Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Rifat Behar
13 yıl önce - Çrş 29 Mar 2006, 13:48
[İST-G1.08] - İBB ve Ulaştırma Bakanlığı'na Yapılacak Bilgi İstek için Koordinasyon Yapılması



Arkadaşlar, ilgili mercileri benzer veya aynı isteklerle boşuna meşgul etmemek için yapılacak bilgi istek taleplerini aramızda birleştirip birimizin talep haline getirip ilgili yere göndermesini öneriyorum. Ben bu iş için talip olabilirim.


Ekin Gerger

13 yıl önce - Cmt 01 Nis 2006, 02:29

çok teşekkür ederim Rıfat Bey. harika bir fikir.

benim öğrenmek istediğim: Kadir Topbaş beşiktaş-levent metro hattını döneminde tamamlayacağını söyledi, fakat beşiktaş-otogar hattıyla ilgili son dönemlerde bir duyum almadık. bu hattın (beşiktaş-otogar metro) kaderi ne oldu?


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cmt 01 Nis 2006, 02:38

Rifat Bey... Çok iyi düşünmüşsünüz... İlgili konularda çeşitli başvuru isteklerimizi buraya iliştirelim. Ardından kendi aramızda fikir teatisinde bulunup nihaî karara vardıktan sonra, Ulaşım Bölümü' ndeki; "Bürokratik Sözcümüz" olarak, olayın devamını size devredelim.   Umarım diğer arkadaşlar da bu fikre sıcak bakacaklardır...  

NOT: Bu gibi konularda; "Cenk İnce" de, koordinasyonu sağlamada size elinden gelen yardımı yapacaktır.

Site Denetçisi
Akın KURTOĞLU



Rifat Behar
13 yıl önce - Cmt 01 Nis 2006, 10:33

Harika, öyleyse bilgi taleplerini burada bekliyorum. Mesela ayda bir talepleri ilgili yerlere iletirim.

Cüneyt AKIN
13 yıl önce - Cmt 01 Nis 2006, 11:16

sabah ve akşam saatlerinde eskiden TEM -Etiler-Baltalimanında ne yaşanıyorsa aynı şey Rasathane -Kandilli-Küçüksu Tem bağlantısında yaşanıyor. Bakın nekadar güzel sayın Başkan bir el attı o kargacık kurgacık yerlerden Baltalimanına inerken yapılan bu güzel projeyle sıp diye rahatlıkla ve görsel kirlilikte olmadan kendimizi Baltalimanında buluyoruz. Lütfen sayın Başkan dan ricamız bilhassa sabah ve akşam trafik saatlerinde daha ziyade kestirme olarak bilinen Kandilli yolununda aynı proje ile rahatlatılmasıdır. Daha ayrıntılı yazabilirdim ama henüz bu konuda gündem oluşmadığı için girmeyeyim. En azından bir incelense dediğim gayet güzel anlaşılacaktır..



Bilal Arıkan

13 yıl önce - Cmt 01 Nis 2006, 11:32

Rıfatcım ben antalyada oturuyom ama Türkiye geneli için se bu önerin uyar ama İstanbul için se benim pek fikrim oluşamaz

cenkince

13 yıl önce - Pzr 02 Nis 2006, 00:45

Ben ilk olarak Verimlilik ile ilgili bir çalışma yapıp bir Öneri paketi hazırlamayı öneriyorum.

Hemen bir örnek ile açıklamaya çalışayım. Geçen Kemalb bahsetti 85M Expres olmuş diye.... Sadece CevizlibağDa duruyormuş. Düşünebiliyormusunuz verimlilik artışını. Yolcu için zamandan kazanmak, akaryakıttan sarfiyat, yedek parçadan tasarruf, aynı otobüs ile birim zamanda daha fazla sefer sayısını yakalamak....

Bu ve bunun gibi yeni yatırım yapılmasına gerek kalmadan ve çok az sayıda mağdur yaratarak benzeri çözüm önerilerini sıralayabiliriz.

Benden hemen ilk öneri;

71 72 85 94 gibi Akşam saatlerinde Asıl amacı Taksim Mecidiyeköy Eminönü Beyazıt gibi Merkezlerden Bakırköy'e yolcu taşımak olan hatların dönüş yollarını bu saatlerde Bahçelievler aksının taşırdığı trafiğin kapatmış olduğu ve 20 dakkadan önce geçilemeyen incirli caddesinden vermek yerine Veliefendi yolundan Çevre yoluna çıkartarak seferlerde çok ciddi bir verimlilik yaratılabilir. Böylece hem duraklarda otobüs gelmesini bekleyen masum insanlar hem de yedek parça/mazot parasından tasarruf edecek İETT kazanmış olacaktır.

Benzeri örnekleri çoğaltmak mümkün.

Çok Makro boyutta İETT'nin bu tip bir planlama yapmasını beklemek haksızlık olur. Burada asıl iş bu tip işleri yönetecek daha kompoze ekipler yaratmak...

Aslında Plantonluklar bu konuda en doğru merciler....kendilerine hedef verilerek birim zamanda birim otobüs sayısı ile en çok verimlik artışını yaratan ekiplere ödül verilebilir. Sefer sayıları, sefer sıklıkları, taşınan yolcu adetleri, araç sayısı gibi istatistiki veriler halen tutulmakta... Yeni oluşacak durumu onların anlayabileceği şekilde raporlamak eminimki işi çok tatlı bir rekabet boyutuna sokabilir. Hemen örnekleyelim.

Surdışı/Bakırköy Bölgesi Sanal Mart Ayı Yolcu/Araç İstatitistikleri
Hatlar    Araç Sayısı     Sefer Sayısı    Yolcu Sayısı    Yakıt Tüketimi
71              4                     45                5565                860 Lt
72              5                     48                6232                906 Lt
85             12                   155               17998             2109 Lt
94              9                     76                11123             1806 Lt    

Surdışı/Bakırköy Bölgesi Sanal Nisan Ayı Yolcu/Araç İstatitistikleri
Hatlar    Araç Sayısı     Sefer Sayısı    Yolcu Sayısı    Yakıt Tüketimi

71              4                     54                6465                910 Lt
72              5                     51                6332                875 Lt
85             12                   175               19998             2209 Lt
94              9                     87                10923             1856 Lt    

Görüleceği üzeri Sanal İstatitisklerimiz de Plantonluklara verilecek geçici güzergah tayini izni ile epey bir verimlilik yaratılması sağlanabilir.

Aynı şekilde örneği genişletelim Navigator takılması ile tıpkı hava kontrolörleri gibi merkezdan tıklaı olan bölgelerde seyreden araçlar için uzaktan yönelnedirme hizmeti de verilebilir.



Rifat Behar
13 yıl önce - Sal 04 Nis 2006, 12:04

Kimsenin bilgi talebi yok mu?

Deniz Gözlü

13 yıl önce - Çrş 05 Nis 2006, 00:03

Ben bilgiden ziyade başka bir öneri sunacağım. Bu yeni alınan otobüslerin yere yakınkaşma özelliği olduğu söyleniyordu, Avrupada'da iyice kaldırıma yaklaşıp yolcu alıyorlarmış bunu uygulamaları için tek tek öneri yapsak olmaz mı.

selim_
13 yıl önce - Çrş 05 Nis 2006, 00:11

Alıntı:
Ben bilgiden ziyade başka bir öneri sunacağım. Bu yeni alınan otobüslerin yere yakınkaşma özelliği olduğu söyleniyordu, Avrupada'da iyice kaldırıma yaklaşıp yolcu alıyorlarmış bunu uygulamaları için tek tek öneri yapsak olmaz mı.

Bu konuda İETT'ye şöyle bi başvurum olmuştu :
Alıntı:
Sorum bu otobüslerin amacıyla ilgili, alçak tabanlı diye lanse ediliyorlar gerçekten de öyleler ama otobüs şöförleri genelde duraktan 1 metre uzakta durduklarından alçak taban çok birşey ifade etmiyor. Neden şöförler duraklara yanaşmıyorlar ? Bu konuyla ilgili cevabınızı bekliyorum.

Bunun üzerine gelen cevap :
Alıntı:
Değerli Yolcumuz,
İETT ye yaptığınız başvuru incelenmiştir;
Konu ile ilgili olarak personellerimiz uyarılmıştır.Bilginize.

Tabii ki değişen birşey yok.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM