Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Pts 07 Mar 2005, 02:17
[İST-A1.82] - Kartpostallarda İETT





(+)


Önde 56 model Skoda, arkasında 57 model Skoda-Ro, en arkada 58 model Mercedes 0321-HL, sağ şeritte yine bir Mercedes 0321-HL, önünde Ansaldo Troleybüs, Galata Köprüsü’nü geçiyorlar... (Troleybüsler Galata Köprüsü’nü 1962 yılında geçmeye başladılar...)

Ön plândaki iskele 6 numaralı Adalar-Yalova Ekspres iskelesi... Komşu iskelede de 1953 yapımı Fenerbahçe (veya Dolmabahçe)...
Eminönü sahilinde numaralı iskeleler daha inşa edilmemiş ve denizyollarının binaları henüz istimlâk edilmemiş... 1964’lerden önce...
İnsanların gölgeleri Unkapanı’na hafiften dönmeye başlamış... Güneş tepeye yaklaşıyor, gölge boyu; 1:1.25 gibi... Demek ki saat; 9.30-10.00 arası... Vapurlar sabah pik seferlerini tamamlamışlar, zaten iskelelerdeki yolcu yoğunluğunun azlığından bu belli oluyor...
Havalar soğuk olmalı... Çoğunluk paltolu ve montlu...
Eminönü’nde rıhtıma bağlamış olan vapur, 1.5 katlı Emirgân vapuruna benziyor...
Köprü üzerindeki direklerde; “Siera” radyo amblemleri var...
1961 yapımı Camialtı motorbotu Haliç iskelesine bağlamış...
Fotoğraf; herhalde 1962-63 çekimi...

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Sal 15 Mar 2005, 17:28



(+)

İstiklal Caddesi henüz iki yönlü trafiğe açık... Sağda "51" numaralı Levend-Bayazıd ring hattında "265" kapı numaralı bir Skoda-I. parti İETT otobüsü, önde 16-Maçka-Tünel tramvayı...

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cum 22 Nis 2005, 06:46



(+)

Bayazıd’da adeta İETT otobüsleri geçidi yaşanmakta. Ordu Caddesi’nin istimlâk çalışmaları tamamlanmış ve Simkeşhane Çarşısı’nın batı kesimi 1956-57 yıkımlarından nasibini alıp traşlanarak rahmetlik olmuş. İstimlâkler sırasında ortaya çıkan Forum’un sütunları yolun kenarına dizilmiş. Bayazıd durağında yanyana duran iki İETT otobüsünden soldaki 57 model Skoda-RO, yanındaki ise 1951 model Büssing-550-600... Arkadan 2 adet 57 model Skoda daha gelmekte... Sağ şeritte ise Çarşıkapı istikametine doğru giden bir Skoda 56 model RO, onun önünde 58 model Büssing-6500... Bir bayram günü olmalı, tüm direklerde bayraklar asılı (Ya da caddenin genişletilerek açılışı şerefine asılmış da olabilirler). İ.Ü. Kütüphanesi daha henüz inşa edilmemiş. Yamacın gerisinde üçer katlı kârgir evler görülmekte. Arkaları Elektrik İdaresi binaları...

Ön Soldaki 2 otobüsten detay:


Akın KURTOĞLU



Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cmt 23 Nis 2005, 00:18

İETT NOSTALJİSİ’NE DEVAM...




(+)

1958 Aksaray Meydanı ve Vatan-Millet Caddeleri yol ayrımı... Tramvay rayları tamamıyla sökülmüş ve daha troleybüs hattı da çekilmemiş. Ancak dikkat edilirse, elektrik direklerinin üzerine troleybüs havaî tellerini tutarak sabitleyecek yatay çubuklar monte edilmişler (demek ki, yıl: 1961’in ortaları, yayalar kısa kollular, Nisan/Mayıs 1961 civarı). Zaten ilk hat olan; Topkapı-Eminönü troleybüs hattının açılışı da 27 Mayıs 1961’dir. Solda Fındıkzade-Topkapı istikametinde seyreden Skoda-RO 57 model... Sağda Aksaray Meydanı’na doğru giden ise Büssing-6500... Onun ilerisinde bir Skoda daha... Başka bir Skoda-RO 1956 model ise, Aksaray’dan yeni açılan Vatan Caddesi’ne dönmekte. Büyük bir ihtimalle 37A-Yıldıztabya, 38-Küçükköy veya 39-Bayazıd-Eyüb-Alibeyköy seferini yapmakta... Daha Aksaray araç üstgeçitlerinin yapımına 12 yıl var. Yolların kenarları ağaçlandırılmakta... Arka üstte görülen devasa bina, İ.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Kompleksi’nin çatısı...




(+)

Aksaray Meydanı’nın meşhur göbeği... Ortası özenle çiçeklendirilmiş ve bakımı yapılmakta... 1956 model Skoda-RO Laleli’ye çıkıyor... Resim, Pertevniyal Valide Sultan Camii’nin minarelerinden birinden alınmış. Reklâm tabelâlarının kirliliği, şimdiki gibi had safhada değil, daha emekleme döneminde. Koca meydanda sadece Puro sabunlarının bir reklâmı var sadece, o kadar. Kâgir binalar ağırlıkta...





(+)

Aksaray Meydanı’ndan Saraçhane Başı’na çıkan Atatürk Bulvarı... Öndeki otobüs Skoda-RO 57 model... Daha ilerideki ise 1958 model Mercedes-0321-HL... Ön altta görülen Pertevniyal Lisesi’nin ana binasının çatısı. Gerilerde, sağ üstteki yapı kütlesi ise, Belediye Sarayı monoblok binası...





(+)

Aksaray Meydanı’nın başka bir açıdan görünümü... Sağdan, Yenikapı tarafından bir Skoda-RO çıkmakta... Laleli’den de başka bir Skoda-RO-57 model inmekte... Troleybüsler hâlâ görünürlerde yok... Arka sol üstte
Laleli Camii’nin minareleri... Ulaşımın yükünü, İETT otobüsleriyle birlikte rengârenk “dolmuş”lar üstlenmişler...





(+)

Büyükdere Caddesi’nin Gayrettepe-Likör-Mecidiyeköy dönüş kesimi... Sol geride Ali Sami Yen Stadyumu. Önde bir Mercedes-0321-HL İETT otobüsü, Levend veya Sarıyer seferinden dönmekte...Sağda mavi renkli ve yamuk tekerlekli bir Skoda pikap... Puro sabun reklâmı bir manav dükkânının üstünde konuşlanmış (!) durumda... Yol arnavut taşıyla döşeli. Troleybüs telleri mevcut, demek ki 50, L1 ve L2 (Levend) troleybüsleri o yıllarda çalışmaya başlamışlar... Stadın arkasından görünen tek bir yüksek katlı bina dahi yok...





(+)

Kadıköy Altıyol’dan Çarşı’ya doğru görünüm... İki adet Magirus-E-113 model İETT otobüsü karşılaşmışlar... Solda, Yoğurtçu istikametine doğru dönmekte olanın kapı numarası; 2400... Yokuşu tırmanıp tercihli yola girerek Kadıköy’e inecek olan ise; 2401... (Bu otobüslerden 1979-80 yıllarında, toplam 34 adet alınmışlardır ve kapı numaraları da 2400-2433 olarak kodlanmışlardır). Bu otobüslerin enteresan bir şekilde önlerinde ve ortalarında kapıları olup, arkada kapıları bulunmamaktaydı. 80’lerin başında, Bağlarbaşı Garajı Atölyeleri’nde üçüncü kapı olarak arkalarına da birer kapı açıldı.

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Pzr 24 Nis 2005, 02:32

İETT NOSTALJİSİ'NE DEVAM:




(+)

1980’lerde Fındıklı... Mimar Sinan Üniversitesi ile Fındıklı Camii’nin arasında, refüj birden genişler ve buradan “U” dönüşü yapılırdı. Genişleyen refüjün ortasında da enteresan bir havuz vardı ve bu havuzun fıskiyesi hiç akmazdı. Çok daha önceleri ise, havuzun olduğu yerde, şehirhatları gemilerinin bacalarıyla birebir ölçülerde, sarı renkli ve üzeri kırmızı çapalı bir vapur bacası dururdu. Öğleden sonra 15:00-16:00 suları. Trafik yavaş yavaş tıkanma trendine girmiş. En ön sağda iki adet İkarus-Solo, arkasında bir MAN-Solo, sonra bir Leyland-Panther, daha da geride yine bir İkarus-Solo Fındıklı İETT durağını tamamıyla kapatmışlar... Caminin önünde bir körüklü İkarus. Karşı istikamette Leyland ve arkasında MAN-Solo... Günümüzde Eminönü-Fındıklı tramvay hattının bitim noktalarına karşılık gelmekte olan bu resim, tahminimce 80’lerin ortalarında çekilmiş. Çünkü 1980’lerin sonlarında, hepsi Topkapı, Rami ve İkitelli garajlarına bağlandılar ve bu aksta MAN-Solo otobüsler çalışmamaya başladı.





(+)

MAN’ların ilk geldiği yıllarda Bostancı başdurakları ve geride Bostancı Vapur iskelesi. MAN’ların ön panelleri ilk orijinal hallerinde, farlarına henüz dokunulmamış. Duraklarda bol miktarda 79-80 model İkarus Solo ve körüklüler ile, MAN-Körüklü otobüsler beklemekte. Foto 1986 ve sonrasında alınmış, çünkü Dalan’ın denibüslerinden biri Bostancı’dan ayrılmış. En önde Bostancı Banliyö tren istasyonu. Sonraki yıllarda deniz bayağı geniş bir şekilde iskeleye kadar doldurulmuş, diğer bölümler karadan oldukça içeride kalmışlardır.





(+)

“1679” kapı numaralı 1979 model bir körüklü İkarus, Karaköy durağında. Araç; “28-Beşiktaş-Fatih” seferini yapmakta. İETT plantonluğu eski klâsik teneke formda. Elektrik direğine asılı olan sarı durak levhâsının altına raptedilen ve kızıla çalan kırmızı tabelâ ise; “İETT Ekspres Otobüsleri Durağı”nı belirtmekte. Bu durağı, normal hatlarla birlikte; 25, 62 ve 63 numaralı ekspres otobüsler de kullanırlardı. Yıl 1983’den sonra. Saat: 18:30 ve anlaşılıyor ki mevsim bahar... Troleybüs telleri mevcut (Demek ki 1984 yılı sınırı). Töbank reklâmlarına bakılacak olursa, banka henüz faaliyette. Sağ ilerideki mavi renkli 0302’lerin krallıklarını sürdükleri dönemler... Meşhur ve de olağanüstü güzel bir panoramayı izlemenize imkân veren Karaköy Cafe de halen faaliyette. Ve yazlık balkonlarını açmış...





(+)

Kadıköy Rıhtım İETT duraklarının yerinde sıra sıra “dolmuş” durakları var. İETT otobüsleri daha eski iskele ile yeni dubalı iskele arasındaki yolun kenarını kullanmaktalar demek ki.




Fatih otobüs durağı ve duraktan henüz ayrılmış bir Büssing-U47-D... Hemen arkasında mavi renkli bir Renault minibüs, biraz daha arkasında 2 tane daha... sağ altta ise basık tavanlı Ford minibüs... Fatih Postanesi henüz inşa edilmemiş. Yerinde klâsik eski Fatih binalarından biri. Troleybüs telleri var. Durak eternitle kaplanmış ve plântonluk yoğun bir biçimde otobüs bileti satıyor. Bu duraktan 28-Beşiktaş ve 30A-Ortaköy Dereboyu otobüsleri başdurak yaparlardı. 28 hattında 6 adet, 30A hattında ise 5 İETT otobüsü çalışırdı. 28’lerde genellikle Körüklü İkaruslar, 30A’da ise Leylandlar servis verirdi. 28 kestirmeden Unkapanı yoluyla Eminönü-Beşiktaş yolunu izlerken, 30A Bayazıd-Sultanahmed-Eminönü-Beşiktaş istikametinde yol alırdı. Dolayısıyla, işi acele olanlar Beşiktaş’a gitmek için mutlaka 28 beklerlerdi.

Akın KURTOĞLU



Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Pzr 24 Nis 2005, 16:48

İETT NOSTALJİSİ:




(+)

57 model bir Skoda-RO, Üsküdar Meydanı’nda çeşmenin karşısında beklemekte... “12-Üsküdar-Kadıköy” seferini yapacak... Çok gerilerde ise “15-Beykoz-Üsküdar” hattı için bekleyen bir Skoda-RO 1956 model İETT otobüsü. Gerilerde, o muhteşem panoramadan nasibini alacak olan yüksek apartmanlar peşpeşe inşa edilmekte.





(+)

3 Skoda-RO (Öndeki 2 tanesi 1957 model, en öndeki ise 1956 model / 56 modellerin en son arka camları çeyrek daire şeklinde, 57 modellerin ise kare şeklindedir) Üsküdar Meydanı’nda duraklarda... Beykoz sahili istikametine kalkacak olan 3 Skoda ise ileride... Tramvaylar kaldırılmış ve meydan asfaltlanmış.





(+)

Aksaray Meydanı... Büssing-U47-D köprüyü geçerek Lâleli istikametine doğu ilerlerken, karşıda Valide Camii önünde 3 adet farklı marka ve modelde “Çevre Belediye” otobüsü başdurak yapıyorlar. En gerideki Magirus midibüstür. Arkasındaki ise Mercedes-0302’nin kısa (4 camlı) modelidir. Çevre belediyelerin otobüsleri (142 adettiler) 1982’de İETT’ye devredildiler. Safraköy, Halkalı, Bayrampaşa, Esenler, Güngören, Alibeyköy vs... belediyelere hizmetlerine devam ettiler.





(+)

3 Mercedes-0321-HL İETT otobüsü, Kabataş-Dolmabahçe arasında seyrediyorlar... Boğaziçi Köprüsü’nün yerinde henüz yeller esiyor... Asya tarafındaki tepeler bomboş ve de yemyeşil. Troleybüs telleri bile henüz yok (Foto; 1958-60 yılları arasında Kabataş Setüstü’nden alınmış)


Eski “dolmuş” duraklarının yerine 10-15 yıl sonra İETT durakları yerleşmişler. Meydan, eskisine göre bayağı bir temizlenmiş ve açılmış. Mercedes-0302 modeller ile İkarus körüklüler olduğuna göre, aşağı-yukarı 1985-90’lar (Bu terminalden, Altıyol istikametine giden otobüsler kalkarlardı).

Akın KURTOĞLU


Kemal Çevik
14 yıl önce - Pts 25 Nis 2005, 01:09
Üsküdar


Akın bey,

Sizin resimlere biraz daha detay...
Alıntı:
57 model bir Skoda-RO, Üsküdar Meydanı’nda çeşmenin karşısında beklemekte... “12-Üsküdar-Kadıköy” seferini yapacak... Çok gerilerde ise “15-Beykoz-Üsküdar”


12 muhtemelen makas arabasıydı, çeşmenin meydan tarafına sefer almaya gidiyor. Yeni iskele yapıldıktan sonra 15 ler iskelenin karşısından, 11 ve 12 ler yeni duraklardan kalkıyordu.

Geride gözüken açık renkli otobüs Beykoz'a çalışan halk otobüsü olmalı (1952 model burunlu Mercedes) hemen yanında ise zor da olsa bir IETT otobüsünün arkası gözükmekte.

Alıntı:
3 Skoda-RO (Öndeki 2 tanesi 1957 model, en öndeki ise 1956 model / 56 modellerin en son arka camları çeyrek daire şeklinde, 57 modellerin ise kare şeklindedir) Üsküdar Meydanı’nda duraklarda... Beykoz sahili istikametine kalkacak olan 3 Skoda ise ileride... Tramvaylar kaldırılmış ve meydan asfaltlanmış


Arka arkaya bekleyen Skodalar muhtemelen 11, 12 ve 14. İleride arkası dönük duranlar makas arabaları, 15 biraz daha ileriden kalkardı resime girememiş.

Meydanda ortada anlamsız şekilde duran araçlar da araba vapuru kuyruğu. Yıl 1967-68 olmalı. İskelede ise galiba gene Vaniköy var. Kocataş ya da Sarıyer yeni kalkmış Beşiktaş'a doğru dönecek birazdan.

Görüşmek üzere
Kemal ÇEVİK



Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Pts 02 May 2005, 23:18

İETT NOSTALJİSİ'NE DEVAM:



“4” kapı numaralı “O.20017” plâkalı Latille-Floirat İETT otobüsü Tünel Meydanı’nda, “50-Levend-Tünel” hattında yolcu alırken... (Gerçi bu foto, bilinen bir resim olmasına rağmen, altına açıklama yazma gereği duyduğum için buraya almak zorunda kaldım. R. Sertaç Kayserilioğlu'nun bir çalışmasıdır). Bu otobüsler 1955 yılında toplam 4 adet satın alınmış olup, filo numarası olarak da; 2-3-4-5 rakamları konulmuştur. İşletmede pek fayda sağlayamadıkları görülünce (ön kapının yanında şoför mahalliyle basamaklar arasında büyük bir motor çıkıntısı mevcuttu ve bunun yanından (daha doğrusu üzerinden) atlayarak otobüse girmek zorundaydınız) seferlerden alındılar. Bunlardan bir tanesi 1968 yılında İETT’nin çalışanları tarafından troleybüs haline getirildi ve “Tosun” adı verilerek “101” kapı numarasıyla hizmete başladı. Sonra da 1984 Haziran’ına kadar çalışmaya devam etti (Semih Bey sizin sorduğunuz 101 numaralı İETT imâlatı troleybüsün modeli resimde görülen şekildeydi).





(+)

Beşiktaş Barbaros Bulvarı’nın 1985’lerdeki görünümü... Bu kez kadraja 83-84 model MAN-SL200 Solo otobüsler girmişler. Sağdaki duraklar, o yıllarda Boğaziçi Köprüsü’nü atlayarak Anadolu yakasına geçen; 101, 110, 111, 112 ve 123 numaralı (çift biletli) hatların başduraklarıdırlar. MAN’lar, 1990’ların başına kadar her iki yakada da çalıştılar. Yeni İkaruslar gelince ise sadece Avrupa yakasının İkitelli Topkapı ve Rami garajlarına bağlandılar.





(+)

1970’lerin sonlarında Fındıklı... Bir Leyland ve bir troleybüs Fındıklı otobüs durağında yolcu indirip-bindiriyorlar. Fındıklı otobüs durağı, o yıllarda Unkapanı, Karaköy ve Sultanahmed durağıyla birlikte, İstanbul’un betonarme ve özel imalât 4 durağından biriydi. Akbank’ın finansörlüğüyle, Mayıs 1966’da, kalın blok taşıyıcıların üzeri örtülerek durağın iki yanına bilet satış gişeleri ve telefon kulübeleri yerleştirilmişti. Tabii ki üzerlerinde de sürekli olarak duran kırmızı-beyaz Akbank reklâmları. Anlaşılan, tüm İstanbul’da yaygınlaştırılmak için hazırlanan prototip duraklardı bunlar. Ancak maalesef yaygınlaşamadılar ve 80’lerin sonunda dördü de yıktırılarak yerlerine metal duraklar monte edildi. Ön altta, Fındıklı havuzu biraz gerisinde çimenlerin üzerinde de (daha önceki bir mesajda da bahsettiğim), Şehirhatları vapurlarının bacalarıyla aynı büyüklük ve renkteki enteresan Fındıklı vapur bacası görülmekte... Gölgeler Üsküdar’a doğru uzayarak döndüklerine göre, saat öğleden sonra 16:00-17:00 civarı... Bununla orantılı olarak da Beşiktaş istikametine doğru yol iyiden iyiye tıkanmaya başlamış (Kabataş-Üsküdar arabalı vapur kuyruğu da bu sıkışıklığın artmasına azimle katkıda bulunmakta). Dönüş yolu ise bomboş (Anlaşılan o tarafa giden gelmiyor bir daha!) Trafikte Murat-124 Murat-131 ve Renault-12’ler pek görünmediklerine göre, herhalde daha 1970’lerin ortaları...





(+)

Karaköy Rıhtım yolunun başı... İETT durağında arka arkaya iki Leyland ve hemen arkalarında da iki troleybüs yoğun bir şekilde Kadıköy-Haydarpaşa vapurlarından inen yolcuları toparlayıp yeniden şehre dağıtmak için beklemekteler... Karaköy dubalı bekleme iskelesinde 2 Glasgow (önde “Turan Emeksiz” yanında “İnkılâp”) ve onların en dışında da “Bostancı” adlı üç şehirhattı vapuru birbirlerine bağlamış halde, sefer arasında dinlenmekteler. Pik saatlerin başlamasıyla birlikte, Kadıköy, Haydarpaşa ve Adalar seferlerine başlayacaklar... Köprünün üzerindeki “5” ve “6” numaralı iskeleler halen faaliyetteler. Eminönü’ndeki Ticaret Bankası yaya üstgeçitleri ise kadrajdalar (1970’den sonraki bir çekim)...
DÜZELTME: Kemal b'nin uyarısıyla; Karaköy dubalıya bağlayan 2. ve 3. gemilerin isimlerinin doğrusunu yazıyorum: Doğrusu=Kuzguncuk ve Maltepe (Yanlış verilen=İnkılâp ve Bostancı)... Ayrıca köprüye bağlamış olan ve adını okuyamadığımı da Kemal b okumuş; "Suadiye"...
Onun bana göndermiş olduğu uyarı mesajındaki bölüm şöyle:
Alıntı:
2. vapurun "Kuzguncuk" olmasının sebebi, bu 9 kardeşten sadece "Kuzguncuk"un arkasındaki çıpanın beyaz renkte olmasıdır. 3. gemi ise bacadan direkli olmadığı için "Maltepe"dir. Çünkü "Suadiye" köprüye yanaşmış halde duruyor. Köprüdeki vapurun "Suadiye" olmasının sebebi ise, üst ön terasının yarısı açık yarısı pencereli ("Maltepe"ninki tamamen açıktır) olmasıdır.

Uyarı için teşekkür ederim...


“553” kapı numaralı Mercedes-0321HL, Şişli Meydanı’ndan geçerek Osmanbey’e doğru gitmekte... (1958-59 yılları arasında iki parti halinde alındılar ve filo numaraları da: 551-600 ile 781-806 olarak kaydedildi).


Akın KURTOĞLU



Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Sal 03 May 2005, 01:05

İETT NOSTALJİSİ:



(+)

Beşiktaş Meydanı, 1970’lerin başı... Resim büyük bir ihtimalle Beşiktaş araç üstgeçidinin üzerinden çekilmiş. Denk gelmiş ve 4 adet Mercedes-0321HL İETT otobüsü ile bir troleybüs kadraja girmiş. Barbaros Bulvarı’nın bitim yerinde, Sinan Paşa Camii’nin önündeki duraklarda bekleyen Mercedesler, büyük bir ihtimalle “28” ve “34” numaralı araçlar (Biri Fatih’e diğeri de Edirnekapı’ya kadar gidecek). Resmin sol alt kısmında, üzeri çapraz kırmızı bantla çizili İETT durak levhası, buranın sadece yolcu indirmek için kullanılan ve yolcu binişi olmayan bir durak olduğunu belirtmekte...




1943 yılında İsveç Ticaret Ofisi aracılığıyla, 15 adet Scania-Vabis marka kamyon şasisi İstanbul’a getirilerek, İ.E.T.T. atölyelerinde otobüse dönüştürüldü ve 5-33 arasında tek sayılarda filo numarası aldı. Bu otobüslerden “15” kapı numaralı olanı, Aksaray Meydanı’nda yoğun bir yaz yağmurundan sonra yerlerde oluşan göletin içinden geçerek, Laleli istikametine gitmeye çabalıyor...




Şişli Meydanı... “187” kapı numaralı AEG (veya Franco-Belge) marka tramvay motrisi ve hemen yanında da “100” kapı numaralı 1947 model bir Scania-Vabis İETT otobüsü, Taksim yönüne doğru gitmekteler... Tramvay; “17A-Mecidiyeköy-Sirkeci” seferini yaparken, Scania-Vabis ise, Unkapanı yoluyla; “53-Mecidiyeköy-Kumkapı” (Daha önceleri; Mecidiyeköy-Bayazıd) hattında... Şişli Camii’nin inşası tamamlanmış. Yıl aralığı tahminen 1953-54 arası... (Elimdeki resim orijinal olup çok yıprandığından ötürü, taramadan ancak bu kadar verim alabildim).




“159” kapı numaralı Büssing-5500-6000 ile “2” kapı numaralı Ansaldo Troleybüs, Gülhane Parkı ve Alayköşkü’nün arasındaki “Parkkapı” durağında...

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Çrş 04 May 2005, 20:14


Ara ustanın objektifinden 1970’lerin ortalarında İstiklâl Caddesi... Önde 1972 model bir Büssing-U47D ve kapı numarası; “1236”, daha gerilerde de bir Leyland... (Büssing İETT otobüsü, muhtemelen, "A", "B1", "F" veya "Y" hatlarından birinde çalışmakta) Yol tek yönlü olarak işliyor. Troleybüs hatları ve onları tutan teller, caddenin üzerini adeta bir örümcek ağı gibi sarmış... 57, 58 ve 62 model Dodge, Fargo ve Chevrolet dolmuşların krallık sürdüğü yıllar... Bunlara yollarda eşlik eden Murat-124’ler ve Anadollar...Caddeye yüzü olan binalardan sarkan reklâmlar felâket...

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM