Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 5
tarkan arslan

13 yıl önce - Prş 20 Nis 2006, 14:58

fenerbahçe yalova geldi açık deniz avantajı tek manevrayla yanaştı

yılmazz

13 yıl önce - Cmt 22 Nis 2006, 01:32

Alıntı:
Büyükada'dan Sirkeci'ye döndüm, gemi tamyol giderken eskisi gibi mükemmel yol yapıyor ancak iskelere yanaşırken geminin fazla zorlanmamaya çalışıldığını farkettim, her adaya yanaşmada en az 5 dakika harcadı

mustafa abi aslında olay makinenin zorlanmama olayı değil bu konu hakkında atladığım bir bilgiyi size veriyim
biliyosunuz bu gemilerde çift dümen var ve iskele hangi yönde kalıyosa o dümen kullanılıyor yalova dönüşlerinde bildiğiniz gibi iskele dümen kullanılıyor iskele dümen bu makine arızasından baya bir öncesi 10derece kayık olduğu söylenmişti tabi makine arızasıyla beraber bu arızada düzeltildi.tabi düzeldikten sonra bir sorun daha çıktı oda dümenin zor dönmesi hatta hiç dönmemesi bu sorun benim bildiğim tersanede düzeltilecekti ama herhalde sefere çıkılınca ufak bir çaresi bulunmuş ama bir sorlanma söz konusu geminin suvarileri zaten bundan şikayetçiydi hatta bende denedim baya zorlamam rağmen 1milim bile oynatamamıştım ben bu yanaşamama olayını bu dümen sorununa bağlıyorum.


Arda Alkaya
13 yıl önce - Pzr 23 Nis 2006, 20:05

yılmaz'dan Fenerbahçe'nin hasta olduğunu öğrenince bu Cuma atladığım gibi soluğu Kabataş iskelesinde aldım, hasta ziyareti için. Fenerbahçe hastalığına rağmen asaletinden ve hızından hiçbirşey kaybetmemişti. Öyleki 18:30'da Eminönü'nden kalkan C tipi bir Bostancı vapurunu geçmeyi başardı.

2,5 saatlik yolculuğum sırasında vapurun her tarafını gezme şansım oldu. İDO'ya ve gemi mürettebatına teşekkür etmek istiyorum. Gemi salonları tertemizdi ve mis gibi kokuyordu.  Yeni vapur tasarımlarında Fenerbahçe temel alınabilir. Öncelikle salonlar geniş ve havadar. Koltuklar çok rahat. Merdivenler geniş ve dik değil. Yeni vapurlarda merdivenler dar ve dik bu yüzden yaşlılar, çocuklar ve engelliler çok zorlanıyor. Aşağıda bazı Fenerbahçe fotoğrafları var:



(+)




(+)




(+)

Seren direği. Fenerbahçe'de kocaman bir radar var ve çok hızlı dönüyor. Tıpkı hızlı feribotlardaki gibi.



(+)




(+)




(+)


Şimdi gelelim en önemli noktaya: yılmaz'ın da dediği gibi Fenerbahçe'de bir motor problemi var. Fenerbahçe'de 10 silindirli iki adet Sulzer makine var. 10 silindir 5X2 şekilde kranklara bağlı. Sancak makinenin kıç tarafındaki 5li bloktan ciddi bir su sızıntısı var. Bu sızıntı çok fazla, gözle görülebiliyor. yılmaz bu çatlak nedeniyle Fenerbahçe'nin tersaneye gireceğini söylemişti. Bu çatlak yama ile kapanmayabilir, yani Fenerbahçe ameliyat masasında kalabilir. Bu durumda motor blokunun komple değişmesi gerekir ki; bu yapılır mı bilmem. Çünkü motor blogunun değişmesi çok zahmetli ve masraflıdır.



(+)

Çatlak olan blokun fotoğrafı. En sağdaki silindirin yakınlarında ciddi bir çatlak var. Buradan su sızmıyor, fışkırıyor. En sağdaki ampulun flu çıkmasının nedeni o bölgedeki su buharı çıkışı. Alt bölgedeki paslı kısımlar yukarıdan sızan suyun akış yerleri. Diğer bloklarda böyle bir paslanma yok.



umit1
13 yıl önce - Pzr 23 Nis 2006, 20:31

Eger blogun yuk tasiyan bir bolumunde catlak olsa idi herhalde makina calistirilmaz,"metalock" ile tamiri yoluna gidilirdi,fotograflardan pek bir sey gorulmuyor ama blogun ust kismi dediginize gore herhalde silindir kafalari civarinda bir sizinti var.
Her zaman soylerim bu makinalari her on onbes dakikada bir tornistan yaptirilmasi gereken kisa hatlarda kullanmak bunlari cok zorlar omurlerini kisaltir boyle arizalara yol acar.Ama benim gorebildigim  kadariyla cok onemli bir ariza degil simdilik,hele Pasabahcenin gecirdigi ariza yaninda hic bir sey denebilir,tahmin ederim tersane ziyaretinde giderirler.


yılmazz

13 yıl önce - Pzr 23 Nis 2006, 22:15

dikkat ettiniz mi bilmiyorum ama fenerbahçe'nin makine dairesi karanlık bunun nedeni boyanma şekli biraz daha aydınlık renklere boyamakarı daha iyi olur mesela paşabahçe'de makine dairesi ışıl ışıl ve durmadanda değişik yerlere kambalar takılmaya daha aydınlık tutulmaya çalışılıyor karanlık ortamda kaçakları nasıl görebiliyorlar hayret ediyorum
resimler içinde ardaya çok teşekkür ediyorum



yılmazz

13 yıl önce - Sal 25 Nis 2006, 18:20

sonunda paşabahçe tersaneye aborda olmayı başardı darısı havuza..
maltepe ve barış manco'da tersaneden çıkan vapurlarımız maltepe bu sabah itibariyle sirkeci'de barış manço ise kabataş'ta idi.


ali_bozoglu

13 yıl önce - Pts 26 Hzr 2006, 22:54

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=24185/ yayınladığım resim Ekonomik ömrünü tamalamış olan bahçe sınıfı gemilerin yerine konulmak üzere planlanmıştı 4 adet inşa edilecekti. TDİ 1993 yılında Özelleştirme kapsamına alınınca DPT bu proje'ye onay vermedi  TDİ ve buna benzer kuruluşlar  DPT 'nca onaylanmayan projeleri gerçekleştirme imkanları yoktur. İDO bu konuda çok daha rahat istediği gibi harcama yapabilir. Denetleyeni , hesap soranı bulunmadığı için. Gönlüm arzu etmiyor ama Fenerbahçe ve Paşabahçe gemileri zorlamayla bir kaç yıl daha çalışabilir belki ama hiçde ekonomik olmaz baştan aşağı yenilense yenilemektense yenisini inşa etmek daha ekonomik olur  TDİ Fenerbahçe gemisini Protokol gemisi olarak kullanmak istedi  aklımda yanlış kalmadı ise 500.000 $ 'a ihtiyaç vardı . Aziz Yıldırım ile görüşüldü bir netiçe çıkmadı bunun üzerine ben bir öneri getirmiştim Galatasaray'lı iş adamlarına projeyi anlatıp onlardan  bu parayı temin edip geminin isminide Galatasaray yapalım dedim ama bu fikrim kabul görmedi.



zafer yenidünya

13 yıl önce - Pts 03 Tem 2006, 12:29

ELİMİZDE KALAN SON VAPURLARI ÖZENLE KORUMALIYIZ!
   Ne yazık ki,vapurlarımızın denizcilik tarihi ve kültürü açısından önemini bir türlü kavramayan çevreler, eskiyen vapurları hurdaya çıkarmış ya da orijinal mimarilerini bozarak lokantaya dönüştürmüştür. Şu an İstanbul belediyesinin elinde Glasgow'daki Fairfields tersanesinde üretilmiş olan 4 adet buharlı gemi kalmıştır.Turan Emeksiz,Kanlıca,Ali İhsan Kalmaz,ve İnkılap vapurları. Bunlar son buharlı gemilerimizdir.
    Bu gemiler tarihi açıdan paha biçilmez değerdedir.Turan Emeksiz Lokanta yapılması için Güzelyalı belediyesine verilmiştir.Diğer kalan 3 geminin ne olacağı belli değil.

ZAFER


hasan_baris
12 yıl önce - Sal 06 Şub 2007, 15:31

Alıntı:

Fenerbahçe Gemisi ile geçen Perşembe günü 14:00 Yalova Sirkeci seferinde Büyükada'dan Sirkeci'ye döndüm, gemi tamyol giderken eskisi gibi mükemmel yol yapıyor ancak iskelere yanaşırken geminin fazla zorlanmamaya çalışıldığını farkettim, her adaya yanaşmada en az 5 dakika harcadı neyse ki açık denizdeki hızıyla kaybettiği zamanı telafi edip neredeyse tam saatinde seferini tamamlayabildi.

Bu tür şeyleri paşabahçe vapurundada görmek mümkün


fatih atalan
12 yıl önce - Pts 03 Eyl 2007, 16:05
FENERBAHÇE VAPURU YANABİLİR


  Gözümüz gibi bakılması gereken nadide araçlarımızdan Fenerbahçe vapuruyla dün ( 2 ağustos 2007) bir adalar gezisine daha çıktık. Yolculuk sırasında tüm ilgi odağım geminin kendisiydi. Fakat hiç de hoşuma gitmeyen bir manzarayla karşı karşıya kaldım, çok üzüldüm.

 Motorların ritmini dinlemek ve ortamın kokusunu hissetmek için Makina dairesine açılan pencerelerden birine yaklaştığımda çarkçı'nın görev sırasında ve üstelik tornistan esnasında ağzında sigara ile çalıştığını gördüm. Kafasını yukarıya kaldırıp, pencerden beni görmesine rağmen istifini hiç bozmadı ve sigarasının ateşi izmarite geldiğinde ortalık yere fırlatıverdi..   Hayretler içinde kaldım.  O mavi gözlü, açık tenli ve beyaz saçlı çarkçıyı kınıyorum. Bu şekilde giderse bir felakete yol açabilir; vapura ve yolculara zarar verebilir..

 90'ların başında TDİ'nin feribotlarından birinde, izmir seferi sırasında bir yangın çıkmış ve oldukça panik yaşanmıştı. Yangının nedeni ise genç çarkçılardan birinin kız arkadaşını vardiya sırasında makine dairesine indirmesi ve kızın da sigara izmaritini yere atmasıydı.



sayfa 5
ANA SAYFA -> ULAŞIM