Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Ademv
13 yıl önce - Çrş 22 Mar 2006, 17:10

Güzel bir konuya değinmişsiniz.
Ben de ulaşımda vapuru sık sık kullanırım. Kendimden çok vapurlarda tekerlekli iskemleleri ile seyahat eden ortapedik engellilerin zorlandığını düşünüyorum. Tabiki benim için de bir takım zorluklar var. Özellikle vapurun kalkmasına yakın zamanlarda insanlar kendilerini biran önce vapura atmak için koşuştururken ben kimse yardımcı olmadığı için sürme iskelenin yerini iskelenin titreşiminden çıkan sese göre bulmaya çalışıyorum. Bu da bazen zor oluyor. Ancak vapurların İDO'ya devredilmesi ile bu sorun büyük ölçüde çözülmeye başladı. Ben turnikelerden geçer geçmez bir görevli gelip bana vapura kadar eşlik ediyor. 1980'li yıllarda bir görme engellinin vapur ile iskele arasına düşerek hayatını kaybettiğini duymuştum. Daha sonra abilerimizin anlattıklarından bu kişinin baston kullanmadan gitmeye çalıştığını duydum. Bu olay Halis KURALAY'ın "Hayata Dokunmak" isimli kitabında da konu edilmiştir.

Üstadım yazmış olduğunuz bu mesaj bende bir fikir oluşturdu. İDO'ya bir e-posta göndererek yada bir görüşme talep ederek alınacak yeni araçlarda engelliler mevzuuna dikkat edilmesini ileteceğim.


"meçule  bir gemi kalkar bu limandan" "Y. Kemal BEYATLI" dizesinin şiirlerde kalması dileklerimle.


Ademv
13 yıl önce - Çrş 29 Mar 2006, 02:14
Üst geçide asansör


Sirkecideki Üsküdar vapur iskelesinin yakınındaki üst geçidi çoğumuz kullanmışızdır. Hani şu bir tırın çarpmasından sonra yeniden ve daha yüksek inşaa edilen üst geçit. Yapımından bir süre sonra plot yer olarak asansör yapılarak yaşlıların ve ortapedik engellilerin buradan geçişlerini kolaylaştırmayı düşünmüşlerdi. Asansör yapıldı ve malesef uzun süre kilitli bekledi. Bundan 4-5 ay önce asansörün çalıştığını öğrendim ve denemek için bindim. Hakikaten güzel bir düşünce. Tekerlekli iskemle kullanan kişiler için butonları alçakta. Taksim metrosundaki asansöre benziyor. Butonlarında bizim de anlayabilmemiz için rakamlar kabartma yazı "braille" ile de yazılmış. Böyle olmasına rağmen ben tekerlekli iskemledeki bir arkadaşımın hakkına saygısızlık yapacağımı düşündüğüm için bu asansörü kullanmıyorum.

Sanırım bütün insan yararına olan projeler gibi bu da arada kaynadı gitti.
Oysaki bu asansörler sadece üst geçitlere değil alt geçitler, yer altında bulunan umumi VCler gibi erişilmesi zor mekanlara da yapılmalı

Ancak yıllardır süre gelen hata şu olmuştur; engelliler için şehir dışında merkezler yapalım, engelliler parkı yapalım, engelliler için spor merkezleri yapalım, engellilere tatil köyü yapalım, engellilere ayrı iş merkezleri kuralım liste uzayıp gider...
Birileride var olanı onlara da adapte edelim demez.
Sen demir direği tabelayı kaldırımın ortasına dik, etrafına benim çarpmamam için koruma koyma; sonrada beni sakat, özürlü, engelli diye nitelendir.



Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Çrş 29 Mar 2006, 02:18

Alıntı:
Butonlarında bizim de anlayabilmemiz için rakamlar kabartma yazı "braille" ile de yazılmış. Böyle olmasına rağmen ben tekerlekli iskemledeki bir arkadaşımın hakkına saygısızlık yapacağımı düşündüğüm için bu asansörü kullanmıyorum.

Ah üstadım... Siz bu kadar ince düşünedurun, bazı kendini bilmezler de bu asansörün elektronik aksamını nasıl ve ne şekilde çalacaklarını, ya da asansör sistemine ne şekilde bir zarar vereceklerini düşünsünler...     Nereye gidiyor bu İstanbul artık, bilmem ki?!?  

Akın KURTOĞLU


Ali@
13 yıl önce - Çrş 29 Mar 2006, 13:14

Sayın Ademv görme özrülü iseniz nasıl buraya yazabiliyor sunuz. Sırf belediyeyi övmek için buraya yazı yazmayınız.

Mustafa Noyan

13 yıl önce - Çrş 29 Mar 2006, 19:09

Braille bilgisayar tarzı sistemleri hiç duymadınız mı?



Rifat Behar
13 yıl önce - Sal 18 Nis 2006, 17:32
Engelli Vatandaşlarımızın Ulaşımı


Engelli vatandaşlarımızın ulaşı ile ilgili olarak ÇOK YETERSİZ olsa da son zamanlarda bilinç oluşmaya başladı.

IBB'yi Citaro seçiminden ötürü kutlamak istiyorum. Bildiğiniz gibi otobüs gerektiğinde engelli vatandaşların daha rahat binip inebilmesi için alçaltılabiliyor.
Geçtiğimiz günlerde Bağdat Caddesi'nde Bostancı Göztepe arasındaki yaya alanı çalışmalarını tetkik ettim. Her şeyiyle mükemmel olmuş.
Ancak bu konuda YOLUN BAŞINDA bile değiliz. Bu konuda en büyük iş belediyelere düşüyor ancak burada işler gelişigüzel işliyor. 2 hafta önce Sirkeci - Gülhane arasında yeni granit kaldırımlar yapıldı. Ne işi yapan elemanların, ne ustalarının ne de işe onay veren belediyecilerin konu hakkında en ufak bir bilgisi yoktu. Sadece kaldımlarin bittiği yerde bir rampa yapılacağını biliyorlar, o kadar.. Nasıl yapılacağı hakkında hiçbir fikirleri yoktu. Herkes kendi düşündüğü gibi iş çıkarıyor. Sonuçta ortaya ucube gibi bir uygulama çıktı. Bazı yerleri yaparken rampa yapacaklarını unuttular Buralarda rampa yapılmadı. Şehrin pek çok yerinde uygulama hataları ve eksiklikleri olduğuna eminim. Çoğu yerde rampa yapılıyor ancak yola sıfır yapılmıyor, eğim problemi çıkıyor, vs. vs.

Burada ENGELLİ VATANDAŞLARIMIZIN da cadde ve sokaklarımızda rahatça gezme hakkı olduğunu VURGULAMAK istiyorum.

Yurt dışında yaşayan arkadaşlardan buraya KALDIRIM resimleri post etmelerini rica ediyorum.

Ben de elimden geldiğince çevremdeki iyi veya kötü değişik örneklerin resmini çekip buraya post etmeye çalışacağım...

Tam bir kaldırım nasıl olmalıdır. İyiyle kötüyü mukayese ederek hepimiz görelim.
İlgileneceklere şimdiden teşekkür ederim.


Ademv
13 yıl önce - Pzr 23 Nis 2006, 05:19
31.03.2006 tarihli dilekcemize verilen cevap


Alıntı:

Merhaba    Konu: İBB Başkanlık Makamına yazılan dilekçeniz    Engellilerin
sorunlarına çözüm üretmek ve şehrimizi yaşanılır kılmak  hepimizin
görevidir. Bu çerçevede düşüncelerinizi bizimle  paylaştığınız için
teşekkür ederiz.    Sıraladığınız taleplerin gerçekleşmesi için
sistemlerimizin  elektronikleşmesi gerekecektir.    Halihazırda kurumumuzda
bu çerçevede projeleri geliştirmeye ve  uygulamaya başlamıştır.
Projelerimizden birisi de AK-Yol-Bil Projesidir. Bu proje kapsamında  hem
araçlarımızın beklediğiniz durağa ne kadar zamanda ulaşacağı  bilgisini
yolcularımızla paylaşacağız, hemde ihtiyaç duyan  yolcularımıza zamanında
gerekli bilgileri vereceğiz. Mesela  otobüslerimiz varmak üzere olduğu
durağı, taşıdığı yolculara sesli ve görüntülü  haber verecekler. Duraklarda
özel bir kart taşıyan yolcunun geldiğini  anlayan özel sistemimiz bu durağa
uğrayacak tüm otobüslere engelli bir  yolcunun bu durakta beklediğini
bildirecek. (Projenin daha ileriki  fazlarında yolcunun elindeki özel bir
elektronik devre yada cep  telefonu vasıtasıyla yolcu beklediği hattı durağa
bildirince, o  durağa gelen o hattın otobüs sürücüsünü uyaracak, otobüs
sürücüsü o  durakta aracını durdurup inerek engelli  yolcuyu otobüse güvenle
bindirecek ...) Bu tip bilgiler , bilgisayar  ortamına da gireceği için
süreçler daha iyi takip edilip analiz  edilebilecek.    Ancak Projeye henüz
başladığımız için Şu an otobüs içi cihazlar  geliştirilmekte, 6 ay
içerisinde otobüslerde yaygınlaşmadan sonra 1  yıl içerisinde duraklarda bu
sistem kullanılabilir hale gelecek.    Bu güne kadar niyet ve proje
safhasında olan bu gibi beklentiler için  somut adımlar atılmaya
başlanmıştır.
http://www.iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=229
İETT ile
güzel günlere....    Dr. Abdullah Önder TÜRKOĞLU  İETT Bilgi İşlem Daire
Başkanlığı  Özel Projeler Grubu  GarHan 4. Kat/Karaköy/İstanbul 80020  Tel:
0212 245 07 20 (2192)  e-posta:aoturkoglu@iett.gov.tr


Çağatay1
13 yıl önce - Pzr 23 Nis 2006, 05:31

Allah senden razı olsun Adem. bizlere çok değerli bilgiler ilettin gerçekten de umarım bu uygulama gerçekleşir vaad edilen zamanda da özürlülerimiz ve halkımız kendine biraz olsun değer verildiğini de anlarlar. Bu arada özürlü mü demek mantıklı engelli mi sizce? Derneklerin bile isimleri değişiyor bu konuda bir tartışma vardı bir ara.

Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Pzr 23 Nis 2006, 05:51

Alıntı:
otobüslerimiz varmak üzere olduğu
durağı, taşıdığı yolculara sesli ve görüntülü  haber verecekler. Duraklarda
özel bir kart taşıyan yolcunun geldiğini  anlayan özel sistemimiz bu durağa
uğrayacak tüm otobüslere engelli bir  yolcunun bu durakta beklediğini
bildirecek. (Projenin daha ileriki  fazlarında yolcunun elindeki özel bir
elektronik devre yada cep  telefonu vasıtasıyla yolcu beklediği hattı durağa
bildirince, o  durağa gelen o hattın otobüs sürücüsünü uyaracak, otobüs
sürücüsü o  durakta aracını durdurup inerek engelli  yolcuyu otobüse güvenle
bindirecek ...

Adem üstadım... Bunlar çok güzel haberler... Hakikakten de engelli dostlarımıza bu tür kolaylıklar sağlanacaksa, onlar kadar bizler de büyük bir keyif alacağız... İnşallah proje hiçbir noktada aksamaz ve denilenlerin tamamı gerçekleştirilir.

Akın KURTOĞLU


Ademv
13 yıl önce - Cmt 13 May 2006, 03:16
İETT`nin beyaz kart uygulaması başlıyor


Alıntı:

İstanbul’da özürlüler için yeni bir sayfa açılıyor...

İETT`nin beyaz kart uygulaması başlıyor

Filiz Acar / İETT Web

İSTANBUL – İETT, özürlüler için beyaz bir sayfa açıyor.  İstanbul’da yaşayan özürlü vatandaşlarla birlikte yalnız başına seyahat etmesi mümkün olmayan zihinsel-spastik
özürlü ve tekerlekli sandalye kullanan bedensel özürlülerin refakatçilerinin de toplu taşıma araçlarından ücretsiz yararlanmasını sağlayacak “Beyaz Kart”
uygulaması Haziran ayında hayata geçirilecek. Başvurular internet üzerinden yapılacak.

İETT’nin özürlü vatandaşların sosyal hayata katılımının sağlanması ve toplu taşıma araçlarında seyahatleri sırasında herhangi bir zorlukla karşılaşmaması
için başlattığı “Beyaz Kart” uygulaması elektronik ortamda sürdürülecek. e-İETT projesi kapsamında elektronik ortama taşınan kart işlemleri internet üzerinden
yapılacak. İETT, “Özürlüler İçin Beyaz Kart” uygulamasını Haziran ayında hayata geçirirken eski kartlar 2006’nın sonuna kadar geçerli olacak. Yalnız başına
seyahat etmesi mümkün olmayan ağır derece özür grubuna dahil vatandaşların refakatçileri de özürlü adına düzenlenecek ikinci bir kart sayesinde otobüslerden
ücretsiz yararlanacak. Özürlü kartları için başvurular sadece internet üzerinden yapılırken refakatçi kartları için başvurular direkt İETT Seyahat Kartları
Karaköy bürosuna yapılacak.

Beyaz Kart’tan kimler, nasıl yararlanacak?

Özürlü vatandaşların toplu taşıma araçlarından ücretsiz olarak yararlanabilmesi için özür oranının yüzde 40 ve üzerinde olduğunu arka yüzünde “%... oranında
özürlüdür” ibaresi bulunan nüfus cüzdanı veya tam teşekküllü bir sağlık kuruluşundan alacakları Sağlık Kurulu Raporu ile durumlarını belgelemeleri gerekiyor.
Refakatçi kartı için ağır derecede zihinsel özürlü, spastik özürlü ve tekerlekli sandalye özür grubunda olup, yalnız başına seyahat etmesi mümkür olmaması
gerekiyor. Özürlüye verilen ikinci bir kart olan refakatçi kartı tek başına kullanılamıyor.

Başvuru nasıl yapılacak?

Sadece internet üzerinden yapılan başvuruların kabul edileceği Beyaz Kart için vatandaşlar
önce bulundukları mahalde en yakın Vakıfbank şubesine giderek 5 YTL. kart bedelini İETT’nin paso hesabına yatıracak. Ardından
www.iett.gov.tr
adresinde bulunan başvuru formu doldurulduktan sonra fotoğraf eklenecek. Gönder tuşuna basılarak kayıt altına alınan bilgiler, İETT tarafından kontrol edildikten
sonra hazırlanacak, kartlar Haziran ayından itibaren Karaköy’de bulunan Seyahat Kartları Şube Müdürlüğünden nüfus cüzdanı, kurul raporu ve banka dekontunun
ibrazı karşılığında teslim edilecek. Refakatçi kartları için başvurular ise doğrudan İETT Genel Müdürlüğü’ne yapılacak.

İETT’nin önceki yıllardaki kart istatistiklerine bakılarak bu dönemde yapılacak başvuruların 40 bini bulması bekleniyor. Yalnız başına seyahat etmesi mümkün
olmayan ağır derece zihinsel, spastik ve tekerlekli sandalye kullanan bedensel özürlü vatandaşların sayısı ise bünün yüzde 8`ini oluşturuyor. İETT, özürlü
vatandaşların şehir içindeki seyahatlerini kolaylaştırmak için ücretsiz seyahat kartı dışında yüzde yüz alçak tabanlı otobüslerle de hizmet veriyor.

Haber Tarihi:19 Nisan 2006

Kaynak:
http://www.iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=231



sayfa 3
« önceki   1234 ... 121314   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM