Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 8
yılmaz büktel

15 yıl önce - Prş 30 Ksm 2006, 23:37

yılmaz büktel eshot nostalji sayfasında demiş ki:

Alıntı:
bizi yıkan yıl-numara sistemi oldu. bu sistem otobüslerin takibini güçleştirdi. tabii diğer bir etkende kentin büyümesine paralel olarak otobüslerin model ve sayılarının çok artması oldu. aslında asıl neden bu ikincisi, biz kendimize teselli olarak numara sisteminin değişmesini gösteriyoruz.
istanbula bir bakın yıl-no ya geçmeden önce 3000 küsur numara vardı, sistem devam etseydi bugün istanbulda desteksiz atmayım ama 5000 6000i bulurduk.
izmire gelirsek. benim fiatlı büssingli troleybüslü günlerimde izmirdeki toplam araç sayısı, körüklülerde dahil topu topu 150 civarındaydı. son man 810. sistem devam etseydi izmirde bugün 3000lerde olurdu herhalde


buna tahmin gücü mü derler, olaylara hakim olmak mı?

sol blokta altan dördüncü sıradaki mersedesler, 5 ve 6. sıradaki ikarusların üstüne çıkmalı. çünkü mersedesler ikaruslardan önce geldi.


Arda Alkaya
15 yıl önce - Prş 30 Ksm 2006, 23:49

Alıntı:
dare ilk durumdaki filo numaralama sistemini birebir takip etse ve de yeni sisteme geçmeseydi, şu anda 2006-900 filo numaralı Citaro-Körüklü'nün numarası; 5409 olacaktı...


Hayır olmayacaktı. Eğer otobüslere sırayla numara verilseydi 2006-900 sonuncu otobüs olmazdı. 2. filo Citaroların büyük çoğunluğu 2006-900'dan sonra geldi. Hatta şu takas körüklüler bile 2006-900'dan sonra geldi.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cum 01 Arl 2006, 00:23

Burada, alım yıllarını bir sıraya koyarak ve filo gruplarını biraraya toplayarak bu listeyi oluşturduk. Dolayısıyla, 2006 yılına ait en büyük numaralı araç olarak; 2006-900 = 5409. otobüs olur.

Akın KURTOĞLU


Kemal b
15 yıl önce - Cum 01 Arl 2006, 00:24

Alıntı:
sol blokta altan dördüncü sıradaki mersedesler, 5 ve 6. sıradaki ikarusların üstüne çıkmalı. çünkü mersedesler ikaruslardan önce geldi.


Gördüğüm kadarıyla Akın bey bu listedeki sıralamayı yaparken araç model yıllarını esas almış.Eğer araçların filoya katılmış olduğu tarihi baz almış olsaydı ,1979-1980 yılında alınmış olan Mercedes ve İkaruslar'ın yanısıra  90 model İkarus soloların , takas yoluyla gelen körüklülerin ve Citaro solo-körüklü modellerinin de listedeki yerlerinin değiştirilmesi gerekirdi.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cum 01 Arl 2006, 00:26

1979-80 yılında gelen Mercedes-12RST'ler, İkarus Solo ve körüklüler ile Magirus-E113'ler de karışık olarak geldiler meselâ. Parti parti... Bu şekilde liste oluşturmaya kalkarsak, işin altından kesinlikle çıkamayız.

Burada kriter olarak; geliş yılı (yeni sisteme göre en sol iki dijit) ve gruplandırma 1. derecede önemli olmalıdır.

Akın KURTOĞLU



cenkince

15 yıl önce - Cum 01 Arl 2006, 01:04

Esasında Leylandlar, Bussingler ve 302'lere kadar pek mühüm bir kayma yok.

Ama ne zamanki 302'ler 1415'de kesilip ikaruslar 1600'den başlatılıyor (Fark: 185)
ve ikarus körüklüler 1789'da kesilip sololar 1901'den devam ettiriliyor (Fark: 112)

bu boşluklardan sonra işin ucu kaçmaya başlıyor....

Üstüne üstlük 2205'de biten ikarsuların üstüne bir sonraki Magirus alımını 2400'den başlatmak (Fark: 195) 2433'de biten Magirusların yerine de Manları 2501'den başlatmak (Fark: 68)

işi çığırından çıkartıyor.

Demek ki Manlara kadar Fark: 185 + 112 + 195 + 68 = 560 adete kadar çıkıyor.  
Haydi, Mülga otobüsleri bu hesaptan düşelim Fark: 560 - 142 = 418 olur.

yalnız hesapta bir yanlışlık var 2501 - 418 = 2083 olması lazım.... Akın Hoca'nın bulduğu ile arasındaki  6 adet fark nerede acaba?


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cum 01 Arl 2006, 01:52

BİR DÜZELTME: 1974 yılında THY'den devralınan; 48, 49, 50, 52 ve 54 numaralı Magirus-Deutz'ları listeye eklemeyi unutmuşuz.   Bunları da ekleyerek, sıra numarasını yeniden ilerletip, son listeyi aşağıya ekliyorum.



(+)


Bu durumda, İETT'nin bugüne kadar almış olduğu araç adedi, 5 artarak; 5414'e yükseldi...  

Akın KURTOĞLU



Kemal b
15 yıl önce - Cum 01 Arl 2006, 03:15

Alıntı:
2. filo Citaroların büyük çoğunluğu 2006-900'dan sonra geldi.


2. parti Citaro'ların büyük bir çoğunluğu değil , tamamı körüklü Citaro'lardan sonra gelmiştir.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cum 01 Arl 2006, 04:48

Farkındaysanız; 2000-2006 arasındaki (2001-2005), filoya 5 yılı içinde bir tek otobüs bile katılmamış...

1931'den günümüze, bundan sonraki en uzun süreli otobüs alınmama dilimleri; 1964-67 ve 1975-78 yılları arasında (4'er yıl) olmuş. 21. yüzyıla girerken rekor kırmışız... (1932-41 arasını ayrı tutuyorum, çünkü bu dönem deneme aşaması olup, ayrıca 1939-41 arasında araçlar hurdaya çıkmışlar ve açığı tramvaylar kapatmıştır).

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Sal 12 Arl 2006, 03:23

Arşiv'den:

Kasım / 1995: İlk geldiklerinde; 95-801 ve 95-802 şeklinde kodlanan 2 adet MAN SG-220 körüklü İETT otobüsünün filo numaraları; 94-801 ve 94-802 olarak değiştirildi.

Akın KURTOĞLU



sayfa 8
ANA SAYFA -> ULAŞIM