Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 5
Cem Telgeren
17 yıl önce - Pzr 14 May 2006, 01:44

Alıntı:
Mercedes O 317 ilk üç kapılı otobüslerin modelleri 1960 ve 1962'dir. Genellikle Eminönü-Sarıyer hattında çalıştırılmışlardır. Filo numaraları ise 4 ve 5 olarak 1970'li yılların sonuna kadar korunmuştur. Hizmet dışı kalmalarıyla beraber birkaç yıl 1983'e kadar olabilir İstanbul Belediyesi'nde mavi beyaza boyanarak personel servisi olarak çalıştırılmışlardır


İtalya da kullanılan bir Mercedes 0 317 örneği


 


Akın Kurtoğlu

17 yıl önce - Pzr 14 May 2006, 05:33

Demek ki, istenildiğinde 60 model bir 0317, 1996 yılında bile hâlâ kullanılabiliniyor, en basitinden o güne kadar sağlıklı bir şekilde getirilebiliniyormuş

Akın KURTOĞLU


hakan_1970
17 yıl önce - Pzr 14 May 2006, 23:51
Büssing


1)
Alıntı:
Bussıng U2D ler zamanlarının gözde otobüsü leylandlara benzetilmek için İETT atölyelerinde rektifiyeden geçirilmiş olabilir.(mi acaba?)

2)
Alıntı:
Büssing 5500-6000'lerin eski ve yenilendikten sonraki 2 ayrı görünümü:(175 nolu otobüsün fotosu)


1) deki gerçekten ilginç bir iddia. Otobüs filo noları da bu iddiayı destekler gibi. Örn 159  tamir otosu olarak yeni haliyle biliniyor.
2) 'deki resimde görülen 175 nolu otobüs (foto için bu forumdaki 13.05.06 tarihli mesaja bkz) numara olarak bu tezi destekliyor.
Ne var ki, ben jant, ön farlar, otobüsün önündeki metal süsleme ve uzunluk dışında (ki ölçebilmiş değilim, göz kararı) bir benzerlik göremedim. Otobüsün camlarından, yan yolcu kapısının yerine kadar değişmiş, yani kaporta tamamıyla yeni. Bu kadar eski bir otobüsün motor ve aktarma organlarının da 1950'li yıllar teknolojisi olduğu düşünülürse, bu eski motora yeni kaportanın bir anlamı yok, motor da yeni desek aslında otobüsün full yeni olduğu da düşünülebilir.

Şahsen ben yenilendiği söylenen Bussing'lerin, arslan armasından dolayı eski Bussing'lerden çok 1972 model Bussing'lerle daha yakın ilişkiye sahip olduğunu sanırdım.


Akın Kurtoğlu

17 yıl önce - Pts 15 May 2006, 00:06

Alıntı:
Şahsen ben yenilendiği söylenen Bussing'lerin, arslan armasından dolayı eski Bussing'lerden çok 1972 model Bussing'lerle daha yakın ilişkiye sahip olduğunu sanırdım.

Hımmm.. Hayır, 1970-73 model Büssing-U47D'ler daha uzundular U2D'lere göre... Ayrıca daha da yüksektiler. Zaten U47D'lerin üretimleriyle ilgili Kemal Çevik bir de açıklama notu iliştirmişti bir başlık altına (şimdi başlığı hatırlayamadım )

Elimdeki, o günlere ait Büssing-U2D filo numaralarından 20 tanesini aşağıya iliştiriyorum:



Bu listede birşey dikkatinizi çekti mi?

Ayrıca yine, 3 adet de tamir otobüsü olarak kullanılan ve Pazartekke Garajı'na bağlı olan U2D numarası da şöyle:



Akın KURTOĞLU


alabay

17 yıl önce - Pts 15 May 2006, 00:10

Alıntı:
İtalya da kullanılan bir Mercedes 0 317 örneği

İtalya değil bu, sadece bir Romalı arkadaş tarafından objektif önüne alınmış, otobüs Rijeka (Riyeka)'da çalışmış, Hırvatistan veya eski Yugoslavya yani. Zaten penceresinde de "Garaja" sırbohırvatça yazılı.

B. Alabay



Kemal Çevik
17 yıl önce - Pts 15 May 2006, 05:15
Büssing U47D


Akın bey,

Bunu mu arıyordunuz?

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=111758#111758

Kemal ÇEVİK


hakan_1970
17 yıl önce - Pts 15 May 2006, 23:38
Büssing


Alıntı:
Hımmm.. Hayır, 1970-73 model Büssing-U47D'ler daha uzundular U2D'lere göre... Ayrıca daha da yüksektiler. Zaten U47D'lerin üretimleriyle ilgili Kemal Çevik bir de açıklama notu iliştirmişti bir başlık altına

U47D'lerden türetilme anlamında değil de, U47D'lerin fabrikasından çıkma anlamında söylemiştim. Kemal beyin mesajını hatırlıyorum   .
Bu arada Pazartekke Garajına ait otobüslerden 3 tanesini de ben hatırlıyorum; 67, 147 ve 243. 2 ve 69'u hatırlayamadım.
67-147'den kesin emin gibiyim. Aslında 243 mü 241 mi yoksa 247 mi emin değilim ama Topkapı'nın üçüncü otobüsü kesinlikle bu üç numaradan biri idi. Ayrıca bu üç otobüsten biri daha önce de bahsi geçen, saksılarla donatılmış insana huzur veren bir tamir otobüsüydü.
Alıntı:
Bu listede birşey dikkatinizi çekti mi?

Aslında iki şey dikkatimi çekti;  
1) Hepsi tek no ve bu önceki eski Büssing'ten türeme tezini destekliyor   .
2) Ayrıca bu otobüsler bir dönemin Bağlarbaşı, Şişli, Levent ve Topkapı Garajı tamir otobüsleri gibi. Bu dönemde 1983-1988 'i kapsıyor, daha öncesi mutlaka vardır, sonu ise Leyland tamir otobüsleri olsa gerek.


Akın Kurtoğlu

17 yıl önce - Sal 16 May 2006, 00:26

Alıntı:
1) Hepsi tek no ve bu önceki eski Büssing'ten türeme tezini destekliyor

Evet, kesinlikle!...   Büssing 5500-6000'lerde; 1951 modeller; 51-149 arasında ve 1952 modeller de; 151-249 arasında toplam 100 adet olup, bunların içinden bir kısmı elden geçirilip yenilenmiş atölyelerde. Bu arada dış görünüşleri de değişmiş fakat filo numaraları aynı kalmış. Hepsi de Pazartekke Garajı'ndan çıkış yaparlardı (Diğer garajları ise hatırlayamıyorum). Bu konuda Onur Üstad da bilgi olarak eklemeler yapar bir ara... Bunların 20 adedinin kapı numarası elimde mevcut, diğerlerini ise not etmemişim Toplamda kaç tanesinin yenilendiği konusunu bilemiyorum. Ayrıca Rıfat Bey'de de U2D'lerin bir başka açıdan 2. bir fotoğrafı daha mevcuttur...

Akın KURTOĞLU


Orcun_2346
17 yıl önce - Cmt 03 Hzr 2006, 11:06
Man Otobüsleri


Arkadaşlar ben yeni üye oldum sizin kadar biligm yok ama bişiy dorcakrım 97 yılında 4Adet Man solo otobüsler alınmış bunların devamı niye gelmedi ve hangi amaçla alındı bilgilendirirseniz sevinirim

Mustafa Noyan

17 yıl önce - Cmt 03 Hzr 2006, 11:33

Alıntı:
...97 yılında 4Adet Man solo otobüsler alınmış bunların devamı niye gelmedi ve hangi amaçla alındı bilgilendirirseniz sevinirim


Bazı fotoğraflarını
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=174953#174953
linkinde bulabileceğiniz bu otobüsler hakkında
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=22851& ...31&s=6
sayfalarında bilgiler verildi,



sayfa 5
ANA SAYFA -> ULAŞIM