Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
ferhevn
13 yıl önce - Pzr 26 Mar 2006, 23:00
İstanbul vapur ve deniz otobüsü iskeleleri birleştirilmeli mi?



İDO'ya tavsiyem; şu anki deniz otobüsleri iskeleleriyle vapur iskelerini birleştirebilirlerse hem personolden tasarruf etmiş olurlar, hem de çevre görünümüne katkıları olur.

Bir de şu tavsiyem olacak: şehirhatlarındaki deneyimli personelden kaptan kağıdı olanları deniz otobüslerinde kaptanlık yaptırarak ekonomik olarak biraz daha kâra geçebilirler. Çünkü duyumlarıma göre şehir hatlarında vapurları kullanabilen uzman personel deniz otobüsleri gibi pratik ve manevra kabiliyeti yüksek tekneleri kolayca kullanabileceği yönünde...

Adalardaki deniz otobüsleri iskeleleriyle vapur iskeleleri neden aynı yerde olmuyor? Bu hem ekonomik açıdan hemde çevresel görüntü açısından güzel olmaz mı, ne dersiniz?


Emir Kula
13 yıl önce - Pzr 26 Mar 2006, 23:57

Alıntı:
ido ya tavsiyem şu anki deniz otobüsleri iskeleleriyle vapur iskelerini birleştirebilirlerse hem personolden tasarruf etm.ş olurlar hemde çevre görünümüne katkıları olur

Ben böyle bir şeyin gerçekleşeceğine ihtimal vermiyorum.Çünkü deniz otobüsü ücretleri ile vapur ücretleri farklı.Kendini uyanık zanneden bazı yolcular,vapur akbili basıp çok rahat deniz otobüsüne binebilirler.Hem bazı deniz otobüsü iskelelerinde örneğin Karaköy.Haftaiçi her gün gündüz sattlerinde bir adet deniz otobüsü bağlı bir şekilde bekliyor.Bu da eğer birleşme olursa,vapurların ve diğer deniz otobüslerinin yanaşmalarını olumsuz etkileyecektir.Zaten deniz otobüsü iskeleleri ile vapur iskeleleri birbirine çok yakın olduğu için İDO'nun böyle bir şeye gereksinim duyacağını zannetmiyorum.
Saygılarımla...


burakbecan
13 yıl önce - Pts 27 Mar 2006, 00:54

bence ıskelelerın birleşmesi çok saçma olur!



Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Pts 27 Mar 2006, 02:09

Aslında vapur ve denibüs iskelelerinin arasındaki mesafeyi kapatmak, güvenlik, seyr-ü sefer ve benzeri ortak çalışmaları birlikte yürütebilmek için; "tek çatı altına toplanmış hareket iskeleleri" olabilir. Bunların yanaşma ve bağlama platformları, haliyle birbirlerinden farklı dizayn edilmek zorundadır (vapurların ve denibüslerin su kesimleri arasındaki farklılıklar, yolcu indirme ve bindirme noktalarının değişik yerlerde olması gibi nedenlerden ötürü). Aynı platform üzerinde ama değişik girişlerden oluşan; "vapur-denibüs" iskeleleri inşa edilecek olursa, yolcular iki ayrı taşıma türü arasında gidip-gelmek zorunda kalmazlar, aktarmalar hız kazanır, tarifeler çok daha sağlıklı takip edilir ve herşeyden önemlisi birleşik iskele personeli çok daha aktif çalışır.



Gözünüzün önünde canlandırabilmeniz için bir örneğini çizmeye çalıştığım dual iskelenin soldakine deniz otobüsleri (B), sağdakine ise vapurlar (A) yanaşıp kalkabilir. Aynı bina içinde ikiye bölünmüş salonlardan yolcular alınır. Ama (meselâ; "Sarıyer") iskelesi denildiğinde, herkesin gözönüne tek bir yapıdan müteşekkil bir bina gelir.  

Bu tarz bir projede, deniz taşıtlarının frekansları da birbirlerinin üzerine binmeyecek şekilde, mantıklı aralıklarla düzenlenir. Bu binanın kapısına gelen yolcu, saat (ve de kesesi ) uygun olduğu ölçüde, önündeki seçeneklerden herhangi birini kullanır. Araçlardan birini kaçıran, diğer alternatif üzerinde yoğunlaşabilir.  

Akın KURTOĞLU


Mustafa Noyan

13 yıl önce - Pts 27 Mar 2006, 11:35
İskelelerin Birleştirilmesi


Tek çatı altına toplanmış hareket iskeleleri kesinlikle mantıklı bir çözüm, Karaköy deniz otobüsü iskelesi sadece sabah akşam sefer saatleri için hem Karaköy Sahili'nin görünümü bozuyor, hem gereksiz yere personel çalıştırılıyor, deniz otobüsleri Karaköy vapur iskelesini birkaç küçük ayar çalışması ile rahatlıkla kullanabilir, çakışma olan saatlerde Karaköy İskelesi'nin bir yanına vapurlar diğer yanına deniz otobüsleri yanaşabilir, aynı konu ile ilgili, (daha önce bir yazımda aynı konudaki fikrimi yazmıştım) http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=144473#144473
Alıntı:
Kabataş'da baraka görünümlü deniz otobüsü iskelesi yanında öğleden sonra 16:15 e kadar boş duran koca Kabataş Vapur İskelesi küçük birkaç değişiklikle deniz otobüslerinin yanaşmasına uygun duruma getirilebilir; gerekirse yanaşma iskeleri sabit kalarak sağ tarafı terminal olarak düzenlenecek vapur iskelesiyle birleştirelebilir.
İskele yetersiz kalırsa Üsküdar seferleri eskisi gibi halen kullanılmayan arabalı vapur iskelesinden yapılabilir.

Kabataş İskelesi'nde aynı düzenleme yapılarak Kabataş sahilini yıllardır işgal eden deniz otobüsü terminali baraka kaldırılabilir, bir düşünsenize orada çağdaş dizayn koca bir vapur iskelesi günün 16 saati kullanılmıyor, modern füniküler istasyonundan çıkacak yolcu deniz otobüsüne geçmek için prefabrik barakayı kullanıyor!
Deniz otobüsleri ve vapurların aynı iskeleyi kullanabilmeleri fikrimizi destekelyen çok güzel bir örneğimiz de var, Çınarcık İskelesi.

 

Fotoğrafta görüldüğü üzere iskelenin bir tarafında deniz otobüsü yanaşmış, diğer boş tarafından ise vapur henüz kalkmış, iskeleye birden fazla vapur yanaştığında deniz otobüsü tarafı da rahatlıkla vapurlar tarafından kullanılabiliyor.



Kutlu Singil

13 yıl önce - Pts 27 Mar 2006, 11:56

Gercektende ilk bakista cok cici ve mantikli gorunuyor iskeleleri birlestirmek fikri... ancak, Kadikoy iskelesini goz onune aliyorum... bazen 3 vapurun ayni anda yanastigi iskeleyi birde buslerle yuklemek mumkun mu?

ayrica, bus kaptanlarinin vapur kaptanlari arasinda cok populer olmadigini ve buslerin surat avantajlarrinida kullanarak denizde gecis kurallarini hice saydiklarinida biliyorum... dolayisiyla aslinda son derece estetik ve mantikli olmasi ongorulebilecek olan bu fikirin gercekte ne kadar uygulanabilir olduguyla ilgili suphelerim bulunmakta.


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Pts 27 Mar 2006, 17:13

Çok haklısınız. Bütün iskelelerde uygulanması zaten imkânsız (Hatta bazı durumlarda da gereksiz). Ancak ilk aşamada Boğaziçi ve Adalar iskelelerinde bu tarz bir birleşim düşünülebilir: Sarıyer, Beykoz, İstinye ile Kınalı, Burgaz ve Heybeli'de, ayrıca Yalova ve Çınarcık'ta dual iskele mantığı, buralara verilen personel azlığını da bir şekilde absorbe edebilecek, ayrıca iskeleler birarada bulunacaktır. Verim alındığı taktirde, sonradan ileride benzer iskelelerde de benzer birleştirmeler gerçekleşebilir (Boğaziçi'nde açılması plânlanan yeni Denibüs iskelelerinde meselâ).

Merkezî ve seyrü seferi yoğun olan ya ya birleştirilmesi mantıksız ve imkânsız noktalarda da (Eminönü, Üsküdar, Bostancı gibi birden fazla platformu mevcut olan) iskeleler arasındaki mesafenin de kabul edilebilir mesafelerin dışına taşırılmaması İstanbulluar için en büyük kolaylıktır.

Karaköy, Kadıköy ve Beşiktaş gibi iskeleler üzerinde ise özel uygulamalar çalışılabilinir.

Akın KURTOĞLU



Kutlu Singil

13 yıl önce - Pts 27 Mar 2006, 21:11

Aklima geldide, bir diger baslik altinda iskelelerin yenilendigini okudum... eger bir birlestirme yapilacaksa dahi, bu tarihi iskelelerin (ki bunlar sanat eseri bence) gorunum ve ozelliklerine zara vermeden yapilmali... ama o da nasil olur bilemiyorum...

burakbecan
13 yıl önce - Pts 27 Mar 2006, 21:53

çınarcık ta yazları pazar aksamları mesela ıstanbula ıkı ayrı sefer var.ve bu seferler ıcın bekleyen vapurlar ıkı tarafa yanasmıyor.bırbırlerının yanına yanasıyorlar.zaten bence ıdo sırf denız otobusunu yer acılsın dıyeaksam kabatas_cınarcık seferlerını tek sefere ındırdı!!!yanı sonucta kım nederse desın denız otobuslerını vapurlarımızdan ustun tutuyorlar

yılmazz

13 yıl önce - Pts 27 Mar 2006, 22:45

istanbulda sanmayınki sadece karada trafik oluyor sabah ve akşamlarıda istanbulun deniz trafiği ağırlaşıyor
deniz otobüsleri farklı hızlara sahipler ve farklı yerlerden hepsi aynı iskeleye gelip bir birlerini bekliyorlar birde bu araya vapurları koyduğumuzu düşünürsek ki bence düşünmeyelim içinden çıkılmaz bir hal alır.tabi birde daha önemlisi deniz otobüsleri yüksek ve iskeleleride öyle bir vapur buraya yanaşırsa yolcu indirmek baya bi güçleşir
zaten olay ido tarafından da ayrı ayrı ele alınıyor
1-İstanbul Deniz Otobüsleri İşletmesi
2-İ.D.O.Şehirhatları İşletmesi
onlarında iskele birleştirmeye sıcak bakmadığı kesin ama personel olarak vapurdaki deneyimli makine ve güverte personelinden yaklaşık 20-25 kişi deniz otobüslerine çağrıldı ama personel bu olaya pek sıcak bakmıyor



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM