Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul metrosu: T5 Alibeyköy-Eminönü tramvay hattı (Haliç tramvayı)
« önceki   123 ... 160161162   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 2
Behnam
13 yıl önce - Cmt 18 Ksm 2006, 17:15

bence sahildeki tramvay sistemi yeşil alanları bozmak bir tarafa, oranın daha çok güzelleşmesini bile sağlayabilir  daha az seviyelere inecek otobüs,minibüs ve araç yoğunluğu insanların doğa ve çevreye dost sistemler ile daha rahat buluşmasını sağlar

Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cmt 18 Ksm 2006, 17:19

Günümüzde, Eminönü'nden kalkarak "Güney Haliç"i takip edip, Eyüb üzerinden sağa-sola dağılarak devam eden 8 adet İETT/ÖHO otobüs hattı mevcut:

36CE CEBECİ MAHALLESİ - EMİNÖNÜ (İETT)
399B GÜZELTEPE - EMİNÖNÜ (ÖHO)
399C YUNUS EMRE MAHALLESİ - EMİNÖNÜ (ÖHO)
399D YEŞİLPINAR - EMİNÖNÜ (ÖHO)
44B HAMİDİYE MAHALLESİ-EMİNÖNÜ (İETT)
55T GAZİOSMANPAŞA -TAKSİM (İETT)
99 AKŞEMSETTİN MAHALLESİ - EMİNÖNÜ (İETT)
99A GAZİOSMANPAŞA - EMİNÖNÜ (İETT)

Böyle bir proje hayata geçirilirse, aktarma noktaları; Eyüb veya Ayvansaray civarlarına geri çekilecektir herhalde...

Akın KURTOĞLU



ist-ahmet
13 yıl önce - Cmt 18 Ksm 2006, 20:56

ama soyle bir ara yol bulunabilir. soyle ki; halicin icine cakilacak kaziklarla bogazda yapildigi gibi yer kazanilarak kaybedilen yesil alan kazanilabilir. hatta yesil alan bir miktar daha arttirilabilir...

bu yapildiktan sonra ise serit sayilari uce cikartilip ortadaki seritler tramvaya tahsis edilir. cunku ben yolun kenarindan cadde tramvayinin gitmesini isin ruhuna aykiri buluyorum. lrt olsa neyse ama cadde tramvayinda guzel olmaz diye dusunuyorum...


Behnam
13 yıl önce - Cmt 18 Ksm 2006, 22:19

alntı:
Alıntı:
bu yapildiktan sonra ise serit sayilari uce cikartilip ortadaki seritler tramvaya tahsis edilir.


ben böyle bir şeyin yapılmasını pek mümkün görmüyorum çünkü yol belli noktalarda iki hatta daha fazla tarihi binanın ve yapının tam ortasından geçiyor.bu tarihi eserlerin yıkılıp üçer şeritli yol yapımını anıtlar kurulu başta olmak üzere kimse onaylamaz !!


ist-ahmet
13 yıl önce - Cmt 18 Ksm 2006, 22:22

o dedigin daralan yerlerde edirnekapi - sultanciftligi cadde tramvayi hattindaki gibi cadde tramvayi yerin altina alinabilir veya tam tersi yapilir ve karayolu yer altina alinir ve sorun asilmis olunur...



Behnam
13 yıl önce - Cmt 18 Ksm 2006, 22:28

eğer bölgede yer altında tarihi eser yoksa yada maliyet olarak çok fazla bir yük getirmeyecekse yolun yer altına alınma fikri düşünülebilir  

ist-ahmet
13 yıl önce - Cmt 18 Ksm 2006, 22:31

tarihi eser cikip cikmayacagi bilinmez. ama ihtimal olarak yenikapiya gore daha dusuktur tarihi eser cikmasi olasiligi. maliyet acisindan ise edirnekapi - sultanciftligi hattinda yeraltina alma islemi yapildgina gore burada da yapilir. aralarinda pek de fazla fark yok..

Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cmt 18 Ksm 2006, 22:43

Yerin altına alınması durumunda, en çok zorlayıcı etmen yumuşak zemin olacaktır. Çünkü Haliç'in her iki kıyısı da dolgu zemindir. Alüvyonal bir yapıdadır. Denize doğru kaymaya meyillidir. Gerçi Sütlüce'de mezbahanın önüne bat-çık karayolu geçişi inşa edildi ama, çok yüksek beton enjeksiyonu ve destekleyici diğer unsurlar da katılarak yapıldı ve mesafesi de birkaç yüzmetre mertebelerinde... Unkapanı-Eyüb arasının yerin alına alınması, oldukça fazla bir yük getirecektir.

Akın KURTOĞLU


ist-ahmet
13 yıl önce - Cmt 18 Ksm 2006, 22:47

unkapani eyup arasinin tamaminin yeraltina alinmasina gerek yok. sadece bahsettiginiz yer gibi yolun 2 seride dustugu ve genislemesinin imkansiz oldugu yerlerde bat cik seklinde tuneller yapilirsa sorun asilir...

alttaki mesaj da okundugunda batcik kacinilmaz gozukuyor...


En son ist-ahmet tarafından Cmt 18 Ksm 2006, 23:01 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cmt 18 Ksm 2006, 22:52

Haliç yolu üzerinde, daha çok Sur kapılarına tekabül eden noktalarda yol daralıyor. Bunun dışında rahat bir akış için yeterli bant genişliği uzun bir süre korunuyor. Bat-çık yerine, yolun deniz yüzeyinden yükseltilmesi gibi ikinci bir alternatifimiz daha var elimizde. Ama, bu kez de öngörünümü kapatacağı endişesiyle buna izin çıkarılacağını pek zannetmiyorum... Üçüncü bir ihtimal de; Eyüb-Ebusuut arasında uygulanan kazıklı yol benzeri bir genişleme... Asıl kesin çözüm bu olabilir...

Akın KURTOĞLU



sayfa 2
« önceki   123 ... 160161162   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM