Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
simon

13 yıl önce - Cmt 08 Nis 2006, 04:10

Sevgili İlhan'ın bahsettiği gibi Şehit İlker Karter vapurunun çarpışmasını'da daha önce işlemiştim. Çarpışmadan sonra gazetelere yansıyan bazı haberler.

(Posta Gazetesi)


(+)


(Sabah Gazetesinin İstanbul eki)


(+)


(Sabah Gazetesinin İstanbul eki)


(+)


simon

13 yıl önce - Çrş 03 May 2006, 01:29

İnkılap ve Sedefadası vapurlarının 2001 yılında çarpışması konusunda yer alan gazete haberi.
Posta Gazetesi


(+)


Ayrıca bu haber hakkında İstanbul Vapurlar Arişivi başlığında'da link vermiştim. O başlıkta verilen linkte kaza sonrası her iki vapurun hasarlarını görebilmek mümkündür.
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=184262#184262


Emir Kula
13 yıl önce - Pzr 07 May 2006, 17:39

Şehirhatları vapuru olmasa da Denizyolları İşletmesine ait İstanbul Feribotu'nun geçirdiği yangına ilişkin 01.06.1992 tarihli haber.

Alıntı:
Cuma günü İstanbul-İzmir seferini yaparken makine dairesinde çıkan yangın sonucu yanan İstanbul Feribotunda yangın dün sabah 05.00 sıralarında tamamen söndürüldü.
Yanan İstanbul Feribotuna aralıksız olarak Denizcilik İşletmesi'ne ait Söndüren-4, Çakal-2, Kireçburnu ve Alemdar-2 romörkörleri ile 36 saat su sıkıldı. Dün İzmir'de yapılan pist yarışı için aynı gemide bulunan yarış otomobilleri ise tamamen suyun altında kaldı.
Yetkililer, gemideki suyun bir miktarının boşaltıldığını ve dengenin sağlandığını bildirdiler. Gemideki araçlar kullanılamaz halde.
Cuma gecesi İstanbul-İzmir seferini yaparken makine dairesinde çıkan yangın sonucu Marmara adası açıklarında 300 yolcusu ve 70 mürettebatıyla batma tehlikesi atlatan İstanbul fetibotu dün sabah Tekirdağ Limanı'na çekilerek tamamen söndürüldü.
Yaklaşık 36 saat süren çalışma sonucunda tamamen söndürülen İstanbul feribotu'nda bulunan 3'ü yarış, toplam 80 otomobil tamamen suyun altıında kaldı.  Suyun altında kalan araçların çıkartılması için öncelikle suyun tahliye edilmesi gerektiğini söyleyen yetkililer bunun ancak birkaç gün alacağını söylediler.
Yanarak enkaz haline gelen İstanbul Feribotu'nda yine zaman zaman yanmaların olduğu ve söndürme ekiplerince derhal müdahale edildiği bildirildi.
ARAÇLAR HURDAYA DÖNDÜ: İstanbul'dan İzmir'e giderken Marmara adası açıklarında çıkan yangın sebebiyle Tekirdağ limanındaki eski iskeleye çekilen İstanbul Feribotu'nda su boşaltma çalışmaları devam ediyor.
32 saatlik bir çalışma sonrası söndürülen yangın, İatanbul feribotunun ön kısmında öğleye doğru yeniden başladı.
Bu arada çok fazla basılan su sebebiyle, sancak tarafına yaslanan feribottaki suyun bir bölümünün boşaltılması ile feribotta düzelme sağlandı. Feribot 6 metre derinliğindeki yerde karaya oturmuş durumda bulunuyor.
İstanbul Feribotu'nun alt bölümlerinde 1 metre yüksekliğinde su bulunduğu, taşıtların büyük bölümünün de su içinde ve kullanılmaz halde olduğu belirtiliyor.
01 Haziran 1992
HARUN YEREBAKAN - EKREM ÇALKILIÇ
TEKİRDAĞ


Kaynak:http://www.isguv.com



simon

13 yıl önce - Çrş 24 May 2006, 01:39

2001 yılında İnkılâp ve Sedefadası vapurlarının çarpışmasını konu alan başka bir gazetenin küpürü.

Sabah Gazetesi


(+)


burakbecan
13 yıl önce - Cmt 03 Hzr 2006, 13:01

benim hatırladığım ve canlı olarak şahit olduğum bir kaza var aslında.ve bu kazada büyük bir faciadan dönüldü!gelelim olaya;seneyi tam olarak hatırlamıyorum ama gene bir yaz günü  cuma akşamüstü çınarcıkta iskele yakınında  istanbuldan gelecek 18.00 vapurunu bekliyorduk.babam ve halamlar haftaiçleri çalıştıkları için doğal olarak cuma akşam vapuruyla geliyorlardı yazlığa.ve saat 20.00 suları!iskeleye yanaşmakta olan vapur yanılmıyorsam ya korutürk yada bahçekapıydı,ve vapur iskeleye yanaştı.Derken yolcular boşalmaya başladı(ki çınarcık akşam vapuru özellikle cuma akşamları en az 10 dakikada boşalır,birde ozamanlar en kalabalık zamanlardı)yaklaşık 5 dakika sonra büyük bir gürültü koptu ve iskelenin uç tarafındaki yarısı sular altında kaldı,tabiki o sırada inmekte olan yolcuların bazıları denize düştü,vapurdan ilk inenlere ise birşey olmadı tabiki(buna bizimkilerde dahil) ve daha sonra sahil güvenlik botu olay yerine gelerek yolcuların denizden kurtarılmasını sağladı!ve iskelenin üzerinde olanların bazılarından aldığımız duyuma göre gemi görevlileri vapurun halatlarını baltalarla keserek gemiyide denize doğru çekilmekten kurtarmışlar.tabi bu olaydan sonra seferler taşliman dediğimiz balıkçı barınaklarının olduğu yere kurulan bir rıhtım iskele aracılığı ile yapıldı.



Murat Caner
13 yıl önce - Pzr 04 Hzr 2006, 00:07

Bu arada soracam unutuyorum. Suadiye'ye ne oldu?

Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Pzr 04 Hzr 2006, 00:15

"Suadiye" Haliç'te büyük bir yangın geçirdikten sonra, bir süre iskelet halinde bekledi ve geçen yıl (ya da 2004'ün sonlarında) parçalanarak buradan taşındı. Yani, artık Şehirhatları'nın (İDO'nun) "Suadiye" isminde bir vapuru maalesef yok!...

Akın KURTOĞLU



Murat Caner
13 yıl önce - Pzr 04 Hzr 2006, 00:32

Aynı olay Dereköy'de İnönü motorunun başına gelmişti.

simon

13 yıl önce - Pzr 04 Hzr 2006, 02:22

Hazır konu Suadiye vapuruna gelmişken, talihsiz vapur Suadiye'nin talihsiz sonunu konu alan bir gazete küpürü.

Posta Gazetesi


(+)


fatih kocaoglu
13 yıl önce - Pts 12 Hzr 2006, 21:17

Yakıt I'in fotoğrafı
 

(+)




sayfa 3
« önceki   1234 ... 161718   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM