Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 14
ahmetsever
8 yıl önce - Pts 30 Tem 2012, 18:26

Toplumun genel bakış açısı değişmedikten sonra, araçlarda hangi fonksiyon olursa olsun kullanılmıyor, kullanmak angarya gibi geliyor.
Yeni araçların tümünde klima özelliği olmasına rağmen, klimalar açılmıyor/veya düşük kapasitede açılıyor, yolcu bilgilendirme ekranları bir kısım araçlarda çalıştırılmıyor, malesef yolcuların büyük çoğunluğunun sesi çıkmıyor veya sesi çıkarsada yukarıdaki örnekte anlatıldığı gibi engelliye sanki bir lütufta bulunulmuşçasına "bulmuşsun alçak tabanlı arabayı söylenme" tarzından yaklaşımda bulunuluyor.
Kanun gereği tüm insanların rahat binip inebilmesi için araçlar alçak tabanlı ile (belli süre içerisinde) değiştirilmek zorunda ama araçları değiştirsende kafa yapısını değiştiremedikten sonra bu tür olumsuzluklar oluyor.
Malesef o aracı kullanan şöförde, içerisindeki yolcularda ileride engelli olabileceklerini hiç düşünmüyorlar.


Simto

8 yıl önce - Pts 30 Tem 2012, 21:53

Başka bir hikaye anlatayım; dün yaşandı.

Şişhane metrosunda 2 peron katında 2 farklı engelli asansörü var. Toplamda ise 3 farklı çıkış var. Bunlardan biri benim işimi gören Tünel Meydan çıkışı. (diğer yollar fazla ters ve yokuş) Tüm istasyonlarda perondan caddeye çıkmak için 2 asansör kullanmak gerekiyor. Tünel Meydan için ise 3.

2. Asansör ile ya cadde'ye (Şişhane'ye) ya da meydana çıkan asansöre ulaşmak için "ara kat"a çıkıyor. İşte bu asansör 2 aydır o ara kata çıkmıyor. Her seferinde onarım talep ediyorum, "artık düzelmiştir" diye gidiyorum ancak sadece yardımla aşabiliyorum.

Dün meydandan ara kata indim. Ta taa! Asansör hala bozuk. Yanımda kız kardeşim vardı. (14 yaşında, 100kg sandalye ile beni taşıyamaz.) Hemen aşağı koştu, güvenliği çağırmaya. (bu arada yürüyen merdivenler turnikelerin karşrısında ve çok kısa. Aşağısı görünüyor.) Uzun bir tartışmadan sonra geldiler. Yine devrilme riski ile güvenmediğim bir adama emanet aşağı inip yoluma devam ettim.

Daha sonra kardeşim anlatıyor; adam yardım etmek istememiş. "Ben burada tekim, bırakamam" demiş. "Geri döneceksiniz" diye de eklemiş. Kardeşimiz "olmaz öyle şey" diye atarlanması sonucu ikna olmuş.

Nitekim benzeri durumları sık yaşıyorum ve gittiğim yerden işimi halletmeden geri döndüğüm de çok oldu.

Asansörün parçası arızalanmış da, Almanya'dan gelecekmiş de...

Aynı bölgede yaşadığım olayı 1 yıl önce blogumda anlatmıştım:
http://www.simtoalev.com/engelli-engelli-asansoru/


mrtcoban
8 yıl önce - Sal 31 Tem 2012, 00:35

Engelsiz ulaşım için sadece toplu taşıma araçlarındaki değişiklikleri yeterli görmemek gerek diye düşünüyorum.

1. Öncelikle trafik denilince sadece araçlara yönelik uygulamalar akla gelmemeli. Yayalar ve bisikletliler de dikkate alınmalı.
2. Kaldırım yükseklikleri.
3. Kaldırımların engebeli olmaması.
4. Engellileri engelleyici ağaç, levha, vs. olmaması.
5. Üst geçit enflasyonu olmamalı. Yaya geçitlerine ağırlık verilmeli.
6. Son olarak da toplu taşıma araçları hem engelli, hem yaşlı, hem de bisikletliler için dizayn edilmeli.

Bunlar aklıma gelen bir kaç kişisel öneridir sadece.


Ergunaydemir

1 yıl önce - Pzr 17 Mar 2019, 19:21
İnşaatı Devam Eden Raylı Sistemler - Özel


Merhabalar,

Mart ayı itibariyle İstanbul Raylı Sistemlerde gelinen son durumu özetleyen video ektedir.

Gelen talepler üzerine İşitme/Görme engelli forumdaşlarımız için altyazılı/Sesli olarak hazırladık.

Paylaşımlarından istifade ettiğimiz tüm forumdaşlarımıza teşekkür eder iyi çalışmalar dilerim.




Kerim AK

1 yıl önce - Cum 24 Oca 2020, 15:33

Tüm uyarılara rağmen,otoparkın boş olmasına rağmen engelli yerine park edip gittiler.


(+)




(+)




sayfa 14
« önceki   123 ... 121314
ANA SAYFA -> ULAŞIM