Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Murat Erol 2
11 yıl önce - Pzr 02 Nis 2006, 19:07
[İST-A1.22] - İETT - İskontolu Akbil Uygulaması Kaldırıldı



Bugün bir şöför arkadaş, garajlarda yazı  asıldığını ve aktarmaların kalkacağını  söyledi.
Hepinizden özür diliyorum, gene Citaro olayı  gibi olmasın , şöför arkadaş karadenizli idi.
Ben pek inanamadım. Karadenizlilerden de özür dilerim.  Kumbar beye bir sorsak  fikir alsak.


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Pzr 02 Nis 2006, 19:24

Eh, madem o zaman bilet ücretlerini indirsinler. Aktarmayı da kaldırsınlar o zaman... Ama; hem aktarmayı kaldırıp hem de bilet parasını yine eskisi gibi 1.3 YTL'de sabit tutarlarsa, işte o zaman İstanbullular'a haksızlığın daniskası yapılmış olur ve bu da hiç hoş bir davranış olmaz...

Akın KURTOĞLU


tolginho

11 yıl önce - Pzr 02 Nis 2006, 19:55

Eko akbil işime geliyor diye abonman kullanmıyordum bir süredir. Demek ki abonmanlara geri dönüyorum. Hayır o kadar haber yaptılar bu işi yeni hizmetimiz diye.

TOLGA KAPROL



ümit 806

11 yıl önce - Pzr 02 Nis 2006, 20:03

Garip tarafı simon üstâd bu resmi daha yeni çekmiş, uygulamanın otobüs kaplama reklamları dahi duruyor.
Resim İETT reklam araçları başlığından:


Neden böyle apar topar kaldırıyorlar ki acaba?


tatavla_aytac
11 yıl önce - Pzr 02 Nis 2006, 20:20

arkadaşlar İETT'nin sitesine girip mesaj bırakalım bence.ne kadar çok mesaj giderse belki geri adım atarlar.oturup beklemekdense bir şeyler yapmış oluruz.

Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Pzr 02 Nis 2006, 20:39

Akbil kullanılarak 90 dakika içinde iki adet İETT otobüsüne binebilmek mümkün, değil mi? Yani 1.25 YTL ödenerek ardarda 2 adet yolculuk yapmak mümkün... Bu taktirde; yolculuk başına 1.25 YTL / 2 = 0.625 YTL ödenmiş oluyor. Aktarma hakkını yolcuların bir kısmı kullanırken, bir kısmı ise kullanmıyor. Bu oranın yarıyarıya olduğunu kabul edelim:

I. Yolcu=> İETT yolculuk (1. otobüs) - Ödeme = 1.25 YTL. + İETT aktarma (2. otobüs) - Ödeme = Yok

II. Yolcu=> İETT yolculuk (1. otobüs) - Ödeme = 1.25 YTL. + 2. Yolculuk hakkı = Kullanılmadı

Bu durumda ilk yolcu, bindiği otobüs başına = 0.625 YTL (62.5 Ykr) öderken, ikinci yolcu bindiği otobüs başına = 1.25 YTL ödemiş oluyor.

Toplam 3 İETT otobüsüne binildiğine göre =>
2 yolcunun ödediği toplam ücret => 1.25 YTL(0.625 + 0.625) + 1.25 YTL = 2.5 YTL.

Yolculuk başına; 2.5 YTL / 3 = 0.83 YTL ücretlendirilmiş oldu.

Bu hesaba göre; İETT otobüs yolculuklarının => 0.8 YTL - 0.9 YTL arasında olması gerekir.

Aynı uygulama => İETT + Tramvay, Denibüs + Tramvay, Denibüs + İETT, Tramvay + LRT, ... gibi sistemlerde de uygulanıp sadeleştirilerek, gerçek yolculuk ücretinin ne olduğu ortaya çıkartılır. Hiçbir zaman için aktarma kullanmayan yolcuların, aktarma kullananların yüküne ortak olmaları önlenir. Herkes yaptığı yolculuğa göre ücretlendirilir. Kimsenin kimseye hakkı geçmez.

"Bindiğin Kadarını Öde!..." mantığı bence en doğru çözüm... Kafaların karışmasının da önüne geçilmiş olur.   İETT otobüs biletleri; 0.8 YTL - 0.9 YTL (ortalama 0.85 YTL, yani 85 Ykr'a) indirilsin, sorun da kökünden çözülsün.  

Akın KURTOĞLU



ümit 806

11 yıl önce - Pzr 02 Nis 2006, 21:26

Alıntı:
"Bindiğin Kadarını Öde!..." mantığı bence en doğru çözüm... Kafaların karışmasının da önüne geçilmiş olur.   İETT otobüs biletleri; 0.8 YTL - 0.9 YTL (ortalama 0.85 YTL, yani 85 Ykr'a) indirilsin, sorun da kökünden çözülsün

Bu konuda katılıyorum; ama hizmette geri adım atılmaması kaydı ile. yani fiyatlar düştü diye hatlar iptal olacak saatler seyrekleşecekse ellemesinler

Şimdi 129, 129k, 129T, 122C, 121B, 129L gibi tek biletli köprü hatları tek bilet ama aktarma kabul etmiyorlar. Yâni, önce başka bir otobüse binip sonra bu otobüslerden birine binince ek ücret ödeniyor ve toplamda iki bilet ödenip köprü geçilerek köprü geçişli hatta binilmiş gibi oluyor. Ama bu otobüslerle köprü geçildikten sonra başka bir otobüse binilirse aktarma kullanılıyor. Bence bu hatlar da tek bilet normal hatta dönüşmeli ve aktarma kabul etmeli. Şimdiki hâli ile aktarma sisteminde bi haksızlık var, ama bu sefer de aktarmayı kaldırırlarsa 122A, 123A, 123P gibi hatları tekrar açmak zorunda kalacaklar. Şu anda bile 11N+129 iki bileti buluyor, bunun (aktarmanın) 122A'ya göre gidişte bir cazibesi de yok, dönüşte 129 + mahalle otobüsü tek bilet oluyor. Bu tabi Mecidiyeköy'den ileriye devam etmeyenler için geçerli. Edenler için gidiş de dönüş de kârlı oluyor ama gidişin kârsız kısmını aynen sağlayan 122A, 123P gibi otobüsler piyasada yok. Konuyu dağıttım galiba.


Mustafa Noyan

11 yıl önce - Pzr 02 Nis 2006, 22:13

Arkadaşlar,
"akbil ile aktarma uygulamasının" kaldırılması söz konusu değil, en azından bu konuda elimizde herhangi bir bilgi yok; bize ulaşan bilgi "toplu alımlarda iskontolu akbil uygulaması"nın kaldırıldığı ile ilgili.

Alıntı:
İETT Sorunlar başlığında Onur Orhon Bey çok önemli iki haber vermiş:
İskontolu akbil uygulaması hiçbir açıklama yapılmadan kaldırılmış; İETT şoförlerinin cezalı akbil uygulaması ile ücret almaları tekrar başlatılıyormuş.

Alıntı:
Zam iskontolu uygulamanın kaldırılması ile yapılıyor. Daha önceleri 20 YTL akbil dolduran bir kişi 115 YKR ile 60 YTL akbil dolduran bir kişi 99 YKR ile seyahat ederken şimdi eskiye dönülerek 125 YKR ile sabit seyahat gerçekleşmeye başladı. Ayrıca İETT şoförlerinin de yeniden ücret alması yolu açılıyor


http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=223523#223523

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=223594#223594


Murat Erol 2
11 yıl önce - Pzr 02 Nis 2006, 22:40

Noyanın dediği gibi , toplu  alımlardaki  indirim kalkmış demek istemiş  , şöför kardeş.

BAYRAM_24
11 yıl önce - Pzr 02 Nis 2006, 23:54

Önceden akbilini doldurmuş kişiler için , yükledikleri miktar bitene kadar devam edecek ama yeni yüklemelerde artık geçerli olmuyor..

Şoförlerin akbil basmaları ile ilgili tanık olduğum mesajı ekledim ilgili başlığa. http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=223989#223989



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM