Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Mehmet Kasım
16 yıl önce - Çrş 15 Mar 2006, 17:55
Türkiye Metroda Neden Geri Kaldı?


Gelişmiş ülkelerin aksine Türkiye metro yoksunu bir ülke.Bu yoksunluk trafiğin her geçen gün içinden çıkılmaz bir hal almasına neden oluyor.

PEKİ BİZ NEREDE HATA YAPTIK?Yada Metronun ve raylı sistemlerin önünedeki engeller nelerdir ?

1* Ülkemizde ulaşımı karayoluyla yapma alışkanlığı

2* 1950'li yıllarda ABD destekli karayolu politikalarının iyi ve planlı bir biçimde uygulanmasındaki başarı.Ör; amerikan filmlerinde büyük otobanları , köprüleri ve şık arabaları göstererek trafikte prestiji andırıp özendirilmesi bunun aksine metro ve tren istasyonlarının hep teröristlerce suç merkezi haline getirildiği ve trenlerde sürekli patlayan bombaların güvenlikli olmadığı temasının işlenmesi

3* Otomobil üreticilerinin ve petrol patronlarının karayolu taşımacılığını teşvik eden destekleri.Verilen 1 liralık karayolu desteğinin karşılığının 10 liralık otomobil ve benzin satışıyla alınmasının verdiği büyük ekonomik kazanç.

4*1950'li yıllarda Avrupa ve Rusya'nın Türkiye'ye yaptığı "altınızı kazalım" teklifinin
reddedilmesi

5*Dışarıdan  kullanılan kredilerin karayolunda kullanılması şartının olması

6* Siyasal iktidarların büyük şehirlere kayan nufusunetkilerini analiz edebilmede gösterdiği beceriksizlik

7* Belediyelerin raylı sistemlerin yararını kavramada göstediği basiretsizlik

8* Tarihi koruma adına metronun yapımını engelleyen kurumların dış güçlerle olan ilişkilerinin topluma yeteri kadar anlatılmaması.

9* Raylı sistmler hakknda yeterli toplum bilinci ve tepkisinin oluşmaması

10* Son 50 yılda yaşanan siyasi istikrarsızlıkların yatırımları hep ertelemesi

11* Osmanlı'nın son döneminde ve Cumhuriyetin ilk dönemlerindeki raylı sistemlere yapılan yatırımları devam ettirecek kadroların olmaması.

12*Karayolları Genel Müdürlüğünün bağımsız ve özerk yapısından dolayı serbest hareket edebilme kabiliyeti.( Ulaştırma Bakanlığına bile bağlı değiller. )


Rifat Behar
16 yıl önce - Çrş 15 Mar 2006, 19:04

12- METRO İNŞAATININ ÇOK "PAHALI" OLMASI, OYSA ÜLKENİN O KADAR "ZENGİN" OLMAMASI
13- METRO İNŞAATININ ÇOK UZUN SÜRMESİ DOLAYISIYLA BİR BELEDİYENİN GÖREVDE BULUNDUĞU SÜRE BOYUNCA BİTİRİLEMEYECEK OLMASI VE BU YÜZDEN BELEDİYELERİN BU İŞE GİRİŞMEDE İSTEKSİZ DAVRANMALARI
14- BELEDİYE VE HÜKÜMETİN AYRI PARTİLERDEN OLMASI DURUMUNDA HÜKÜMETİN BELEDİYENİN METRO PROJELERİNE TAŞ KOYMASI


gusanmaz
16 yıl önce - Çrş 15 Mar 2006, 19:36

Hep kısa vadeli düşünmemiz,günü kurtaralım anlayışı
ve halkı demiryolundan soğutan müthiş söz Demiryolu komünist işidir!(kimin söylediğini yazmama gerek yok sanırım.)


serkan
16 yıl önce - Cum 17 Mar 2006, 11:05

Belki daha önce de gönderilmiştir, fakat konuya ilişkin diye yolluyorum;



En son serkan tarafından Cum 17 Mar 2006, 21:13 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


tolginho

16 yıl önce - Cum 17 Mar 2006, 11:07

raylı sistem kominist düzenin sembolüdür diyorlar pekala dünyanın önemli raylı sistemlerinden bazılarını sayalım

* New York Metrosu - ABD (Komünist?)
* Paris Metrosu - Fransa (Komünist?)

Şehirler arası taşımacılıkta:
* Manş tüneli geçişi (Fransa - İngiltere)
* SNCF Hatları (Fransa)
* Bahn (Almanya)
...

ben yukarıda komünist düzende bir ülke göremedim. "Bizim paramız kalmadı özür dileriz raylı sistem yapaydık bu kadar yiyemezdik, birşeyleri birilerine peşkeş çekemezdik" demeye cesareti yok bizi bu duruma düşürenlerin. Komünismin sembolü bu haa deyip milleti susturmaya çalışıyorlar.

TOLGA KAPROL



Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Cum 17 Mar 2006, 20:13

Seçim öncesi propagandalarında, kasılarak; "Ben başa geçersem metroyu durdururum!..." diyen belediye başkanlarını dahi okuduk... Süreklilik mefhumuna gönülden inanmamış idareci zihniyetiyle tabi ki bizde metro yapılamazdı ve yapılamadı da!...

Oysa siyasî düşüncesi ne olursa olsun, bir sonra gelen, öncekinin projesini kaldığı yerden devam ettirecek şekilde bu işe soyunulsaydı, şimdi çoktan İstanbul'un altı örümcek ağına dönmüştü. Ama biz hâlâ; Eminönü'nden Taksim'e gidebilmek için 25 dakikamızı ayırmak zorundayız...

Artık ekip çalışması ruhu bir şekilde bu toplumun her kesiminde yer etmeli. Piramidin tabanından tepesine kadar herkesin ekip çalışmasına alışması ve bu konuda çaba göstermesinin vakti gelmiştir. Bu durum WOWTurkey içindeki çalışmalar için de geçerlidir, yönetimler tarafından İstanbul için yapılması plânlanan çok büyük projeler için de!...    

Önemli olan; "yola taş koymak değil, yoldaki mevcut taşları elbirliğiyle kenara almak"tır!...

Akın KURTOĞLU


hakan_1970
16 yıl önce - Cum 17 Mar 2006, 23:15
mikrometrodan makrometroya nasıl geçeriz?


Ne yazık ki İstanbul'daki metro, şehrin büyüklüğüne göre ''mikro'' kalıyor. Tren, hızlı tramvay (ya da hafif metro) , cadde tramvayı gibi ekonomik ve hızlı ulaşım araçları da yeterince yaygın değil, hatta mevcut tren yolundan yeterince faydalanılamıyor.
Önceki mesajlarda geri kalma nedenleri aslında belirtilmiş.
Bir öneri yapacağım. Belki fazla iyimser bir öneri. Belki bu ses duyulur, hatta çoğalır ve yankı yapabilir ) .
İstanbul'da bir günde toplanan otopark parası ne kadar, tahmin edebilen var mı? (ben de bilmiyorum  ). Özellikle otopark gibi olmayan da herkesin vergileriyle yapılmış sokak ve caddelerin sonradan bazı kişilerce kiralanmış ya da bizzat belediye tarafından otopark haline getirilmiş olanlarını kastediyorum, katlı otopark ya da bu işe arazi ayırmış otoparklar başımızın üstüne.
Bu otopark paralarının %20'si metro ve raylı sistem taşımacılığına ait bir fona aktarılabilirse birkaç sene içinde iyi işler başarılabilir. Çok değil, 5 ytl'nin 1 ytl'si, 8 ytl'nin 1.6 ytl'si bu fona gidecek.
Bu sayede;
1) Otoparktan para kazananlar ekmeğinden olmayacak  
2) Metromuz finanse edilecek.  
3) Herkes otoparkçıdan fişini isteyecek, vergi kaybı olmayacak.  
4) Vereceği para metroya da hizmet edeceğinden, vatandaş park ederken başına dikilen görevliye parayı söylenerek değil de  seve seve verecek.    

En güzel tarafı da, yıllarca otomobil sevdası uğruna ihmal edilen toplu ulaşım sistemlerinin, otomobillerin sayesinde inşa edilmesini izlemek olur bence.  


alikemal@
16 yıl önce - Cum 17 Mar 2006, 23:17

Alıntı:
Evet zaten yıllarca bizi sanal korkularla yaşattılar.Olmayan tehlikeleri varmış gibi gösterip bizi kandırdılar.

Bazen öcü gibi irticadan korktuk

Bazen komünizden.

Şimdiyse Ladinden ................

Bütün bunların masa başında yazılmış üfürme senaryolar olduğunu anladığımızda herşey değişecek........

AMA HALA KANIYORUZ.

Biz kanarken onlar napıyor???????????

"""""AYA ÇIKIYORLAR"""""""""


 Mehmet haklısın ama ülkenin geçmişini, dış politikadaki olayları bilmek gerekir biraz da bunları yorumlamak için. Geçmiş, dış dünya ve ülkemiz arasında olan olayları bilmek gereklidir. Sıfırdan bir ülke düşünün ve bunu ayağa kaldırmak zorundasınız ve elinizde imkan yok, onun için biz birilerinin emri ile hareket ettik, bu Atatürk zamanında da böyleydi, eğer öyle olmasa idi Lozan tamamen bizim aleyhimize olurdu.

Bunun için kendi içimizde gelişmemiz; bilgi, katma değer üretmemiz gerekli, bunu yapacak olan bizleriz. Yineliyorum geçmiş de yaşanan olaylar çok önemli, yükümlülükler, zorunluluklar, tavizler önemli, bunları bilmek önemli, dünyadaki yapıyı bilmek önemlidir. Bakırsın biryerde birkaç kelam ederiz bu konuda.


Rifat Behar
16 yıl önce - Çrş 22 Mar 2006, 18:08

Evet geri kaldık ancak şu anda aynı anda bu kadar hattın birlikte inşa edildiği başka bir şehir de yoktur sanırım. Belki 20 sene sonra arayı bayağı kapatırız.  

İBRAHİM DİLBER
15 yıl önce - Çrş 30 May 2007, 01:09

2007 bütçemizde yaklaşık 50 milyar dolar faiz ödemesi öngörüldü.Yani yaklaşık haftada 1 milyar dolarımız faize gidiyor.Yaniyaklaşık haftada 1 metro parası faize gidiyor.Türkiye'nin içinde bulunduğu borç sarmalı nasıl bir dümense yıllardır borçlarımız artıyor,paralarımız çar-çur ediliyor. Metroyla örülen,tamamen modern otobüslerle donatılan,toplu taşıma araçlarına akaryakıtın ÖTV'siz,köprü ve otoban geçişlerinin ücretsiz olduğu;ücret tarifelerinin ucuzladığı bir İstanbul'un hayali bile güzel.Faize ödediğimiz,teröre harcadığımız paralarla ülkemizin her tarafına daha neler neler yapılabilir.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM