Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
yılmazz

13 yıl önce - Cum 31 Mar 2006, 20:56

başlığı burası diğil ama amerika zaten bor yağını geliştirip araçlarda kullanmaya uygun hale getirmiştir hatta uzay araçlarınında ana yakıtı bor yağıdır bir ara bu yakıtın otobüslerde kullanılacağını duydum ve bir kalıp sabun ebatındaki bor yağı ile 1 ay boyunca bir otobüs hiç durmadan yol alabilecekmiş ve dizel araçlarda hiç bir değişiklik uygulamadan
otobüs hikayesi ne kadar doğru bilemem ama gelecekte ki yakıt konusunda bor yağı diye bilirim
hem maliyet hesabına işi dökmeye gerek yok bugün kullanılan her taşıt petrol ürünü kullanmaktadır vapurundan ucağına eskisinden yenisine petrole her şekilde muhtacız ama 3 geminin emekli olmasıyla bu problem çözülümez


mordehay kohen

13 yıl önce - Cum 31 Mar 2006, 22:21

KUTLU SINGILE
Bir korkum var bu yazıları gördükten sonra istanbula gelip ve birden bire vapurlar
kaybolmuş onların yerlerine dentur turyol gelmiş o zaman ne tadı olur boğazda bir
tur a çıkmaya vapursuz istanbul hiç bir şeye benzemez ben ne olur olmaz vapurların çoğunu video ya aldım vapurların düdüğü bile var evimdede ufak çapta bir T.D.I şehir hatları vapurları + uzun yol yolcu gemileri   resim özel odam var
kendi kendime diyorumki acaba ido yönetimi bu siteye bakıyorlarmı
bir çok vatandaşın veya istanbulda büyüyüpte şu anda yurt dışında ikamet edenlerin bu konuda ne kadar duyarlı olduklarını biliyorlarmı ?



alikemal@
13 yıl önce - Cum 31 Mar 2006, 22:33

Ben burada bilimsel bir konuşma yapmadım zaten, olabilir diye ifadeler ettim ama çalışma ömrü, metal yorgunluğu konularında laflarımın altına imzamı atarım bir kez daha mesleğimle ilgili olarak.Kısacası yukarıdaki mesajımda verilmiş bir bilgi yok.

Arkadaşlar anlıyorum duygusallığınızı ben de çok severim vapurları ama mühendisliğin birinci göz önünde tuttuğu unsur insan güvenliğidir sonra insana faydalı olması, ekonomik olması diye devam eder liste. Eğer bu vapurlar bu üç şartı sağlamıyorsa kaldırılmalıdır çünkü bugün vapurlar gitmesin diye lakırdı edenler ido vapulara bakmadı ve batırdı, insanlar öldürdü diyebilirler.

 Ayrıca birisi 4 miliyon dolara imal ederiz diye bir laf atmıştır ortaya ama neye göre? Hangi mesafede yolcu taşınacağını biliyor muydu bunu söyleyen üretici? İDO mazoşist mi ki zarar edeceği işlere el atsın? Bu vapurlar ido'nun ihtiyaçlarına uygun mu? İdonun hiç mi muhasebecisi, planlamacısı yok ve bizlerden az işi biliyorlar da zarar edecekleri gemileri alıyorlar? Eğer evet İDO mazoşist derseniz, inanmıyorum bunlara derseniz bir diyeceğim yoktur,fikirlere saygı duyarım aksi taktirde bunları sormamız gerek kendimize.

Kısa mesafede deniz otobüsü kullamayı kimse desteklemiyor zaten ama şunu da biliniz ki deniz otobüsleri de ihtiyaçtır, şunu da biliniz ki bunun 50-100 seneki dünyasında deniz otobüslerine bu vapurlar kadar değer gösterenler çıkacaktır ortaya kimbilir. Hassasiyetinizi ve duygusallığınızı anlıyorum ve paylaşıyorum ama güvenliği de bir yana bırakamayız.


Arda Alkaya
13 yıl önce - Cum 31 Mar 2006, 23:18

İnsanların bile 55-60 yaşında emekli olduğu günümüzde bu yaştaki vapurların emekli olmasından daha doğal ne olabilir ki? Elbette ki her çalışan canlı gibi vapurlar da emekli olacaktır. Düşünün Paşabahçe ve Fenerbahçe'den önceki vapurlarımız emekli olmasaydı şu an bahçelerimiz de olmayacaktı. Ama burada önemli olan emekli olma kavramı. Evet bu gemiler vakti geldiyse emekli olmalı ama HURDA OLMAMALI. Bundan önce Samsun'da korunan Yalova vapuru dışında bir tane korunan saklanan gemimiz var mı: HİÇ. Bundan önce vapurları "bizi satanı biz de satarız" mantığı ile davranılmış ve en ufak arızalarında hurda çıkartılmışlar. Dolmabahçe belki yolcu taşıyamazdı ama nostaljik amaçla çok rahat kullanılırdı.

Mesela şu an aklıma gelen bir fikri paylaşmak istiyorum: Paşabahçe nikah salonu olsa... Üst bahçede boğazın doyulmaz manzarası eşliğinde nikah kıyılsa... Sonra alt salonlarda kokteyl ve takı töreni falan olsa... Hatta davetiyelerde "Yer: Paşabahçe Vapuru" yazsa... Kim istemez? Şahsen ben isterim.
Ya da Fenerbahçe Yalova'ya bağlansa... Restaurant-cafe olsa... Gitsek çayımızı içsek... Büyüklerimiz gelse bize "Birgün gene vapurdayız. Bir fırtına ama anlatamam..." diye başlayan Fenerbahçe anılarını anlatsa... (Fenerbahçe Yalova için çok önemli. Eski yalova fotoğraflarının hemen hepsinde o var. Hatta şimdi bile sadece Yalova'ya geliyor. Benim bile anılarım var.)
Unkapanı'ndan her geçişimde Fairfieldsları görünce içim sızlıyor. Keşke onlarda yaşama geri kazandırılabilseler.

Anlamadığım bir diğer nokta da şu: neden deniz otobüslerine düşman, canavar gözüyle bakılıyor? Günümüzde zaman bir çok kavramdan daha önemli hale gelmeye başladı maalesef. Deniz otobüsleri de gerekli çünkü zaman kazandırıyor. Deniz otobüsünden başka hangi taşıt Kadıköy-Bakırköy arasını 20 dakikada alabilir. Otomobille hiç trafik olmasa hatta hiç araç olmasa bile bu arayı 20 dakikada gidemezsiniz. Ben kendimden örnek vereyim: Eğer İstanbul-Yalova arası yolculuk ederken eğer acelem varsa ben hep deniz otobüsü kullanırım. Neden kullanmayayım? Sonuçta önemli olan benim istediğim yere vaktinde varabilmem. Eğer işim yoksa acelem yoksa tabii ki vapuru kullanıyorum.

Yeni vapurlar İstanbul'a eninde sonunda gelecektir. Eğer vapurları emekli etmezseniz metal yorgunluğu onları etmesini bilir ve metal yorgunluğu onları emekli ederse sonuçları çok acı olur. Yeni gemiler inşaa edilirken en son teknoloji kullanılmalıdır. Hatta şu anki gemilerin lumbar ağızları da kapatılmalıdır. Mutlaka teknoloji ile göz zevki bir noktada kesişecektir. Hiç bir şey insandan daha değerli değildir. İnsan gerektiğinde bazı şeylerden taviz vermelidir.


yılmazz

13 yıl önce - Cmt 01 Nis 2006, 00:07

zaten kimsenin emekliliğine diğecek bişeyi yoktur sadece düşündürücü olan sonrası sonra ido bunları ne yapacak
deniz otobüslerini canavar görmekte yanlış canavar görüpte kullandığımız ne var ki bu hayatta sadece kısa mesafelere saçma geliyor ki bencede bostancı kadıköy bakırköy seferi muthiş bir hat deniz otobüsüne hayır demekte zaten büyük bir aptallık
teknolojiyi her alanda olduğu gibi bu alandada kullanmalıyız her tarafı deniz olan ülkemizde denizleri daha iyi kullanmalıyız
bizimkisi sadece olayı kabullenememe 50 yıllık bir geminin emekli olması bidaha binemiyecek olmak.
şu anda o gemide çalışıyorum ve büyük bir tamirat geçiriyor ve bende emeklerimin heba olmasından korkuyorum bu tamiratla bu gemi en azından bir 10 sene rahatlıkla gider.
tabi herkesin ayrı bir düşünce görüş ve fikri vardır. buda benim fikrim



Olgay Sadak

13 yıl önce - Cmt 01 Nis 2006, 03:57

Arkadaslar,
bazi Dünya kentlerinin olmazsa olamaz denilen sembolleri vardir, bizim vapurlarimizda istanbulun sembollerinden biridir, kücük bir örnek Hong-Kong dan bu kenti dünya gökdelenleri, yesil Star-Ferry leri ve iki katli tramvaylari ile oraya has yelkenli ahsap tekneleriyle (cunke) tanir.
http://www.hongkong-guide.de/hong_kong/hongkong/H ...ferry.html
Burada calisan vapurlari görünce ben hep istanbulu hatirladim. kadiköy-karaköy arasi gibi is cikisi dolu dolu gidip gelmeler.

Bu gemiler 1950-1960 arasi yapimlar ve bu gün bunlari seferden kaldirmayi kimse aklina bile getirmiyor. Bunun yaninda da en modern katamaran ve hava yastikli deniz otobüsleri de cevre adalara sefer yapiyor.
Leman gölünde buharli gemilerle turlar yapiliyor bunlarin meteryalleri her halde pek yorulmadigi icin emekliye ayrilamamislar,   Malta adasinda sehir ici ulasiminda 1948 model otobüslerde calisiyor ve tesvik aliyorlar. Bu kadar cabuk pes edip eh ömürleri dolduysa yapacak bir sey yok demek daha öncaki bilincsizligimize, (ben de dahil) özür olmamali ( tabii o zamanlar WOW da yoktu). Keske buharlilarimiza da sahip cikabilseydik    bu gün eminim ki yurt disinda Istanbuldan bahsedilirken mutlaka dumanlarini savurup gecen bir vapurun resmini mat camda görürdük. Bizim yerli dizilerimizde de görüyoruz, ama sadece biz görüyoruz.
Hepinize Sevgiler
Olgay Sadak


umit1
13 yıl önce - Cmt 01 Nis 2006, 05:31

Bugun ABD de ,Japonyadada,Almanyadada ,Isvectede,Iskocyada,Ingilterede ,Iskocyada bir suru,buharli veya motorlu,uskurlu veya yandan carkli ,celik veya ahsap savas gemisi veya ticaret gemisi bir suru gemi koruma altindadir.Bunlarin bir kismi sabit muze seklinde korunmakta,diger bir kismi ise daima sefere hazir sekilde tutulmakta ya duzenli olarak turistik seferlerde kullanilmakta yada onemli gunlerde ozel seferlere cikarilmaktadirlar.

Ornegin kulturu ile,daha dogrusu kultursuzlugu ile dunyanin alay konusu olan ABD de bile bir "Milli Tarihi eser kaydi" diye bir sey vardir ve burada su anda her cesitten 3000 civarinda tekne kayitlidir.Bu asagi yukari bizim 1.derece tarihi eser dedigimiz seye denktir yani siz oraya tarihi eser olarak kaydedilmis olan vapurlari ve tekneleri birakin sokmeyi veya lokantaya cevirmeyi izinsiz en ufak bir degisiklik dahi yapamazsiniz.
Bu 1.dereceden tarihi eser sayilan gemilerden Jeremiah O'Brian silebi 2004 senesinde Normandiya cikarmasinin 60. yildonumu torenlerine katilmak icin tamamen gonillulerden olusan bir murettebat idaresinde 2004 senesinde Pasifik ten Fransaya gelmis ve torenlerde gorevini yaptiktan sonra muze olarak kullanildigi limana donmustur.

Bugun Almanyada Isvecte ve Iskocyada turistik seferlerde kullanilan vapurlar arasinda 100 yasini gecmis olanlar vardir , ama durum boyleyken dahi bizim sehir hatlari isletmesi bizim bir esi olmayan bogazicinde artik dunyada esi kalmamis hayriye vapurlari ile "turistik" sefer duzenlemek varken ne yapmislardir?

Hayriye vapurlarini hurdaya cikarip kutu gibi suheda serisi vapurlarla "turistik" sefer duzenleme saskalozlugunu yapmistir.





Yukardaki resimler gecen yaz cekilmistir ve resimdeki vapur bizim Bahcelerinde Fairfieldslerinde babasi yasindadir.O turistik seferde ama bizim Neveser,Bogazici,Burgaz,Kalender nerelerde simdi acaba?



En son umit1 tarafından Cmt 01 Nis 2006, 06:13 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Kutlu Singil

13 yıl önce - Cmt 01 Nis 2006, 05:52

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=211046#211046

sanirim huzursuzlugum hakli cikiyor...


yılmazz

13 yıl önce - Çrş 12 Nis 2006, 22:41

uzun zaman sonra size iyi bir haber paşabahçe'nin motoru bugün itibariyle tamamen toplandı ve şuanda çalışmaya hazır hale getirildi.
yarın yağlama ve sıcaklık kontrolleri için tam 4 ay sonra ilk defa iskele motor çalıştırılacak.Eğer bu testide kazasız belasız bir aksilik olmadan atlatırsa pazartesi hemen tersaneye (havuza)giriyor havuz programı son 2 haftadır paşabahçe'nin baklememesi için değiştiriliyormuş artık ne olursa olsun mecbur pazartesi tersanede olacak bu konuda ido nun büyük baskısı var.
böyle giderse 2hafta sonra eminönü'nden kadıköy'e geçerken yada kadıköy'den eminönü'ne paşabahçe vupuruna binmeniz mümkün olcak yaz tarifesiylede adalara giderken.
sonunda kral geri geliyor


Kutlu Singil

13 yıl önce - Prş 13 Nis 2006, 20:36

Pasabahce calisti!!!!!!

           

yapilan tum hazirliklar ve tamirattan sonra pasabahcelerin makinacilari basincli hava valflerinden verdikleri hava ile iskele makinayi dondurmeyi basarmislar...

gozumuz aydin...



sayfa 3
ANA SAYFA -> ULAŞIM