1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 6  |
 |
okan kaya
17 yıl önce - Cmt 03 Hzr 2006, 17:13
şu ana kadar şu 97 lik man lara hiç rastlamadım
|
 |
tolginho
17 yıl önce - Cmt 03 Hzr 2006, 20:14
97 MANlar bir ara Yenibosna'da idiler. Hatta bir tanesi İstanbul Üniversitesi ile Avcılar Deniz Otobüsü arasında çalışıyordu. Sonra oradan da kayboldular.
TOLGA KAPROL
|
 |
ümit 806
17 yıl önce - Cmt 03 Hzr 2006, 21:16
Ben geçen gün bir şey hatırlamıştım ama burada sormayı sürekli unutuyordum. Şimdi tekrar aklıma geldi, unutmadan sorayım.
Bir gün bir vesile ile İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne gitmem gerekti. Yıl da sanırım 1997 ya da 1998 idi. Edirnekapı'da otobüs beklerken filo numarası 79-xxx olan bir otobüs geldi ve bindim. Otobüs Turuncu - Lacivert boyalı idi, Ön kapısı ve orta kapısı vardı ama arka kapısı yoktu. Kapıları yanlış hatırlamıyorsam Mercedes 345, IK-161 ve Citaro'larınki gibi açılıp kapanıyordu. Arka camı sanki otobüsün yan cephesine doğru kıvrılarak devam ediyordu. O otobüsü o gün ilk ve son defa gördüm. Bu otobüs hangi marka olabilir, resmi bulunur mu ?
Ben yıllarca Avrupa Yakası'na geçmedim, geçtiysem de suriçi'ne girmedim, annemle halk otobüsleriyle, minibüslerle seyahat ederek falan geldim. 1996 yılında (19 yaşındayken) okul için Maslak'a gidip gelmeye başlayarak Avrupa yakasını tanımaya başladım ve dönüşte Mecidiyeköy'e gelip peronlardan Ümraniye otobüslerine binmeye gayret ediyordum. Bu sayede Anadolu Yakası'nda uzun süredir göremediğim MAN'ların hâlen çalıştığını farketmiştim. Topkapı'dan ötesini hâlen pek bildiğim söylenemez, suriçini de fazla bilmiyorum.
|
 |
Akın Kurtoğlu
17 yıl önce - Cmt 03 Hzr 2006, 21:26
Alıntı: |
Bir gün bir vesile ile İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne gitmem gerekti. Yıl da sanırım 1997 ya da 1998 idi. Edirnekapı'da otobüs beklerken filo numarası 79-xxx olan bir otobüs geldi ve bindim. Otobüs Turuncu - Lacivert boyalı idi, Ön kapısı ve orta kapısı vardı ama arka kapısı yoktu. Kapıları yanlış hatırlamıyorsam Mercedes 345, IK-161 ve Citaro'larınki gibi açılıp kapanıyordu. Arka camı sanki otobüsün yan cephesine doğru kıvrılarak devam ediyordu. O otobüsü o gün ilk ve son defa gördüm. Bu otobüs hangi marka olabilir, resmi bulunur mu ? |
İETT'nin Arnavutköy Şubesi'ne bağlı olan otobüslerden biri olup, toplam olarak 5-6 adettiler. Mercedes, İkarus solo gibi fakrlı markalardan oluşmaktaydılar ve hepsi de kırmızı-beyaz boyalıydılar. Önceleri kaportaları mavi-beyaz boyanmıştı. Üzerlerinde; "İETT-Arnavutköy Şubesi" ibaresi yazılı olurdu. [336A]-[Vezneciler-Arnavutköy] hattında servis yaparlardı. Biletleri özeldi ve abonman geçmezdi. Zannedersem Ümit üstadın gördüğü araç da aşağıdaki otobüslerdendi. Gerçi resimdeki otobüs 80 hattındaki Mülga Belediye Otobüslerinden olmaka birlikte, Arnavutköy şubesinin 3 arabası da bu marka ve modeldeydi.
Alınan bir kararla, Arnavutköy-Cebeci ve civar köylerine sadece İETT'nin servis yapması kararı alındıktan sonra, bunların tamamı hurdaya ayrıldılar. İETT filosuna katılmadılar. Bunlara, çalıştıkları 5-6 senelik dönem boyunca, filo numarası olarak; 79-01, 79-02, 80-01... gibi sıra numaraları verilmişti.
Akın KURTOĞLU
|
 |
ümit 806
17 yıl önce - Cmt 03 Hzr 2006, 22:23
Alıntı: |
Alınan bir kararla, Arnavutköy-Cebeci ve civar köylerine sadece İETT'nin servis yapması kararı alındıktan sonra, bunların tamamı hurdaya ayrıldılar. İETT filosuna katılmadılar. Bunlara, çalıştıkları 5-6 senelik dönem boyunca, filo numarası olarak; 79-01, 79-02, 80-01... gibi sıra numaraları verilmişti. |
Benim gördüğüm otobüs yanlış hatırlamıyorsam Mercedes değildi ama resimdeki otobüse epeyce benziyordu, 1997 ya da 1998'de turuncu lacivert boyalı hâlde hâlen çalışıyordu ve resimdeki Mercedes otobüsün halk otobüsü modelleri vardı meselâ, orta kapıları var, arka kapıları yok, aynı onlar gibiydi. Ben otobüsü görüp bindiğimde yaklaşık 16-17 yaşında olmalı.
|
 |
Akın Kurtoğlu
17 yıl önce - Cmt 03 Hzr 2006, 22:28
Alıntı: |
1997 ya da 1998'de turuncu lacivert boyalı hâlde hâlen çalışıyordu |
Çok doğru. Arnavutköy Şubesi'ne bağlı otobüsler, son dönemlerinde 1-2 yıl boyunca Turuncu-Lâcivert renklerde çalıştıktan sonra hurdaya ayrıldılar.
Önde ve ortada kapısı olarak ben bir de Magirus-E113'leri hatırlıyorum ama, onlar da İETT filosunda idiler. Hatta sonradan üzerlerinde oynama yapılmış ve kapıları arkaya alınmıştı. Orta kapıları da; kimilerinde iptal edilmiş, kimileri de 3 kapılı olarak hizmet vermeye devam etmişlerdi.
Akın KURTOĞLU
|
 |
ümit 806
17 yıl önce - Cmt 03 Hzr 2006, 22:42
Alıntı: |
Önde ve ortada kapısı olarak ben bir de Magirus-E113'leri hatırlıyorum ama, onlar da İETT filosunda idiler |
Hımm. Bu Magirus E113'ler nasıl otobüslerdi bilmiyorum fakat şimdi ilk sayfadaki listeye baktım, gördüğüm kadarı ile onlardan 79 yılında alınmış. Belki de onlardan birisiydi.
|
 |
Akın Kurtoğlu
17 yıl önce - Cmt 03 Hzr 2006, 22:45
Alıntı: |
Bu Magirus E113'ler nasıl otobüslerdi bilmiyorum fakat şimdi ilk sayfadaki listeye baktım, gördüğüm kadarı ile onlardan 79 yılında alınmış |
Evet, bu otobüsler 1979-80 yıllarında iç piyasadan alındılar (Toplam 255 adet alınması plânlanmıştı ilk evvel. Bu yüzden, filo numaralarının başlangıcı da yüksek tutulmuştu). 2400-2433 arasında filo numarası verildi. Bu konunun detayını Onur ORHON üstad çok daha etraflıca bilmektedir...
Akın KURTOĞLU
|
 |
onur orhon
17 yıl önce - Cmt 03 Hzr 2006, 23:04
1970 lerin sonuna doğru İstanbul'daki İETT otobüs filosu 300'lere düşmüştü. Özellikle de Ahmet İSVAN'ın belediye başkanlığı döneminde çeşitli nedenlerle otobüs alımı gerçekleşmemişti. Döneminbelediye başkanı o da aramızdan ayrıldı, Aytekin KOTİL 495 Ikarus, 255 Mercedes
O 302 500 adet de Magirus E-113 otobüsün alımı için anlaşma imzalamıştı. Yerli üreticiler uzun süre yurt dışından alım yapılmaması için direndiler. Ancak Ikarus çok kısa sürede taahhüt ettiği araçalrı teslim etti. Mercedes128 araçta kaldı. Otokar'da ancak 34 otobüsün 10 adedini 1979'da 24 adedini 1980'de verebildi.
Fotografta görülen 207 filo numaralı Mercedes O 205 tipi Almanya üretimi ve çevre belediyelerden gelen bir araçtır. 12 Eylül sonrası İETT filosuna katılmıştır. Bu araçların İstanbul yakasındaki belediyelere ait olanalrına 200 serisi, Anadolu yakasındakilere de 300 serisi filo numaraları verilmiştir.
|
 |
Akın Kurtoğlu
17 yıl önce - Cmt 03 Hzr 2006, 23:15
Türkiye'nin o yıllardaki şanssızlığı; darboğazda bulunması, siyasetin çökmüş halde devam etmeye çabalaması, toplumsal olaylar vs... yüzünden yerinde sayması oldu. Yoksa 495 İkarus başka zaman olsa iç piyasadan temin edilir, dövizimiz cebimizde kalır, üretimde istihdam artardı. Zaten İkaruslar, 1992'de kırık-dökük bir vaziyette filodan çekilirken, Mercedes-0302-12RST'ler hâlâ taş gibilerdi. Ancak o yıl yeni alınan otobüslerden dolayı, elden geçirilmediler, hatta hiçbirine orta kapı dahi açılmadı. Leylandlar ile birlikte aynı yıl servislerden çekilen en son 2 kapılı otobüslerimizdi...
Akın KURTOĞLU
|
 |
sayfa 6  |
ANA SAYFA -> ULAŞIM
|