Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Mehmet Kasım
16 yıl önce - Cmt 18 Mar 2006, 14:39
[İST-C9.09] - Bakırköy Marmaray ile İncirli İstasyonları Arasında Raylı Sistem Planlanıyor



6 Nisan 2006'da proje ihalesi yapılacak. Hazırlanacak projenin 13 Ağustos 2006'ya kadar İBB'ye teslim edilmesi gerekiyor.

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/IhaleVeIlan/IhaleDeta ...aleId=6966


Ahmet Tan
16 yıl önce - Cmt 18 Mar 2006, 19:49

İBB nin web sayfasından alıntı:

Alıntı:
Mevcut Aksaray-Atatürk Havaalanı Hafif Raylı Sistem Hattının Bakırköy istasyonunda,proje çalışmaları devam etmekte olan Bakırköy-Beylikdüzü Hafif Raylı Sistem Hattının ve Yenikapı-Bağcılar-İkitelli Metro Hattının Bakırköy İstasyonları ile entegre olarak Özgürlük Meydanı arasındaki uygun yolculuk aksının tespit edilip,bu koridorda inşa edilmesi düşünülen raylı sistem hattının ulaşım ve güzergah etütlerinin yapılması,koridor bazında geliştirilecek güzergah alternatifleri arasında yapılacak etütler doğrultusunda uygun güzergahın seçilmesi ve sistemin tanımlanması,fizibilite etütlerinin hazırlanması,mevcut raylı sistemlerle uyumlu bir şekilde uygulamaya esas Kesin Projelerin ve Yapım İçin İhale Dokümanlarının elde edilmesi hizmetlerini kapsayacaktır

Bakırköy Özgürlük meydanında zaten Banliyö tren istasyonu var ve bir süre sonra Marmaray seferlerine hizmet eden metro istasyonuna dönüşecek.

Anladığım kadarıyla: İBB, bu istasyon ile İncirli LRT istasyonu arasında entegrasyonu sağlayacak bir raylı sistem hazırlığına başlamış. Biliyorsunuz, bir süre önce İBB nin bu güzergahda  Havaray hattı projesi vardı. Şimdi raylı sistem olarak bahsedildiğine göre bu Havaray, Tramvay , hatta metro gibi bir sistem olabilir..

Bu da bir aşamadır ve bence Bakırköy İDO iskelesine de entegre edilmelidir.


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pzr 19 Mar 2006, 03:00

Bakırköy sahilindeki İDO iskelesi önünden başlayan, Bakırköy Özgürlük Meydanı'ndan geçen (Banliyö/Marmaray İstasyonu'nu hemen batısından 90 derecelik bir dikmeyle aşan) ve Zeytinburnu/Merter LRT (veya Cadde Tramvayı) aktarma istasyonuna entegre olabilecek bir şube hattı şeklinde de düşünülebilinir. Böylece hem Denibüslerin, hem Bakırköy Meydanı'nın, hem de Marmaray İstasyonu'nun tek kalemde birbirleriyle bağlantıları sağlanır ve bu noktalardan da LRT ile Cadde tramvayına kesirmeden yolcu transferi sağlanmış olur.  

Sahilden kalkarak, Bakırköy Marmaray İstasyonu ile (artık bundan böyle Banliyö tren istasyonunu bu şekilde adlandırıyorum ) Özgürlük Meydanı'ndan geçen bir raylı sistemin İncirli Caddesi'nde ilerlemesi maalesef imkânsıza yakın. Yol oldukça dar ve trafik sirkülâsyonu inanılmaz derecede yoğun... Ancak, sahilden gelerek Özgürlük Meydanı'na ulaşacak raylı sistemin burada Osmaniye yoluna dönerek Kartaltepe yakınlarından geçerek Zeytinburnu/Merter aktarma noktasına ulaşması en fazla 5 istasyonla sağlanabilir (İDO Sahil-İstanbul Caddesi-Özgürlük Meydanı-Kartaltepe-Osmaniye-Zeytinburnu/Merter). Bu yol da; 10 dakika sürer. Suriçi'nden gelen cadde tramvayı; Zeytinburnu makaslarında bir taraftan sağ tarafa, yani Güngören istikametine dönerken, diğer taraftan da sol tarafa, yeni Adliye istikametine sapabilir ve bu yolla Bakırköy sahiline kadar inebilir...  

Akın KURTOĞLU


tolginho

16 yıl önce - Pts 20 Mar 2006, 15:35

yer altında olursa İDOya inmesi zor olur orada trafiğe kapalı cadde altında oldukça uzun bir yeraltı pasajı var.

TOLGA KAPROL


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pts 20 Mar 2006, 19:17

Alıntı:
yer altında olursa İDOya inmesi zor olur orada trafiğe kapalı cadde altında oldukça uzun bir yeraltı pasajı var.

Evet, yeraltı çarşısı kuzey-güney istikametinde bayağı bir mesafede yeraltını işgal ediyor (1987'de hizmete girdi)... Şayet kavuşma noktası Zeytinburnu olarak belirlenirse, buraya yumuşak bir kavisle dönebilmesi için, zaten bu yeraltı çarşısının batısından bir yerden ve ona paralel olarak ilerlemesi gerekir (Carousel'in de sol tarafından, Bakırköy-Ataköy sınırını takip ederek). Demiryolunu batı tarafında üstten atladıktan sonra kavis çizerek, demiryolunu, hemen yanından paralel takip ederek Özgürlük Meydanı'na ulaşabilir. Orada durak yaptıktan sonra İETT plantonluğunun kenarından Kartaltepe üzerinden Osmaniye yoluna girebilir.

Akın KURTOĞLU



alimemo
16 yıl önce - Çrş 22 Mar 2006, 19:42

LRT ile Marmaray'ın buluştuğu yer niye havaalanı değil? Öyle olsa daha iyi olmaz mıydı? Geleceğe göre konuşursak, Sabiha Gökçen'den Atatürk Havalimanına gitmek için gereken aktarma sayısı bir artmış oldu.

Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Prş 23 Mar 2006, 01:41

Alıntı:
LRT ile Marmaray'ın buluştuğu yer niye havaalanı değil?

Bence ileride bir şekilde LRT'den Marmaray'a bir bağlantı yapacaklardır. Havaalanı'ndan itibaren Yeşilyurt veya Yeşilköy civarlarında bir kavuşma noktası tasarlarlar mutlaka...

Akın KURTOĞLU


Ahmet Tan
16 yıl önce - Prş 23 Mar 2006, 02:14

Alıntı:
LRT ile Marmaray'ın buluştuğu yer niye havaalanı değil?


Bence de Marmaray ile LRT Havalanaında birleşmelidir. Bunu, ben de Marmaray (şimdiki banliyö) tren hattı Ataköyden sonra Havaalanına uğramalı diye önermiştim. Fakat İncirli LRT-Bakırköy Marmaray (banliyö)- İDO raylı sistem bağlantısı Beylikdüzü hattının direkt (havaalanına ugramadan) İncirliye entagrasyonu nedeniyle gerekli... Ayrıca Yenikapı-İncirli-Bağcılar projesi var..
Bir de Bakırköy-İncirli yerine Bakırköy-Zeytinburnu (yani Merter) bağlantısının İncirli caddesindeki Minibüs seferlerine alternatif olamayacağını düşünüyorum. Bakırköy-İncirli ile Bakırköy-Merter aynı şey değil demek istiyorum. Hatta, minibüslerden kurtulmak istiyorsak, Bakırköy(meydan) - Bağcılar raylı sistemle bağlanmalıdır derim....


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Prş 23 Mar 2006, 02:23

Alıntı:
Bir de Bakırköy-İncirli yerine Bakırköy-Zeytinburnu (yani Merter) bağlantısının İncirli caddesindeki Minibüs seferlerine alternatif olamayacağını düşünüyorum. Bakırköy-İncirli ile Bakırköy-Merter aynı şey değil demek istiyorum.

Tabi tabi, çok doğru... Bu alternatif, İncirli-Bakırköy arasındaki sirkülasyonu emmek yerine, Sahil-Bakırköy arasındaki ticaret bölgesinin nüfusunu, İncirli'nin kalabalığına girmeden, seri bir biçimde LRT'ye /ve cadde tramvayına) aktarabilmek sadece. Ayrıca Zeytinburnu/Merter aktarmanın denizle bağlantısını sağlamak.

Bakırköy'ün; İncirli-Haznedar aksında bir diğer raylı sistemle Bahçelievler'e bağlanması zaruridir ama, nasıl olur, ne şekilde inşa edilir? Pek de aklım almıyor Alternatif paralel bir yol düzenlenmedikten sonra, bu caddeden raylı sistem geçirmek, resmen o istikametin kangren olması demektir. Bir diğer olasılık da şu şekilde düşünülebilir; LRT'nin İncirli'den itibaren yeraltına girerek; İncirli-Bakırköy arasını alttan kateden bir şube hattı, bu soruna merhem olabilir.

Akın KURTOĞLU


cenkince

16 yıl önce - Cum 24 Mar 2006, 23:34

Bu iş projelendiriledursun İBB Bakırköy Meydanı ile İDO arasındaki alanın tüm ara sokakalar ile birlikte kaldırım ve parke taşlarının yenilenmesi işini başlattı. Eğer burdan tramvay geçecekse çok yazık valla harcanacak bu paraya... hepsi çöp olacak...

(200. Mesaj)



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM