Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pzr 05 Şub 2006, 04:27
İST » A1.59. İETT Tarihinde Mercedes Otobüsler



                      İETT TARİHİNDE MERCEDES OTOBÜSLER

İETT tarihinde 1955 yılından beri Mercedes otobüsler, 51 yıl zarfında hemen hemen hiç kesintiye uğramadan bugüne kadar filodaki yerlerini muhafaza ettiler:

  • İlk olarak 1955 yılında İETT idaresi Mercedes otobüslerle tanıştı. Bu yıl Karayolları Kongresi için getirilen 11 adet Mercedes-0321H tipi kısa otobüs filoya katıldı ve kapı numarası olarak da; 6-16 numaraları verildi.

  • Ardından 1958 yılında İETT ilk toplu Mercedes alımını gerçekleştirdi ve 50 adet Mercedes-0321H-L tipi uzun otobüs filoya katıldı. Bunlara da; 551-600 kapı numaraları tahsis edildi.

  • Bir yıl sonra 1959'da, bu sefer aynı modellerden (0321H-L) 25 adet daha alındı. Bunlara da; 781-805 arası numara verildi.

  • 1960 ve 1962 yıllarında da İETT idaresinin ilk 3 kapılı otobüsleri olan Mercedes-0317'ler getirilerek hizmete girdi. Toplam 2 adet alınan bu ilk 3 kapılılara, tek hanelerde; 4 ve 5 kapı numaraları verildi.

  • Bu 3 ayrı model Mercedes 1979-80 yılına kadar hizmet verdiler. Kaldırılacakları dönemde (1979-1980 yıllarında), İETT iç piyasadan; 128 adet Mercedes-0302-12RST model otobüs satın aldı. Bunlara; 1288-1415 kapı numaraları verildi.

  • 1982 yılında çevre (mülga) belediyelerden İETT'ye geçen otobüslerin bir kısmı da farklı modellerdeki Mercedeslerden oluşmaktaydı. Bunlar 201-342 arasında numaralandırılmışlardı ve içlerinde 20-30 kadarı da Mercedes marka otobüslerdi.

    Çevre belediyelerden devralınan Mercedesler 1986-87 yıllarına kadar çalışıp filodan ayrıldılarsa da, Mercedes-0302-12RST modelleri 1993 yılının sonuna kadar çalıştılar.

    1994-1996 arasındaki 3 yılda İETT'nin hiç Mercedes marka otobüsü olmadı.

  • 1997 yılında Mercedes-0345 solo modeller getirildi. 136 adet olan bu ilk alımı oluşturan araçlara; 97/101-97/236 arası kapı numarası verildi. Bu grup, aynı zamanda İETT'nin satın aldığı 2. tip 3 kapılı otobüslerdi ve tamamı yeşile boyanmıştı.

  • 1998'de yine 60 adet Mercedes-0345 solo ve 3 adet Mercedes-0345K körüklü otobüs alınarak, bunlara da sırasıyla; 98/101-98/160 ve 98/801-98/803 filo numaraları tahsis edildi.

  • 1999'da 3. grup Mercedes-0345 sololar ve körüklüler alındı. Bunların solo olanları; 153 adet, körüklü olanları ise; 52 adet alınıp, sırasıyla; 99/101-99/253 ve 99/801-99/852 filo numaraları verildi.

  • 2000 senesinde, Mercedes-0345 modellerinin son grubu da alındı. 132 adet solo ve 27 adet körüklü... Bunlara da sırasıyla; 2000/101-2000/232 ve 2000/801-2000/827 numaraları verildi.

  • 2006'da Mercedes-Citaro O-530 solo ve körüklü otobüsler getirildi. İki parti halinde teslim alınması plânlanan 350 solo ve 100 körüklünün ilk partisi olan 139 solo ve 100 körüklü modeli Ocak 2006'da teslim alındı. Bunlara sırasıyla; 2006/101-2006/239 ve 2006/801-2006/900 kapı numaraları verildi. Şubat 2006 sonunda gelecek olan 2. ve son parti solo otobüslere de; 2006/1240-2006/450 arasında filo numaraları verilmesi düşünüldü.
Neticede, İETT idaresi 1955'den günümüze kadar olan 51 yıl içinde toplam olarak; 1230 adet idare alımı ve 20-30 kadar da katılım yoluyla olmak üzere, 1250 civarında Mercedes marka otobüse sahip oldu. Bunların; 182 adedi körüklü, geri kalanları ise solo modellerden oluştu.

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pts 20 Şub 2006, 01:31

27 Ocak 1997: Mercedes-0345 Solo İETT otobüslerinden ilk 8'i hizmete girdi. Bunlara; 97-051 - 97-058 arasında filo numarası verildi. 2 ay sonra Mart/1997'de filo numaraları; 97-101 - 97-108 olarak değiştirildi. Yani bu tarz numaralarla trafikte sadece 2 ay kadar dolaştılar.


97-053 numaralı Mercedes-0345 Solo...



97-056 numaralı Mercedes-0345 Solo...

1997 yılının son partisi ise; Temmuz/1997'de geldi. Bu getirilen son 20 Mercedes-0345 Solo otobüse; 97-217 - 97-236 kapı numaraları verildi.

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pzr 02 Nis 2006, 17:40



(+)

1999'da Mercedes'in Hoşdere Tesisleri'nde yapılan kokteylden...



Tayip Erdoğan, yeni gelen Mercedes-0345'leri kullanırken...



Hoşdere Tesisleri'nde bir Mercedes-0345'i deneme amaçlı kullanmak üzere İETT Genel Müdürü direksiyon mahallinde...

Akın KURTOĞLU


yılmaz büktel

15 yıl önce - Prş 26 Ekm 2006, 10:54

mersedes connectolarımızın bulgaristan sofyada çalışan bir kardeşini, değişik ve heyecan veren bir görüntü olması nedeniyle yüklemek istedim. ayrıca citarolar geldiğine göre connectolarda (yavaş yavaş)nostaljik olma yolunda ilerliyor ne de olsa.
 


alabay

15 yıl önce - Prş 26 Ekm 2006, 17:59

İlginç olan, otobüsün deneme için olmasını önde yazması: Testov Avtobus.

B. Alabay



yılmaz büktel

15 yıl önce - Cum 27 Ekm 2006, 10:33

garip ama alabay'ın mesajından alındım. öyle bir ifade yok ama bula bula test otobüsü mü buldun dedi gibime geldi.   şaka bir yana bu alınganlık bana aşağıdaki resimleri yükletmeye mecbur kıldı. alın size sofya dan mercedes connectolar, sayın alabay umarım bunlar test otobüsü değildir çünkü resimleri sana ithaf ediyorum.

 


 

(+)


Mustafa Noyan

15 yıl önce - Cmt 28 Ekm 2006, 09:18

İşin hoş yanı otobüslerin deneme seferlerinden sonra renk değiştirmiş olmaları,
ya Sofya otoriteleri renkleri beğenmediler; ya da İETT için hazırlanmış bir O345 otobüs Sofya'ya deneme sürüşlerine gönderildi...


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pts 30 Ekm 2006, 18:49

İETT'NİN, TARİHİ BOYUNCA ALDIĞI "MERCEDES-BENZ" OTOBÜSLERİN RESİMLERİ



Yıl 1955: İETT sayesinde, İstanbul halkı ilk defa Mercedes-Benz otobüslerle tanıştı... İdare içinde 11 otobüslük bir filo oluşturan Mercedes-0321H kısa modeller yolcu taşımaya başladı...




Yıl 1958: İki parti halinde Mercedes-Benz 0321H-L uzun modellerden, iki parti halinde toplam 76 adet satın alan İETT, filosunu güçlendirdi...




(+)


1959 ve 1961 yıllarında, aynı zamanda İETT tarihindeki ilk 3 kapılı otobüsler olan; Mercedes-0317'lerden 2 adet hizmete girdi... Boğaz hatlarında çalışmaya başladılar.




1979'a gelindiğinde, iç piyasadan 2 yıl zarfında toplam 128 adet Mercedes-0302-12RST model otobüs satın alındı...


 

(+)


1981 sonu-1982 başında Mülga belediyelerin otobüslerinin İETT'ye katılma kararı alınınca, farklı modellerde 50 kadar Mercedes otobüs, İETT hatlarında hizmete sokuldu.




1997'den itibaren 4 yıl zarfında 563 adet yeşil renkli ve EURO standartlarında Mercedes-0345 (solo) ve Mercedes-0345/K (körüklü) model belediye otobüsü hizmete girdi (481'i solo, 82'si Körüklü).




İETT filosundaki ilk ve tek; Mercedes 0350 otobüs. Orijinal yeşil İETT filo renklerinde... Ağustos/1997'deki törenle hizmete girdi. Ancak normal yolcu taşıma servislerine çıkmayıp, özel amaçla kullanıldı. Mercedes firmasının ilk 136 otobüslük alım dilimi çerçevesinde İdare'ye hediyesi...




(+)


...Ve yıl 2006: İETT EURO-III standartlarında, alçak tabanlı 350 adet Mercedes-Citaro (solo) ve 100 adet Mercedes-Citaro (körüklü) otobüsü hizmete soktu.

Böylece, İETT İdaresi, kurulduğundan bu yana toplam 1231 adet Mercedes'i, İstanbullular'ın hizmetine verdi (Mülga Mercedesler hariç).

Akın KURTOĞLU


erolc
15 yıl önce - Cmt 10 Mar 2007, 02:18

Alıntı:
İETT filosundaki ilk ve tek; Mercedes 0350 otobüs. Orijinal yeşil İETT filo renklerinde...

Bu otobüsün filo nosu 97-011 olabilir mi? 97-011 0403 ün numarası gerçi.
 


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pts 28 May 2007, 20:59

BİR SORU: 2006-900 numaralı Mercedes Citaro-Körüklü, İETT İdaresi'nin bugüne kadar filosuna kattığı kaçıncı "Mercedes" otobüstür? (Filoya giriş sırasındaki birbiri önüne geçmeleri gözardı ederek, en büyük filo numara değeri olarak düşünün... )

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM