yan sanayi gelısımı, hem ucuza mal etme, hem ıhracat, hemde carı acıgın azalması gıbı

Ayrıca diyelim ki tarım makınaları uretımı yapılacak ulkemıze ( yukarda dedıgım gıbı KOBI ve kucuk isletmelerı olumsuz etkilemeyecek, ulkemızde URETILMEYEN urun uretımı olacak) tarım makınaları OSB KONYA 'da KURULACAK gıbı,,, Ankara, İstanbul, Bursa, İzmir, Kocaeli gıbı illerden ziyade tesvıklerde verilerek ornegın SAMSUN' da diyelim ki saglık /medikal urun uretımı yapacak Organize Sanayi Bolgesı,, diyelim ki Kars'ta hayvancılık OSB (hem Kars hemde cevre iller ıle bırlıkte degerlendırmek lazım) (dondurulmus gıda paketleme tesisi, sucuk uretımı, pastırma uretımı, sut ve sut urunlerı uretımı,, kısaca buyuk bas ve kucuk bas hayvan varlıgı o bolgede cok oldugu ıcın Haynavcılık OSB,,, Kars'tan Kafkas ulkeleri basta olmak uzere, acılacak olan ZENGEZUR korıdoru vasıtası ile Ortaasya Turk Devletlerine ihracat


Trabzon, Sivas, Yozgat, Erzıncan, Elazıg, Osmaniye, Maras, Karaman, Isparta, Afyon, Duzce, Kırsehır, Kastamonu, Sinop, Rize vs gıbı illere yatırım yapılması, butun sanayı tesislerinin Marmara, İzmir, Konya, Kayseri vs gıbı şehirlerde toplanmaması (zaten bu iller sanayı, uretım ve yuzlerce fabrıka olma iller) hem bu illere nufus artısı engellenir, göç azalır, bakir kalmıs bırcok Anadolu şehirleri onlarca fabrikaya, binlerce işçiye, istihdama sebep olur,

Zaten onbınlerce km duble yol yapıldı, YHT' ler yapıldı, limanlar, havaalanları yapıldı, kopruler, otoyollar yapıldı,,, yani Marmara bolgesı, İzmir, Konya, Kayseri dısında dıger illere yatırım yapılmalı, ulasim /lojistik/liman /havaalanı/otoyol /kopruler Vs vs yapıldı zaten


BJK 5106
6 ay önce - Pts 06 Arl 2021, 14:07

Sanayi ihracatında rekor 16 milyar doların üzerine çıktı

Sanayi sektörü, geçen ay 16 milyar doları aşan dış satımla tüm zamanların en yüksek aylık ihracatına imza attı.
Alıntı:
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerinden derlenen bilgilere göre, Türkiye'nin ihracatı, geçen ay 2020'nin aynı dönemine kıyasla yüzde 33,4 artarak 21 milyar 468,5 milyon dolara yükseldi.

Sanayi sektörü de ihracatını kasımda geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 33,9 artarak sektörün aylık bazda ihracat rekoru olan 16 milyar 297,2 milyon dolara çıkardı.

Sanayi ihracatı, geçen ayki toplam ihracatın yüzde 75,9'unu oluşturdu.

Sanayiye bağlı sektörler arasında geçen ay en fazla ihracatı, 2 milyar 530,3 milyon dolarla otomotiv endüstrisi gerçekleştirdi.

Otomotiv endüstrisini, 2 milyar 397,4 milyon dolarla kimyevi maddeler ve mamulleri, 2 milyar 48,3 milyon dolarla çelik, 1 milyar 733,3 milyon dolarla hazır giyim ve konfeksiyon, 1 milyar 282,8 milyon dolarla mücevher, 1 milyar 275,2 milyon dolarla elektrik elektronik, 1 milyar 205 milyon dolarla demir ve demir dışı metaller, 937,4 milyon dolarla tekstil ve hammaddeleri, 840,4 milyon dolarla makine ve aksamları, 561,3 milyon dolarla iklimlendirme sanayii, 397,2 milyon dolarla çimento cam seramik ve toprak ürünleri, 384,5 milyon dolarla savunma ve havacılık sanayii, 280,5 milyon dolarla halı, 259,8 milyon dolarla gemi ve yat, 148,6 milyon dolarla deri ve deri mamulleri, 15,2 milyon dolarla diğer sanayi ürünleri izledi.

Sanayi grubunda en fazla ihracat artışı mücevher sektöründe gerçekleşti

Sanayi grubu bünyesindeki 16 sektörden 15 tanesi kasımda ihracatını artırırken 1 sektörün dış satımında gerileme görüldü.

Sanayiye bağlı sektörler arasında bu dönemde ihracatını en fazla yüzde 307,6 ile mücevher sektörü gerçekleştirdi.

Bu sektörü, yüzde 100,9 ile savunma ve havacılık sanayii, yüzde 69,5 ile çelik, yüzde 67,6 ile diğer sanayi ürünleri, yüzde 58,2 ile demir ve demir dışı metaller, yüzde 47,1 ile kimyevi maddeler ve mamulleri, yüzde 43,1 ile deri ve deri mamulleri, yüzde 33,1 ile tekstil ve hammaddeleri, yüzde 27,8 ile iklimlendirme sanayii, yüzde 24,9 ile çimento cam seramik ve toprak ürünleri, yüzde 21,2 ile makine ve aksamları, yüzde 16,4 ile gemi ve yat, yüzde 15 ile elektrik elektronik, yüzde 14,4 ile hazır giyim ve konfeksiyon, yüzde 8,9 ile halı sektörleri takip etti.

Otomotiv sektörünün dış satımı ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 6,2 azaldı. Otomotiv sektörünün dış satımı azalmasına karşın ihracatta lokomotif sektör olmayı sürdürdü.

Sanayi ihracatında lokomotif ülke Almanya

Kasım ayında, demir ve demir dışı metaller, deri ve deri mamulleri, hazır giyim ve konfeksiyon, iklimlendirme sanayii, makine ve aksamları, otomotiv endüstrisi en fazla Almanya'ya, çimento cam seramik ve toprak ürünleri, halı, savunma ve havacılık sanayii en fazla ABD'ye, elektrik elektronik, mücevher sektörleri en fazla Birleşik Krallık'a, çelik ile tekstil ve hammaddeleri sektörleri en fazla İtalya'ya, diğer sanayi ürünleri en fazla Vietnam'a, gemi ve yat sektörü en fazla Çin'e, kimyevi maddeler ve mamulleri en fazla Hollanda'ya dış satım yaptı.

Sanayiye bağlı sektörlere en fazla talep Almanya'dan geldi. Almanya'ya demir ve demir dışı metaller 159,6 milyon dolar, deri ve deri mamulleri 12,2 milyon dolar, hazır giyim ve konfeksiyon 299 milyon dolar, iklimlendirme sanayii 54,4 milyon dolar, makine ve aksamları 92,9 milyon dolar, otomotiv endüstrisi 393,3 milyon dolar tutarında ihracat gerçekleştirdi.

ABD'ye, çimento cam seramik ve toprak ürünleri 49,6 milyon dolarlık, halı sektörü 82,2 milyon dolarlık, savunma ve havacılık sanayii 103,5 milyon dolarlık dış satım yaptı.

Birleşik Krallık'a elektrik elektronik sektörü 191,3 milyon dolar, mücevher sektörü 368,3 milyon dolar tutarında, İtalya'ya çelik sektörü 161,3 milyon dolar, tekstil ve hammaddeleri 98,6 milyon dolar tutarında ihracat yaptı.

Diğer sanayi ürünleri Vietnam'a 1 milyon 383 bin dolar, gemi ve yat sektörü Çin'e 99,8 milyon dolar, kimyevi maddeler ve mamulleri Hollanda'ya, 156,2 milyon dolar tutarında dış satım gerçekleştirdi. AA






BJK 5106
6 ay önce - Sal 07 Arl 2021, 15:02

Türk firması ülkede ilk defa ürettiği havalimanı yolcu sistemleriyle ihracata da kanat açtı

Hava yolu firmaları için geliştirilen kiosk cihazları ve mobil check-in sistemleri, 18 havalimanında aktif olarak kullanılan Emse Mühendislik, Kovid-19 salgınının havacılık sektöründeki etkilerinin azalmasıyla bu cihazların ihracatına da başladı.
Alıntı:
Türkiye'de havacılık sektörüne ilişkin kiosk ve mobil check-in bankosu gibi cihazları geliştiren ilk firma olan Emse Mühendislik, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınının havacılık sektöründeki etkisinin azalmasıyla Rusya ve Kazakistan'a ihracata başlarken, yeni sözleşmelerin de kapısını araladı.

OSTİM'de 34 yıldır faaliyet gösteren Emse Mühendislik firması, bankalar, hastaneler ve kamu kurumlarında kullanılan sıramatik sistemlerinin yanı sıra Türkiye'de ilk defa ürettiği havalimanı otomasyon sistemleriyle tanınıyor.

Emse Mühendislik Yönetim Kurulu Başkanı Muslu Oğuz, AA muhabirine, ağırlıklı olarak ürettikleri sıra çağrı sistemlerini daha da geliştirerek, banka şubelerinin verimini ölçen alternatif sistemler geliştirdiklerini söyledi. Sıramatik sistemlerini Orta Doğu ve Kuzey Afrika başta olmak üzere, çok sayıda ülkeye ihraç ettiklerini belirten Oğuz, yazılım bazlı projelerin önem kazanmasıyla 2012 yılından itibaren havacılık otomasyon sistemleri alanına yatırım yaptıklarını anlattı. Oğuz, ürettikleri cihazların yazılımlarını da kendilerinin hazırladığını bildirdi.

Türk Hava Yolları yetkililerinin de desteğiyle Türkiye'de sivil havacılık yolcu otomasyon sistemleri alanında önemli başarılar elde ettiklerini vurgulayan Oğuz, "Halen bu konuda üretim, satış ve ihracat yapan tek Türk firmasıyız. Bu bize gurur veriyor. Hatta sivil havacılık otomasyonu konusunda Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliğinin (IATA) yetkilendirilmiş tescilli çözüm ortağıyız." dedi.

"Yurt dışındaki rakiplerden ortaklık teklifi aldık"

Oğuz, Kovid-19 salgınından hemen önce THY ve Pegasus için bu sistemleri ürettiklerini ifade ederek, söz konusu sistemlerin, İstanbul Havalimanı, İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı ile İzmir ve Ankara'daki havalimanları başta olmak üzere 18 havalimanında aktif olarak çalıştığını kaydetti. Böylece sistemlerinin güvenilirliğinin tescillendiğine işaret eden Oğuz, "Hatta bu sayede yurt dışındaki rakip firmalardan ortaklık teklifi de aldık ancak üretime olan bağlılığımız nedeniyle kabul etmedik." diye konuştu.

Kovid-19 döneminde daha önce yaptıkları cihazların salgın şartlarına uyumunu sağladıklarını dile getiren Oğuz, şu bilgileri verdi:

"Kiosklara dokunmadan cep telefonu üzerinden işlem yapma, vücut sıcaklığı ölçme, yolcu riskli ise işlemi durdurma gibi özellikler yükledik. Şimdi ise pandemi kısıtlamalarının azalmasıyla havacılık sektöründe yeni yeni siparişler gelmeye başladı. En güzeli, yurt dışından da siparişler almaya başladık. Halen sivil havacılık yolcu otomasyon cihazlarında Kazakistan ve Rusya'ya kabulleri onaylanmış iki sözleşmemiz var. Kuzey Afrika'da da uygun bulunmuş teklifimiz mevcut, sonuçlanmasını bekliyoruz. Sıra çağrı sistemleri konusunda Orta Doğu ve Kuzey Afrika ülkelerine yaptığımız ihracat da tekrar canlanıyor. Bugüne kadar 30 ülkeye ihracat gerçekleştirdik. Şu an aktif olarak 8 ülkeye ihracata devam ediyoruz. Kuzey Afrika'da Tunus, Fas, Libya ve Cezayir'e ihracatımız var. Bunlar genelde sıramatik hasta takip sistemleri. Evden hastane randevusu alındığından, randevu saatinde hastayı evinden çağırıyor. Bu sistemi şehir hastanelerine uyguluyoruz. Pandemi döneminde gerileyen ihracatımızın gelecek yıldan itibaren hızla artmasını öngörüyoruz. İhracat pazarlarında kabul gören firmayız. Markamızla kabul görüyoruz. Dünya çapındaki birkaç markadan biriyiz. Çin ile rekabetçi fiyatlar sunabiliyoruz."

"Geliştirdiğimiz cihazlarla uçağa biniş süresini kısalttık"

Oğuz, geliştirdikleri cihazlara ilişkin de bilgi verirken, check-in kioskları yanında, bagajların kontuara uğramadan ve insan eli değmeden gönderilmesini sağlayan cihazlar ürettiklerini söyledi. Acil uçuşlarda son dakika bagaj teslimi yapılabilen bir cihaz geliştirdiklerini belirten Oğuz, şöyle konuştu:

"Acil biniş cihazı küçük el çantası şeklinde. Kabine alınamayan bagajlara hemen etiket basılmasını sağlıyor. Fazla bagajın ücretinin pos üzerinden ödenmesi için de çalışma yaptık. Hibrit kiosk adında da bir cihaz geliştirdik. Bizim geliştirdiğimiz self servis otomasyon sistemleriyle ortalama biniş süresi yüzde 25 kısalıyor. Bu süre, hava yolları için çok büyük avantaj. IATA ölçümlerine göre, bu sistemlerin kullanılması havalimanı biniş maliyetlerinde uçuş başına 2 dolar avantaj sağlıyor. Pandemi öncesinde Sabiha Gökçen Havalimanı'nda yolcuların yüzde 55'i self servis cihazları kullandı. Geliştirdiğimiz yazılımlarla Hindistan firmalarıyla da rekabet edebiliyoruz."

Mobil check-in cihazını Rusya'ya, hibrit sistemi ise Kazakistan'a verdiklerini aktaran Oğuz, "Mobil cihaz daha çok turizm amaçlı. Rusya'ya giden turistler, daha otelindeyken işlemlerini yapıp, biniş kartı ve bagaj etiketini alabilecek. Havalimanında bu işlemler için vakit kaybı olmayacak." ifadelerini kullandı.

"Yolculara yüz tanıma ile hızlı biniş imkanı"

Oğuz, "one ID" (tek kimlik) olarak adlandırılan yeni bir ürün daha geliştirdikleri bilgisini vererek, şunları kaydetti:

"Bu sisteme göre, havalimanına ilk girişte kimlik kartıyla yüz eşleştirmesi yapılıyor. Daha sonra uçağa biniş dahil hiçbir aşamada belge sorulmadan, bekletilmeden sistem yüzünüzü tanıyarak biniş gerçekleşebilecek. Biniş işlemi hızlı yapılırken kişisel verilerin korunması kapsamında güvenlik kayıtları da sağlanacak. Bu cihazımızı pandemi dönemini fırsat bilerek geliştirdik. Bu konuda havacılık firmalarıyla görüşmelerimiz sürüyor. Aynı zamanda bir havalimanında sabit bankosu olmayan hava yolu şirketleri için de mobil check-in bankosu ürettik. Bu mobil cihaz, uçuş için o havalimanına götürülüp tekrar geri getiriliyor. Aynı zamanda sipariş üzerine bagajların ağırlığı yanında hacmini, en ve boyunu da ölçen cihaz geliştirdik. AA



Dost Akın
6 ay önce - Sal 07 Arl 2021, 16:27

Katar ile Türkiye arasındaki savunma sanayii iş birliği, son dönemde giderek artış gösteriyor. Katar, 2021 yılının ilk 11 ayı içerisinde Türkiye’den 180.5 milyon ABD Doları değerinde savunma ve havacılık sanayii ihracatı gerçekleştirdi. Bu ihracatın 145.1 milyon dolarlık kısmı, Ekim ve Kasım ayları içerisinde gerçekleştirildi.





BJK 5106
6 ay önce - Çrş 08 Arl 2021, 16:25

Mobilya, kağıt ve orman ürünleri ihracatı ilk kez 6 milyar doları aştı

Türkiye'nin mobilya, kağıt ve orman ürünleri ihracatı, 2021'in 11 ayında tüm zamanların yıllık rekorunu kırarak ilk kez 6 milyar doları aştı.
Alıntı:
İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği verilerine göre, mobilya, kağıt ve orman ürünleri ihracatı, Ocak-Kasım 2021'de yüzde 25,8 arttı.

Söz konusu dönemde 6,2 milyar dolara ulaşan sektörün ihracatı, geçen yıl 5,6 milyar dolar olarak gerçekleşmişti. Sektörün, bu yıl 2020'ye göre ihracatını en az 1 milyar dolar artırması bekleniyor.

Mobilya ihracatı da yılın 11 ayında 2020'nin aynı dönemine göre yüzde 24,6 artışla 3 milyar 859 milyon dolar oldu.

Mobilya, kağıt ve orman ürünleri sektörü ihracatı, geçen ay ise 2020'nin aynı dönemine göre yüzde 33,2 artışla 695,8 milyon dolara çıktı. Söz konusu dönemde mobilya sektörü 406,1 milyon dolarlık ihracata imza attı.

Sektör, bu dönemde en çok çocuklar için karyola ve beşikler, oturmaya mahsus mobilyalar, yemek ve oturma odaları için ahşap ve metal mobilyalar, yatak haline getirilebilen oturmaya mahsus mobilya ihraç etti.

Söz konusu dönemde en çok ABD, Almanya, İngiltere, Irak ve İsrail'e ihracat yapıldı.

"Türkiye, ihracattaki başarısıyla dünya devlerinin dikkatini çekiyor"

İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği (İİB) Başkanı Ahmet Güleç, AA muhabirine yaptığı açıklamada, mobilya sektörü olarak son yıllarda ihracatta yakaladıkları artış ivmesini istikrarlı bir şekilde sürdürdüklerini ifade ederek, şunları kaydetti:

"Sektörümüz, şartlar ne olursa olsun üretmeye ve ihraç etmeye devam ediyor. Bu gücüyle de dünyanın birçok uluslararası mobilya devinin dikkatini çekmeyi başarıyor. Bugün küresel şirketler ülkemizdeki üretimlerini artırma kararı alıyor. Yine birçok uluslararası şirket, Türkiye'deki mobilyacılarımıza üretim yaptırmaya başlıyor. Alınan bu kararlar, sektörümüzün yakaladığı üretim ve ihracat ivmesini daha da hızlandıracak. Sektör olarak ülkemize yönelen yatırımların 2023'te 3 milyar doları, 2030'da da 10 milyar doları bulmasını bekliyoruz."

İç piyasa için taksitlerin 18'e çıkarılması çağrısı

Ahmet Güleç, sektörün ihracat rakamlarındaki başarısının iç piyasaya yansımadığını, yurt içi satışlarda durgunluk yaşandığını ifade etti.

Mobilyanın, gıda ve barınma gibi temel ihtiyaçlardan olduğunu vurgulayan Güleç, "Bu temel ihtiyacın karşılanabilmesi ve sektörün geleceği için mobilyada 9 olan taksit sayısı en az 18'e çıkarılmalı. Dünyanın dört bir yanından küresel üreticiyi ülkemize çekmeyi başardığımız bir dönemde mobilyacımızın yatırım hevesi canlı tutulmalı. Bunun için de ürettiği ürünü özellikle iç pazara satabilmeli." diye konuştu.

Güleç, sektörün iç piyasada istediği hacme ulaşabilmesi ve üretimin devam edebilmesi için taksit sayısının artırılması gerektiğini de söyledi.

"Türk mobilyasına özellikle Avrupa'nın ilgisi arttı"

Mobilya üreticileri kooperatifi Modoko'nun Başkanı Koray Çalışkan da Türkiye'nin bu yıl hem genel hem de mobilya ihracatında çok iyi gittiğini belirterek, sektörün 11 aylık ihracatının 4 milyar dolara dayandığını bildirdi.

Çalışkan, Türkiye'nin dünyanın hemen hemen bütün ülkelerine mobilya ihraç ettiğini ve bunun bir başarı olduğunu ifade ederek, "Son dönemde özellikle Avrupa ülkelerinden Türk mobilyasına ilgi hayli artmış durumda. Kalitesi, tasarımı, kullanışlı olması ve uygun maliyetiyle öne çıkan ürünlerimiz, başta Avrupa ve bölgemizdeki ülkeler olmak üzere ciddi talep görüyor." dedi.

Ham maddeye gelen zamlar ve ham madde bulunamamasından doğabilecek olumsuzluklara değinen Çalışkan, "Bu problemlerin bir an önce giderilmesi gerekiyor. Bu yıl mobilya ihracatında 4,5 milyar dolara yaklaşacağız. Sadece mobilyada geçen yıla göre 1 milyar dolar ihracat artışı yakalamış olacağız." diye konuştu.AA



Dost Akın
6 ay önce - Çrş 08 Arl 2021, 16:46

Bu sektörde fiyatlar içeride bu yüzden arttı.
Kaģıda 1 senede yüzde 250 zam geldi


Dost Akın
6 ay önce - Çrş 08 Arl 2021, 17:10




TIR çıkışlarında geçen yıla oranla Avrupa'ya açılan Hamzabeyli Sınır Kapısı'nda yüzde 56,23, Kapıkule'de ise yüzde 19,46 artış yaşanırken Türkiye'nin Kafkaslar ve Orta Asya'ya açılan kapısı olan Sarp'ta da benzer bir gelişme yaşanıyor.

715 DOLU TIR GÖNDERİLDİ

Kaçkar Gümrük ve Ticaret Bölge Müdürlüğünden paylaşılan verilere göre, Sarp Sınır Kapısı'ndan 5 Aralık'ta 715'i ihracat yükleriyle dolu, 3'ü boş olmak üzere 718 tır yurt dışına çıkış yaptı.

"İHRACAT ÇOK CANLI"

Gürcü gümrük görevlileriyle sürekli istişare içinde işleyişi hızlandırdıklarına işaret eden Bilgin, şunları kaydetti:

"Araçların seri şekilde çıkmasını sağlıyoruz. Yer yer gümrük sahasındaki otomobil peronunda da sahadaki daralmayı, yığılmayı önlemek için tırların çıkışını temin ettik. 250 kapasiteli bir yerde 5 Aralık'ta 718 tır geçişiyle rekor kırdık. Biz o gün 800 araç çıkarmayı hedefledik, sistemden kaynaklanan aksaklıktan dolayı 1-2 saatlik boşluk oldu. O arada hiçbir işlem yapamadık. Arkadaşlarıma fedakarca çalıştıkları için teşekkür ediyorum. Bu durum ülke ekonomisinin ihracatının ne kadar canlı olduğunu, ihracata ne kadar önem verdiğimizi göstermektedir. İhracatımız hızla artmakta, bununla da gurur duyuyoruz."

Bilgin, Aralık 2020'de günlük ortalama tır çıkış sayısının 527 olduğunu, bu yıl aralık ayının ilk 6 gününde ortalama 610 tırın çıkış yaptığını sözlerine ekledi.



sayfa 14
« önceki   123 ... 131415 ... 212223   sonraki »
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET