Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Kutlu Singil

13 yıl önce - Cum 31 Mar 2006, 04:24
Cennetin Gemileri


Sn. Haslet Soyoz'e saygilarimla,

Ertugrul Firkateyni
Osmanli Imparatorlugu zamaninda buyuk ve guzel gemilere padisahlarin isimleri verilirdi Padisah Abdulaziz doneminde, 1864 yilinda insa edilen 80 metre uzunlugunda 18 metre genisliginde 2344 tonluk, 3 direk, yelkenli ve buhar makinali bu guzel gemi Abdulhamit ölüp tum donanma Halic'te hapiste tutulunca curumeye terkedildi.  Yelkenleri ve makinesi harap haldeydi.  1887 yilinda Istanbul'a gelen Japon Imparatorunun amcasi, Imparator adina Abdulhamit'i ziyarete gelmisti... Bu ziyarete Abdulhami'in karsilik vermesi gerekiyordu...

Ziyaret icin Ertugrul Firkateyni secildi. Tartismalar Ertugrul'un Japon Denizindeki firtinalara dayanamayacagi yonundeydi.  Tartismalara, Ertugrulun bascarkcisi olan Ingiliz Harti Bey; "ben olumden korkmam, ama bile bile olume gitmem" diyerek istifasini sunarak katiliyordu.  Ertugrul Istanbul'dan 681 kisi ile yola cikti.  Japonya'ya ulasana kadar bircok badire atlatti, 14 Temmuz 1889 yilinda yola cikan gemi ancak 7 Haziran 1890 tarihinde hedefledigi yere ulasti.  3 ay Japonya'da kalan Ertugrul Firkateyni buyuk ilgi gordu.  15 Eylul 1890 yilinda geri donus emri aldi ve 3 gun sonra Kobe yakinlarinda yakalandigi firtina sonucu batti.

681 kisiden sadece 6 subay 69 kisi kurtulabildi. Battigi yere Turk-Japon dostlugu anisina anit dikildi.
   

Gulcemal

15 Temmuz 1874 yili denize indirilen Gulcemal, ilk adiyla Germanic, Ingilterenin White Star Line firmasi icin yapilmisti.  Ingiltere ve Amerika arasinda yolcu tasimak icin insa edilen gemi, sirkete 200000 sterline mal olmus, adeta yuzen bir saraydi.  Turk Denizcilik tarhinin efsanelesmis gemilerinden olan Gulcemal; mavi kurdela (Atlantik'i en kisa surede gecen gemilere verilen odul) alan gercek bir transatlantikti.  7 metre capinda tek bir pervaneye sahipti ki pervane o gunlerin teknoloji harikasiydi.  1911 yilinda gemi Osmanli Hukumeti'ne ait olan Syr-i Sefain idaresine gectiginde 37 yasindaydi.  15000 Osmanli altini karsliginda satin alindiginda devrin padisahin Sultan Resatin annesi Gulcemal adi verildi... Yani Gulyuzlu...

Halkin gonlunde taht kuran Gulcemal Rize limani'nin aciginda demirlediginde etrafinin kayikla 7 kez dolasilmasi halinde hastalari iyilestirecegine inanilirdi.  Ataturk'unde birkac kez yolculuk ettigi gemi 1937 yilinda hizmet disi birakildi. 1949 yilina kadar Halic'te depo olarak kullanildi.  Gemilerin nankor kaderi 1950 yilinda onuda bulduu ve hurda olarak Italyan'lara satildi...

 

Yavuz Zirhlisi

Osmanli Imparatorlugunu savasa sokan iki gemiden biri. Yavuz 186 metre uzunlugunda 29.5 metre genisliginde 25000 tonluk bir gemiydi... 30 millik surate sahipti.  Deniz suyundan kendi icme suyunu uretebiliyordu...

O zamanki adiyla Goeben'e 16 agustos 1914 yilinda Turk bayragi cekildi, ve adi Yavuz Sultan Selim olarak degistirildi... Breslau yani Midilli ile artik tek hedefi Rusya'nin Sivastopol limaniydi...  Ve boylece 29 Ekim 1914 tarihinde Osmanli I. Dunya Savasina girdi...

 

Sahilbent

1870'li yillarda Bogazici tasimaciligi gorevlerinden biri de askeri malzeme, at ve arabalarin tasinmasi idi... Ingliltere'de Thames nehrinde bu is iki yaka arasinda zincirlerle bagli olarak gidip gelen sallarla yapilmaktaydi.  O yillarda Sirket-i Hayriye'nin Mudurlugune Huseyin Hakki efendi gelmisti.  Yeniliklere acik kisligiyle Huseyin Hakki Efendi, Umum Mufettisi Iskender Bey ve Haskoy Tersanesibas mimari Mehmet Usta ile birlikte yeni bir vapur tipi yarattilar.  Bu tekne o gune kadar dunyada esi bulunmayan araba vapurunun babasiydi.
Planlar cizilip Ingiltere'ye gonderildi. Dunya'nin ilk arabali vapurlari olan 26 numarali Suhulet ve bir sure sonra 27 numarali Sahilbent 1871 yilinda denize indirildi.

 

Nusret

Canakkale Savasinda dusman donanmasi 18 zirhli, cesitli kruvazor, muhrip ve harp gemisi, destek gemisi ve 12 denizaltidan olusuyordu.

Bogaz'a korkunc toplariyla ates kusan dusman zirhlilari Nusret mayin gemisinin Karanlik Liman'a doktugu mayinlara carptilar.  Bir anda dev gibi 4 dusman zirhlisi denizin dibinde kaybolmustu.

Nusret 1911'de Alman yapisi olarak denize indi.  1955'te hizmetten cikarildi. 1962'de satildi ve 1989 yilina kadar yuk gemisi olarak calisti... Sanina hic yakismayacak sekilde Mersin Limaninda batti...

 

BANDIRMA VAPURU

O bir gemi degil, Milli Mucadele tarihine gecen, 1878 yilinda Ingiltere Paisley'de insa edilmis, 279 grostonluk, 47 metre uzunlugunda 6 metre genisliginde bir efsaneydi. Kabuguna cekilmis bir yuk ve yolcu gemisiyken Mustafa Kemal ve arkadaslariyla beraber efsanesini yazmaya basladi.  Ingiliz gemileriyle ve Karadeniz'in hircin dalgalariyla mucadeleye basladigi 16 Mayis 1919'da 41 yasindaydi.  Aslinda mucadelesi onceden baslamisti. 1910 yilinda Seyf-i Sefain idaresine alindiginda yuk ve yolcu gemisi olarak gorev yapiyordu. 1915 yilinda E 11 denizaltisi tarafindan posta seferinde torpillensede, sanki dogacak olan talihi ve yazilacak efsanesini biliyormuscasina mucadeleyi birakmadi.  O ulvi gorev icin, insa edildigini biliyordu.  Emektar geminin gorevi 3 gun surdu. 19 Mayis gunu Samsun'a ulastiginda adini Milli Mucadele tarihine yazdirmisti...

Hemde altin harflerle.. B A N D I R M A...

Bandirma 1925te sokulmeye Halic'e birakildiginda 47 yasindaydi.  Gazi, 1927'de ilk kez Istanbul'a geldiginde limandaki bayraklarla suslu gemileri gorunce Bandirma'yi hatirladi ve nerede oldugunu sordu... Yanindakiler sokuldugunu soyleyemedikleri icin "seferde Pasam dediler............

 

Kagittan bir gemi yaptim kucucuk
ya 5 opucuk sigar icine
ya 10 opucuk.....

Bedri Rahmi EYUBOGLU


Kutlu Singil

13 yıl önce - Cum 31 Mar 2006, 21:00

her bir cizgisi, her bir perciniyle bu cennet gemilerinin arasina Sehir Hatlari Vapurlarinida katmaliyiz... aklima geldi ekleyeyim dedim...

yılmazz

13 yıl önce - Cum 31 Mar 2006, 21:30

bu anatıcaklarım bu geminin personeli tarafından anlatıldı.
gemidekilerin anlattığına göre italya bu gemiyi(birde kardeşi var oda italya'da emekliye ayrılmak üzere) 2.dünya savaşı sırasında kullanmak üzere savaş gemisi olarak tasarlamış ama savaşın sona ermesiyle bu geminin inşasına yolcu taşıyacak şekilde devam edilmiş
Ve teki türkiye'ye satılmış tam türkiye'dizel motorla yeni tanışmaya başladığı yıllar ve gelen ilk dizel gemilerden biri adı ise paşabahçe



gemi italya'dan buraya kendi motoru ile 2,5günde gelmiş ve ilk geldiğinde yaptığı hız dudak uçuklatıcı tam 18knot o zamana kadar böyle bir hız görülmemiş
tabi expres yalova seferlerinde kullanılmış ve halada kullanılıyor şu anda bile şehir hatlarının en hızlı gemisi tam kapasite kullanılmayan bu gemi şu anda 16knot hız yapıyor.
yazlık 1700 kışlık 1350 kişi kapasiteli zamanla değişikliklere uğramış bir kaç büyük kaza ve yangın atlatmış
ama hala taş gibi şu anda arızalı ama mayıs ayında adalar yalova expresiyle geri dönecek
3yıl sonra emekli olmasına karar verilen bu gemi bence benzerlerinin en üst modeli




 
resimler çözünürlük olarak biraz kötü olabilir bu benim telefonumdan kaynaklanıyor



despinis pinar
13 yıl önce - Cum 31 Mar 2006, 21:47

ben de izmitte bir deniz altı ve savaş gemisi gezdim ve çok güzeldi.. izmite gidenler kesinlikle ordaki müzeyede uğrasın. ve ben orda günlerini geçiren askerlerimize hayran kaldım. çünkü ben gezerken bile daraldım (herşey minyatür )

yılmazz

13 yıl önce - Cum 31 Mar 2006, 22:04

denizcilik zor iştir zaten sevmeyen yapamaz değişik bir yaşam biçimi yeri geliyor her şeyden uzak aylarca denizde bir metal yığını üzerinde seyahat yapıyosun,belki hiç sevmediğin 10 veya 15 kişiyle yeri geliyor fırtına oluyor 3-5 gün yemek yiyemiyorsun falan filan denizcinin derdi anlatmakla bitmez anca yaşamak lazım bu işin avantaji ve dez avantajlarını görebilmek için



Cem Akkılıç

11 yıl önce - Sal 02 Ekm 2007, 10:05

Yılmaz kardeş Paşabahçenin emeklilik tarihini vermişsin.Verdiğin tarihten bu yana 1.5 yıl geçmiş oldu.Yani senin verdiğin tarihe göre 1.5 yıl kalmış oluyor.Bu önemli konuda daha fazla ayrıntı verebilirsen memnun olurum.

deniztümer

10 yıl önce - Pts 22 Hzr 2009, 12:30
Gülcemal.. Galata Rıhtımı






ANA SAYFA -> ULAŞIM