Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
cenkince

17 yıl önce - Pzr 24 Nis 2005, 23:04
[İST-A1.58] - İETT Tarihi Boyunca Alınan Otobüslerin Listesi



1-4 Renault Scenia (1931)
6 - 22 (Çift nolar) White (1942)
5 - 33 (Tek nolar) Scania (1943)
24 - 32 (Çift) Scania (1945)
33 - 41 (Tek) Ford (1946)
34 - 132 (Çift) Scania (1947 - 48)
134 Scania (1949)

Onur ORHON tarafından Yıllar Boyu Tarih Dergisi Temmuz 1981 sayısında kaleme alınan bir yazıya göre THY'den devarlaınan otobüslere 48-49-50-52-54 filo numaraları verilmiştir.

Esasen bu numaralar;

1951 yılında almanyadan 100 adet olarak satın alınan bussing 5500 -6000  model (51 249 arasındaki tek sayılar) (150 PS) (900 cm.) (64.000 TL/adet) (51 Yolcu)

1954 yılında satın alınan 50 adet Bussing 5400 model otobüslerden (152-250 arası çift  numaralar) (100 PS) (851 cm) (60.000 TL/Adet) (41 Yolcu)

hurdaya ayrılanların yerine verişmiştir.

Fakat diğer 5 adet otobüs için ben de bişi söyleyemeyeceğim.


Akın Kurtoğlu

17 yıl önce - Pzr 24 Nis 2005, 23:32
Filo numaralarına teşekkürler...


Cenk Bey, iyi geceler...

Takıldığım 2 konuda da beni aydınlattınız. Sağolun...

Elinizdeki Tarih Dergisi'nde; White, Scemia, Scania-Vabis, Skoda-RO (56 ve 57 modeller) ile Büssing-6500, Magirus-Saturn-II ve Mercedes-0321H ve Mercedes 0321H-L otobüsleri ile ilgili filo numaraları da var mı? Bunları sitede paylaşırsanız çok seviniriz. Çünkü bu konuda tüm arkadaşlarla bayağı bir muallakta kaldık. Eğer forumun daha önceki sayfalarını okuduysanız, bu konuda şüphedeyiz hepimiz ve tam başlangıç-bitiş numaralarına ulaşmış değiliz. Birbirimize gönderdiğimiz listelerde hiçbir filo aralığı birbirini tutmuyor. Bu listeyi foruma yollarsanız, çok aydınlatıcı olacağı kanaatindeyim tüm arkadaşlara...

Görüşmek üzere...

Akın KURTOĞLU


Kemal b
17 yıl önce - Pzr 24 Nis 2005, 23:48
İETT'nin web sitesi


İETT'nin websitesinde bulunan filo bilgisi maalesef güncellenmiyor.Sitede yazılı olan otobüs sayısı 08/12/1998 ile 29/12/1998 tarihleri arasındaki mevcut filoyu göstermektedir.08/12/1998 tarihinde 144 solo ve 11 adet körüklü otobüs filoya katılmıştır.29/12/1998 tarihinde filoya 5 solo otobüs eklenmiştir.Fakat sitedeki rakama bu 5 solo otobüs dahil edilmemiştir.Daha sonra 01/03/1999 tarihinde 20 adet,05/04/1999 tarihinde de 25 adet solo ve körüklü olmak üzere toplam 45 adet otobüs filoya katılmıştır.Toplamda 1999 yılında filoya 205 adet (153 solo+52 körüklü) otobüs katılmıştır.2000 yılında ise 7 parti halinde 159 adet (132 solo+27 körüklü) otobüs filoya dahil edilmiştir.

Akın Kurtoğlu

17 yıl önce - Pts 25 Nis 2005, 00:58

Aslında İETT'nin nostaljik otobüslerle ilgili doküman ve fotoğraflarının olduğu bir bölüm bile açması lâzım sitesinde ama, biz onlardan daha güncel ve doğru bir şekilde kayıt tutuyoruz WOW'da... Buraya kadar olan 25 sayfanın bir kopyasını göndermek gerek İETT'ye... Belki akılları başlarına gelir de, onlar da birşeyler yaparlar kendi sitelerinde...

Akın KURTOĞLU


alabay

17 yıl önce - Pts 25 Nis 2005, 15:29

İETT'nin aklının başlarına gelmesini bekleyeceğimize biz bu servisi yapalım, ya onların sayfasında, veya özel bir sayfada ve onlar bize link yapsınlar.

B. Alabay



cenkince

17 yıl önce - Cmt 30 Nis 2005, 23:36
İETT Filo Bilgileri-2


İlk saydığım listeye ilave olacak 1946 model 5 adet Yazlıkların yoğun olduğu Kadıköy Suadiye ve Üsküdar Kısıklı hatlarında çalışan Twin Coach Marka otomatik vitesli otobüslerin filo numaralarına ise tam vakıf değilim... Bu arabalar aynı yıl ekim ayında Ankara otobüs deposonda çıkan yangın sonucunda Başkentte hiç otobüs kalmaması nedeni ile Baknalr Kurulu Kararı ile Ankaraya gönderildiler.

1955 yılına kadar 12 Twin Coach 2 Chevrolet 1 Dodge 1 Fargo otobüs alınmıştır.

Bu 16 otobüsünde filo numaraları hakkında pek emin değilim. Muhtemelen hurdaya çıkan otobüslerin numaralarını almışlardır.

Devam edecek...


Akın Kurtoğlu

17 yıl önce - Pzr 01 May 2005, 14:28
İETT'İN BUGÜNE KADAR ALDIĞI TÜM OTOBÜSLERİN TAM LİSTESİ:


İETT'İN BUGÜNE KADAR ALDIĞI TÜM OTOBÜSLERİN TAM LİSTESİ:

Cenk İnce, İETT otobüs filosunu listelemeye başlamış, ellerine sağlık...

Bu arada ben de son 2 gecedir, elimdeki tüm listeleri birbirine kararak, KESİN bir liste çıkarmak için ter döktüm bilgisayarımın başında ve şu sonuçlara ulaştım (Listelerde "?" işaretli kalan birkaç madde, kesin bilgisi alınamayan otobüslere aittir):




Alttaki ilk liste, İETT'nin 1931 yılından bu yana almış olduğu tüm otobüslerin adetleri, alınış yılları, kapı numaraları limitleri ve çeşitli özelliklerini göstermektedir (En sağ sütundaki en alttaki numara, İETT’nin bugüne kadar almış olduğu toplam otobüs sayısını vermektedir):


(+)




Alttaki ikinci ve üçüncü liste, kapı numaraları bazında, otobüslerin sıra numaralarının teker teker gösterimidir (Otobüsler ilk yıllarda ardışık olarak değil, atlayarak numaralandırılmışlardır, bu yüzden ardarda iki sayı, iki farklı araç modeline karşılık gelmektedir):


(+)




(+)


Alttaki dördüncü liste, otobüslerin markalarına göre renk ayrımı verilerek, filodaki yerlerini kapı numaraları sırasına göre göstermektedir (Her zemin rengi, farklı bir otobüs marka grubuna karşılık gelecek şekilde düzenlenmiştir):


(+)



Beşinci ve son liste ise, 1957-58'den sonra alınan İETT otobüslerinin, yeniden başa dönülerek 1'den başlar şekilde numaralandırılmaya tabi tutulmaları yüzünden bu yıldan itibaren uygulanan yeni kapı numaralarına göre sıralamayı vermektedir (Bu tekrar başa dönüş uygulaması bir süre sonra durduruldu ve 2. Parti Mercedes-0321HL’ler ile Leylandlar, sayının son kaldığı yerden kapı numarası almaya devam ettiler):


(+)



Akın KURTOĞLU



cenkince

17 yıl önce - Pzr 01 May 2005, 22:52
İETT Filo Bilgileri


Akın bey, Tek kelime ile Muhteşem... Ellerinize sağlık. Üzerinde epey uğraşmışsınız. İETT utansın da alsın bu listeyi yayınlasın.. Esasında keşke yeniden sayısal numaralandırmaya geçilse... 2005-101 çok uzun bence... onun yerine filo numarası ve altına küçük puntolarla imalat yılı ve ayı yazılsa.... tıpkı Dalan'ın Metro vagonları gibi...

Akın Kurtoğlu

17 yıl önce - Pzr 01 May 2005, 23:05

Gerçekten çok haklısınız. Bu uygulamayı yıllar önce Eskişehir Belediye otobüslerinde kullanıyorlardı.

Sequential numaraların (maksimum 4 rakamlı olacaktır) altına, farklı bir renk ya da parantez içinde yıl ve geliş sırası yazılabilir. Ayrıca kapı numaralarının ve hat numaralarının, normalde çok daha büyük puntolarda yazılmaları daha doğru olur. Böylece uzaktan bile hat numarası seçilebilir.

Akın KURTOĞLU


onur orhon
16 yıl önce - Çrş 08 Mar 2006, 23:45
Büssing otobüsler


Sevgili dostum Akın Kurtoğlu'nun yeni ve eski mesajını birlikte okuma olanağı buldum. Övgü ve düşüncelerine teşekkür ederim. Bendeki kayıtlara göre ilk Büssing otobüsler 1951-1952 yıllarında İstanbul'a geldiler. Osmanlı döneminde de bir Büssing otobüs tasarımına ilişkin bir çizim bulunuyor. Ancak bu gerçekleşmiyor.

Büssing 5500-6000 TU 10 serisi olarak anılan 100 otobüslük partinin 50 si 1951'de diğer 50 si 1952'de 64.000.- TL. alınıyor. Uzunluğu 9 metre, 150 BHP gücünde 26 oturma 25 ayakta yolcu kapasitesine sahip bu otobüslere 51 ile 249 arasındaki tek filo numaraları veriliyor. Bu otobüslerin son örnekleri 1970'li yıllara kadar İETT atölyelerinde karoserileri yenilenerek kullanılmışlardır. Bir bölümü de gezici elektrik veznesi olarak değerlendirilmiştir.

1954 yılında da aynı seri otobüslerin 4500 TU 10 modeli 60.000.- TL. satın alınıyor. Otobüs uzunluğu öncekilere göre daha kısa 8.58 metre. 100 BHP gücündeki bu otobüslere de 152 ile 250 arasındaki çift filo numaraları veriliyor. Bu araçların da yolcu kapasitesi 16 oturma, 25 ayakta yolcudur. Ancak bu tür işletmede verimli olmamış ve 1960 yılından itibaren çeşitli Anadolu belediyelerine gönderilmişlerdir.

Üçüncü parti Büssing otobüs 1959 yılında İETT filosuna katılmıştır. Uzunluğu 11.60 metre, 150 BHP gücündeki bu otobüsler 6500 TU 10 serisi olarak tanımlanmıştır.  Bunlar da 34 oturma 35 ayakta yolcu kapasitesine sahiptir. Toplam 22 adet bu otobüslere 62.500.- TL. ödenmiş ve 601 ile 622 arasında filo numarası almışlardır.

Son Büssingler ise 178 adet 1970 (14 adet)-1971 (71 adet)-1972 (45 adet)-1973 (48 adet) model Otoyol üretimi U7D Consül tipidir. 450.000.- TL. bedelle alınmış olup, 32 oturma, 18 ayakta yolcu taşımaktadır. Bunlarda 130 BHP gücündedir. 1110 ile 1287 arasındaki filo numaralarını almışlardır. Uzunlukları da 10.15 metredir.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM