Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 13
Rifat Behar
7 yıl önce - Pzr 08 Oca 2012, 13:13

Alıntı:
Ulaşılabilir Türkiye için Kalan 7 Aylık Süre Uzatılmayacak

Yerel yönetimlerin ulaşılabilirlik konusunda bilgilendirilmesi ve bilinçlendirilmesi amacıyla Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Özürlü ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü ile Çayırova Belediyesi işbirliğinde düzenlenen 'Yerelden Genele 1. Engelsiz Hizmet Sempozyumu', Çayırovası'nda gerçekleştirildi. Sempozyumun kapanış konuşmasını yapan Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı Fatma Şahin, “Ulaşılabilirlik konusunda standartlara göre herkes görevini yerine getirmelidir, ulaşılabilir Türkiye için kalan 7 aylık süre uzatılmayacak” dedi.

26 Aralık’ta başlayan sempozyumun ilk gününde katılımcılara engelsiz yapılı çevrenin ve kentsel hizmetlerin özellikleri (açık alanlar, binalar ve toplu ulaşım) konusunda teknik bilgi verildi, ulaşılabilirlik tespit formları alanda uygulamalı olarak dolduruldu. İkinci gün ise istihdam, eğitim, sağlık, rehabilitasyon gibi konularda yerel yönetimlerce yürütülen özürlü hizmetleri ele alındı, yereldeki örnekler başta olmak üzere ülkemizde yürütülen öncü çalışmalara yer verildi. Sempozyumun son günü ise Marmara Bölgesindeki büyükşehir, il ve ilçe belediye başkanları ulaşılabilirlik konusundaki çalışmalarını anlatarak iyi örnekleri sundular.

"Ulaşılabilirlik konusunda kaybedilecek zaman kalmadı"

Sempozyumun kapanışında konuşan Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı Fatma Şahin, üç gündür devam eden toplantılar zincirine ilk olarak Marmara Bölgesinden başlandığını, özellikle de yereldeki yöneticilerin, büyükşehir, il ve ilçe belediyelerinin, üniversitelerin, kamu kurum ve kuruluşlarının ilgili teknik personelinin ve sivil toplum kuruluşlarının davet edildiğini, yerelde hizmet üreten kurum ve kuruluş yetkililerinin konunun önemini kavraması, teknik detaylara sahip olması ve iyi örnekleri model alarak hizmet standartlarını yükseltmesini istediklerini bildirdi. Şahin, yerel yönetimlerin en önemli aktörlerinden olan belediyelerin bizzat yöneticileri tarafından yapılan ulaşılabilirlik çalışmalarının anlatılmasını arzu ettiklerini belirterek, ulaşılabilirlik konusunda kaybedilecek zamanın kalmadığını hatırlattı.

Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı olarak her şeyden önce insan haklarına dayalı ve ayrımcılıkla mücadele eksenli bir özürlüler politikası izlediklerini, bu çerçevede bugüne kadar evrensel kriterler doğrultusunda ve özrün türü ve derecesi ne olursa olsun, özürlü vatandaşların da diğer vatandaşlar gibi insan onuruna yakışır bir hayat sürdürmeleri için çalışmalar sürdürmekte olduklarını kaydeden Şahin, “Özürlüler politikamız; özürlü vatandaşlarımızın toplumsal yaşama tam katılımını sağlamak amacıyla, ayrımcılığa maruz kalmadan fırsat eşitliğinden yararlanan, haklarını kullanabilen kişiler olarak bağımsızlaşmalarına destek verecek imkânlardan yararlandırma hedefi çerçevesinde şekillenmiştir” dedi.

Özürlülerin bağımsız yaşaması ve yaşamın tüm alanlarına etkin katılımın sağlanması için fiziki çevreye, bilgiye ve hizmetlere engelsiz erişimi sağlanması amacıyla 5378 sayılı Özürlüler Kanunu’nda ve İmar Mevzuatında düzenlemeler yapıldığını, Özürlüler Kanunu'nun geçici 2'nci ve 3'üncü maddelerinde kamu kullanımına açık her türlü yapının, sosyal ve kültürel alanların ve belediyelerin kendilerinin sunduğu ya da denetimlerinde bulunan toplu taşıma hizmetlerinin, Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren yedi yıl içinde özürlüler için ulaşılabilir duruma getirilmesi hükümlerinin yer aldığını bildiren Şahin, bu sürenin 7 Temmuz 2012 tarihinde dolacağını, görevi ve sorumluluğu bulunan tüm kurum ve kuruluşların ulaşılabilirliği sağlamaları için yaklaşık 7 aylık bir süresi kaldığını ve bu sürenin uzatılmayacağını hatırlattı.


http://www.yapi.com.tr/Haberler/ulasilabilir-turk ...90250.html

Ben 1 ay kadar önce Şişli Belediyesine gitmiştim. Kaldırımların engellilere uygun hale getirilmesi için belediyenin önüne yüksek bir fatura çıkmış. Belediye de yapmaktan vazgeçmiş. Zatenbirçok yerde kaldırımların sıfırdan yapılması gerekiyor. Bu kanun 7 yıl önce çıkmıştı. 7 yıllık zaman zarfında yapılan kaldırımların da neredeyse hiçbiri olması gerektiği gibi yapılmadı zaten. Yani engelsiz ulaşım başka bir bahara kaldı. Kanun da çıkarsan nafile.

Sizin ilçenizde durum nasıl? Siz bulduğunuz ilçedeki durumu nasıl görüyorsunuz? Yüzüyümüzü ağartacak işlerin yapıldığı belediyeler var mı?

İşin hukuki çerçevesi aşağıda:

ÖZÜRLÜLER VE BAZI KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA KANUN

Kanun No : 5378
Kabul Tarihi : 1.7.2005


Alıntı:
GEÇİCİ MADDE 2.- Kamu kurum ve kuruluşlarına ait mevcut resmî yapılar, mevcut tüm yol, kaldırım, yaya geçidi, açık ve yeşil alanlar, spor alanları ve benzeri sosyal ve kültürel alt yapı alanları ile gerçek ve tüzel kişiler tarafından yapılmış ve umuma açık hizmet veren her türlü yapılar bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren yedi yıl içinde özürlülerin erişebilirliğine uygun duruma getirilir.

GEÇİCİ MADDE 3.- Büyükşehir belediyeleri ve belediyeler, şehir içinde kendilerince sunulan ya da denetimlerinde olan toplu taşıma hizmetlerinin özürlülerin erişilebilirliğine uygun olması için gereken tedbirleri alır. Mevcut özel ve kamu toplu taşıma araçları, bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren yedi yıl içinde özürlüler için erişilebilir duruma getirilir.


http://www.ozida.gov.tr/mevzuat/kanun.htm

Kanuna uymayanlar için herhangi bir cezadan bahsedilmediği için pek ciddiye alınmamış.


ümit 806

7 yıl önce - Pzr 08 Oca 2012, 14:05

Alıntı:
Kamu kurum ve kuruluşlarına ait mevcut resmî yapılar, mevcut tüm yol, kaldırım, yaya geçidi, açık ve yeşil alanlar, spor alanları ve benzeri sosyal ve kültürel alt yapı alanları ile gerçek ve tüzel kişiler tarafından yapılmış ve umuma açık hizmet veren her türlü yapılar bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren yedi yıl içinde özürlülerin erişebilirliğine uygun duruma getirilir.


Konu sadece ulaşımla sınırlı değil anlaşıldığı kadarı ile.

Alıntı:
gerçek ve tüzel kişiler tarafından yapılmış ve umuma açık hizmet veren her türlü yapılar

Geçen hafta bizim mahalledeki camide caminin imamı ile cemaatten birisinin konuşmasına şahit olmuştum. "Ne zamandır gözükmüyordun" sorusuna yaşlı amca "merdiven çıkamadığım için öbür camiye gidiyordum" cevabı verdi. Öbür cami dediği cami Ümraniye Çarşı'daki tarihi cami. Kanundaki ifadeden camiler de nasibini alacak galiba.

İşin garip tarafı şu: 2006 yılında kırmızı renk presli kapı numarası ve sokak levhası yapma işleri başlamıştı. Fatih, Beyoğlu, Tuzla, Şile gibi ilçelerde öncelikli başlayan bu çalışmalar nihayet geçen sene Ümraniye'ye geldi. Geçen aylarda bina duvarlarına vidalanan sokak levhalarının yanına, daha geçen hafta Ümraniye'de cadde ve sokak köşelerine direkler dikilerek bir de direkler üzerinde bulunan sokak levhaları monte edilmeye başlandı. Bazı kaldırımlarda engelli rampası hiç yok, gözlemlediğim kadarı ile bazı levha direkleri de kaldırımlardaki engelli rampalarının tam ortasına konuşlandırılmış.



Ömer3510

7 yıl önce - Çrş 22 Şub 2012, 11:13

Beyaz Kart nasıl alınır
nereye müracat edilir
bilgisi olan var mı ?


yıldız oğuz

7 yıl önce - Çrş 22 Şub 2012, 11:34

Site de yazı yazan arkadaşlarımdan bir ricada bulunacağım, Lütfen Özürlü kelimesini kullanmamaya çalışalım,
onun yerine Engelli kelimesini kullanalım mümkünse,
teşekkür ederim


ümit 806

7 yıl önce - Pts 30 Tem 2012, 00:50

Bu akşam gelirken bindiğim Otobüs A.Ş. aracı Temsa Avenue ile ilerlerken Kısıklı durağında bir engelli ve refakatçisi otobüsü durdurdu. Otobüs durağın hizasında çok açığında durunca engelli vatandaş tekerlekli sandalyesinden haklı olarak söylenmeye başladı. Ben bir süre şöför belki bir iki manevra ile kaldırıma yanaşır diye bekledim ama şöför orta kapıyı açtıktan sonra öylece beklemeye devam etti. Bunun üzerine refakatçisi tekerlekli sandalyedeki epey kilolu olan engelli vatandaşı yüksek kaldırımdan asfalta güç belâ indirdi. Ben de çevik bir hamleyle dışarı atlayıp rampayı açtım. Aynı refakatçi yine yüksek eğimli rampadan zorlanarak engelliyi aracın içerisine iterek çıkardı. Rampa kapatılabilecek kadar aracın içerisinde ilerledikten sonra ben rampayı kapattım, kapılar kapandı, hareket ettik.

Bundan sonra engelli vatandaş, belki de upuzun sürelerdir otobüs beklemekten sinirleri iyice bozulmuştu, uzun süre araya küfürler vb. de serpiştirerek söylendi. Şöföre "madem durağa yanaşmasını bilmiyorsun arabayı neden alçaltmıyorsun" falan dedi. Şöför uzun süre tepki vermedi.

Namazgâh durağından hareket ettiğimizde refakatçi normal düğmeye bastı çünkü otobüsün engelli sahanlığındaki düğmeler sökülmüştü. Bu nedenle engelli vatandaş orta sahanlıktan şöföre ayrıca seslenerek "gelecek durakta engelli inecek kaptan, aracı lütfen alçaltır mısın" diye uyarıda bulundu. Açıkçası araca bindikten sonra küfürlerle epey söylenen kişiden bu kibarlıkta bir rica beklemiyordum. Bu ricaya şöför "bu araç alçalmıyor kusura bakma" gibi bir cevap verdi, ama otobüsün içindekilerin çoğu bunu duymadı. Santral durağında kaldırım falan olmadığı için mecburen rampa yine asfalta açılacaktı. Ama kapı ağzında bekleşenler rampanın üzerinden çekilmekte çok gönülsüz davrandılar. Ben inip hazır beklememe rağmen rampayı refakatçi önce inerek kendisi açtı (o rampanın üstündeyken ben açamadım). Rampa yine çok dik olduğu için arkadan bir yolcu yavaş yavaş bırakarak, önden de refakatçi karşılayarak zar zor indirdiler. Bu eğimle bir engellinin kendini yardımsız rampaya çıkarıp indirmesi İMKÂNSIZ çünkü sandalye devrilmesin diye iki sağlıklı kişi zorlanıyorlardı. Bu zorlu inişten sonra ben rampayı kapatıp otobüse atlarken engelli vatandaş aşağıda yine küfürler eşliğinde aracın alçaltılmamasına söylenerek uzaklaştı.

Zurnanın asıl zırt dediği yer kapılar kapandıktan sonra gerçekleşti. Yolcuların içinden 5-6 kişi "yahu alçak araba bulmuşsun, hem de kapağı da var açılıp kapanıyor, daha ne söyleniyorsun" diyerek faturayı tamamen engelli vatandaşa kestiler.

Bu olaydan sonra kafama takılan sorular:

Temsa Avenue gerçekten alçalamıyor mu ?
Otobüs A.Ş. filo yelpazesindeki hangi marka model araçlar alçalabiliyor, hangileri alçalamıyor ?
İETT'nin 2012 model otobüsleri Conecto K Körüklü ve BMC Procity Solo araçlar alçalabiliyor mu ?
İETT'nin yeni ihalelerini kazanan firmalarının üreteceği otobüslerde durum nedir ?



Onur.
7 yıl önce - Pts 30 Tem 2012, 00:59

Alıntı:
Otobüs A.Ş. filo yelpazesindeki hangi marka model araçlar alçalabiliyor, hangileri alçalamıyor ?
İETT'nin 2012 model otobüsleri Conecto K Körüklü ve BMC Procity Solo araçlar alçalabiliyor mu ?
İETT'nin yeni ihalelerini kazanan firmalarının üreteceği otobüslerde durum nedir ?


Procity ve Kent'ler alçalabiliyor, en azından bildiğim kadarıyla. Hatta engelli yolcu olmamasına rağmen bu iki modelin yan yattığına şahit de oldum. Fakat ben alçamamama konusunda Güleryüz'lerden şüpheliydim ki, bu mesajı okuduktan sonra da Temsa ile ilgili bir soru işareti oluşmadı değil.

Citaro'lar yan yatma yeteneğine sahip olduğuna göre Mercedes-Benz firması Conecto'larda da böyle br detayı es geçmemiştir umarım.


cuneyterkol
7 yıl önce - Pts 30 Tem 2012, 01:00
"Yana Yatma Fonksiyonu" STD., yani standart


Aşağıdaki bağlantıda yazdığına göre Temsa Avenue'lerde "Yana Yatma Fonksiyonu" STD., yani standart.
Dolayısıyla Ümit Bey'den ricam, eğer o aracın kapı numarasını alabildiyseniz lütfen en kısa zamanda İETT'ye şikayette bulununuz. Olay şoförün üşengeçliğinden kaynaklanıyor gibi dursa da belki de otobüsün bu işlevi gerçekten çalışmıyordur ya da çalışmaması için sökülmüştür, hemen çalışır hale getirilmeli.

  (+)



En son cuneyterkol tarafından Pts 30 Tem 2012, 01:09 tarihinde değiştirildi, toplamda 3 kere değiştirildi


:BARIŞ:

7 yıl önce - Pts 30 Tem 2012, 01:03

Alıntı:
Temsa Avenue gerçekten alçalamıyor mu ?

Alçalıyor.

Alıntı:
Otobüs A.Ş. filo yelpazesindeki hangi marka model araçlar alçalabiliyor, hangileri alçalamıyor ?

Hepsi alçalabiliyor.

Alıntı:
İETT'nin 2012 model otobüsleri Conecto K Körüklü ve BMC Procity Solo araçlar alçalabiliyor mu ?

Evet.
Alıntı:
İETT'nin yeni ihalelerini kazanan firmalarının üreteceği otobüslerde durum nedir ?

Alçak tabanlı hemen hemen nerdeyse tüm araçların sağa yatma ve alçalma özelliği vardır. Bu durumu atlayacaklarını hiç sanmıyorum.


ümit 806

7 yıl önce - Pts 30 Tem 2012, 01:15

Alıntı:
eğer o aracın kapı numarasını alabildiyseniz

Aracın filo numarasına binerken bakmıştım ama tam hatırlayamıyorum. C-151x. Sadece 9ÜD hattında olduğundan eminim. Üsküdar Horhor'dan bindim ama biniş saatimi hatırlamıyorum, saat tam 22:07'de Ümraniye Çarşı (eski Namık Kemâl) durağında indim.

Araçta ilginç bir detay vardı. Tavanın iki yanından camlara doğru inen kompozit malzemeden yapılma panellerden tam şöförün arkasındaki paravanın hemen arkasında olanı yamuktu. Yamuk derken, bunları tutturan civataya benzer kilitlerden biri yerine oturmuş, diğerleri oturmamıştı. Normalde bu panellerin üzerindeki klima üfleçlerinden araç içerisine yayılması gereken soğuk hava, yamuk olan kapağın camla arasındaki boşluktan çıkarak o camda dışarıdan buğulanma oluşmasına sebep olmuştu ve o koltuklarda oturanlar aşırı derecede rahatsız oldukları gibi, araç içi termometre de 12 dereceyi gösteriyordu.


Simto

7 yıl önce - Pts 30 Tem 2012, 14:58

(:
Daha önceki yazışmalarda bahsetmeye çalıştığım şey buydu.
Ben "Şoför yardım" etmiyor deyince burada "gerek yok", "yolcular yardım edebilir" diyenler olmuştu. Ancak malesef kazın ayağı öyle değil.

Yolcuların tek haklı olduğu nokta "alçak araç bulmuşsun, şükret" tavrıdır. İstanbul'da uygun otobüs bulmak zor, bulduğuna binmek dertken (sen "imkansız demişsin) birine binebildiğine şükretmek lazım.

Bir kere alçalabilen otobüslerin her durakta istisnasız alçalması gerekmiyor mu?



sayfa 13
« önceki   123 ... 121314   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM