Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
syigit1
14 yıl önce - Pzr 26 Mar 2006, 18:13
[ANK » B2.01] Banliyö Trenleri Bilgileri,Görüşler,Sorunlar ve Çözüm Önerileri[ULAŞIM]


“Ankara Şehiriçi Ulaşımı” ile ilgili olarak,
çeşitli altbaşlıkların gruplandırılarak listelendiği
yandaki indeksten faydalanabilirsiniz:
ANKARA KENTİÇİ ULAŞIM İNDEKSİ

Arkadaşlar,
İstanbul sayfasında İstanbul'daki banliyö trenleri hakkında epeyce bilgi var. Ankara'dakilerin tipleri ve bunların daha yenileriyle değişip değişmeyecekleri veya bu hatların metro standardına çıkarılıp çıkarılmayacağı konularında bilgisi olan var mı?


Konuralp16
14 yıl önce - Pts 27 Mar 2006, 10:49

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=22584& ...p;start=10

Yukaridaki linkte Ankara' ya 36 tren seti (tahminen her birinde 6 vagon olacak) alindigi belirtiliyor.

Tabii, bir hattin metro standardina alinmasi icin, cevresinin tellerle cevrilmesi de gerekir ki tren guvenli bir sekilde hizlanabilsin. Istanbul tren hatti izole ediliyor, yani Metro standaridina cikariliyor ki kullanilacak trenler de galiba Ankara' ya alinanlar.

Kisaca, tren acisindan metro standardina getirilecek Ankara Banliyo hatti da, hatlar bu standarda yukseltilecek mi? Bu konuda bir bilgim yok. Zira Ankara' nin tren hatlari civarini pek bilmem. Belki de coktan izole edilmis bir sistemi vardir. Sonucta zaten, hizli trenler icin Ankara' nin icinden gecen hatlar izole edilecek.

Duzeltme: 32 tren seti alindi ve her set 3 vagonlu.

http://www.tcdd.gov.tr/haberler/setbanliyo.htm



Selahattin
13 yıl önce - Cmt 09 Eyl 2006, 16:24

TCDD'nin Sitesinden Bilgi

TCDD'nin internet sitesinden Kayaş-Sincan Hattınının kalkış sattleri ve ücret tarifesi.


Ahmet Gürkan
13 yıl önce - Cmt 09 Eyl 2006, 19:30

Banliyö trenlerinin ve istasyonların modernizasyonu şart. Trenler çok eski, istasyonlar bakımsız ve güvenliği sıfır, hat izolasyonsuz. En kötüsü de tren hareket halindeyken, kapılar elle açılabiliyor, kendini fazlaca cesur hisseden kendini bilmezler kapılara asılarak gidiyorlar...

sefa_m64

13 yıl önce - Sal 19 Eyl 2006, 20:54
ankara banliyösü


yeni banliyö setleri için çoktan sipariş verildi hatta adapazarında geçen gün temeli atılan fabrikada üretilecek bu setler bildiğiniz gibi ancak hiç istasyonlardan ve hattan bahsedilmiyor.yani ne yapılacak alıp bu setleri direkt olarak sefere koymayacaklar herhalde.



seferoglu

13 yıl önce - Sal 05 Arl 2006, 00:06

Günümüz Ankarasında Kayaş-Sincan hattı kısa kalıyor. Gerekli düzenlemeler yapılarak hattın Polatlı-Elmadağ şeklinde çalışması daha verimli olmasını sağlayabilir.

Yiğit cas
13 yıl önce - Çrş 27 Arl 2006, 00:26

Anadolu Lisesi'nin ortaokul kısmını Etimesgut'ta okurken açıkcası banliyö trenlerini hep güvensiz, tehlikeli olarak düşünmüştüm. Geçen günlerde uzun zaman sonra binme şansım oldu, hiç de beklediğim gibi değildi. Bu banliyö trenleri de oldukça kaliteli ve temiz. Şu banliyö setleri bile Sincan-Kurtuluş arasını 40 dakikada alabiliyor. Eğer metro sistemi ile entegre olursa ve şu yeni setler kullanılmaya başlanırsa çok daha tercih edilen ve faydalı bir sistem olacağı kesin.
Ama önünde çok fazla hemzemin geçit var ve bunlar da genelde Askeriye ve AOÇ arazilerinde sıkışmış durumda. Bu arazileri de biraz zor almak. Özellikle Gazi İstasyonu'nun orası şu an düğüm durumunda.


seferoglu

13 yıl önce - Çrş 27 Arl 2006, 01:04

Alıntı:
Özellikle Gazi İstasyonu'nun orası şu an düğüm durumunda.


Banliyö trenleri her iki yönden 15 dakika arayla geçer , sabahları ana hat trenlerinin yoğunluğu vardır , arada nerdeyse kilometrelerce uzunluktaki yük trenleri bekletir. Yakında hızlı tren de devreye girdi mi Gazi İstasyonu'undan hiç bir araç geçemez duruma gelir. Tcdd ve Büyükşehir topu birbirine attıkça Çiftlik'e bağlı mahalleler (Gazi mah , Beştepe vb) trafikten nefes alamaz hale gelecektir.

Eğer ki belediye buraya alt-üst geçit yapamıyor o zaman demiryolunun bir tarafındaki Traktör Fabrikasının bulunduğu caddedenin sonundan ve diğer tarafta Çimento'nun bulunduğu mevkiden Anadolu bulvarına geçit açar , vatandaş oradan kaçar. Ama ne gezer , millet trenleri seyreylesin dursun , günün birinde bariyerler açılır belki.


hakan_sa

13 yıl önce - Çrş 27 Arl 2006, 11:33

Alıntı:
Eğer ki belediye buraya alt-üst geçit yapamıyor o zaman demiryolunun bir tarafındaki Traktör Fabrikasının bulunduğu caddedenin sonundan ve diğer tarafta Çimento'nun bulunduğu mevkiden Anadolu bulvarına geçit açar , vatandaş oradan kaçar. Ama ne gezer , millet trenleri seyreylesin dursun , günün birinde bariyerler açılır belki.


İşe gidiş ve gelişlerin yoğun olduğu saatlerde AOÇ tren yoluna giden yolu kesinlikle kullanmamanızı tavsiye ederim.
Bu yol yerine İstanbul Yolundan direk Anadolu Bulvarına bağlanarak (Konya,Kızılay yönüne veya Eskişehir, Çayyolu, Ümitköy yönüne gidecek olanlar için) rahatlıkla trafiğe takılmadan gideceğiniz yere ulaşabilisiniz.
Beştepe, Gazi Mahallesi, ATO bölgelerine gidenler ise kaderine mahkum olmuş durumda ya da biraz daha mesafeyi uzattıktan sonra(istendiği taktirde detaylı güzergahlar sunabilirim) gidecekleri yere ulaşabilirler.
Bu noktaya araçlar için üst geçit çalışması yönünde duyumlar almıştım bi süre önce. Umarım bir an önce hayata geçer!


sefa_m64

13 yıl önce - Cmt 13 Oca 2007, 00:53

Sincan belediyesine gönderdiğim e.postayı sizlerle paylaşmak istedim.sanırım onlarda tcdd ye iletmişler.en aşağıda da tcdd den gönderilen yanıt bulunmaktadır.    

     "TCDD'nin internet sitesinden edindiğim bilgilere göre banliyö setleri yenilenecek ancak ne istasyonlardan ne de sistemden hiç bahsedilmiyor demek istediğm şu ki; izmir de banliyö hattı metro standartlarına yükseltiliyor ama ankaramız için net birşey yok ortada.bana göre ankara banliyösü de modern kapalı istasyonlara sahip olan yeryüzeyinde giden metroya dönüştürülmeli(aslında viyadük daha güvenli olabilir) hatta bildiğniz gibi bu hat organize sanayi bölgesine kadar uzanıyor ve burada sincan metrosuyla birleştirilerek ücretsiz aktarma imkanı sağlanabilir(tabi ki banliyöde de ego kartları geçerli olmalı).en üzücü haber ise yapımında sonuna yaklaşılan hızlı trenin sincan istasyonunda durmayacağı.nüfusu 600 bini aşan bir ilçenin potansiyelini yok saymak mümkün olamaz.banliyö metroya dönüştürülse bile bavullarla ankara gara gitmek çok ama çok zor olur.diyeceğim o ki sincan a öyle bir istasyon yapılmalı ki hem banliyöyümüzü hem hızlı trenimizi hemde normal trenlerimizi kapalı bir şekilde barındırmalı.bu öneriyi ulaştırma bakanlığına da iletmiştim.belediye olarak bu husus hakkında proje hazırlayıp TCDD ye sunma imkanınız olduğu için sizlerle paylaşmak istedim."



(+)




sayfa 1
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet