Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Pts 26 Arl 2005, 23:36
İETT'nin Depar Servis Yapan Hatları



1981-85 yılları arasında İETT'de "Depar Sefer" uygulaması vardı. Henüz tam gelişmemiş semtlere, en yakın son duraklı semtlerden günde; 7-8 defa depar sefler yapılırdı. Bu servislerde, her zamanki hat tabelâsı durur, ama ön sağ camın altına da çaprazlamasına; "Depar: XXXXX'e gider" yazılı ikinci bir tabelâ daha yerleştirilirdi. Son durağa varınca bu tabelâ kaldırılırdı.

O yılların depar servisleri şöyleydi:
  • [1]-[Kadıköy-Çamlıca] => "Çamlıca Tepesi"
  • [8A]-[Kadıköy-Fikirtepesi] => "Gözcübaba"
  • [11]-[Üsküdar-Dudullu] => "Sarıgazi Köyü"
  • [11B]-[Üsküdar-Samandra] => "Sultanbeyli Köyü"
  • [15D]-[Üsküdar-Doğu Kapısı] => "Anadolu Kavağı"
  • [15K]-[Üsküdar-Kavacık] => "Rüzgârlıbahçe"

  • [22A]-[Eminönü-Yeniköy] => "Kalender Orduevi"
  • [22B]-[Eminönü-Reşitpaşa] => "Kanlıkavak"
  • [25A]-[Eminönü-Rumelikavağı] => "Namazgâh"
  • [27]-[Eminönü-Sanayi Mahallesi] => "Çimentepe"
  • [28]-[Beşiktaş-Fatih] => "Koyunbaba"
  • [29]-[Taksim-Maslak] => "Pınar Mahallesi"
  • [30A]-[Ortaköy Dereboyu-Fatih] => "Koyunbaba"
  • [32]-[Eminönü-Bayrampaşa] => "Altıntepsi"
  • [32A]-[Eminönü-Yıldırım Mahallesi] => "Murat Mahallesi"
  • [33]-[Eminönü-Esenler] => "Ateşalanı"
  • [35]-[Eminönü-Kocamustafapaşa] => "Sümbülefendi"
  • [36A]-[Vezneciler-Sultan Çiftliği] => "Habibler Köyü"
  • [37]-[Eminönü-Yıldıztabya] => "Esentepe"
  • [38]-[Eminönü-Küçükköy] => "Gazi Mahallesi-Su Deposu"
  • [39]-[Eminönü-Alibeyköy] => "Çırçır Mahallesi"
  • [40B]-[Taksim-Kireçburnu] => "PTT Evleri"
  • [41]-[Mecidiyeköy-Sarıyer] => "Maden Mahallesi"
  • [42]-[Mecidiyeköy-Orman Fakültesi] => "Bahçeköy"
  • [43B]-[53B]-[Taksim-Boğaziçi Üniversitesi] => "Rumelihisarüstü"
  • [48A]-[Silâhtarağa-Kemerburgaz] => "Göktürk Köyü"
  • [50]-[Levend-Tünel] => "Konak Mahallesi"
  • [51A]-[Yenikapı-Yenilevend] => "Oyak Sitesi"
  • [52]-[Eminönü-Oyak Sitesi] => "Deniz Sb. Lojmanları"
  • [54]-[Eminönü-Okmeydanı] => "Piyalepaşa"
  • [58]-[Eminönü-Etiler] => "Cengiz Topel"
  • [58B]-[Eminönü-Akatlar] => "Karanfilköy"
  • [59]-[Yenikapı-Etiler] => "Uçaksavar"
  • [62]-[Eminönü-Gültepe] => "Yahya Kemal"
  • [70A]-[Tünel-Feriköy] => "İç Feriköy"
  • [74]-[Eminönü-Mecidiyeköy] => "Hilton Sitesi"
  • [82]-[Eminönü-Ataköy] => "Ataköy-4. Kısım"
  • [91]-[91A]-[Dolapdere-Bayazıd] => "Pangaltı"
  • [92]-[Eminönü-Yeşilbağ] => "Bağcılar"
  • [97]-[Eminönü-Kocasinan] => "Güneşli Köyü"
  • [101]-[Beşiktaş-Beykoz] => "Ortaçeşme"
  • [125]-[Kadıköy-Yenilevend] => "Oyak Sitesi"

  • [F1]-[F2]-[Feriköy-Bayazıd] => "İç Feriköy"

  • [B1]-[Taksim-Avcılar] => "İETT Kampı"
  • [F]-[Taksim-Florya] => "Şenlikköy"
  • [Y]-[Taksim-Yeşilköy] => "Kamping"
Artık günümüzde bu “depar” semtlerin hemen hepsi, onbinleri çoktan aşan nüfuslarıyla bağımsız otobüs hatlarını kazandılar. Doldular, taştılar. Yine de düşününce; “Ateşalanı Köyü”, “Güneşli Köyü”, “Sarıgazi Köyü”, “Sultanbeyli Köyü” insana komik geliyor!...

Akın KURTOĞLU


Kemal b
13 yıl önce - Sal 27 Arl 2005, 05:00
Depar Seferler


Benim hatırlayabildiğim depar sefer yapılan güzergahlar ise şunlardı:

OK1/OK2     Okmeydanı-Bayazıt   => Kulaksız
54               Okmeydanı-Eminönü => Çıksalın

1987-1988 yıllarından hatırladığım bu hatlarda  Man SG220 körüklü ve Leyland otobüsler çalışırdı.Depar seferlerde ise sadece Leyland'lar çalışırdı.


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Sal 27 Arl 2005, 11:51

Alıntı:
1987-1988 yıllarından hatırladığım bu hatlarda  Man SG220 körüklü ve Leyland otobüsler çalışırdı.Depar seferlerde ise sadece Leyland'lar çalışırdı.


Evet, ben de hatırlıyorum. Depar seferlere denk gelen otobüsler, nedense Leyland ya da Büssing-U47D'ler olurdu hep... Asıl son durak otobüsleri ise, genellikle yeni model MAN'ların körüklü ya da sololarından oluşurdu. Depar semtlerin yolları çoğunlukla bozuk, çamurlu, dik yokuşlu ya da eğreti yollar oldukları için herhalde, buralara yeni arabalar pek tahsis edilmezdi.

Akın KURTOĞLU



Hasan ÇETİN

12 yıl önce - Sal 22 Ağu 2006, 20:15

 Depar Servis Hatları

 
 Yolcu yoğunluğunun yaşandığı Sabah saatlerinde yolcu yoğunluğu olmayan hatlardan birer seferlik yapılan ilave servislere depar servis denir..

 Örneğin; Sabah 06:20 GRJ dan çıkan 12A Tuzla köp. 130 olaraktan Kadıköy e gelir

         Aynı saate paralel 4 numara Esenkentten Kadıköy e gider.(21C olarak)

sonradan normal hatlarına dönerler..

ilgilerinize teşekkürler

Hasan ÇETİN


Çağrı Tekin

11 yıl önce - Pzr 14 Ekm 2007, 00:55

Üstteki mesaja dayanarak bir kaç hat ekleyeceğim.
21U hattında Yakacık "Site" durağından saat 7:10 ve 7:40 otobüsleri tek sefer yaparak Kadıköy'den 12A olarak devam ederler.

10 Hattı sabahleyin ilk üç seferini Uğur Mumcu'dan yapıyor.

21C'nin de bir hattı 12A'dan tek sefer yapıyor.

130 hattı da 12A'dan tek sefer yapıyor, ayrıca gün içinde servisine geciken 17'ler Pendik'ten itibaren 130 olarak Kadıköy'e geliyorlar.

19Z hattının sabahleyin bir seferi bazen 12A'nın bazen de Kumluk peronlarından citaro çalışan otobüs hatlarından birinin otobüsü ile ek seferi var.

Bu hatlar içinde kullandığım 21U'da eğer böyle bir uygulama olmasa sabahleyin Soğanlık'tan kimse otobüse binemez. Bölge halkı da bu otobüsleri çok tuttu, sabahları sırf ek sefere binmek için duraklarda kuyruk oluşuyor, tabi bu uygulamadan haberi olmayan Uğur Mumcu'lular kendi otobüslerinin içinden kuyruğa bakıp şaşırıyorlar. Geçen sene bahsettiğim ek seferlerle birlikte Yakacık merkezden kalkan bir otobüs vardı, bu sene göremedim onu.
İETT ayrıca bu sene anlamadığım bir şekilde 21U'da kış tarifesine geçmedi. Bazen 20 dakikalık aralar oluyor ve bu durum 21U için çok garip oluyor. Bu sene Kadıköy'de gördüğüm tüm 21U kuyrukları 21K sırasını geçmiş durumda. Bir bakıma iyi oluyor çünkü eğer 21U çok sık çalışırsa peronda iki körüklü otobüs yer almak zorunda kalıyor, bu da diğer hatların seferlerini engelliyor. Benim çözüm önerim ise 10 ve 17S hattlarının birleştirilerek ayrıca sefer sıklıklarının da 15-30 dakika seviyelerine ayarlayarak 21U'nun yolcusunu bu hatta çekmek. Bir ara sabahları 17S'ye binip 4'e aktarma yaparak Kadıköy'e gidiyordum, yolculuk 21U'dan çok daha rahat geçiyordu. Fakat aynısını dönüşte yapmak imkansız çünkü 17S'nin sıklıkları çok düşük. Umarım İETT bu konuyu düşünür.



Ahmet Bengüer
11 yıl önce - Pzr 14 Ekm 2007, 01:07

28 Edirnekapı-Beşiktaş hattının sabah saatlerinde Nur Sitesi ve Rami'den depar servisleri vardır.Bu servislere emektar araçlarımızdan İkarus'lar gitmektedir.İkarus'lar hiç naz yapmazlar nereye gönderilseler oraya giderler dağ taş dere tepe hiç fark etmez

Hakan Koltaş
9 yıl önce - Sal 30 Mar 2010, 18:41

121B KAVACIK M.KÖY
hattındada artık sabahları ;
KAVACIK/4LEVENT METRO olarak depar servisler başlamıştır.



ONDERB
9 yıl önce - Sal 30 Mar 2010, 18:51

36A hattı da iş günleri saat 6:20'de, Veznecilere gidiş yönünde, Malkoçoğlundan depar yapmaktadır.
http://www.iett.gov.tr/saat/orer.php?hid=hat& ...atler.y=15


C. H. Engin Er

9 yıl önce - Sal 30 Mar 2010, 19:16

Birkaç yıl geçmiş ama üstteki mesajlarda örnek verilen 130 hattından, yeni durumu söyleyeyim.Sabahları 6 servis Kaynarca'daki tersane kavşağından kalkıyor, hepsi solo citarolar ve hepsi ilk kalktığı durakta tamamen doluyor. Artık İETT'nin bu depar servisleri tamamen iptal edip, Kaynarca-Kadıköy isminde yeni bir hat kuracağnı düşünüyorum. Aynı güzergahta Kaynarca tersane kavşağı-Uzunçayır metrobüs arasında kötüklü citaro ring hattıda gün boyu çalışıyor...

Mert K.

9 yıl önce - Sal 30 Mar 2010, 19:21

Alıntı:
Artık İETT'nin bu depar servisleri tamamen iptal edip, Kaynarca-Kadıköy isminde yeni bir hat kuracağinı düşünüyorum.

Evet hatta hat numarasida 130K KADIKOY KAYNARCA seklinde guzel olur.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM