Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul metrosu: T5 Alibeyköy-Eminönü tramvay hattı (Haliç tramvayı)
« önceki   1234 ... 160161162   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 3
Canas
13 yıl önce - Sal 13 Şub 2007, 11:56

Bu Proje hakkinda bilgisi olan arkadas var mi? IBB'nin sitesinde pek bi haber yok.

Mehmet Kasım
12 yıl önce - Çrş 21 May 2008, 18:33

Bir harita buldum. Eyüpten sonra hat ikiye ayrılıyor. Gaziosmanpaşa üzerinden Sultançifliği Tramvayına Demirkapı'da teğet geçerek Bayrampaşada mevcut LRT hattı ile kesişiyor ve BAYRAMPAŞA İÇLERİNE GİRİYOR.

Yani:

1-Eminönü-Eyüp-Alibeyköy

2-Eminönü-Eyüp-Gaziosmanpaşa-Bayrampaşa şeklinde 2 kola ayrılmış.


(+)



Bence bu hat mutlaka oluşturulmalı. Ve bir tramvay şebekesi oluşturulmalı. Bayrampaşa'dan ileriye devam etmeli. Davutpaşa üzerinden Güngören İstasyonu'na (KALE CENTER) ve ileriye Haznedar ve Yayla üzerinden Kocasinan ve Şirinevler'e.

Orta bölge tramvay sistemi olmalı. Haritadaki gibi.


(+)




wedatben
12 yıl önce - Çrş 21 May 2008, 18:45
[İST-C4.05] - Eminönü-Haliç-Eyüp-Alibeyköy Tramvay Hattı Projesi


konu 2006 da açılmış

tarih olmuş 2008 in ortası İBB halen ne Eminönü'nden ne de Alibeyköyün'den bir kazma vurmamış

bırakın kazma küreği sitesinde açıklama yapmamış,ben sitesini sıklıkla ziyaret eden birisiyim hatta

plan ve projelerini de incelerim önümüzdeki yıllarınına ait ama bu projeden hiç bahsetmiyor.

projeler şöyle.

esenler-yani benim ilçem - bağcılar metrosu
bağcılar - başakşehir entegresi.

aksaray - yenikapı bağlantı inşaatı tamamlanması. vs




Mehmet Kasım
12 yıl önce - Çrş 21 May 2008, 18:47

Maalesef bu proje üvey evlat muamelesi görüyor. Bizim amacımız gündeme getirip birilerinin dikaktini çekmeye çalışmak. izlendiğimizin farkındayız.

Bu proje önemli.


Sitelerine koyduklarına göre....
http://www.iett.gov.tr/images/haber_ayrinti/harita1.JPG


İSMAİL ÇELİK

12 yıl önce - Prş 22 May 2008, 10:05

Ben burada tramvay yerine metrobüsten yanayım.Yolcu yoğunluğu metrobüse göre ve daha pratik ve esnek çözüm oluşu sebebiyle metrobüsten yanayım.Projenin Yeşilpınar-Küçükköy Kavşağı noktasına kadar gitmesi lazım burada Saya Yokuşu var uzun ve dik o yüzden metrobüs daha kolay bir çözüm olacaktır.Projenin Haliç kuzeyi(Kasımpaşa- Hasköy tarafı )var.Buralarda yol dar ve inişli-çıkışlı mutlaka tersaneler bölgesinden geçilmesi lazım, ama nasıl olacak şekil belli değil bu ihtimallerde düşünürsek metrobüsten yanayım burada.

Eminönü-Yeşilpınar ve Karaköy-Yeşilpınar arasında iki hat olarak işletme yapılır ve Alibeyköy2de aktarma imkanı verir.

Burada düşündüğüm bir şey daha var,Valide Sultan(Eski Galata)köprüsü parçalarını Rahmi Koç Sanayi ve Teknoloji müzesi önünde kıyıya paralel kurarak bu noktanın(Kızıl minare-Kalaycıbahçe sapağı)bu köprüden geçirilerek hem köprüyü değerlendirmiş,yolun çok daraldığı ve tarihi yapılarında yer aldığı bu noktayı geçmiş,sanayi ve teknoloji müzesine ayrı bir hava katmış ve geçenler içinde ayrı bir heyecan yaşatmış oluruz.Bu arada yayalar içinde yeni hoş bir yürüyüş yolu olur.Hatta yolu tek yön haline getirerek bu noktada köprüden Sütlüce-Kasımpaşa yönünde gidiş,mevcut yoldanda Kasımpaşa-Sütlüce yönünde gidiş sağlanır,Sütlüce yönünden gelip Kalaycıbahçe içine sapacaklar köprüyü geçtikten sonra şimdiki yerinin olduğu yerdeki kavşaktan dönerek gidebilirler.Bunu yazdım ben İBB 'ne.Tarihine bakıp yazayım.



İSMAİL ÇELİK

12 yıl önce - Prş 22 May 2008, 10:20

24/01/2007 saat 15:47'de konu ile ilgili yazımı UKOME idaresine e.posta ile göndermişim.BEn bahsi geçen yerlerde hem eski eser göemek hemde bu etütler için iki kıyıdada yürüyerek tetkikler yaptım.

Mehmet Kasım
12 yıl önce - Prş 22 May 2008, 10:34

Metrobüste olabilir pekala. Ama tramvay için bir sürü etüd proje vs. yapıldı. Para harcandı. Revizyon ekonomik olmaz.

İSMAİL ÇELİK

12 yıl önce - Prş 22 May 2008, 10:38

Tramvaya karşı değilim yanlış anlaşılmasın,daha ucuza yapılabileceğini ve engebeli yol şartlarına daha kolay uyum sağlayacağı için tercih ediyorum metrobüsü.

Murat Caner
12 yıl önce - Prş 22 May 2008, 11:02

Yok yok. Tramvay aynı maliyetle daha çok yolcu taşıyor. Bu kuşak çok önemli değil. Sıraya koyalım para olunca tramvay olsun. Metrobüsün araçları ile tramvay araçları aynı maliyette.

Metrobüs yapıldığı aksta çok hızlı bir çözüm olduğu için düşünülmeliydi. Yapılması bence çok iyi oldu ama bütün kente yaymak yanlış olur. 1 000 000 yolcu taşıması olanaksız. O açıklamalara pek itibar etmeyin. 1 000 000 yolcu taşınması için 2+2 yol yapmanız ve araçları 2 dakikada bir kaldırmanız gerekir. Metrobüs bütünüyle bittiğinde en çok 500 000 yolcu taşır.

Boğazdan 3 000 000 kişi geçiyor desek. 1 000 000 Marmaray, 500 000 de metrobüs sığası i
le yarısını taşırız. FSM'ye de bir metrobüs yaparsak eğer bu sayı 2 000 000 çıkar. Eğer bu 3 kuşak yapılabilirse 2012 yılında boğazı geçenlerin 3'te 2'sini taşımış oluyoruz. Bu da büyük bir ulaşım rahatlaması sağlar bize.


En son Murat Caner tarafından Prş 22 May 2008, 11:07 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Mehmet Kasım
12 yıl önce - Prş 22 May 2008, 11:05

Yukarıda yayınladığım haritada görüldüğü gibi İstanbul'un ortasında tramvay şebekesi öngörülmüş. Yatay-Dikey şekilde örümcek ağı gibi. Bir kaç noktada kesişiyorlar. Bunu otutrtmak lazım. O yüzden tramvay diyorum. Metrolarla bağlantıları da var.



sayfa 3
« önceki   1234 ... 160161162   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM