Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 9
cenkince

9 yıl önce - Pts 31 Arl 2012, 02:03

2013 yılında hizmete alınacak 1.200 adet otobüs ile İETT'nin filo numaralandırma sistemindeki karmaşıklık daha da artacağa benziyor.

Sevgili Akın Üstad İETT tarihi boyunca alınan otobüslerin listesini hazırlamıştı. Bu listelemeye göre çok küçük kaymaları ihmal edersek 2006 model Citaro'ların idareye giriş sıraları olarak 5.000 sayısı baz alınabilir. Şu halde eski kodlama mantığına göre Citaro'lardan itibaren tüm alçak tabanlı araçlarımızı şu şekilde yeniden numaralandırsak nasıl olur?

Citaro Solo 5.001 - 5.350
Citaro Körüklü 5.351 - 5.450
Citaro Solo (II) 5.451 - 5.494

DAF MJT 5.495 - 5.544

Capacity 5.551 - 5.800
Phileas 5.801 - 5.850

Conecto Solo + K 5.851 - 6.150 (Net adet bilinememekte)

Otokar 6.151 - 6.650
Otokar K 6.651 - 6.900

Breda CNG 6.901 - 7.100
Son ihale 7.101 - 7.350


Burak Öztaş
9 yıl önce - Pts 31 Arl 2012, 02:13

Acaba Wowturkey sakinleri de olmasa bu araştırmayı kim yapacaktı merak ediyorum, heralde İ.E.T.T çalışanalrı bu konuya, bu kadar eğilmiyordur.

osman akar
6 yıl önce - Cmt 20 Şub 2016, 19:17



Bu listede 1992 yılın da alınmış olan tek bir tane İKARUS yazıyor.. Bu otobüsü hatırlıyorum. O345'ler gibi tek basamaklı bir modeldi. Üst kısım beyaz Alt kısım çıtın altı mavi idi. Beşiktaş'ta bir kaç kez görmüştüm.


Ali Burak97
5 yıl önce - Prş 09 Şub 2017, 21:04



En son sayın Akın Kurtoğlu üstad tarafından 10 yıl önce yapılan listeyi kullanarak, 2006 yıllarından sonra yapılan alımları araştırarak ve eklemeler yaparak listenin yeni halini tamamladım.

Ben bütün günümü araştırarak geçirdim. Daha önceden bildiğim bilgileri hatırladım, yeni bilgiler edindim. Benim için güzel bir deneyim oldu. Hatalarım ve önerileriniz için yazabilirsiniz.

Not olarak eklemek istediklerim var :
1) 1990 dan öncesi bilgilere tam hakim olmadığım için Akın Kurtoğlunun listesinin 1990 dan önceki kısmında sadece bir değişiklik yaptım. Bu değişiklik, ilk otobüsümüz Renault Scemia nın geliş yılını 1927 yapmak oldu. Kaynak olarak elimde bulunan ve yine Akın Kurtoğlu'nun yazdığıbir kitapçığı kullandım.

2) 2000-232 kodlu otobüsü Conecto olarak yazıp O345 lerin arasından çıkardım. Evet araç yine bir O345 dir fakat diğerlerinden farklıdır. İlgilenenler başlığına bakabilir.

3) Yine bir ufak değişiklik 99-853 ü diğer 99 modellerin içine yazdım fakat araştırmak isteyenler için belirteyim, 99-853 ve onunla beraber gelen 97-801, 97-802 otobüslerinin de farklı bir hikayesi ve bunun konuşulduğu başlığı vardır.

4) Yine İETT ile ilgilenenlere MAN SG-272 2000-828 in başlığına bakmalarını öneririm. İETT ile MAN arasındaki "Meşhur" hikayeyi okuyabilirsiniz

5) İhalesi yapılan, fakat daha gelmeyen Euro 6 motorlu BMC lerin kaç tane geleceğini bilmediğimden adet kısmını boş bıraktım.

6) 110 adet Temsa Avenue ve 16 adet Mercedes Benz Conecto'yu kiralık oldukları için listeye dahil etmedim.

7) Listede tek olarak yazılan Ikarus 92-051 dir. Ikarus şirketi tarafından hediye verilmiştir. Önde ve arkada olmak üzere iki kapılı,beyaz bir otobüstür. Şoför eğitim aracı olarak da kullanılmıştır.
Sayın Mustafa Noyan'dan alıntılarsam :
Alıntı:
92-051 Scania K112 motor İkarus kasa özel bir otobüs idi, bu otobüsü İETT Spor Kulübü uzun yıllar kullandı

8) Listede gözüken Mercedes O350 otobüsü yine İETT ye hibe edilmiştir. Hizmet amacıyla kullanılmıştır.

9) O350 den bahsedince aklıma geldi, sizce SG-1 gibi hatlarda kullanılan şehirlerarası otobüsleri dahil etmelimiyiz listeye ?

DÜZENLEME : Tabloyu büyük olarak ekleyemiyorum, nasıl yapabilirim ?


Ali Burak97
4 yıl önce - Çrş 11 Nis 2018, 15:57


(+)


Sevgili forumdaşlar, İETT Tarihi üzerine yaptığım araştırmalar sonucu ortaya çıkan İETT Tarihi Boyunca İşletilen Lastik Tekerlekli Araçlar Listesi ni sizlerle paylaşmaktan gurur duyuyorum.

Listede
1)İETT Tarafından kiralanan otobüsler (2012 Mercedes-Benz Conecto Solo gibi)
2)İETT ye devir edilen otobüsler (1955 ÜKHT otobüsleri ve 1980 Çevre Belediyelerin Araçları gibi)
3)İETT Tarafından satın alınan otobüsler
4)İETT Tarafından işletilen Troleybüsler (Ansaldolar ve Tosun)
5)İETT Tarafından Rektifiye edilen Büssingler ve Skodalardan yapılan Romörk otobüsler ayrıca listeye eklendi.

Böylece İETT Tarihinde 8369 lastik tekerlekli araç işletilmiş olduğu sonucuna vardım.

Muhtelif konular var araç adetlerinde net sayıya ulaşamadığım, üzerinde çalışıyorum fakat toplam sayıyı çok değiştirmeyen ufak ölçüde şeyler.

Başka Önemli bir nokta olarak:
a)Araçlar Listelenirken Filoya Giriş Yılları Dikkate alındı.
Örnek: 90-101/90-105 arası 90 Model İkaruslarımızı hatırlarsınız, onlar 1995 yılında filoya dahil edildiğinden dolayı Yılı bölümüne 1995 yazıldı.
b) Araçlar arasında fark yoksa uzun süren alımlar listeyi karıştırmasın diye tek çatı altında toplandı.
Örnek: Mercedes-Benz O345 Sololar, 1997-2000 yılları arasında toplam 480 tane alındığı için ilk 345 in filoya giriş tarihi olan 1997 yazıldı.
Örnek 2: Metrobüs hattında çalışan Capacitylerden 2007 model olanlar Euro 4 motorlu, 2008 ve 2009 modeller Euro 5 motorlu olduğundan ayrı ayrı yazıldı.

Listeyi yaparken bir çok kaynaktan yararlandım, bunların en başlarında wowturkey geliyor. Hepinize teşekkür ederim.

Bu başlık altında yorumlarınızı bekliyorum.

Saygılarımla



Ali Burak97
4 yıl önce - Cum 13 Nis 2018, 21:48

Hep gözümün önünde olan fakat listeye eklemeyi unuttuğum bir şeyi farkettim:

İETT Nostaljik Otobüs Filosu 10 araç ile listeye eklenecek. Böylelikle araç sayısı 8379a erişecek.


Tevfik Metin Tanöven

2 yıl önce - Çrş 03 Hzr 2020, 20:16

silinsin



sayfa 9
ANA SAYFA -> ULAŞIM