Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Cum 24 Mar 2006, 23:47

Alıntı:
Ancak bu arada 1959 yılında Büssing 6500 TU tipi 22 adet otobüs İstanbul'a geliyor. Bunların 12 adedi İETT filosunda kalıyor. Doğal olarak aynı yıl içinde geldiği için 601-612 filo numarasını alıyorlar. Geri kalan 10 Büssing THY'na devrediliyor. Bu otobüsler 1973 veya 1974 yılında THY'den geri alınıyor. Beraberlerinde de Magirus Deutz Saturn II tipi 5 otobüsü İETT filosuna getiriyorlar. Bunlar da 48-49-50-52-54 filo numarasını alıyor.

Sevgili üstadım, bu bilgiler için çok teşekkür ederiz. Elimdeki; ulaşabildiğim Eylül 1972 ve Kasım 1969 listelerinde, Büssing-6500'lerin adedinin 12 olmasından şüphelenmiştim zaten 10 yıl içinde 10 fire bana çok mantıksız gelmişti. Sizin 1981'de yayınladığınız İETT araştırma raporunda; THY'nin elindeki araçlardan olup, ardından İETT'ye geri dönen Magirus-Saturn-II'lerden birinin fotoğrafını da görmüştüm...  

1970'lerin sonlarında İETT bünyesinde hizmet veren Büssing-U2D'lere de bir ulaşabilsek, bu konuda pek bir açığımız kalmayacak gibi sanki...   Ardından, sitede; İETT Otobüs Tarihçesi'ni, araç araç başlangıcından bugüne (sizin de yardımınızla) oluşturabileceğiz böylelikle...     Diğer arkadaşlar da ellerindeki eski İETT otobüslerinin resimlerini buraya iliştirirlerse, kaynaklar bir havuzda toplanır...

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pzr 09 Nis 2006, 17:29

1960 yılında alınan, İETT'nin ilk 3 kapılı otobüsleri olan Mercedes-Benz 0317'ler ile ilgili ekstra bir bilgiye ulaşan var mı?

Akın KURTOĞLU


umit1
16 yıl önce - Pzr 09 Nis 2006, 18:00

Alıntı:
Skoda otobüslerde önde motorun ve şoförün yanında oturmak kadar bu bombeli tiplerde sol arka köşede yer alan davlumbazın üzerinde seyahat etmek de oldukça eğlenceli ve keyifliydi.


Elbette Istanbul yollarinda cok sahane bir sekilde hoplatir ,ziplatir boylecede agriniz siziniz filan kalmazdi bir Skoda masaj seansi,pardon yolculugu, sonunda.Butun otobusler bir yana Skodalar bir yana derim ben her zaman .    



Alıntı:
1960 yılında alınan, İETT'nin ilk 3 kapılı otobüsleri olan Mercedes-Benz 0317'ler ile ilgili ekstra bir bilgiye ulaşan var mı?


Akin bey ustadimiz,bir bilgi degil ama benim bir yolcu olarak soforlerle yaptigim geyiklerde o otobuslerin IETT ye Mercedes-Benz tarafindan "numune" olarak verildigini duymustum.Ne derece dogruydu bilmiyorum.

Saygilar,


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pts 10 Nis 2006, 05:05

Ümit Bey,

Kemal Çevik; Mercedes-Benz 0317'lerin filo numaralarının 2 ve 5 olduğunu söylüyor. Benim taradığım bazı kaynaklarda kapı numaraları; 4 ve 5, bazılarında ise 2 ve 5 olarak geçiyor. Ayrıca yine bu kaynaklardan birinde 1960 ve 1962'de birer tane geldiğinden, diğerinde ise her iki otobüsün de 1960'da geldiğinden sözediliyor. Bunu hatırlayabiliyor musunuz?

Akın KURTOĞLU


a.çetin
16 yıl önce - Pts 10 Nis 2006, 22:23

Akın abi aslında 2000 yılında alınan Mercedesler 2000-101 / 2000-232 arası alındı... belki benim söyleyeceğim arabayı kimse hatırlamayabilir çünkü bu araba 3 ay falan çalıştı 2000-233 numaralı Man solo yeni tip kaslarından İkitelli garajında 144/Cihangir mah.-Aksaray hattıda çalıştı 3ay kadar sonra bi daha ben bu aracı görmedim beyaz renkti araba... bu araç ile bilgisi olan var mı başka...



Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pts 10 Nis 2006, 22:58

Alıntı:
Man solo yeni tip kaslarından İkitelli garajında...

Beyaz renkli bir Solo otobüs, bir süre de 83'de de çalıştı. Ayrıca kısa bir süre de Bayazıd kalkışlı Bakırköy hattında... İETT'ye deneme amaçlı verilmiş olmalı... Ama bu otobüs sanki 2000'den daha evvel gelmişti gibi hatırlıyorum... Marka olarak da BMC idi sanki... İlk çalışmaya başladığında, filo numarası verilmemişti. Sonra filodan ayrıldı. Bir daha da göremedim.  

Akın KURTOĞLU


a.çetin
16 yıl önce - Çrş 12 Nis 2006, 22:32

çok iyi hatırlıyorrum akın abi 2000 yılında gelen mercedeslerden sonra sefere kondu beyaz renkte her gün kesintisiz 2 ay kadar 144 numaralı hatda çalıştı filo no:2000-233 kimse hatırlamayabilir bu aracı ...  belkide deneme amaçlı alınmış olabilir?

Cem Telgeren
16 yıl önce - Pts 08 May 2006, 21:54

Bussing U2D ler görünüş olarak leyland lara benzeyen ve pazartekke garajına bağlı olarak servis veren otobüslermi?

Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pts 08 May 2006, 22:04

Alıntı:
Bussing U2D ler görünüş olarak leyland lara benzeyen ve pazartekke garajına bağlı olarak servis veren otobüslermi?

Evet, alınlıklarının şekli Leyland'lara benzerdi. Filo numaraları tek sayılardan oluşurdu. Ortada (öne yakın) ve arkada 2 kapısı mevcuttu. Bunların; 1951 model Büssing-5500-6000'lerin rektifiyeden geçmiş halleri olup olmadıkları konusunda sağlıklı bir bilgiye ulaşamadık henüz... Sadece Suriçi'nde ve Surdışı'nın yakın semtlerinde servis verirlerdi.

Akın KURTOĞLU


Cem Telgeren
16 yıl önce - Pts 08 May 2006, 23:18

Alıntı:
Bunların; 1951 model Büssing-5500-6000'lerin rektifiyeden geçmiş halleri olup olmadıkları konusunda sağlıklı bir bilgiye ulaşamadık henüz
.

Bussıng U2D ler zamanlarının gözde otobüsü leylendlara benzetilmek için İETT atölyelerinde rektifiyeden geçirilmiş olabilir.(mi acaba?)

Ben çocukken Bandırma da bu otobüslerden görmüştüm.O gördüğüm otobüsler İETT'den devir olabilirmi?



sayfa 3
ANA SAYFA -> ULAŞIM