Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Mustafa Noyan

11 yıl önce - Prş 16 Mar 2006, 23:28
Hat numarası değiştirilebilecek İstanbul İETT hatları


Genel ve kökten bir değiştirilme dışında bazı İETT hat numaralarının kısaltılabileceğini veya harf eklerinin gittiği semtin ilk harfinin yer alması ile yolcular tarafından daha rahat anlaşılabileceğini düşünüyorum.
Son düzenlemelerle Anadolu Garajı'na bağlı bazı hatlar
Alıntı:

129 BT -  129T  BEŞİKTAŞ -TAKSİM
ML129K - 129L  LEVENT METRO- KOZYATAĞI
135AK -   135A  KAVACIK- ACARKENT
122ŞB -   122M  Ş.ŞAHİNBEY- MECİDİYEKÖY
122SM -   122S  SULTANBEYLİ - METRO
133FM -   133M FINDIKLI MH- MALTEPE

şeklinde tekrar düzenlenmişti.

Aynı şekilde aşağıdaki hat numaralarının da sadeleştirilmesi veya değiştirlmesini öneriyorum.
11SM -   11V  ÜSKÜDAR - VEYSEL KARANİ
11ST -   11S  ÜSKÜDAR - SEYRANTEPE
11ÜS -   11B  ÜSKÜDAR - SULTANBEYLİ
21MK -  21M  KADIKÖY - MALTEPE CEVİZLİ
22RE -   22R  EMİNÖNÜ - REŞİTPAŞA
25H -     154  SARIYER - HAVANTEPE
25Y -     155  SARIYER - YUNUSEMRE UYUM SİTESİ
27SE -   27S  EMİNÖNÜ - SEYRANTEPE
29GM -  29G  4.LEVENT METRO - MASLAK GAZETECİLER SİTESİ
34-       146E  EMİNÖNÜ - BAŞAKŞEHİR
39Ç-     39K  EMİNÖNÜ - HAMİDİYE MAH. KAĞITHANE
41AT-   41A   TOPKAPI CEVİZLİBAĞ - AYAZAĞA
41SM-  41G  4.LEVENT METRO - AYAZAĞA GARAJI
41ST-   41T   TOPKAPI CEVİZLİBAĞ - SEYRANTEPE
59RS -  59M  SARIYER - LEVENT METRO RUMELİHİSARÜSTÜ
92Ş -    92M  MECİDİYEKÖY - ATEŞTUĞLA
325YK1 -29Y YENİKAPI  - DERBENT
325YK2 -69Y YENİKAPI  - DERBENT


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Prş 16 Mar 2006, 23:59

Enteresan bir başlık olmuş  

Evet, hakikaten de İETT'nin bazı hatlarının numaralarının ufak bir operasyondan geçmesi (daha doğrusu güncellenmesi) gerekli. Mustafa birkaç tanesini yazmış. Ben de bu listeye biraz ekleme yapayım:

ESKİ   YENİ
26 => 26D (Dikilitaş)
26A => 26F (Fulya Mahallesi)
26B => 26G (Gayrettepe)
35A => 35B (Bayazıd-K.M.Paşa)
35C => 35T (Taksim-K.M.Paşa)
36A => 36C (Cebeci)
37A => 37B (Bayazıd-Yıldıztabya)
38 => 38B (Bayazıd-Küçükköy)
38B => 38Y (Yunusemre)
43R => 58R (Rumelihisarüstü)
52 (1) => 52L (4.Levend Metro)
52 (2) => 52Y (Yenilevend-Dz. Sb. Ljm.)
74 => 74H (Hilton Sitesi)
74A => 74G (Gayrettepe)
77A => 77V (Vezneciler)
93 => 93E (Eminönü-Zeytinburnu)
93C => 93B (Bayazıd-Zeytinburnu)
94A => 94B (Bayazıd-Bakırköy)

EM1 / EM2 => K1 / K2 (Kulaksız - Ringleri)
54HŞ / 54HT => H1 / H2 (Hasköy - Ringleri)

T4 => T (Taksim-Sultanahmed)

şeklinde değiştirilirlerse, çok daha akılda kalıcı olurlar...  

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Cum 17 Mar 2006, 20:33

Eklenebilecek birkaç düzeltme hattı daha:

ESKİ   YENİ
25A => 25R (Rumelikavağı-4.Levend Metro)
29B => 29R (Reşitpaşa)
32A => 32B (Bayazıd-Cevatpaşa)
33B => 33Ü (Üçyüzlü)

30A / 30M => B1 / B2 (M1 / M2) (Beşiktaş-Mecidiyeköy)

559C => 559 (Taksim-Rumelihisarüstü) ÖHO Hattı

Akın KURTOĞLU



Mustafa Noyan

11 yıl önce - Cum 17 Mar 2006, 20:37

16 --> 16 KADIKÖY - PENDİK (Tamamen Sahil Yolu güzergahından)

16D--> 16 KADIKÖY - PENDİK

222--> 16 KADIKÖY - PENDİK


kutlay34
11 yıl önce - Cum 17 Mar 2006, 21:04

Alıntı:
16 --> 16 KADIKÖY - PENDİK (Tamamen Sahil Yolu güzergahından)

16D--> 16 KADIKÖY - PENDİK

222--> 16 KADIKÖY - PENDİK


Bu hatların no'larını değiştirmeyelim... Yoksa yurdum insanı karıştırır hatları valla...

Bu arada 133FM; 133M değil 133F olmuş

Kaynak:İETT websitesi>>>hareket saatleri...


Mustafa Noyan

11 yıl önce - Cum 17 Mar 2006, 22:52

Alıntı:
Bu hatların no'larını değiştirmeyelim... Yoksa yurdum insanı karıştırır hatları valla...

Kutlayy nesini karıştıracaklar, 16D ve 222 zaten aynı yolu kullanmıyor mu?
Bir tane nümune engelli hattımız olup da onda da İkarus çalıştıktan sonra, ona ayrı katlı halk otobüslerine ayrı tarifeye ne gerek var?
16 da tamamen sahilden gitsin, 17 e karşılık olarak zaman kazanmak isteyen yolcuyu Kadıköy'e yarım saat erken ulaştırabilsin; her üç hat tek 16 numara adı altında birleşsin diyorum.



kutlay34
11 yıl önce - Cum 17 Mar 2006, 23:12

Alıntı:
Kutlayy nesini karıştıracaklar, 16D ve 222 zaten aynı yolu kullanmıyor mu?
Bir tane nümune engelli hattımız olup da onda da İkarus çalıştıktan sonra, ona ayrı katlı halk otobüslerine ayrı tarifeye ne gerek var?


Üstadım... 16D, 222 ile aynı yolu kullanıyor ama Pendik Mostar Köprüsüne kadar... 16D  Alt Kaynarca'da SSK'nın orda son durağı... 222 sadece pazar günü çalışır ikarus... Citaro'lar gelmeden önce hafta içi de ikarus çalışıyordu... Çünkü berkhof'lar çabuk bozuluyordu... Daha 10. yılını yeni doldurdu İETT filosunda, 1 tanesi (üstelik Kayışdığı'nda) hurdaya ayrılmış durumda(96-054) 16D'nin bir diğer amacı da Kaynarca E-5 durağındaki yoğunluğu azaltmak...

Alıntı:
16 da tamamen sahilden gitsin, 17 e karşılık olarak zaman kazanmak isteyen yolcuyu Kadıköy'e yarım saat erken ulaştırabilsin; her üç hat tek 16 numara adı altında birleşsin diyorum.


Ama bu defada minibüs yolu yakınında evi olan Bağdat Caddesi'ne gitmek isteyen yolcular mağdur olacak... Benim evim sahile de minibüs yoluna da yakın ama sahil yolu-minibüs yolu arasının oldukça uzaklaştığı bölgelerde var... O çevrede minibüs yolunda oturan bir insan sahil yoluna yürümeye üşenir...

Ben bazen 222 citaro geldiği halde binmiyorum(üstelik 21A ve 17 citaro'ya binmeyi isteyen biri olarak)... Çünkü sahilden evime yürümeye üşeniyorum(yakın olmasına rağmen)...


En son kutlay34 tarafından Cmt 18 Mar 2006, 01:30 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Mustafa Noyan

11 yıl önce - Cmt 18 Mar 2006, 01:27

Alıntı:
Ben bazen 222 citaro geldiği halde binmiyorum(üstelik 21A ve 17 citaro'ya binmeyi isteyen biri olarak)... Çünkü sahilden evime yürümeye üşeniyorum(yakın olmasına rağmen)...

Kutlayy'cığım asıl problemimiz yazmışsın işte, otobüs sayımız malum; bu durumda her mahalleden 15 dakikada br otobüs kalkmaz; eğer 500 metre yürümeye üşenirsek 75 dakikada bir otobüs geçmesine de razı olacağız demektir.
Benim önerdiğim 16 numaralı hat sahilden İDO İskelesine kadar gitse, sonra Pendik içine girip tren istasyonunda durak yapıp Geçite gelse, oradan da Mostar Köprüsü yanından Alt Kaynarca SSK'ya çıksa; buradaki her 3 hatta çalışan otobüslerin tamamı da bu hatta kanalize edilse hesapla bakalım her duraktan kaç dakikada bir otobüs geçer?


kutlay34
11 yıl önce - Cmt 18 Mar 2006, 01:37

Şimdi hesapladım.. yaklaşık 15-20 dk'da bir olur.. İDO İskelesinden sonra Pendik'in içine girmesi bence pek mantıklı olmaz... Çünkü yol şartları uygun değil... 17 ile 222'nin son durağı Pendik İDO İskelesi yazsa da aslında son durağı 16A hattı ile aynı yerde... Yani Kaynarca ile Pendik'in tam ortasında sahilde... Kaynarca merkezde oturan birisi 10-15 dk yürüyerek Göztepe Kampüsüne bile gidebilir...

Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Sal 21 Mar 2006, 00:41

İlk katlı otobüsler getirilip bunlar için hatlar açıldığı vakit, hat numaraları "2" ile başlamaktaydı (200, 201, 202, 210, 211, 212, 221 gibi). Ancak sonradan bu standart bozuldu. Artık katlı otobüsler normal hat numaralarında da çalışmaktalar (73T, 76E gibi). Boğaziçi geçişli normal tek katlı otobüs hatlarımız ise, bilindiği gibi; 110-129 arasındadır. Bu hatların bazıları 1. köprüyü, bazıları ise 2. köprüyü kullanırlar. 1. Boğaziçi Köprüsü'nü kullananların numaraları; "1" ile, Fatih Köprüsü'nü (2. köprüyü) kullananların numaraları ise; "2" ile başlasa, yolcuların da büyük bir kısmı bu sayede kıta atlayan o hattın hangi köprü yoluyla gideceğini bir bakışta anlayabilirler.

Şu anda kullanılmakta olan; 251, 252, 256, 500, 522 türevleri iki katlı ve tek katlı ÖHO hatları da bu sisteme dahil edilebilirler. Böylece birbirlerinden rakamsal olarak oldukça uzak ve kopuk bir numara sistemine de neşter vurulmuş olur. Bütün otobüs hatları belli bir kalıp içinde tutulurlar...

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM