Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 6
mordehay kohen

12 yıl önce - Pts 03 Eyl 2007, 22:27

Olur öyle vakalar vapurlarda suadiye pisipisine dikkaksizlik sebebinden yandı güzelim vapur .
maalesef bu konularda ders almıyorlar .
geçenlerde show tvde asker uğurlamanın dozu kaçtı diye bir haber yayınladılar . askeri uğurlayan gençlerden birisi şehir içinde tapancayı eline almış havaya doğru kurşun sıkıyor . kaç defa maganda kurşunu ile bir kaç masum insan can verdi kimse durdurmadı.
bence vapurlarda çıkan yangın olayları dikkatsizlik ve ihmalden meydana geldi
mesela karadeniz hattında çalışan 1937 model trabzon ordu giresun vapurları hepsi yanarak servis dışı
bırakıldılar .Marmara hattında çalışan gemlik vapuru istinye tersanesinde onarımda iken çıkan bir yangında servis dışı bırakıldı . buradaki liste kısmendir .


fatih atalan
12 yıl önce - Pts 10 Eyl 2007, 00:41



Dileyelim ki duman bu vapurların sadece bacasından çıksın ve çok uzun süreler boyunca tütsün..


Levent71
11 yıl önce - Cum 23 May 2008, 10:47
Dolmabahçe kurtarılamaz mıydı?


Hep merak etmişimdir Dolmabahçe kurtarılamaz mıydı diye? Ve hep aklıma bir soru gelir. Biraz da komplo teorisi gibidir. Yassıada duruşmalarına insanları taşıyan vapur olduğu için mi kurban edildi diye düşünürüm? Deniz Gezmiş ve iki arkadaşının idamında, DP'nin devamı niteliğindeki siyasilerin "üçe üç" düşüncesinden hareket ettikleri hep söylene gelen bir iddiadır nitekim. Yeniçeri ocağı kaldırıldıktan sonra yeniçerilerin mezar taşlarını bile kırıp yok etmeye çalışan bir milletin mensupları olduğumuzu düşünürsek...

Bilemiyorum. Bildiğim, Dolmabahçe'ye yazık olduğudur.



Adil Akgül
11 yıl önce - Pzr 25 May 2008, 20:50

Dolmabahçe gemisi hakkında açıkçası çok bilgim yok, ancak şu anda ciddi bir sorun ile karşı karşıyayız. Şöyledir ki, Fenerbahçe gemisi de kısa bir süre içinde aramızdan ayrılmak üzere

Yaklaşık 9 aydır aralıksız olarak günde üç saat güvertesinde bulunduğum geminin, anlayamadığım demekten ziyade, anlam veremediğim sebeplerden ötürü önümüzdeki birkaç ay içinde emekliye ayrılmasının söz konusu olduğu, sağlam kaynaklardan kulağıma çalındı.

Daha da anlayamadığım, nerede ise 60 senedir İstanbul ile özdeşleşen geminin, bu kadar kaderine terk edilebilir durumda olması; daha daha anlayamadığım, şehrin silueti, tarihi, mimarisi ile bu kadar ilgili bir Büyükşehir Belediye Başkanımız var iken, ve gemi de İDO kapsamında -en azından bildiğim kadarı ile- nispeten belediyeye bağlı durumda iken, hiçbir ağızdan ses çıkmaması.

Adı sanı bilinmeyen dört tarafı su ile çevrili demir parçası vasıflı gemilerin "yenilenmesi" için dökülen paranın haddi hesabı yokken, Marmara'nın prensesi, jilet ya da lokanta olmak yolunda büyük adımlar ile ilerletiliyor.

Son olarak bu cumartesi günü 15:15 seferine Büyükada'dan uğurladım onları. Liman süresi dolduğundan en kısa zamanda tersaneye gireceği söylenmekte, ama çıkar mı, çıksa da sefere döner mi, orası meçhul..

Bilgisi olan varsa, aydınlatabilirse sevinirim.


Levent71
11 yıl önce - Cum 30 May 2008, 11:27

Fenerbahçe ile Paşabahçe de giderse İstanbul'da bakınca insanı mutlu edecek gemi kalmayacak. Çok yazık olacak.



Levent71
11 yıl önce - Pts 02 Hzr 2008, 11:31
Fenerbahçe'nin akıbeti


İdo'ya email attım. Cevap yazmışlar. Cevaptan pek umut çıkarmak mümkün değil.

AsliKaraman@ido.com.tr
Sayın Levent ÖKTEM ,

Karar aşamasında gemilerin yaşları önemlidir. Klas kuruluşlarının kontrolü neticesinde yapılacak iyileştirmeler ile gemilerin kullanım süreleri uzatılabilir. Bu iyileştirme maliyetleri işletmememiz tarafından incelenir, uygun görülmesi halinde iyileştirme yapılır, yüksek miktarlarda olması halinde ise geminin hurdaya ayrılma kararı verilebilir.Fenerbahçe gemiside filomuzda ki en eski gemidir.Fenerbahçe gemisine dair iyileştirme durumu kurumumuzca incelenmektedir.


Bilgilerinize sunarız,
Saygılarımızla
İDO Halkla İlişkiler



(+)


Adil Akgül
11 yıl önce - Pts 02 Hzr 2008, 14:24
Elif-mertek-midyat-bulgur pirinç paritesi


Fenerbahçe, filolarındaki en eski gemi...Doğrudur.

Eğer bu geminin eline:
1-Konfor
2-Sürat
3-Denizcilik
4-Manevra
açılarından, su dökebilecek bir gemileri daha var ise söylesinler, ilk sacını ben keseyim!


(Biliyorum ki birileri çıkıp şimdi Paşabahçe var diyecekler, ama acaba ikisi de aynı gün aynı saatte aynı bakım koşullarında denize çıksa ne olur, ve ayrıca kışın Paşabahçe gemisinin buzdolabından farkı nedir sorularının cevaplarını artık bilenler bilmeyenlere anlatıverirler)
Fayda-maliyet analizinin bazı yapılara uygulanmasına karşıyım.

Ne hikmetse, cami duvarı ağartmaya ödenen paranın haddi hesabı yok? Demek ki camilerin de ekonomik ömrü bitmiş! Neden kimse yıkıp yenisini yapmıyor, pardon "Satın almıyor"?

Çünkü onlar "tarihi eser".

Peki bu gemi nedir??

1952 yılından günümüze dek, dedelerimizin anılarının geçtiği, ayakta kalan iki güvertenin birisidir. 56 yaşında bir çınardır, daha bel vermemiştir. Ödün de vermemiştir, hava da yapmaz, dalgadan da tınmaz. Kış boyunca her türlü lodosta Ada yolcusunun eli ayağı, Hızır Reis'idir.

Hadi geçtim bunları...

Alınız size tek soru:

"Talep olması durumunda hurdaya çıkartmak için gerek ve yeter şart nedir?"

Cevabı tek kelimedir:

"İkame (Yerine koyma)."

Peki var mı?

Yok.

Bitmiştir.

Baş ağrıttığım için affola, saygılarımla..



Tuncaaa
11 yıl önce - Pts 02 Hzr 2008, 15:55

eski vapurların resimlerini görünce ne güzel isimleri olduğunu hatırlıyor çocukluğumuza gidiyoruz adeta, fenerbahçe ve paşabahçe özellikle karamürselde otururken yalova üzerinden bindiğim bir vapurdu sonrasında okul yıllarında da senelerce vapura bindim vapur zevki başkadır az önce bütün başlığı baştan sona okurken resimlerden birinde "inkılap" vapuru gördüm ve dayanamadım bir mesaj yazıyorum, bir o isimlere bakın birde şimdiki dönemde yeni gemilerin isimlerine bakın.. ne demek istediğimi çok iyi anlacayaksınız!.
ido nun sitesine bakıyorum, bir tane "Mustafa Kemal Atatürk" veya "İsmet İnönü" adında hızlı feribotumuz, deniz otobüsümüz, hatta vapurumuz arabalı vapurumuz yok sandalımız bile yok... ama bu gidişle yakında sevgili bakanlarımızında adları birer birer vapurlara deniz otobüslerine verilir onlar biter padişahların adı verilir ama kimsenin aklına filonun en görkemli gemisine "Atatürk" diğerine de "İnönü" adı vermek gelmez
şu anda üzerinde yaşadığımız toprakları nasıl aldık kimler sayesinde aldık unutulmuş, yazık gerçekten çok yazık!..


kaynak:
http://www.ido.com.tr/index.cfm?page=SubPage& ...url][/url]


Levent71
11 yıl önce - Sal 03 Hzr 2008, 11:03
Tarih


Adil Bey, mesajınızda yazdıklarınıza kesinlikle katılıyorum. Eski olmak, yok etmek için yeterli sebep olabilir mi? Marmaray kazısında Üsküdar'da ve Yenikapı'da çıkan eserler yüzünden koca inşaatı aylarca beklettik. Şimdi ise başka bir eseri, ömrünü tamamladı diye yok etmekten bahsediyorlar. Gerçi Savarona'yı bile koruyamayan, Nusrat mayın gemisini koyun gemisine çeviren bir zihniyet ile karşı karşıyayız. Fenerbahçe'nin korunmasını beklemek hayalcilik mi olur diye düşünmeden edemiyor insan.

Ama korumalıyız. Bir güzelliğin daha yok olup gitmesine göz yummamalıyız. Yüzlercesi yok oldu. Ancak fotoğraf ve maketlerde görüyoruz. Fenerbahçe de yok olmasın. Dolmabahçe gibi idam sehpasına çıkarılmasını görmek istemiyoruz.

[/quote]


Adil Akgül
11 yıl önce - Sal 03 Hzr 2008, 12:21

Efendim,

"Hayalcilik olmasın, artık olması gerekenler olsun" diye düşünmez ve bu uğurda hareket etmez isek, hayal olmasını engellememek bizim suçumuz olacaktır (gereksiz komplike bir cümle oldu galiba).

Bu arada verdiğiniz listede, Yavuz zırhlısını da unutmamak lazım ki Yavuz'un emekli edilişi diğerlerine göre çok daha geç bir tarihtir (Buraya bir düzeltme yapıyorum: TCG Yavuz (1), 1971'de hizmet dışına çıkartılıp 1976'da hurda olarak satılmıştır. Kendi tarihimize sahip çıkma anlayışımız, bugünkü kaderimizi bağlayan gemiye ne kadar sahip çıkmış olmamız ile zaten yeterince açık.).



sayfa 6
ANA SAYFA -> ULAŞIM