Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
TCDD Tarihi ve Anılarımızdaki Trenler
« önceki   123 ... 242526 ... 777879   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 25
guras

5 yıl önce - Prş 12 Mar 2015, 23:47

Haydarpaşa - Pendik ilk elektrikli tren seferi 1969




(+)


En son guras tarafından Cum 13 Mar 2015, 13:54 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


emrenmert

5 yıl önce - Cum 13 Mar 2015, 03:00

İlk tren seferi değil de, ilk elektrikli tren seferi.



guras

5 yıl önce - Cum 13 Mar 2015, 17:52

Ara Güler objektifinden Sirkeci Garı





guras

5 yıl önce - Cmt 14 Mar 2015, 14:13

29 Mayıs 1955 Hürriyet Gazetesinden




(+)


guras

5 yıl önce - Pzr 15 Mar 2015, 12:51

1930 Florya







ersel tş
5 yıl önce - Pzr 15 Mar 2015, 13:21

Eisenbahn Romantik 111.bölüm İlk yayı tarihi 06.10.1994 18:50 Yayıncısı Alman swr televizyonu.Program 7 nisan 1991 yılından beri yayında.Bu hafta 841.bölüm


guras

5 yıl önce - Pzr 15 Mar 2015, 16:06

Haydarpaşa




(+)




guras

5 yıl önce - Çrş 18 Mar 2015, 17:11

Cebeci İstasyonu Ankara
(Kent ve Demiryolu arşivinden)




(+)


delibas58
5 yıl önce - Çrş 18 Mar 2015, 17:34
İLK YERLİ BUHARLI LOKOMOTİF BOZKURT


1961 yılında hizmet vermeye başlayan ΄΄Bozkurt΄΄ adlı Türkiye΄nin yerli ilk buharlı lokomotifi, teknik ömrünü tamamladıktan sonra 22 yıldır üretildiği fabrikanın önünde sergileniyor.
Sivas΄ta Türkiye Demir Yolu Makinaları A.Ş΄de (TÜDEMSAŞ) 56202 seri numarasıyla üretilen Türkiye΄nin ilk yerli lokomotif olan ΄΄Bozkurt΄΄, 1961 yılında demir yollarında hizmet vermeye başladı. 25 yıl demir yollarında aralıksız sefer yapan lokomotif, teknik ömrünü doldurması nedeniyle kurum tarafından ΄΄emekliye΄΄ sevk edildi.
Üretildiği fabrika önünde kurulan rayların üzerine konulan Bozkurt, fabrikaya gelen ziyaretçilerin yoğun ilgisini çekiyor. Ziyaretçiler buradan ayrılmadan mutlaka lokomotifin önünde hatıra fotoğrafı çektiriyor. Hatıra fotoğrafı çektirenlerin arasında birçok bakan, milletvekili ve bürokrat da bulunuyor.
Buhar basınç kazanı, boş ağırlık, işletme, sürtünme ağırlığı, çekme kuvveti gibi özelliklerin fabrikanın önünde hazırlanan bir yazı ile anlatılan lokomotif, üretildiği günden bugüne kadar geçen zamanı ise önüne konulan tabelada ΄΄kendi duygularıyla΄΄ şöyle değerlendiriyor:
΄΄Ben Sivas demir yolu fabrikalarında Türk işçi ve mühendisinin el birliği ile imal ettiği Bozkurt isimli 56202 nolu tamamen yerli ilk lokomotifim. 20.10.1961 tarihinde TCDD΄nin hizmetine girdim. Güzel yurdumu arkamda binlerce ton yükle doğudan, batıya, kuzeyden, güneye yüzlerce kez geçtim. Hizmet sırasında geçirdiğim sayısız hastalık demir yolu personelince iyileştirildi.
Yaklaşık 25 yıllık hizmetin sonunda ekonomik ve teknik ömrümü doldurduğum gerekçesi ile emekli oldum. İmal edildiğim, adı sonra değiştirilen ve gelişen TÜDEMSAŞ΄ta 25 yıl hizmet ettiğim raylarımın üzerine oturttular, boyadılar, bir gelin gibi süslediler. Etrafım çiçek ve çimenlerle donatıldı. Bulunduğum yerden kuşların cıvıltısı içinde üretimi ve onarımı yapılan vagonların servise verilişini mutlulukla izliyorum. Rahatım, mutluyum, ilginize teşekkür ediyorum.


(+)






(+)







(+)


ALINTI


Ahmet Nadir İşisağ

5 yıl önce - Çrş 18 Mar 2015, 17:53
Samsun-Çarşamba hattında,Doğu Alman Madenci treni(dizisi)






sayfa 25
« önceki   123 ... 242526 ... 777879   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM