Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Çrş 16 Mar 2005, 02:13
Şehirhatları Vapurlarının Uğradığı Kazalar ve Yangınlar





(+)

Söndüren-8, Salacak açıklarına çekerek getirdiği Pendik'e soğutma suyu sıkıyor...

1960-61 yapımı Gowen-Glasgow tersanesi üretimi 9 vapurdan hurdaya ayrılan 2. talihsiz: "PENDİK"...



 

(+)



 

(+)

"Anadolukavağı" 6 Mart 1985'de Kadıköy-Karaköy seferi sırasında 14.40'da yandıktan 7 yıl sonra, bu kez "Pendik" vapuru, Karaköy'de 29 Ağustos 1992'de yanıyor... 9 kardeşten geriye 7'si kalıyor...

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Çrş 16 Mar 2005, 02:54

TDİ'nin "SUADİYE" adlı vapuru da 27 Mayıs 2003'de Haliç Tersanesi'nde yanıyor...



(+)


1964 yapımı Suadiye, daha önce de 1982'de Bostancı iskelesinde yanarak ağır hasar gördü... 1997'de de Sirkeci-Adalar seferinde bir kum kosteriyle çarpışarak hasar gördü...

Vapur ayrıca 18 Kasım 1978'de de kaçırılarak rehin alınmış, saatlerce Marmara ve Boğazlarda dolaştırılmıştı...




(+)


Şu anda vapurun çalışıp çalışmadığını bilemiyorum... Zannederesem çürüğe çıkmış olmalı...

Akın KURTOĞLU


Kemal Çevik
14 yıl önce - Çrş 16 Mar 2005, 03:45
9 Kardeş


Akın bey,

Bu 9 kardeşin başından hiç yangın, kaza eksik olmadı.

Kanlıca, yanlış hatırlamıyosam 1993 sonu ya da 1994 başı gibi tersanede bir yangın yaşadı.

Harbiye, bir kaza geçirdi, Södürenler'den birine çarpıp batmasına neden oldu, hatta "yanmasa bile itfaiyeyi batırıyor" diye şaka yaparken bir süre sonra yanarak hurda oldu.

Turan Emeksiz, 1971 ya da 1972 yazında limana girerken bir gemiyle çarpıştı, ölen yaralanan oldu

Inkılap, bunu çok iyi hatırlıyorum içindeydim, tipide radarı bozuldu, 1972 şubatında bir gün Karaköy-Kadıköy arasında yolunu kaybetti, hava biraz açılır gibi olduğunda kendimizi Yenikapı açıklarında bulduk, yaklaşık bir buçuk saat sonra Kadıköy'e yanaştığımızda haberi duyan yolcu yakınları iskeleyi ana baba gününe çevirmişti.

Görüşmek üzere
Kemal Çevik



Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cum 08 Nis 2005, 02:36



(+)

"Beylerbeyi" vapurunun, Salacak açıklarında son bulan macerası... Gece çok kuvvetli esen lodos, onu bağlı bulunduğu Harem iskelesinin halatlarından kopararak buraya kadar sürükledikten sonra, kayalıklara savurup atıyor ve Beylerbeyi alttan ağır ağır yara alarak yan yatıyor (4 Kasım 1995). Gemi bu şekilde 1 yıldan fazla bir zaman durduktan sonra, parçalanarak yok ediliyor (8 adet Köy tipi vapurumuzdan biri olan vapur, son zamanlarında Kabataş-Üsküdar hattında çalışıyordu). FOTO: Haluk Özözlü'nün Pazar ilâvesinde çıkan bir fotoğrafından taratılmıştır.



Geminin, aylar sonraki hali (1 Ağustos 1996)... Yatış açısında herhangi bir değişiklik olmamakla birlikte, bilhassa dış ahşap kaplamaları, oturma yerleri, tavanı, tüm camları ve de kaptan köşkü artık yok... Hava şartları en önemli etken... Tabii ki, geceleri gemiyi yoğun bir şekilde hafifletmeye çalışanların gayretleri de cabası... Üç ay kadar sonra ise, geminin su kesiminden itibaren sadece 1.5-2 metrelik bölümü kalacaktır...

Akın KURTOĞLU


simon

13 yıl önce - Cum 25 Ksm 2005, 01:17
N. Alptoğan vapuru


Nurettin Alptoğan (Bayraklı) vapurunun vukuatları.



(+)


* 3-Şubat-1995 yılında, Kadıköy-Beşiktaş seferini yaparken, Kadıköy-Eminönü seferini yapan varan III adlı yolcu motoruyla çarpıştı. Kaza sonrasında 8 kişi yaralandı.

*Bu kazadan bir süre sonra, Kadıköy-Beşiktaş seferi sırasında yine kazaya karıştı. Bu sefer Kadıköy'den hareket ettikten bir süre sonra, Haydarpaşa açıklarında bir yolcu motoruna çarpmamak için manevra yaparken, dümeni kilitlendi. Gemi kontrolden çıkarak burun kısmından Haydarpaşa Mendireğine bindirdi. Kaza sonrası ölen yada yaralanan olmadı. Yolcular "Şehit Sami Akbulut" vapuruna aktarılarak Beşiktaş'a gönderildi. Yapılan inceleme sonucunda, Bayraklı (Nurettin Alptoğan) vapurunda ciddi bir hasar olmadığı tespit edildi.

*Aynı yılın sonlarına doğru Eminönü-Üsküdar seferi yapan Bayraklı (N. Alptoğan) bu kez Sakaryam isimli yolcu motoruyla çarpıştı. Kaza sonrası yolcu motoru sarayburnu'na çekildi ve iskeleye bağlandı. Ancak bağlandığı iskelede kısa bir süre sonra battı. Vapurda ise hafif hasar oluştu.

*On yıl sonra, 12-Ağustos-2005 yılında Kızkulesi açıklarında, Mendirek kazasında olduğu gibi
Nurettin Alptoğan (Bayraklı) vapurunun dümeni kilitlenmesi sonucunda, Paşabahçe
vapuruyla çarpıştı. Şans eseri her iki gemide'de Ölen ya da yaralanan olmadı. Kaza sonrası
Paşabahçe vapurunun Sancak (Sağ) tarafının filika mahallini kısmından,Nurettin Alptoğan vapuru ise burundan zarar görmüştü. Her iki gemi Haliç Tersanesi'ne çekilerek hasarlı yerleri onarıldıktan sonra tekrar seferlere dönmüşlerdir.



simon

13 yıl önce - Pts 28 Ksm 2005, 23:08
Rumelikavağı vapuru


"Rumelikavağı" vapurunun vukuatı



(+)


11 Haziran 1994 yılında, Eminönü - Üsküdar seferi yapan Rumelikavağı vapurunun arka kısmında ses bombası patladı. Eminönü İskelesi'nden Üsküdar'a hareket ederken bomba'nın patlaması sonucu 5 kişi yaralandı. Olay sonrası vapuru seferden çekerek incelemeye alan yetkililer,büyük hasar meydana geldiğini bildirdiler. Olay nedeni ile bu sefer yaklaşık bir saat yapılamadı. Bir süre sonra geminin hasarlı yerleri onarılıp, tekrar seferlere konuldu.


simon

13 yıl önce - Cmt 10 Arl 2005, 22:29
Şehit İlker Karter Vapuru


Şehit İlker Karter Vapurunun Vukuatı


Şehit İlker Karter, Sirkeci'deki tamir atölyesinde bakım onarım görürken.
Not:Bu resmin kazayla bir bağlantısı yoktur.

İstanbul Boğaz'ında bir kaza sonucu yine facianın eşiğinden dönüldü. 26 Ocak 2000 tarihinde Şehir Hatlarına bağlı "Şehit İlker Karter" ile Ukrayna bandıralı "Aleksandi Asafkin" adlı yük gemisiyle çarpışması bu kazalardan biridir. Akşam saat 18:15 sularında Mersin'den Ukrayna'ya giden yük gemisi, Kabataş açıklarında Şehit İlker Karter vapuruyla çarpıştı. Kaza sonrası vapurda büyük hasar meydana geldi. Römokörler eşliğinde Kabataş'a çekilen vapur, yolcu tahliyesinden sonra burundan batmaya başladı. Hatta burun yazısı görünmeyecek derecede battı. Daha sonra dalgıçlar tarafından yarık kapatılıp, vapurun içine dolan suyuda motopomplar yardımıyla boşalttılar. Kuru yük gemisi ise Sarıyer açıklarında durduruldu. Kazanda tek sevindirici yan ise şans eseri ölen ya da yaralanan olmaması. Şehit İlker Karter bu kazadan sonra bir süreliğine Sirkeciye çekilip, daha sonra Tersaneye gönderilerek hasarlı yerleri onarılmaya başlandı. Bu vapur bir yıl kadar bir süreyle seferlerden uzak kaldı.



simon

13 yıl önce - Sal 27 Arl 2005, 21:09
Beylerbeyi 1952-1995


1996 Yılında gazeteden kestiğim, Beylerbeyi vapuru ile ilgili bir haber.





(+)






simon

13 yıl önce - Çrş 01 Mar 2006, 19:23
1 Mart


1 Mart ve Talihsiz Kadıköy Vapuru

1 Mart 1958 Yılında yaşanan Üsküdar vapuru faciasının bugün yıldönümü. Ancak 1 Mart'ta yaşanan hadise sırf bu değil ne yazık ki. 1 Mart 1966 Yılının akşamında, İstanbul limanının tutuştuğu bir gecede İskelede bağlı duran talihsiz Kadıköy vapuru feci şekilde yanmıştı. Bu olay üzerinden tam 40 sene geçmiş.

O gece Boğaz'da iki Rus tankeri çarpışmış, denize dökülen mazotlar limanı ve iskelelerin bulunduğu bölgeyi kaplamıştı. Kadıköy vapuru 23:45'te Köprüden Kadıköy'e sefer yapacaktı. Vapur dolmuş ancak tehlikeli durumdan dolayı kaldırılamamıştı. Birden İskele çevresindeki denizi alevlerin kapladığı, geminin ve iskelenin tutuştuğu görülmüş. Halk panik içinde gemiyi boşaltmış, liman'da ve rıhtım'da bulunan diğer gemiler demir alarak kurtulmayı başarmışlardı. Böylece Kadıköy vapurunun hizmet süresi 54 yıl sürmüştü.



(+)

1912 Fransa yapımı olan talihsiz Kadıköy vapuru, yandıktan sonra elden çıktığı günlerde.

Kaynak: Gemiler,Süvariler,İskeleler (Eser TUTEL)


umit1
13 yıl önce - Çrş 01 Mar 2006, 19:34

Kadikoy vapurunda uyumakta olan yersiz yurtsuz takimindan bir vatandasimizda vefat etmisti bu olayda.
O gece sadece Kadikoy vapuru degil,Kadikoy-Haydarpasa iskeleside tamamen yanmis,yeni iskele gelene kadar Kadikoy seferleri Adalar iskelesinden yapilmisti,
Denize dokulen ham petrolun Karakoy sahilinde bir sahsin denize izmarit atmasindan dolayi parladigi soyleniyordu o gunlerde,



sayfa 1
123 ... 161718   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM